1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507815 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Hv71 8/1

« · 366432 · » Till forumet

Sv: MoDo - Hv71 8/1
AudibleGiraffe: Svartvadet får en smäll och linkar ut. Inga fler skador får man hoppas. Jag tvivlar stort på att Modo skall kunna göra ett mål till på Liv.
Kommentera

NuMo: Jaha. Det går fort när man har roligt. Vi förlorade visst. aja, inget är nytt under solen.
Kommentera

Men hur många hade dom borta? Helt acceptabelt att dom förlorar, men ändå, dom BEHÖVER verkligen vinsten. Sen när dom leder med 1-0 och tappar till 1-1 i powerplay är det INTE acceptabelt...
Kommentera

Vill gärna höra nån kommentar från någon som varit på matchen.
Det lät iaf som om MODO var usla i webradion.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Man börjar bli van nu att lämna kempis som förlorare. Man kan då inte beskylla Modo för att ha flyt. Just när vi tryckte på som mest så kontrar Hv och resten vet du... Men Liv var otroligt bra, han är en stor anledning till att laget ligger där de ligger.

Bara inte Svarten blev skadad nu också, då är vi riktigt illa ute.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Jag brukar iofs för det mesta ha fel, men jag tyckte det såg jävligt lovande ut efter första perioden. De var kanske inte bättre än HV, men de var bättre än det MoDo man börjat vänja sig vid att se. Fast sen upphörde illusionen i andra och tredje perioden.
Kommentera

knaskamilla: Och Hellström var bänkad hela matchen?
Kommentera

NuMo:

Näh, och inte är det något nytt att ett poängschema med tre poäng i 50% av omgångarna som återstår nu ofelbart leder till slutspel heller. Får hoppas att de rätta nervpunkterna i Werners bakhuvud fick sig en stimulans i fallet, 10 kassar där på de 15 sista omgångarna och jag är faktiskt, möjligen, beredd att låta honom slippa iväg med ett "godkänt" för hela säsongen.

I övrigt så kan man väl notera att Salle tangerade sitt eget pers. med dagens 26:e poäng för säsongen och att 3947 i den 19:e av de 25 hemmamatcherna med stor sannolikhet var den sista spiken som behövdes för att det här åtminstone skulle vara den bästa säsongen på det området sedan 1979-80.

HV 71? Vinner guld i år, inget nytt under min sol där heller.

Och här var min bild, förvisso dold i ett dravel-inlägg - de som betalar medlemsavgift vet nu hur smalt mitt tangentbord är.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/tang.JPG[/bild]
Kommentera

Hellström spelade inte en sekund. Enligt folk som pratat med Hedin efter match så är Svarten i värsta fall borta upp till en månad med en skadad vrist.

Avgå Pirro! Eller sparka busschauffören i alla fall.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Jepp. Såvida han inte smög omkring någonstans där jag inte såg honom.
Kommentera

AudibleGiraffe: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Otroligt olyckligt 1-1 mål. Sånt där får ju bara inte hända men det verkar som att Modo måste bjuda motståndarna på minst ett mål per match...
Kommentera

Poffa:

Blir Svarten borta i en månad är det ju kört. Vad ska Pirro då sätta in för att döda BP, t.ex.?
Kommentera

Björn VII:

I 67% av matcherna iofs, men det skulle ju kunna gå att lägga segrarna mot lag som ligger efter i tabellen för en gångs skull också.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, det kan man ju fråga sig. Det enda positiva är väl att han i så fall är tillbaka tills kvalserien börjar.
Kommentera

Frisco: Vad var det där bra för...
Kommentera

Björn VII:

Att vinna mot de sämre lagen skulle vara att bryta mot en av traditionerna som MODO håller sig med. Vem glömmer inte Vilda Väsbys tre poäng i ES. Alla mot MODO.
Kommentera

Poffa:

Om alla skadade skulle genomgå vad Högardh verkar ha genomgått skulle vi få ett kanonlag lagom till kvalserien...
Kommentera

