1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

MODO - HV71...

« · 219097 · » Till forumet

Sv: MODO - HV71...
westerlind: Vilket format önskas? Ärligt alltså, det vore ju bra om alla kunde se...
Kommentera

Dream Team:

Snälla Dream Team, kan du inte bifoga dina bilder i ett civiliserat format? Alla kan inte se word-dokument, och för min Texas TravelMate Turbo tar det ca en halvminut - minut att öppna eländet.

Varför göra det enkelt när man kan krångla till det?
Kommentera

Frisco: Eller så här:
Kommentera

mike66: Eller så här.
Kommentera

mike66:

Hmm, en modoit som spelar fotboll med Village People? Är du inte lite väl stygg nu miiike?
Kommentera

NuMountain:

Apropå Rådbjer så fick han tre plus i AB, såg jag. Så är det - om man räknas som Sveriges bästa domare så har man chans på medelbetyget i AB efter match i Kempis. Yeah.
Kommentera

westerlind: Då kanske det skulle kunna se ut såhär?
Kommentera

Lumber Jack: Sicken ångest MoDo skulle få om det blev Timrå på lotten.
Kommentera

radiosaigon:
Med den inställningen kan ni pysa rätt fort:)
Kommentera

Frisco:

Jaha, där ser man - när tigern är borta dansar modoiterna på bordet. Jag tror det är som du säger: Anger har som många spelare en klausul att han kan bryta kontraktet om laget åker ur Elitserien. Så därför kan han alltså inte byta klubb förrän efter nästa säsong.

Jag anar en viss kritik mot spelare som byter klubb för att komma i en bättre serie. Själv missunnar jag inte spelarna att tjäna pengar, men visst är det tråkigt att en del spelare verkar byta klubb så fort någon viftar med en sedelbunt:

Tänk hur det skulle vara om MoDo plötsligt bestod av en massa Lego-soldater...
Kommentera

gustavoc:

Frölunda känns bra, vi har ju fin statistik mot er, men helst vill vi skicka iväg Timrå till de sälla jaktmarkerna. Rent sportsligt antar jag att du heller ser MoDo, SSK är ju inte direkt något underhållande lag. På samma premisser ser jag helst Juvrgåårn då det alltid brukar vara bra matcher i Kempis då.

Fast jag bor ju i Sollefteå så jag räknas kanske inte.
Kommentera

gustavoc:
blir perfekt.. Frölunda darrar mot modo i slutspelet, igen
Kommentera

Frisco:

Kanske något för Södertälje eller Luleå?
Kommentera

Hur ser ni på livet i Ö-vik en dag som denna? Det är faktiskt ganska stor chans att ni får äran att bli Frölundas kvartsfinalmotståndare. men jag hoppas på att det blir Södertälje.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tror Anger har en råttorna lämnar skeppetklasul i kontraktet. Han lämnade just Råttorna förra året efter att varit med och sänkt dem en division. Efter att fått ner Brynäs en division nu i vår drar han vidare till ett nytt lag att göra sämst.
Kommentera

Paddan: Ingen fara, men om det var något domslut som var ifrågasatt under matchen så var det just det. I övrigt var matchen ganska mesig och det var Modo som stod för mesigheten. Några andra domslut behövde således inte ifrågasättas. Hoppas att laget har tränat bröstvärmare till nästa match.
Kommentera

NuMountain:
Ajdå, där ser man hur bra koll på läget jag hade! Var alldeles för konfunderad för att riktigt förstå vad som hände i hela den där situationen när den utvisade HV-spelaren lämnade utvisningsbåset.
I och för sig så var det väl inte ovanligt att det "resonerades" med Rådbjer igår. Nästan varenda domslut ifrågasattes ju av, i första hand, HV-spelarna.
Kommentera

westerlind: dåligt exempel
Kommentera

NuMountain:

Du tror inte att Anger har en såndär "när råttorna lämnar fartyget" klausul inskrivet i sitt kontrakt ? Eller så kanske lillprinsen i gamal god despotisk stil ordnar det hela...
Kommentera

NuMountain:

Hitta på - Nä, så kan man väl inte göra? Jag tog slumpvis en match från Elitserien bara. Nu hade jag inte några såna här exempel från årets matcher, så de fanns inte med i urvalet.
Kommentera

westerlind: Pratar du om någon träningsmatch inför nästa säsong?
Kommentera

poffa, NuMo & Lumber Jack:

Naturligtvis borde det vara som ni säger. Vi antar att buslaget - för enkelhetens skull här kallat MoDo - gjort något fulknep och spelar 4 mot 5. Sedan är Werner tio sekunder senare där och hakar en fri Molin. Då skulle alltså två saker kunna hända enligt den diskuterade regeltolkningen:

1) Werner åker ut, och MoDo spelar 3 mot 5. Brynäs stänker självklart in 8-2 halvminuten senare.
MoDo är då åter 4 MOT 5

2) Brynäs får en straff som Anger elegant skickar in bakom en hjälplös Hirsch 8-2.
MoDo blir då 5 MOT 5. Varför det?

