1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507124 inlägg · 4104 ämnen

MODO - HV71...

221854 · » Till forumet

Sv: MODO - HV71...
Frisco:

Försökte kolla din fil, men det enda som kom upp var ett meddelande om "det hämtade filpaketet var skadat, vill du försöka igen?"

Tänk, det får mig att minnas en klassisk ramsa, när man tänker på "paket" och fotbolsspelare alltså...

Who ate all the pies?
Who ate all the pies?

forts...
Kommentera

scim: Kolla in denna film. När målskytten jublar så följer feg-limpan honom med beundrande blick, HÄRLIGT. Ett av de snyggaste målen nånsin på det numera rivna Wembley.
Kommentera

Nenne71: Haha :-)
Kommentera

Nenne71: Mycket bra.;)
Kommentera

NuMountain: Angående din efterlysning efter ologiska regler så hittade jag ett par helt logiska som skulle förbättra all hockey.

1. Om målvakten får en puck i huvudet så blåses spelet av så att han kan gå utefter defensiva blå tills han återfått balansen.

2a. Den spelare som skjuter ut pucken över sargen får själv gå och hämta den.
b. Detta gäller inte målvakten med tanke på alla skydd utan då övergår det ansvaret till målvaktstränaren.

3a. Den spelare som puttar till "Bulan" så att han åker i isen får själv stå för ambulans och sjukhuskostnader.
b. Detta gäller naturligtvis även lagkamraterna.

4. Man får endast tacklas om man har samma färdriktning annars skall ett lagstraff på 2+5 min tilldelas.
=)
Kommentera

scim:

Hmm, så det är alltså så att "andra böcker" har haft en klart mer förförisk inverkan på amfibier och 80-talistflickor. Vi måste nog alltså ta och bli lite mer sockersliskiga här alltså, jag är på!

(Måste bara ta en liten paus först (ducka?), gomidda!)
Kommentera

scim, Björn VII m fl:

Äsch, att bli trakasserad av barbarer och banjospelare ingår när man sprider Brynäs glada budskap.
Kommentera

knaskamilla:

Baktanken är nog att vi alla försöker komma ikapp dig i antalet inlägg. Enda chansen är väl att prata om något för dig totalt ointressant. Vi valde fotboll...
Kommentera

Björn VII:

Fångsten av westerlind kan nog inte räknas som ett bevis då jag misstänker att han varit modoit i smyg under större delen av sin levnadstid, men det är först nu han har vågat komma ut ur garderoben.
Kommentera

scim:

Jag skrev "usch" i ett snabbmeddelande till Björn, har jag för mig, men jag kan väl skriva här också då:
Varför förstör ni en fin hockeytråd med fotbollsäckelsnack?

(För övrigt var jag rätt tyst i somras, har jag för mig.)
Kommentera

scim:

Helt klart användbar och manipulerbar, men jag tycker inte vi skall nöja oss med detta - skall vårt budskap behöva revideras eller är fångsten av Westerlind ett bevis i sig på vår förmåga att förföra, och det är bara det att vi inte tar i tillräckligt bara?

Utredning föreslås.
Kommentera

Björn VII:

Då är det tur att vi har Modowesterlind!
Kommentera

poffa: Skall man läsa det mellan raderna då? Det är inta bara den tänkta innebörden som är tvivelaktig. Nä, frågan är om det inte är dags för Modorering. scim: ta över.
Kommentera

scim:

Jo, hon har gått och blivit Lulekamilla tror jag. Smittsamt, det där.
Kommentera

NuMountain:

"Låtom oss alla älska Manchester United!"
Kommentera

poffa, NuM, LJ, Frisco, Björn och övriga: Har ni tänkt på att det här nog är den enda diskussionen hittills här i modoboken där knas varit helt tyst?
Kommentera

poffa: Och vad var meddelandet nu igen?
Kommentera

NuMountain:

Om man plockar dem från tre olika ställen är det liksom lättare både för mig och för er att jag klipper in dem i själva meddelandet, eller hur?
Kommentera

poffa: Bifoga gärna en fil i stället för att lägga ut hela sångtexter, noveller, romaner etc. Om det inte är korta utdrag där ur för att lägga in in något sammanhang.
Kommentera

poffa:

Förvisso, men endast EN gång per säsong, vanligare är det att laget vars själ ligger i en flygkrasch spelar där.
Kommentera

poffa:

Och förlorar mot Arsenal.
Kommentera

Lumber Jack:

Det finns bara ett United värt namnet och de spelar på Old Trafford.
Kommentera

poffa:

Och vad vill du ha för leksak i boxen?

F.ö. lyssnade jag på Radio Fives telefonväkteri igår, de (United-fansen) som ringde in sa att Sir Rö-näsas regim måste komma till sin ända så fort som möjligt, pga att Man Ure numera bara står och trampar vatten.

Tråkigt att höra, det ligger ju liksom i klubbens natur att köra allt i botten, gångpågångpågång.
Kommentera

poffa: Hoddle!!!!!
Kommentera

poffa:

Eeh, nu är det ju så att United spelar på Upton Park så visan verkar lite konstig.
Kommentera

Lilje-Frisco:

In the ghettooooo...:-)
Kommentera

Frisco: Härmisar båda två!
Kommentera

FreddanVF: Ingen människa är perfekt. Där är Foppas skupel.
Kommentera

FreddanVF: Du kan fråga Foppa samma fråga men byta ut Foppa till Frisco.
Kommentera

Frisco: Inte så att du diggar Tottenham för att Foppa gör det?
Kommentera

poffa: Glory Glory Tottenham Hotspur, Glory Glory Tottenham Hotspur, Glory Glory Tottenham Hotspur and the Spurs go marching on.

