1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507818 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Hv71 8/1

« · 365544 Till forumet

Sv: MoDo - Hv71 8/1
scim: 2 av dessa 7 i sudden och en efter straffar. 3 fina pinnar till de våra.
Vore fint om din teori höll imorgon. Buss förresten?
Kommentera

Frisco:

Av de senaste 7 matcherna HV71 vunnit i kempis så har dessutom 6 varit med uddamålet, så om vi gör ett extra och släpper in ett mindre mål än vad vi brukar så vinner vi solkart.
Kommentera

jenza: Om man inte tar 3 poäng så vinner man väl inte en helvinst.

Men vi har vunnit borta under tiden. Bland annat båda matcherna förra säsongen och inte minst en 6-0 vinst för 3 år sen.
Kommentera

Frisco:

Hel- och halvvinst får du behålla för dig själv. Det är dock bedrövligt att vi inte lyckats vinna mot HuskvarnaVätterstad71 på 7 matcher!
Kommentera

Petey21:

Tommy Själin verkar tyvärr ha fått för sig att vädret i Skåne är något beundransvärt (enligt den här artikeln från i våras(länk)), men det är en ramsa man har hört från andra utflyttade också (inklusive mig själv) så jag vet inte om det är något att hänga upp sig på allt för mycket.

Att han fick sparken från den stabila satsningen Kristianstad Wild Kings under slutet av 90-talet måste väl dessutom nästan ses som en vattentät kvalitetssäkring för hans hockeykunskaper.
Kommentera

jenza: Nej inte helvinst, bara en halvvinst eftersom man inte tar alla poäng. Modo har inte vunnit de senaste 7 matcherna. Matchen före det blev det 1-0 till Modo efter ett mål av Svikar-Micke.

Källa: www.svt.se/texttv/377.html 4/3-2000
Kommentera

Frisco:

Ja visst men en vinst efter förlängning eller straffar är också en vinst förstår du.
Kommentera

jenza: Senast var det oavgjort efter 60 minuter.
Kommentera

Frisco: Jag genomlever oerhört svåra dagar eftersom att jag tror på allt som står på modohockey.se:s forum. Börjar på något viss känna mig väldigt manodepressiv och en aning dyslexi tror jag att jag smittats av också, fast den ligger tydligen bara där i bakgrunden och lurar.
Kommentera

Hv71 hemma känns inte som någon favoritmatch. Har inte dom en svit på 7 raka vinster i kempis?
Kommentera

jenza: Så bra då.
Kommentera

Frisco:

Jo text-tv kan man alltid lita på!
Kommentera

Frisco: Själv tror jag bara på rykten, helst såna jag själv dragit igång...
Kommentera

jenza: Du kan väl inte tro på text-tv.
Kommentera

AudibleGiraffe: Tack för infot, ska bli mycket intressant att följa Hellström i morgon, han har ju tydligen gått direkt in i laget och inte bara som bänkvärmare om man får tro laguppställningen. Verkar som att plantskolan börjat vakna till liv igen nu, det tackar jag för!
Kommentera

Paddan: Tack för länken om Tommy Själin, visste inte att han är tränare nu för tiden. Men vem vet, han kanske dyker upp i Modos bås nån gång i framtiden, han har ju en del kunskaper om sporten. Om han nu vill flytta tillbaka till Norrland, vill säga. :)
Kommentera

Werner verkar bli borta längre än väntat. (se länk)
Men febersjuklingarna Hedlund och Öberg borde väl vara tillbaka på lördag hoppas jag.
Kommentera

Roberth: Han lirar J-20 superelit.

9 poäng på 22 matcher(4 mål och 5 poäng). Har inte gjort så mycket poäng, men har ändå varit väldigt stabil, och är mycket viktig för dem. Speciellt också i J-18 landslaget där han varit en av de mest framträdande enligt coach Thelin i varje landslagsturnerning.
Kommentera

Lumber Jack:
Före slutspelet ?
Tar ni er dit då ?
:)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Statistik J18
Matcher: 1
Mål: 0
Assist: 1
Utv.min: 0 min

Poäng: 1

Får jag fram av Lumber Jack länken.
Kommentera

Petey21: Hellström är en stark tvåvägs center som inte kliver undan i närkamperna pga sin utmärkta fysik. Han har samtidigt ett väldigt fint spelsinne och mjuka handleder med riktigt bra passningar. Bra klubbteknik också.
Väldigt stabil och som aldrig ger bort en puck. Smart. Mogen.
Både bra i Box play som Powerplay, även om han är RIKTIGT bra i BP.
Nyckelspelare i J-18 landslaget.
Kommentera

jenza:

Förutom att en junior får chansen kanske Nordström lyckades ruska liv i den gamle kämpen. Det har du alldeles rätt i. Fast det vet vi ju alla att Wernblom inte ska vara formtoppad före slutspelet, onödigt att slita ut honom i onödan.
Kommentera

Lumber Jack:

Kanske kan det komma ut något bra av Werners skada. Hasses skada öppnade upp för Hedman och han har ju gjort succé hittills.
Kommentera

Petey21:

Här har du en länk till ungdomssidan där det finns lite info om killen. Verkar inte vara någon poängmaskin, än.
Kommentera

Petey21: Vill man se Tommy Själin så är det nog bäst att bege sig till Strömstad där han tränar division 3-laget Lions Hockey.
Kommentera

Paddan: Kul med en ny junior, är det någon (Martin kan tänkas) som har koll på Hellström och hans spelstil?