Mycket underlig logik. I så fall kanske en del lag i framtiden hellre väljer att se motståndaren utvisad än att slå straffen.
Kommentera

Dream Team:

Jag kan tyvärr inte öppna det bifogade dokumentet...
Kommentera

poffa: Insåg detta, i efterhand. Det är nog den här regeln du menar...
Kommentera

Dream Team:

Om straffen inte gått i mål hade det INTE blivit en ytterligare utvisning. Det är endera straff eller utvisning. Sedan om straffen renderar i ett mål eller inte spelar ingen roll. Men det är inte det som är grejen. Utan frågan rör om man inte bör se straffen som en separat händelse som oavsett mål eller inte, på intet sätt borde beröra andra utvisningar.
Kommentera

Lumber Jack: DÅ ÄR DET SJUKT! Som du säger, straffmålet upphäver både straffet för den tidigare förseelsen OCH den som orsakade straffen... Underligt är ordet!
Kommentera

Dream Team: Japp.
Kommentera

Lumber Jack: Fråga: Hade HV en spelare utvisad redan, när MoDo fick straff?
Kommentera

Dream Team:

Tror också att så är fallet, men det det blir en logisk kullerbytta i min värld. Ett mål på straffslag upphäver två ojustheter, inte direkt rättsskipande.
Kommentera

poffa:

Annars borde det rent logiskt innebära att vid ett mål i spel fem mot tre så släpps båda de utvisade spelarna in.
Kommentera

poffa: Är det inte så att om straffen INTE gått i mål, då hade HV-spelaren fått sitta av sitt straff??

(OBS! Jag har INTE sett händelsen. Försöker bara tolka regeln...)
Kommentera

NuMountain:

Håller med dig där NuMo. Straffen borde räknas som ett separat straff och därför inte påverka övriga utvisningar.
Kommentera

NuMountain: Ja lite underlig är den, händelserna har ju inte med varann att göra.
Kommentera

Nenne71: Om nu domaren gjorde rätt, vilket jag förutsätter, så anser jag regeln vara felaktig.
Kommentera

Paddan:

Njae, jag skickade det till den som är domarbas så får vi väl se vad han säger. Dessutom tror jag att jag får ett riktigt svar från Peter medans Tomas hade givit svaret: Vaddå? Straff, vad är det?
Kommentera

NuMountain: Ja och Kempehalls publiken protesterade, även den utvisade såg lite förvånad ut.
Kommentera

Paddan: Vad menar du med nämnvärt? Som jag såg det så var det en spelarklunga som "resonerade" med domaren om det i alla fall ett tag efteråt.
Kommentera

poffa:
Kunde du inte ha skickat frågan till Tomas Andersson istället så kanske han hade kunnat komma upp och läsa regelboken i utvisningsbåset igen...

Väldigt märkligt det där med den utvisade HV-spelaren som fick komma in efter straffmålet. Men vad jag kunde se så var det ingen i MoDo som protesterade nämnvärt mot detta.
Kommentera

Nenne71:

Ett eventuellt svar kommer att postas i denna GB OCH läggas in i min profil.
Kommentera

poffa: Vad bra, hör gärna av dig igen om du får ett svar. Även om jag tror att Rådbjer har bättre koll på det där än dom flesta.
Kommentera

Nenne71:

Jag har skickat ett mail till Peter Andersson och frågat. Jag bad dessutom om en redogörelse för hur man skall tolka reglerna (och vilka regler) i den här frågan. Förhoppningsvis får man väl svar.
Kommentera

Alla: Är det nån som kan hockeyregler bättre än mig och vet om Rådbjer gjorde rätt som släppte in Hv´s femte spelare efter straffen?
Kommentera

Sven Savage: Här MoDoreras inget bort, bara för att det lag kallas vid...sitt rätta namn!! Tjurgården va bättre igår,tyvärr.Ett signum för MODO: Hålla oss fans på sträckbänken, in i det sista!
Dock fjärran från det lidande o grinande som är på de pölserliga sidorna just nu.
Kommentera

Först tog jag på mig skulden för att HV gjorde 3-2, eftersom jag sade i början av sista perioden att "nu kommer säkert HV att göra mål med två minuter kvar, och så har man suttit och hoppats i en hel period i onödan", men nu vill jag ta tillbaka. Klockan stod ju faktiskt bara på 17.59 när de gjorde sitt mål! (Hör ni det, NuMo och LJ?)

Nu blir det alldeles för djävla spännande framöver. Usch.
Kommentera

Sven Savage: GROKO-pall på bild...
Kommentera

Sven Savage:

Det låter definitivt som ett namn man borde behållit.
Kommentera

scim: he he. GroKo, en förkortning för grov-korrugerad plåt. Tycker det blev en alltför förkortad förkortning som borde förlängts. Ett bättre namn vore givetvis GrovKo!
Kommentera

Sven Savage:

Detta går givetvis mycket bra, men det vore naturligtvis ännu bättre om du presenterade en lista med samtliga namn och deras normala namn, allt för att undvika pinsamma missförstånd.

Här är två: GroKo = Luleå
Modo = Modo
Kommentera

Goddag, goddag, MooDoo-sida!

Detta är ett testinlägg, för att kontrollera om man här kan kalla saker för dess rätta namn. Jag syftar naturligtvis till begrepp som MooDoo, Pölsan och Warulfven?
Kommentera

samjo:

Vidhåller att det är tre poäng till som behövs för slutspelsplats, men sannolikheten för en svettmatch mot LHC i sista matchen ter sig allt mer större (man måste ju sälja lite biljetter, kan vi kalla det för).

Och så borde det väl vara garanterat utsålda hus i kvartsfinalen nu, vare sig det blir TIKar, gbg:are aller lilagulingar. Det är positivt, och det ska jag försöka ta med mig. Hoppas på så många TIK-poäng som möjligt på slutet nu bara.

Fussball på full effekt fr.o.m. nu, gonatt!
Kommentera

« · 219097 · »