1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

MoDo-Leksand

« · 187304 · » Till forumet

Sv: MoDo-Leksand
MartinSedin: Jag har ingen aning alls. Tyvärr.
Kommentera

Frisco: Kan en spelare som lämnar NHL/IHL/AHL innan den 31/1 för att spela i Elitserien återvända till NHL/IHL/AHL efter det att elitserien är färdig spelad?
Kommentera

Paddan: Det kanske är just Slovenien som MoDo trott de köpt spelare från när de sett att de är från Slovenska Republika.
Kommentera

Frisco: Hmm...få se, vad ska vi säga. En femton-tjugo stycken torde väl vara lagom. Kanske kan vi hitta några billiga spelare i Boden, eller någon gammal NHL-spelare som nu spelar i Slovenien eller något sånt.
Kommentera

Frisco: Kommer ej att hända med någon förstärkning.

Det är laget som vi har som måste ta sig i kragen.

Lite förbannad blev jag angående att Lindström satt på bänken hela matchen. Varför inte sätta in honom istället för Antos eller Högardh?

Denna kris beror på 2 saker; 1. Formsvacka. 2. Svaga centrar.

Med Hlinka skadad har vi egentligen bara 2 centrar, och en av dem är Green....
Kommentera

Paddan: Hur många nyförvärv ska det till tycker du? 8-10?
Kommentera

Ropet efter nyförvärv känns riktigt angeläget just nu, speciellt med tanke på Hlinkas olyckliga skada.
Kommentera

westerlind: Brynäs har ingenting. Leksand har #20 Tobias Holm, vilken hjälte.
Kommentera

Frisco: Vi låtsas som att vi ser sanningen i vitögat.
Kommentera

Frisco: Äscha då, SÅ farligt är det inte.
Kommentera

Frisco: Du har en poäng där. Det har MoDo också.
Kommentera

Vad håller ni på med? Det har blivit rena www.modohockey.se forum på HS.
Kommentera

NuMountain: Lite börjar man undra också om Pirro är så bra på att coacha när inte Wennerberg som var ganska het ej fick spela på slutet.

Högardh verkar dessutom ha fått väldigt mycket istid till inte mycket nytta förrutom hans jobb i Box play.

Närmaste 2 matcherna är HV71 och Frölunda, BORTA.

Kris är väl tyvärr bara förnamnet. Brynäs vann dessutom sin match vilket placerar dem endast en enda poäng bakom.
Kommentera

Wewillwintoday: Tom. swehockey har slutat att ge resultatservice från matchen för länge sedan.

Vi har alltså slutat att vinna hemmamatcherna också nu. Men vi är ju nästan med i matcherna nuförtiden så jag antar att hoppet är det sista vi ska bli bestulna från. Trettio sekunder kvar nu och jag bara skriver vidare. Skulle det hända något positivt i modoväg nu, såsom ett mål, så blir det väl annat ljud i skällan från mig skulle jag tro. Nu är det fem sekunder kvar och nu är den en. Jaha. Det var det. Om några år blir det möten på hemmaplan. Då menar jag Niphallen mot gamla hopplockade Polarspelare i vitt gult och grönt. Det här är inte riktigt bra...
Kommentera

Kommentatorerna säger att det är en katastrofmatch. Leksand och MODO har varit riktigt usla.
Kommentera

Ulrik Lindh är så dålig att det är helt otroligt... 1 minut och 9 sekunder kvar.

Publiken i Kempis lämnar hallen.
Kommentera

Högardh slänger sig på bästa hollywoodsättet. Nu har MODO chansen, PP....
Kommentera

NuMountain: MODO skapar INGENTING.
Kommentera

Wewillwintoday: Modo går emot en knapp men säker förlust. Spel och sådant är väl knappast något som Pirro kommer att prioritera i fortsättningen. Jag går mot 2000:e inlägget och jag anar att det blir något bittert "SKIT!" eller något sådant.
Kommentera

3-4 till Leksand efter praktmiss av Green. Det var den matchen det. Hmm, kan bli tufft mot Björklöven i kvalserien?
Kommentera

NuMountain: haha. Jag måste hålla med om att
det är nog den sämsta direktrapportering jag någonsin läst.
Alltid tycker de att det är dåliga matcher och tempot är dåligt.
Kommentera

Sigh. Blir inget mål det här.
Kommentera

Enligt ÖA:s "direkt"-rapportering, så har det hänt tre saker efter halva tredje perioden. Perioden har startat. Det är knappt 3900 åskådare och Tommy .P har blivit utvisad. Inget har hänt däremellan.
Kommentera

Hedin verkar vara den enda som lyckas skapa målchanser i MODO.