AudibleGiraffe: Bra för? Jag svarade på din fråga.
Kommentera

Frisco: mogen
Kommentera

knaskamilla:

Jag tänkte faktiskt innan matchen på vilken tur att inte Svarten blivit skadad...Lustigt (eller snarare olustigt) att de flesta skadorna uppkommer i sista minuterna av matcherna. Då känns det lite extra onödigt.
Kommentera

Poffa: Jag tycker MoDo spelar hyffsat i 5mot5 men sen när man får utvisning med sig (men även emot) och man måste tagga upp och spela på topp så klarar man inte det. Det blir skit och ingenting.

Sen är coachningen under ALL kritik. Hyr in tombolatanten från torget vetja så får vi en bättre komponerad 6:a än det som kom in på slutet.
Kommentera

Frisco: Hejhej, försöker lära mig av erfaret folk hur man gör efter matcherna. Besöker andra, och frågar "Hur gick det idag? Hur går det, i tabellen?"
Kommentera

AudibleGiraffe: Jag vet inte om Hellström är mogen att spela i elitserien trots dina 25-67 inlägg med hans namn. Men jag antar det.
Kommentera

Liam Devlin: Akta så inte LL kommer och drar dig i örat.
Kommentera

Frisco:

Nu måste vi nog ta in honom med tanke på Svartens skada.
Kommentera

Liam Devlin: Hahaha.
Kommentera

Salle:

Hyffsat i 5 mot 5 är väl tveksamt. Okej, i första såg det hyffsat ut men i andra så var de fullständigt utspelade och tredje kom de i princip inte till någonting förutom fem minuter precis innan HV:s ledningsmål.

Vad det gäller tombolan så kan jag inte annat än att hålla med. Det är pinsamt att se vilket folk han sätter in. T ex så vill jag beklaga mig över hur konstogt det är att han låter Enström spela så förbannat mycket i numerära överlägen. Karln (pojken) har ju inget skott och som spelfördelare så har han också sina brister. Nä in med två skottstarka och skottvilliga backar. Damgaard och Mika som exempel. Och sluta spela TP hela jävla tiden. Han har ju inte ett rätt framåt.
Kommentera

Poffa: Om det stämmer att Svarten blir borta i en månad så är det nog lika bra att göra sig beredd att åka till Skellefteå om några veckor...
Kommentera

Poffa:

Ja varför i h-vete använder han Enström i powerplay varje gång? Kan inte nån säga till Pirro att det inte fungerar för han verkar inte fatta det själv.
Kommentera

Martin S:

Sedan blir jag också lite upprörd då Svarten fick NOLL hjälp av isen. Inte en enda spelare var framme och hjälpte till, och när han väl kom av isen fick han linka iväg en lång bit innan någon kom sig för att ge honom en hjälpande hand. Obra!!!
Kommentera

Salle: Inte bara coachningen är under all kritik utan även "spelsystemet", vad är det för slags system att åka och dumpa in pucken från mittlinjen? Är det inte bättre att åtminstone ibland åka in med den under kontroll och SAMTIDIGT ha med sig några spelare bakifrån som kan användas som passningsmottagare eller skyttar. Nu blir det mycket soloåkning utan alternativ att spela till, eller dumpning. Inte speciellt konstruktivt och inte heller speciellt effektivt.
Kommentera

Poffa:

Vad hände egentligen med Svarten? Jag missade det totalt, såg inte ens att han var på väg av isen förrän han var halvvägs till omklädningsrummet.
Kommentera

jenza: Enström i powerplay funkar inte, men så brukar han ju få chansen som straffskytt också... kanske Pirro vet något om Enström som vi andra missat?
Kommentera

Poffa: Den där jäkla Morten Green då? Han gjorde väl inte ett enda rätt på hela matchen, och om jag inte misstar mig helt så går han bort sig riktigt ordentligt på HV:s kvitterings- och ledningsmål.
Dessutom får han spela när vi spelar med sex man på slutet, vad faaan är det frågan om egentligen när han får så enormt mycket speltid och Gästrin och Almtorp får minimalt med speltid?
Kommentera

jenza: Ska inte uttala mig om Enström eller matchen. Men jag tycker det inte verkar finnas så mycket alternativ. Martin Johansson kanske, som jag inte hörde nån gång i Powerplay trots att han bevisligen(stats) är bra offensivt. Men han verkar ju inte få spela alls i PP?????????

