1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504914 inlägg · 4100 ämnen

MoDo - Kristianstad 5:7

« · 2322499 · » Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Bad_Brett:
Tja samtidigt så finns hotet närmare i Dennis S som han bör ha koll på, det hotet känns större än spelaren som filmade.
Kommentera

Tarasov: Näsén tar forwardplatsen eftersom han tappat klubban och ser att Sveningsson är på väg att hämta sin. Finns inte mycket att anmärka på där.
Kommentera

Bad_Brett:
Genier får leva med att vara missförstådda 😀
Kommentera

Bad_Brett:
1: Försöker antagligen komma upp mot blålinjen
2: Han åker iväg iväg för att hämta och sätter fart för att komma upp mot blålinjen, när han gör det har inte situationen uppståt passet från blålinjen kommer samtidigt som både Bernhardt och Näsen glider upp. Han ju inte gärna stanna där nere utifall KIK-spelaren skulle slut filma och plocka upp klubban. Näsen bör kanske ha den ytan primärt kan jag tycka.

3När passet går har han så pass hög fart och måste vända, Näsen Bernhardt ser situation före honom och hinner vända innan han, plus att han har lite högre fart framåt för att kompensera för att han hämtade klubban.
Kommentera

Gäsp: Om två säsonger utökas SHL med två Djurgården-lag, så att det alltid finns ett lag från Sthlm..
Kommentera

puffe: Menar du att det är en slump att förstakedjan var inne på samtliga mål? och att Sveningsson är -3 på två matcher som sammantaget har slutat 9-5?

Och det var förstås tillfälligheter att jag inför matchen varnade för just kombon Woods/Sveningsson och sa att de skulle få enorma problem i defensiven?

Jag blev hånad för att jag klankade ner på Hasa också, ända tills alla insåg hur jävla värdelös han var. Nu är han tokhyllad efter 0 poäng och +/- 0 på 5 matcher - och som var en kraftigt bidragande orsak till att vi förlorade ikväll genom sitt agerande på de två första baklängesmålen.

Folk tycks ha någon jäkla fetisch för dessa två herrar som gång på gång sätter laget i skiten, samtidigt som spelare som Ingman och Mannberg som står för en enorm stabilitet får ytterst lite credd. Jäkligt märkligt det där.
Kommentera

Jan-Erik : Om två säsonger utökas shl till 16 lag.
Kommentera

KRB: Precis lika många som förra matchen vi vann med 7-2.
Kommentera

Det här är ingen skitserie. Här finns massor av lag med hockey kultur. Några år som topplag här drar i bästa fall in 10 miljoner per säsong, var ju det vi gick misste om 2020 trots ett ganska dyrt lag, så siffran är rimlig. Några år som topplag här fyller på kassan så mycket att när vi väl går upp kan vi köpa bra spelare och påverkas inte så mycket av att vi första året i shl får lägre tv ersättning.
Kommentera

Bad_Brett:

Hur många i MoDos förstaline har signat med MoDo inför nästa år?
Kommentera

Bad_Brett: Tror Modigs hade hanterat det bättre

men en enskild situation avgör inte alltid en match. Då kan man ju hitta syndabockar i många situationer.

MoDo var passiva och bärande spelare verkar tro att säsongen är över. Det är laget som förlorar
Kommentera

Tarasov: Helt seriöst nu. Kan du förklara vad Sveningsson gjorde på avgörande målet?

1. Vad försökte han åstadkomma med sin initiala åkriktning (röd pil)?
2. Varför täcker han inte upp för backarna som har klivit upp?
3. Varför är han sist hem trots att han hela tiden ligger närmast anfallande spelare?

Det jag illustrerar är inte ett resultat av otur eller tillfälligheter. Det här är ett mönster från en spelare som antingen är helt väck i huvudet när det gäller speluppfattning, eller som åker runt och fokuserar på fel saker.

