1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508352 inlägg · 4106 ämnen

Modo-Khk 30-09-19

« · 1990437 Till forumet

Sv: Modo-Khk 30-09-19
Clay.2: Timrå är solklara favoriter i morgon, har imponerat mycket. Passar MoDo som en smäck dock, inga krav o MoDo är som bäst när de är slagna på förhand.

Men nu gäller stavhopp, ha det bra alla västernorrlänningar
Kommentera

puffe: Modo är solklara favoriter imorgon mot Timrå. Tror det blir många mål där Modo drar det längsta strået tack vare sitt fina anfalls spel som kommer att sätta hård press på Timrås försvar som hittills inte fungerat bra.
Blir i vilket fall kul med ett derby som gör livet lite roligare i höst rusket.
Nu kollar vi stavhopp och tar ett VM guld.

Heja Timrå och Modo ( men inte i morgon)
Kommentera

Nucky: Stod det varför?
Kommentera

Veteranolle: Jag tycker att matchen imorgon är väldigt svårtippad. Modo har förmodligen spelmässigt haft högre toppar, men också mycket lägre dalar. Timrå äger special teams, medans Modo varit bästa lag i fem mot fem. Timrå har en fördel på målvaktssidan, medan Modo har en fördel av att ha en bredare trupp.
Kanske Timrå är en liten favorit på hemmaplan.

Syns kanske i plyfa-center imorgon.
Kommentera

modomille: De hade väl annan färg på tröjan på träningen och körde i gymmet efteråt. Ingen förklaring har givits.
Kommentera

modomille: Jellvert körde med Björklund och Hagelin, Werner och LP tränade på egen hand
Kommentera

Veteranolle:

Vadå sänka förväntningarna. Hur kan ett lag som gått rent i serien inte vara favoriter på hemmaplan?

Klart ni är favoriter i matchen oavsett ifall ni gör allt för att sänka förväntningarna.
Kommentera

Rytter: Eftersom jag följer både Timrå och Modo ( sambon håller på Modo) så tycker jag ändå att Timrå har haft lite flyt i vissa matcher som inte Modo haft.
Men vi får väl se i morgon om Timrås försvar håller och om Modo håller sig från syndabåset. Hur som helst så blir det kul och det är klart att Timrå vinner på sin hemma arena för visst ska man tro på sitt lag annars är man ingen riktig supporter.

Heja Timrå och Modo (utom i morgon)
Kommentera

puffe: kan nog vara bra för Werner att vila. Har ju börjat säs riktigt svagt. LP tyckte jag var pigg sist borde ju få lira imorrn.
Kommentera

Rytter: Själv klart att man skall hålla på sitt lag ! Men favoriter behöver man inte vara jämt ..Timrå vinner kanske imorgon .
Du tror innerst inne att MoDo vinner eller hur .
Kommentera

Clay.2: Nej jag hoppas att modo vinner, det är inte samma som tror.

Skulle jag spela på matchen i syfte att sätta pengar så skulle jag spela på Timrå.
Kommentera

Clay.2: Jag tror att Timrå vinner av hemmafördel men att det blir med små marginaler. Modo är bra framåt men har ett dåligt försvars spel som faktiskt är sämre än Timrås hittills vill jag tillägga.

Väl mött i morgon
Kommentera

Tyler Durden: Ja, Werner kan gott vila några matcher nu, inte mycket han tillfört så här långt.
Kommentera

hockey_21: Semifinal ... det var generöst... men troligare att vi når åttondelen
Kommentera

Robin Ztorken L: Har gått lite trögt för honom i höst, men är ändå klasser bättre än Häggström
Kommentera

Nucky: Men det å andra sidan säger ju ingenting :-)
Kommentera

« · 1990437