Alla backar är ju defensiva, och man kan ju inte begära att Hedman ska in och styra och ställa som just kommit in i laget.
Kommentera

Poffa: Menar du allvar med inlägget om Svarten?
Kommentera

Frisco:

Vad menar du? Om skadan är så allvarlig? I så fall är svaret Ja, om man skall tro de som pratat med Hedin efter matchen.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Hakaana såg annars väldigt världsvan ut när han hamnade nästan ensam alldeles innanför offensiva blå med pucken. Eller också...såg han jätteförvirrad ut.
Kommentera

Om det visar sig att Svarten blir borta en månad, tror ni då att MODO kommer att göra en panikvärvning?
Kommentera

Martin S: dom kan ju värva jardemyr :P
Kommentera

Poffa: Tragiskt med skadan. Men jag menade mest det du skrev om när han åkte av planen. Om han inte åkt av direkt hade han väl fått hjälp.
Kommentera

Martin S:

Ja det blir nog ett måste det. Men frågan är hur bra ekonomin skulle må av det...
Kommentera

Petey21:

Det värsta är väl att hela "dumpa pucken i bortre hörnet och jaga efter" är så sönderläst att alla vet vad som kommer. Och man bemödar sig inte med att testa någon annan variant, om nu inte Salle eller Svarten bestämmer sig för att trampa in i zon på egen hand.

Spelidén som man nu följer funkar dessutom klockrent. Eller vad sägs om kvitteringsmålet där man i PP använder sig av dumpa och tappa pucken och det leder till två mot noll och kvittering.

Lysande!!
Kommentera

Martin S:

Hmm...jo, men det beror väl på vilken nivå man lägger det på - sett till motståndarlagen i en eventuell kvalserie håller väl de övriga centrarna ganska hög klass för att kunna föra spelet. Skulle nästan kännas bättre då med en målvakt som nyper 93-94% av puckarna istället för två som nyper 89-90%.

Men är det en värvning för att nå slutspel, så visst - grip efter de centerhalmstrån som ges.
Kommentera

Martin S: Tror dom måste värva pm Svarten blir borta, det är ett tungt avbräck, och vem säger att det inte kan dyka upp ännu fler skador? Denna säsong verkar inget vara omöjligt.

Kan ju vara svårt att hitta en stabil center dock, men annars skulle jag gärna se en offensiv och tuff målskytt som klubblöse Toporowski, även om han inte är center. Har inget namn på en tänkbar center men det kanske finns någon i AHL eller så.
Kommentera

Björn VII:

Mitt inlägg är självklart givet att det är tillåtet att föra spelet i matcher mot allsvenska lag med dagens taktik.

Förstås.
Kommentera

jenza:

Brukar de va lite folk mot Löven ?. + att spelarna säkert slipper slutspels bonus eller nått Perfekt.
Kommentera

Poffa:

Eller varför inte dumpa pucken i kortplanket när man spelar 6 mot 5 och inte har någon målvakt i egen kasse?

PS. Vad hände med Svarten?
Kommentera

Frisco:

Han åkte ju inte av direkt. Det tog ju 20 sekunder minst innan han lyckades hasa sig ut genom dörren. Under den tiden hade MODO tagit time-out men ingen brydde sig om Svarten som stödde sig på sargen hela vägen förbi MODO:s bås.

Klart en skadad spelare skall få hjälp av isen då det är avblåst, framför allt då det ser allvarligt ut och handlar om en skada mot en fot eller liknande och han har svårt att ta sig till dörren.
Kommentera

« · 366432 · »