Paddan:
Tänker du på Tor Haarstad? Spelade under 60-talet i MODO och var back.
Paddan:
Jag tror han är född i Sverige, men med norsk pappa. Men jag kan ha fel. Kom väl från Piteå.
Paddan:
Jag skulle helst se att man redan nu börjar hitta rätt i formationerna.
Öberg - Hella - Pasi
Döme - Susse - Salle
Den första är ju given, MODO:s bästa ifjol. Den andra känns som en tänkbar med två måltyper och en pudelklok framspelare.
Skröder - Svarten - Horava
Tror det kan bli riktigt tufft att möta dessa. Sedan så är det då fjärdekedjan och där är det tufft om platserna. Gästrin, Steen, Tommy E, Micke P, Dallas, Molinder och Nilsson (Ja, jag vet att de inte är med på Åland). Får jag välja så tar jag då Steen som center med Molinder, Nilsson och Dallas som får slåss om de två platserna. Micke P på bänken och så skickar vi Tommy E till Sundsvall och Gästrin till Svedjeholmen.
Sannes:
Se där. Då föddes han innan de flyttade till Sverige. Jag har fått för mig att han föddes i Sverige, men det var alltså fel. Med andra ord är inte Skröder förste norrbagge i MODO.
Frisco: Kopierat från Hockeymagasinet
MODO - JYP 1-1 | A. Salomonsson | (P-Å. Skröder) | |
1-1 | J. Alanen | (E. Koivu, T. Vänttinen) | |
Bonuspoäng -> JYP: 0-1 M. Männikkö (J. Niskavaara) 0-2 I. Filppula (T. Vänttinen) 1-2 T. Viklund (A. Andersson, A. Salomonsson) Skott: 43-31 Publik: 393 |
En liten kommentar från Harald:
Kedjan Salomonsson, Sundström och Per-Åge Skröder får kanonbetyg av tränare Lückner.
- Här verkar det som jag funnit en trio som är värd att satsas rejält på, säger han.
Cyklob: Nu verkar han ju vara riktigt nöjd med första formationen, men samtidigt så kunde man läsa in att han var lite orolig över att det bara var 5 matcher kvar innan säsongen börjar. Nu har ju modo minst antal träningsmatcher av alla lag i es med motivering att man lagt till några matcher i själva serien och annars blir det för mycket. Så om man skulle lägga till 3 matcher på försäsongen skulle man då inte orkat de sista 3 i serien?
MorganaLefaey: Eftersom matchfaktat inte verkar finnas med i onlineversionen av allehanda.se så kommer här gårdagens formationer
Zakke
Viklund-Andersson,
Salle-Susse-Skröder
Wargh-Jonsson,
Öberg-Svarten-Milo
Hedman-Enström,
Döme-Steen-Tuominen
Sellin-Timander,
Dallas-Hella-MickeP (i tredje perioden ersattes MickeP av Gästrin)
Paddan:
Visst var det 18:e augusti som Öman, Molinder och Nilsson skulle komma tillbaka från sina uppdrag i landslaget?
Paddan: Där ser man, inte direkt som jag trodde att de skulle ställa upp laget, speciellt ser andra och tredje formationen lite lurig ut. Något som däremot är roligt är att Dallas verkar få en hel del speltid, vilket kanske är för att Harald har lite mer koll på vad MickeP och Gästrin kan göra och vill se om Dallas skall lånas ut eller ej. När var det Nilsson och Molinder skulle komma tillbaka? Hinner de visa upp något innan serien startar?