Visst är det roligare att man gör så här än dammar av någon 40-åring men visst finns det några jag gärna skulle vilja se igen, Tommy Själin bland annat, min favoritspelare när jag var liten. Han är väl iofs lite mer än 40 dock.

Håller också med Salle om Gästrin. Och visst är det lite konstigt att man tog hem Almtorp från Sundsvall när han ändå bara får sitta på bänken. Men det ska trots allt bli spännande att se Hellström in action. :)
Kommentera

Salle: Tja, det kanske man kan säga. Jag är ju väldigt lättlurad så allt sånt där brukar jag lyckas att slänga pengar på.
Det var ju en stor bild på Zäta på framsidan och en bild på en, tror jag, tänkande Salming så jag vet inte vad jag ska tro förrän jag bläddrat igenom smörpappret
Kommentera

Paddan: Har du också blivit lurad att köpa den. 20 spänn för en tunn sladdrig sak. Man kan ju hoppas att det inte bara är annonser.
Kommentera

Lumber Jack: Där ser man vad som händer medan jag bland annat varit och slängt mig framför snöslungan. Ännu en till 86:a får chansen i A-laget. Riktigt friskt vågat. En utväg hade väl också varit att damma av någon spelare i 40-års åldern eller så, men det här får väl duga det också.
Ska bli riktigt intressant att se vad Hellström kan uträtta tillsammans med Green och Söderberg.

Nej, nu kanske man skulle sätta sig och bläddra igenom första numret av Hockeynews och läsa vad exempelvis Niclas Andersson kan tänkas ha för synpunkter.
Kommentera

AudibleGiraffe: Visst är det kul att en junis får chansen MEN när skall Gästrin få sin chans. Han gjorde nån plattmatch i början av säsongen och sen har han varit ute i frysrummet. Den stackarn kommer ju att sluta spela alt dra till Finland om det fortsätter så här. Det vore ju som ett nytillskott om han skulle kunna nå fjolårsstandard lagom till slutspel.
Kommentera

Lumber Jack: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Förlåt mig för att vara juniorälskare. Men det där var bara klockrent. Melinder vet vilka som har kapaciteten av juniorerna, och det ser vi direkt bevis på!
Kommentera

Där dök visst laguppställningen upp (f´låt Frisco):

Laget

34 Juuso Riksman
35 Kimmo Vesa).

Backar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard -

8 Oscar Hedman,
32 Kari Haakana -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Forwards:
14 Peter Högardh,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson -

10 Anders Söderberg,
29 Morten Green,
16 Mattias Hellström -

11 Tommy Pettersson,
4 Jan Öberg,
26 Mattias Wennerberg -

12 Jonas Almtorp,
40 Magnus Gästrin

Tre poäng i Karlstad satt förstås skönt i MODO Hockeys trupp. Precis vad man behövde i det utsatta läge man hamnat i. Tyvärr är skadeläget inte ljusare inför HV 71 hemma - det hela har spätts på med Magnus Wernblom.
- Men först och främst har vi försökt glädja oss över den enorma kampinsatsen i Karlstad senast, säger Pirro Alexandersson. Överlag gjorde alla en fantominsats och så hade vi det där lilla flytet man behöver såna här gånger.

- Klart det dock blir tufft i långa loppet med så här mycket skador. Jag hade ju annars hoppats på i stort sett full trupp efter nyår, men det handlar det om långt ifrån.

Skadeläget:
Joakim Lindström (axel), borta säsongen ut, Hans Jonsson (mellanhandsben), borta januari ut, Lars Jansson (knä), ovisst, Fredrik Warg (höft), ovisst, Magnus Wernblom (hjärnskakning), ovisst, Magnus Hedlund och Peter Öberg (feber).

Samtliga dessa sju spelare är borta mot HV 71, något som gör att Pirro Alexandersson kallar in ytterligare en spelare från J 20, nämligen Mattias Hellström, fostrad i Höga Kusten.
- Roligt förstås att vi kan ge så här unga spelare chansen, men visst hade det varit lyckligare under lite andra omständigheter, säger Pirro.

- Men precis som inför Färjestad borta är det bara att gilla läget. Helt klart måste vi vara hundraprocentigt disciplinerade mot HV. Vi vet att smålänningarna är enormt skickliga och svårslagna.
Kommentera

MoDo - Hv71 8/1
Pirro slänger in ny 86:a - frånvaron bara ökar

I hemmamötet med HV 71 kastar Pirro Alexandersson in en ny 86:a i hetluften. Det är forwarden Mattias Hellström, 17, fostrad i Höga Kusten, som får chansen.
- Ska bli kul se vad han går för, säger Pirro.

Melindereffekten visar sig, the rebirth of plantskolan!
Kommentera

« · 365544