Det finns många vackra sånger som sjungs i Norra London. En av dem är denna:
Vieira ooohhh
Vieira ooohhh
He wants to leave the Scum,
Cos Campbell wants his bum
Kommentera

Frisco: Ahh! Nio Liverpoolare anfaller men tvingas till reträtt när de upptäcker att en egen råkat hamna i en offsidefälla.
Kommentera

Lumber Jack: Im forever blowing bubbles.
Kommentera

Frisco:

Äh, far tillbaka till Dekarsön och vakta katter. Komma med sådana däringa inlägg förstör bara för oss seriösa här på forumet...:)
Kommentera

NuMountain: Touchicing är ett fördärv.

poffa, scim, westerlind, Björn VV: Glory glory Tottenham Hotspur.
Kommentera

NuMountain:

*LOL*

Ibland undrar jag om du inte har för mycket fritid...:)
Kommentera

poffa: Så olämpligt med en datorkrasch just när man skulle skriva något för en gångs skull.

Här:

Touchicing är ju bara farligt när man slår, eller nästan slår ihjäl sig. Värre då med de fotetyg som spelarna tvingas åka omkring med. Livsfarligt var ordet. Det finns det bevis på. En av de farligaste sakerna med hockey har visat sig vara sargen. Bort med den, eller utveckla en som kan inveckla sig vid, en för människor, farligt hårt tryck, och som sedan kan veckla ut sig igen. En självutvecklande sarg alltså, för att inte falla in i för invecklande resonemang. Spelarna i sig har visat sig kunna vara farliga. In med Bulan, Lusth, Rydmark, Wikegård, Djoos och Sundlöv samtidigt så får ni se. Jag tvivlar på om de skulle bry sig om om de spelade i samma femma ens. Rydmark skulle utan tvekan crosschecka Wikegård som intet ont anande står där med sin vattenflaska, men utan hjälm. Lyckligtvis hinner han kasta flaskan på Djoos som yrar omkring med pucken varvid Djoos blir så förbannad att han sparkar in båsdörren och sedan slashar av närmaste oegna arm, som i sin tur lyckligtvis, råkar vara Lusths, i full färd med att hugga huvudet av Pierré Hedin som kommit fel i en situation. Avbruten i både arm och gärning kommer Lusth på att han egentligen borde ha lagt av för länge sen, och efter det funderar han på om inte allt är en déjà vu känsla från någon gång i förra seklet. Sundlöv ser allt detta och blir naturligtvis totalt rasande. Det finns inte mycket annat att göra än att stå och hoppa upp och ner på isen i målområdet ända till Bulan turligt dyker upp med munnen på vid gavel. Sundlöv griper chansen och försöker stänga munnen på Bulan, genom att ge honom ett antal för tillfället ovälkomna hjärnskakningar på huvudet med målvaktsklubban. Efter ett tag dyker det upp läkare som direkt tar beslutet att bära Bulan till utvisningsbåset där han får hämta sig en stund.

- Hockey kan vara livsfarligt.
Kommentera

NuMountain:

Ologisk eller inte men jag VILL ha tillbaka touchicing till nästa säsong. Snacket om att det skulle vara farligt är bara en massa bullshit (spelare och ledare säger ju samma sak). Under alla år i NHL har det hänt skador ett par gånger, i Europa togs touchicing bort efter EN händelse.

Hockeyförbundet vill ju ha snabbare matcher, med touchicing slipper man en massa onödiga avblåsningar. Man kommer också ifrån tveksama insatser från linjedomarna och man kommer att få ett mer öppet och offensivt spel.
Kommentera

poffa: Jaha, så var det med det. Vi kör efter ologiska regler. Hoppas på fler ologiska regeländringar till nästa säsong. Finns det några förslag?
Kommentera

poffa: Tack för det poffa=) Det vore konstigt om Rådbjer hade gjort en sån grov miss även om basen också verkar tycka att regeln är ologisk.
Kommentera

Nenne71:

Så har då svaret kommit från Peter Andersson. Det lyder som följer:

Hej Per!
Såg själv matchen på Canal+. Rådbjer gjorde rätt. Det du hela tiden skall ha som grundregel när mål göres är hur många straff som finns på klockan och om det är 2 minuters straff. Om mål göres faller alltid det först utdömda mindre straffet som finns på klockan. Undantaget är när domaren har en avvaktande utvisning (2 min), då faller avvaktningen om mål göres under avvaktningen. Reglerna kan ibland kännas lite ologiska men så är det.

M V H
Peter Andersson - domarchef
Kommentera

westerlind: Tack för hjälpen!
Kommentera

Dream Team:

Något bildredigeringsprogram t ex Photoshop, Paintshop Pro eller till och med Paint går nog.
Kommentera

Dream Team:

Det går säkert att spara som bild i Word...annars är ju Photoshop ett väldigt bra verktyg.
Kommentera

scim: Hur bär man sig åt om man vill sätta ihop ett bildmontage då?
Kommentera

Dream Team:

Om det är en bild så vore ju jpeg eller gif att föredra.
Kommentera

Dream Team: Något så exotiskt som gif eller jpeg kanske?
Kommentera

knaskamilla: Nämn ett format som passar bättre...
Kommentera

knaskamilla: Då är vi två, men jag har iofs inte Office heller.
Kommentera

westerlind:

Jag lyckades inte öppna filen alls. Yeah.
Kommentera

221854 · »