yngwie: Förra säsongen hade MoDo 55 p och låg på 7:e plats efter 40 omgångar (se nedan). Som sagt, släpp inte på gasen!
HV 71 | 40 | 26(7) | 14(2) | 128 | - | 97 | 31 | 73 | |
Skellefteå AIK | 40 | 25(6) | 15(3) | 122 | - | 99 | 23 | 72 | |
Färjestads BK | 40 | 23(4) | 17(3) | 109 | - | 96 | 13 | 68 | |
Linköpings HC | 40 | 22(5) | 18(6) | 106 | - | 78 | 28 | 67 | |
Luleå HF | 40 | 23(5) | 17(2) | 97 | - | 87 | 10 | 66 | |
Djurgården | 40 | 19(3) | 21(9) | 102 | - | 106 | -4 | 63 | |
Modo Hockey | 40 | 18(4) | 22(5) | 110 | - | 108 | 2 | 55 | |
Brynäs IF | 40 | 18(5) | 22(6) | 109 | - | 119 | -10 | 55 | |
Frölunda Indians | 40 | 18(5) | 22(5) | 92 | - | 116 | -24 | 54 | |
Timrå IK | 40 | 18(7) | 22(4) | 100 | - | 121 | -21 | 51 | |
Södertälje SK | 40 | 16(2) | 24(4) | 100 | - | 125 | -25 | 50 | |
AIK | 40 | 14(2) | 26(6) | 97 | - | 120 | -23 | 46 |
Poffa:Absolut. De har ju mer än 100% förtroende för den nya tränaren, vilket inte är kattskit.
NikkiNine:
15 matcher kvar och 45 poäng kvar att hämta. Nu släpper vi inte på gasen!
Sawchuk:
Jo, jag tycker vi fokuserar på vad "vi" kan göra och så får andra matcher sluta som det slutar. Jag tittar bara uppåt, snart kan vi förhoppningsvis dra ner HV71 och Luleå i träsket också.
NikkiNine:
Irriterande att vi inte får större marginal nedåt i tabellen trots att vi vunnit massor på slutet. Känns som att alla lag på den undre halvan utom Timrå vinner mest hela tiden.
Nåväl, fortsätter Modos trend så ordnar det sig ändå.
Berka:
Hur då? Schremp kommer att spela center hela säsongen, oavsett hur mycket fansen vill ha honom på en kant. Förstakedjan kommer inte att säras. Alltså måste Axelsson spela med en puckkåt center. Om man inte ska vara helt wild and crazy:
Hari-Ritola-Svensson
Madsen-Schremp-Forsberg
Axelsson-Andersson-Hedman
NuMo: Tanx Ok
schremp var bra idag.. skoj skoj!
axelsson, ritto och björn.... dags att sära på dessa och komponera om?
Nu drar det igång en massa fyrverkerier här i Sollefteå. Ett bevis på att Modo vunnit.
henkelainen:
Fint gjort på slutet, när de ställer upp laget för att maximera Byströms chanser att få göra mål. Sådant gillar jag att se.
Madsen avgör. Skönt.
Fått in honom som målskytt två gånger den här matchen alltså. Hell Madsen!
The rädd men gjorde halsbrytande konster.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Jag missade situationen.
Däremot så ser det ut som att hela laget är ute och byter hela tiden för oavsett vilken spelare en hv-spelare passar till så är det tio meter till närmaste modoit.
NuMo:
Var inte handskarna väldigt högt upp där? När jag tänker efter, var inte hela HV-spelaren väldigt högt uppe där?
Kändes som ett matchstraff vid första reprisen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J F K:
Ja, jag ville ju ha honom brevid Sundström och Skröder inledningsvis, men det finns ju inte en chans i världen att Ulf spräcker den kedjan. Frågan är vilka alternativ som finns. Schremp är ju ganska puckkåt han också, även om han spelar pucken snabbare än Ritola.
Egentligen skulle jag vilja ha in en hård arbetande utpräglad målskytt, som är bra i spelet utan puck. Det är väl egentligen bara Skröder som faller in under den kategorin.
yngwie:
Härligt att se Schremp ikväll. Känns som att han har fått tillbaka självförtroendet. Det kommer vara viktigt inför avslutningen av serien.
yngwie: Schremp kommer helt rätt idag. Önskar mig lite bättre effektivitet.
Schremp hämtade pucken av domaren. Vad skulle han ha den till? Ahnelöv måste väl ha gjort mål tidigare?
Poffa:
Fan alltså, kollade spelschemat efter Luleå hemma och såg att vi spelar fem matcher på sju dagar, varav fyra stycken borta. Tänkte att vi får väl vara nöjda med en 5-6 poäng, det är trots allt jämnt i serien. Pang så har vi nio poäng av tolv möjliga. Vilka killar.