Det där målet var 100% Sveningsson fel, efter att han i läget innan dragit på sig en helt onödig femma. Vill man gå långt i ett slutspel kan man inte ha den här typen av spelare.
Kommentera

jonsson: Jag tror jag hade sagt samma sak som min jämnårige Gradin efter dagens match om jag vore sportchef..
Kommentera

jonsson: Forumet blomstrar av en förlust i alla fall. :-)

Jo förstod att man skulle flyga, man vill nog inte riskera ha en bussresa i benen.
Kommentera

jonsson: Bra stämning i hallen dock!
Kommentera

Det blir flyg från Umeå på lördagsmorgonen i stället.
– Vi fick beskedet av "Hinken" på ett aggressivt sätt. Han satte ner foten och tycker inte det är okej att vi förlorar den här matchen, om man läser mellan raderna. Det förstår man. Vi är inte nöjda med detta och får ta oss samman och göra det bättre på söndag.
Kommentera

Bad_Brett: Det ena leder till det andra..Det andra leder till det tredje osv...Leksand hade aldrig fått till en förlängning om ni hade fortsatt vara aggressiva till minut 60, men istället kom nervositeten in i bilden. Så då kan man lika gärna lägga skulden på Reideborn som inte tog friläget. Glöm inte bort att man är ett lag. Tror Rantakari än idag har mardrömmar om det där!
Kommentera

Bad_Brett:
Tycker denna säsong vart bättre från hans sida.
Kommentera

Icing-Ove: Som farsan sa. varför i helvete ska dom vara så jävla passiva(han svor lika mycket som Kapten Haddock) när en spelare tog burskydd vid ett byte, detta var på 70talet
Kommentera

Bra att dom flyger ner i morgon från Umeå !!!
Kommentera

Bad_Brett: Andreas Johansson hade ingen del i fiaskot? Är det viktigt att skuldbelägga en enskild när ett lag förlorar?
Kommentera

puffe: Som morsan säger, livet är en strid....
Kommentera

Tarasov: Urval två säsonger.

Men killen har mycket hockey i sig... minns ni den där säsongen i Oskarshamn då han gjorde mål på allt?!
Kommentera

Bad_Brett:
Urval två matcher....

I rest my case
Kommentera

Icing-Ove: Idag kändes det som balsa, men förhoppningsvis ebenholtz på söndag, så vi får några dagars vila
Kommentera

J F K: Nej, det var inte Modigs fel.

- 1999 förlorade vi för att Brynäs hade bättre spets och framförallt den överlägset bästa målvakten
- Att vi åkte ut mot Leksand berodde på Otso Rantakari. Jag är fortfarande chockad över hur få som var vågat ge honom skulden för det.
Kommentera

Jan-Erik : Det där är bara nått vissa intalar sig för att stå ut med det faktum att vi kommer att få harva i denna skitserie i 10 år till minst.
Kommentera

puffe: Hackar inte på nån. Nu får vi se vilket virke dyra MoDo är gjord av.
Kommentera

J F K: Ja verkligen, har man sådana lägen som det han fick på övertiden i slottet så tjänar man nog mer på att överraska målvakten med ett snabbt avslut ist för att ta tid och sats för att ladda från tårna.
Kommentera

Gäsp: Enligt Bad Brett är Modigs anledningen till att vi inte vann 99 och att vi åkte ut mot Leksand. Med honom i laget skulle det aldrig hänt.
Kommentera

Gavelo: Snubben är uppenbarligen inte den vassaste kniven i lådan. Han fattar konstant konstiga beslut: Passar när han borde skjuta, skjuter när han borde passa. Står passivt och tittar på när han borde backchecka, men sätter in idiottacklingar i helt ofarliga situationer.

Mina farhågor inför och tidigt i matchen var att Filip + Woods skulle få problem samt att MoDo skulle förlora på grund av "otur".