Leksand får utvisning nu iaf. 5-4 i 2 minuter.
Kommentera

NuMountain: Riksman håller kvar MODO i matchen.
Kommentera

Wewillwintoday: Som ett mirakel mot alla tänkbara odds i världen lyckas modo slå undan pucken och vi är fulltaliga.
Bara Leksand i den här perioden.
Kommentera

Bulan spelade ju ett tag i kväll igen. Så var det med hans otroliga tredje gradens skada som vissa modowargar skulle strimmlas för. Som vanligt armbågade motståndarna ner honom på hans svaga ställe igen.
Kommentera

NuMountain: Ja, han är ju chanslös till poängligan så han kanske fått vittring för utvisningsligan istället, om han jobbar riktigt hårt.
Kommentera

Wewillwintoday: TP verkar vara bindgalen ikväll. Försöker han vinna utvisningsligan?
Kommentera

Lindh är inte bra. Pettersson åker ut för en vanlig djävla tackling.
Helt otroligt. 4-3 är lika med 100 procent nu.

Jag undrar när det ska vända????????????
Kommentera

Wewillwintoday: Jag är djupt förväntansfull på en förlust. Jag. Den eviga optimisten.
Kommentera

NuMountain: Du har så rätt, nu korrigerade dem.
Kommentera

Wewillwintoday: Karlberg fruktansvärt nära att göra ledningsmål för Leksingarna..... Det här håller ej...
Kommentera

Enligt swehockey så verkar Werna gjort andra och Hedin tredje.
Kommentera

NuMountain: haha säg inte för mycket så Martin hör :D
Kommentera

Wewillwintoday: De där kommentatorerna verkar ju inte veta om hatten är bak eller fram. ;o)
Kommentera

NuMountain: Det låter inte så nej. Det håller ej det här. Farliga kontringar av Leksand hela tiden.
Kommentera

Wewillwintoday: Det här håller inte. Modo verkar tvingas lita på Riksman. Detta kommer aldrig att hålla.
Kommentera

Wewillwintoday: Väldigt nära Leksand mål.
Kommentera

NuMountain: Hmm inte enligt kommentatorerna. De sa just att
Hedin var ute efter hattrick...
Kommentera

Wewillwintoday: Jocke har INTE fått spelat någon än denna afton. Ej heller Warg.
Kommentera

Wewillwintoday: Werna gjorde tredjemålet.
Kommentera

NuMountain: Brukar också nästan alltid tänka så.
Den här matchen är förlorad just nu, om vi vinner är det därmed mot all förmodan, och jag kan också bli glad.

Angående resten av säsongen ser jag det som om att vi har tur om vi blir 12:a och får spela kvalserien.
Kommentera

Wewillwintoday: Jag tänker också "mot förmodan" så att jag inte blir så besviken när matchen är slut. Förresten är jag redan nu grymt besviken för säkerhets skull. På det viset kan jag tom. bli glad vid en förlust. Se positiva saker och så.
Kommentera

Wewillwintoday: HV hade 19-5 i skott mot Brynäs i första perioden men lyckas inte göra mål....

Viktigt att de vinner så MODO kan dra ifrån OM vi lyckas mot all förmodan vinna denna match...
Kommentera

NuMountain: Ingen aning vad TIK håller på med. Släppa en 3-0 ledning på det viset.
SIGH. Allt går emot MODO och lite till..
Kommentera

Wewillwintoday: Den här gången fick man ut pucken ur zonen i sista sekunden. Då blir det väl mål i baken omedelbart i början av tredje.

Vad håller TIK på med då?
Kommentera

Phew. Millimetrar från Leksandmål...
Kommentera

Wewillwintoday: Ursäkta att jag säger det men, de fulla idioterna på sitt, kastar in saker igen.
Kommentera

Wewillwintoday: 2 min Wennerberg. PP för Leksand.

En skitutvisning är jag säker på. Han släpper allt förrutom det.
Kommentera

« · 187304 · »