1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507158 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Kristianstad 6:7

« · 2324094 · » Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
Gusse: tur att fina MoDo flög, så att vi kunde optimera farten i den här matchen! Bortskämda!
Låst ämne

Modo-Målet: Om vi bara börjar skjuta på mål istället för i sargen bakom blir det bra.
Låst ämne

Gavelo: Vi är totalt värdelösa, finns ingen energi alls. Kik imponerar inte heller men dom har utnyttjat sina chanser väl.
Låst ämne

Dom sätter chanserna
Låst ämne

Foppatofflan:
Dom kanske är jetlaggade…
Låst ämne

snowden: haha
Låst ämne

Gusse: ja kolla på nya säsongen av Svenska Truckers på Viaplay.
Låst ämne

Foppatofflan: Flyget ner till Skåne känns som ganska bortkastade pengar.
Låst ämne

Modo-Målet: Jo, men det är väldigt många matcher vi börjat uselt i första där vi vånt också. Det är långt tid kvar och vi kan inte vara såhär dåliga i andra.

Men, vi är för fega i forexheck och att pincha
Låst ämne

Förnedrande...
Hur fasen ska man vända på detta?
Bara ett lag på plan idag
Låst ämne

Dundee: När känslan är att Tjernström är den som haft mest puck i offensiv zon.. då är det illa
Låst ämne

jonsson: Skulle nog ha blandat in lite Tikkanen ändå, inga tavlor av Tex men inte den vanliga väggen.
Låst ämne

snowden: Varför åker inte Näsén på icingpuckarna?
Låst ämne

Gurkan: Torska emot Kik är inte så farligt men att bli totalt utspelad är faktiskt pinsamt när Modo "ska" vara ett så mycket bättre lag. Men bara för att vi på papper har bättre spelare så menas inte att målen kommer för det.. Samma var när vi åkte ut emot leksand, då hade vi på papper ett av de bättre lagen i SHL men likförbannat kommer ingenting utav det.
Låst ämne

Foppatofflan: Vad är det för jävla inställning man har i ett slutspel
Låst ämne

Två gånger burlyft av Dichow... hmm
Låst ämne

Bad_Brett: Redan gjort klart med mäktiga Oskarshamn nästa säsong tillsammans med Vigenault och Bernhardt tror jag
Låst ämne

Nu måste de plocka Dichow... 2x, han trycker för hårt på stolpen. Ut med honom
Låst ämne

Bad_Brett: Måste vara skadad eller nått, ser ovanligt slö ut.
Låst ämne

JoakimE: Den där flyttar Dichow helt medvetet. Han känner ju att målburen är på väg att flytta sig och trycker till lite extra helt medvetet.
Låst ämne

Haha harald alltså, så uppenbart att han lyfte målburen med flit solklar 2a!
Låst ämne

J F K:

2ggr oxå
Låst ämne

hk: Exakt jag tycker också man borde prova spela Tikkanen. Han har en bra högsta nivå. Han presterade ju matchen i Växjö.
Låst ämne

Ska vi ha en chans att vända så måste vi kämpa hårdare. Finns inget utrymme för finlir nu. Dags att visa vilka i laget som har vinnarskallar.
Låst ämne

Ta fram största jävla orkanblås i paus
Låst ämne

Gurkan: Håller helt med om detta dock tror jag att det är försent nu i denna matchserie. Han har inte spelat ett ENDA match hittills så ingen mening att chansa på honom i sista matchen. Dock fattar jag inte att man inte spelade han i fredags eller idag?
Låst ämne

Gurkan: Om inte annat för att väckande laget. Det jag inte förstår är varför vi spelar så mycket själva i egen zon. Ingen går in och screenar bort försvarare för att skapa yta åt sin kompis. Även det fysiska spelet lyser med sin frånvaro.
Låst ämne

J F K: materialaren verkar ha glömt att slipa skridskorna…faller ju hela tiden.
Låst ämne

Foppatofflan: 12ggr pengarna på modo nu, spelat en hunka
Låst ämne

Modo-Målet: Karolins ord om att ”om vi skall förlora så skall vi förlora med flaggan i topp”