Att Filip och Woods suger i defensiven samt att Sam verkar ha checkat ut sedan länge är dock inte otur.
Kommentera

Smurfen: vilken dag var det?
Kommentera

1 april måste väl vara den dagen som Gud glömde !!!
Kommentera

Gavelo: Det där håller jag med dig om och jag lovar att han hade gjort 10-15 mål till om han bara fokuserat att få pucken på mål.
Kommentera

Gavelo: Jo, jag skrev just till någon att Svenningssons största problem är att alltid sikta så noga. Det är nästan alltid någon back som hinner emellan eller så att målvakten hinner positionera sig. Svenningsson har för dåligt sikte för att spendera tid på att göra det.
Tänk om han sköt direkt istället. skulle vara oerhört mycket mer effektivt.
Kommentera

Bad_Brett: Ja lugna nerverna, töm flaskan och glöm Modigs. Jag tycker också att det är tråkigt att det vart som det vart men att älta Modigs hjälper inte ett dugg tyvärr men det gör wirre!
Kommentera

Bad_Brett: Jag undrar varför Filip alltid laddar för kung och fosterland när han har skottläge, finns det överhuvudtaget någon anledning att försöka skjuta dragskott i 75kn/h när man står 3 meter från målet, kanske han skulle omvärdera sina avslut en aning för skulle han komma upp i normal eller hög nivå på sitt målsnitt så skulle han potentiellt kunna bli en skyttekung, nu känns det som att han försöker bli först med att trycka en puck genom sargen.
Kommentera

1 april är inte MoDos grej..
Kommentera

Gäsp: God idé.
Kommentera

DrCox: det du säger låter som Skellefteå tidigt 2000-tal där även de mest inbitna supportrarna var nöjda med allsvenskan och att det byggdes långsiktigt i st att komma upp och gästspela i shl en säsong. Men när de väl kom upp hade de byggt upp en bra budget efter många år i toppen av allsvenskan och kunde ställa ett bra lag på isen. Sen tog det inte många år innan SM finaler i rader.
Kommentera

Bad_Brett: Dricker du whisky?
Kommentera

Icing-Ove: Dra röva i koks, säger man i sörlandet där jag bor....men hacka inte på moderaterna...Jo, gör gärna det, menade moderatorerna
Kommentera

Flyger ner imorn iallafall
Kommentera

Blake: Nej, hade vi haft Modigs hade vi åkt ut i fyra raka matcher på grund av dålig stämning i spelarbussen.

Och HV 71 hade gjorde betydligt mer än 31 mål på 5 matcher ifall de hade haft vett nog att bry sig om stämningen i omklädningsrummet istället för att bara värva namnkunnigt... lär straffa sig det där. Ska de ta sig upp lär de behöva snitta betydligt mer än 6,2 mål per match!
Kommentera

Blake: Har nog mer erfarenhet än dig, men om man står och skjuter från några meter så ska man vara exceptionellt bra om man kan sikta en centimeter innanför stolpen istället för att träffa insidan.

Har man spelat hockey så vet man att det är ren tur on den går in eller inte för ingen kan sikta så väl
Kommentera

Bad_Brett: Du menar väl ändå inte att du saknar Modigs? ;)
Kommentera

Blake: Filip har alltså varit inne på 4 av 5 baklängesmål sedan han gjorde comeback. Kan bara hoppas att han blir avstängd på nytt, det vore onekligen en blessing in disguise så att säga.

Precis som jag misstänkte var han och Woods en horribel kombination. Lite förvånande att Karlin verkade överraskad över att de var inne på samtliga baklängesmål ikväll.
Kommentera

Axle San: Vi får se, jag spelade på Kristianstad idag och kommer även göra det nästa match, förlorar jag så har jag iaf gått +-0
Kommentera

Tarasov: Dra ballen i lösgruset. MoDo måste visa lite mer vinnarskalle.
Kommentera

Gavelo: Ja,det är ju bara döda fiskar som följer med strömmen :)
Kommentera

« · 2322499 · »