1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507739 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Karlskoga 2021-01-13

« · 2127352 Till forumet

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Ogie Ogilthorpe: Tycker han behövs, framförallt i ett slutspel. Men som du säger ser jag honom nog hellre på en kant, kanske bredvid Theo och Hedberg
Kommentera

Får hoppas Niederbach inte är den centervärvning som Glader pratat om utan bara en extra värvning. Kul, men Modo behöver mer.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe:

Blir det Niederbach som blir vår andracenter och petar ut Aagaard på en kant.

Det känns också väldigt riskfyllt när man gått och hoppats på en förstacenter av klass. Betyder detta att våra centrar nu kommer vara Rockwood, Niederbach, Jellvert, Max/Hägga?
Kommentera

Rytter: jag ser gärna
Rockwood
Niederbach
Aagaard
Jellvert

Man kan få byta plats på Jellvert/Aagaard om man vill det, men tycker att den blir både kreativare och starkare än med Hägg/Tjern i botten. Frågetecken för Niederbach som andra men vi år där vi är.

Karlkvist - Rockwood - Svenningsson
Hedberg - Niederbach- Harju
Ohlsson - Aagaard- Sylwander
Lindewall- Jellvert - Strömgren/Åhström/Hägga
Kommentera

Tarasov: Man skulle ju vilja se Strömgren med Niederbach och återförena succé-kedjan från KB vid nåt tillfälle.
Kommentera

Spock: Ett förtydligande är på sin plats då

"Råttgift är den vanligaste metoden för bekämpning av gnagare men ger sällan långvarig bot eftersom råttgiftet lockar till sig nya gnagare. Det klassiska råttgiftet är warfarin och ger upphov till inre blödningar. Djuret blir törstigt och söker efter vatten att dricka. Slutligen dör djuret av blodförlust"

Ovanstående är anledningen till att vi ska bjuda AIK-spelarna på en Warfarinbulle innan kvällens match
Kommentera

puffe: Daaaamn! Nog för att jag gärna ser Solna på sin plats i Hockeyettan, men det där kändes lite väl i överkant.
Kommentera

Spock: I Hockey och Kärlek är allt tillåtet, förutom att säga till domaren att han just missade en solklar utvisning
Kommentera

« · 2127352