?
Låst ämne

Bad_Brett: Jag undrar var våra producerande spelare befinner sig???
Vi ser helt chanslösa ut, finns noll driv och engagemang, ungefär som i övriga matcher mot KIK.
Fattar inte hur vi kan vara så utspelade, skapade en enda målchans i första?
Låst ämne

Gavelo: den kommentaren flyger fint.
Låst ämne

Foppatofflan: Karlin måste ändra i kedjorna. 1a är ju en säkerhetsrisk bakåt. Sveningsson in i 2a. Sätt Sebbe i 1a. Letten kan åka å se ointresserad ut i 3e.
Låst ämne

KIK måste ju vinna, det behöver inte vi……än
Låst ämne

Foppatofflan: Man sitter bara och gapar över det faktum att vi spelar våran sämsta hockey när det är slutspel.
Låst ämne

Foppatofflan: Det vi kan trösta oss med är detta lag hade blivit totalförnedrat i semin oavsett vilka vi hade fått möta.

Man får ju skit varje gång man antyder att de ledande spelarna redan har gjort klart med nya klubbar och känner att det inte vore så dumt med lite extra semester, men jag finner ingen mer logisk förklaring. De ser inte ens nervösa ut, bara ointresserade.
Låst ämne

För mig åkte modo ut ur slutspelet efter förra matchen så jag har svårt att bli riktigt upprörd just nu. På tisdag är säsongen slut för Modos del.
Låst ämne

Kenttäcam: Vad är oddset på att våra 'stjärnor, som vräkt in poäng, inser att det är slutspel, eller är dom redan nöjda? Oroväckande hur passiva dom blivit. Gradin skulle kanske valt spelare som vill spela slutspel i MoDo i stället för spelare som vill spela grundserie...Men långt kvar så det är lugnt, men känns lite som Djurgården för stunden , vilka spelare leder laget?
Låst ämne

Men orka Kristianstad spela så här hela matchen
Låst ämne

jonsson: Modo har extremt dålig effektivitet. Dem behöver inte spela bra resten av matchen.
Låst ämne

Bad_Brett: Det är nog inte så enkelt.
Flera av de spelare i Djurgården som hade som mest att förlora var de som presterade sämst. Pressen kan göra väldigt mycket också och det passar sällan svenska lag att vara favoriter.

Vi får väl se efteråt hur det var med den där biten, hur det varit med skador och hur man känner att förväntningarna gjorde det jobbigare.

Nu tror jag fortfarande att vi går vidare, men nog blir man klart irriterad när fjärdekedjan är vår bästa.
Låst ämne

jonsson: Med Gath i båset finns inga alternativ. Vill se MoDos bås elda på lite nu också. Skyffla in koks så ini helvete så Loket startar
Låst ämne

Bad_Brett: Titta på Näsén och Berna, alltså sämre arbetsinsatser får man leta efter!

Va fan är det för stil att glida i hemjobbet Som dom gör?!
Låst ämne

puffe: Jo, det här tjatet om att "spelare som kommer hit måste ha rätt inställning" blir onekligen rätt patetiskt när man ser hur vi uppträder.
Låst ämne

Gavelo: Jag är faktiskt väldigt förvånad att Karlin inte har någon lösning på deras presspel.
Låst ämne

jonsson: Det har dom ju gjort i samtliga matcher och vi har inte orkat stå emot
Låst ämne

Bad_Brett: Efter denna period kan jag köpa om vi gnäller snarare än förra matchen.

Hur for det med att inte förlora två i rad?
Låst ämne

Tyler Durden: Lösningen är väl att börja åka skridskor. Vilket spelarna bevisligen inte gör i onödan.
Låst ämne

Tyler Durden: Dock skönt att vi sitter o ler om några timmar...kanske....
Låst ämne

Bad_Brett: Nu ser vi nackdelen med att satsa på spelare som vill ta nästa steg i karriären dom må jobba hårt för att nå det målet men när man har SHL kontraktet klar till nästa säsong vilken det brukar vara för många spelare denna tiden på året då finns inte fokuset och dom där extra procenten som behövs för att lyckas i slutspelet.
Låst ämne

« · 2324094 · »