1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Leksand

« · 331199 Till forumet

MoDo - Leksand
Laget
Målvakter:
34 Juuso Riksman. 35 Kimmo Vesa.

Backar: 6 Tobias Enström, 7 Jesper Damgaard, 16 Dusan Milo, 27 Martin Johansson, 32 Kari Haakana, 44 Mika Lehtinen.

Forwards: 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green, 9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson, 10 Anders Söderberg, 23 Magnus Hedlund, 18 Peter Öberg, 26 Mattias Wennerberg, 4 Jan Öberg, 40 Magnus Gästrin

Pirro inför matchen: Det kan bli en holmgång.
Det blir mycket hemmaspel för MODO Hockey ett tag nu. Tre raka till att börja med på en vecka, totalt åtta matcher i Kempehallen på 26 dagar.

- Nu får vi tillbaka lite av det tuffa program vi hade till en början i ligan, säger Pirro Alexandersson.
Ny "streckmatch" ikväll med Leksands IF på besök. Dalalaget ligger tia i tabellen med 22 poäng, MODO nia med 24 poäng.

- Det här kan bli en riktig holmgång, säger Pirro. Leksand av i dag kan spela riktigt tufft, det har man visat tidigare. Sedan tror jag inte att man kommer att bjuda upp till någon daladans, snarare blir det tillknäppt och snålt. Men visst känner vi att matchen som sådan är enormt viktig.

- Förhoppningsvis får vi igång fler och fler spelare. Det pekar i alla fall åt det hållet. Det har sett hyfsat ut efter landskampsuppehållet.

Skadeläget?
- Detsamma som tidigare. Lars Jansson (knä), Hasse Jonsson (lår) och Peter Högardh (ljumske och mage) är ur spel. Jonsson är närmast till för en comeback. Dessutom är ju Jocke Lindström borta sedan tidigare efter sin axeloperation.

Något definitivt lag mot Leksand tar inte Pirro Alexandersson ut förrän matchvärmningen.
- Det blir samma trupp som mot Brynäs borta senast, sedan handlar det om ändringar i denna trupp. Vi specialgnuggade bl a målvakterna vid eftermiddagsträningen i går.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand
Frisco:

Men vart tog bilderna vägen?

Ska bli intressant att se vad specialgnuggandet av målvakterna ger för resultat...
Kommentera

Frisco:

När Pirro säger att "Leksand av i dag kan spela riktigt tufft" menar han då "Leksand av i dag kan spela riktigt fult"?

Jag menar, "Lirarnas lag - Leksand" är numer "Vedklyvarnas lag - Leksand" i mina ögon.
Kommentera

Poffa: Jag vet inte. Jag har inte sett Leksand på väldigt länge.
Kommentera

Poffa:

"Jag menar, "Lirarnas lag - Leksand" är numer "Vedklyvarnas lag - Leksand" i mina ögon."

Jag känner det nästan som ett påhopp, men jag förstår att du menar Vedklyvare i ordets absolut sämsta betydelse...
Kommentera

Lumber Jack: Det verkar som Poffa numera hatar ALLA Sollefteåbor och inte bara nummer, ja vad har karln för nummer egentligen? 43 va?

www4.ornskoldsvik.se/pol/mp/
Kommentera

Ok, stor prestigematch ikväll. Vi kräver vinst från västkusten. Vill inte ge dalmasarna här nere (det kryllar av dom) nöjet att ge mig pikar under resten av året.

För övrigt tycker jag Pirro eller Svarten ska få sparken, välj själv.
Kommentera

Frisco: Med risk för att Du fimpar mig som Vän:
Jag har inhandlat sittplats, sekt.P, visst är det gamla 'curva Syd',va?
Jaja, ser Ni SpS:are nån galning i MODO tröja sittandes, o tjoandes, klagandes på alla stumma begravnings-entrepenörer, så kan det vara jag.Hur många av er ska dit? Eller ska Ni dansa, trolla o ha andra okulta saker för er? 'Nemo saltat sobrius!'
Varför finns det ingen status: 'Ute o handlar SittplatsBiljetter'?
Kommentera

Hawerchuk: Svarten får min svarta kamel. Jag tycker att han som hemvändare borde ta sitt ansvar och göra fem mål per match när ingen annan hänger.

Dessutom borde han hålla nollan eftersom ingen av trattarna där bak klarar det. Efter alla år i Trashers fjärdelina borde han veta hur man går ut och spelar 0-0.

Pirro sitter lugnt i båten. Kan ju aldrig vara hans fel att hemvändarna inte producerar?

Nä, sparka alla utespelare som inte producerar och bygg ett nytt lag kring Pirro; -MoDos framtid!
Kommentera

Frisco: Var inte Högardh borta pga ett gammalt diskbrock som härstammade från 1996? Var det bara en myt, uppfiskad ur ryktesbrunnen?
Kommentera

Vallin:

Du har acklimatiserat dig snabbt märker jag ;)
Kommentera

Vallin: Inte vet jag när hans ryggproblem startade. Hoppas bara att det ordnar upp sig snarast.
Kommentera

Vallin: Peter Högardh kommer att intervjuas i webbradio ikväll i första periodpausen. Ni som lyssnar kommer att få veta varför han är borta tex.
Kommentera

Martin S: Och för oss som inte kan lyssna på webradion skriver du naturligtvis här vad han sa?=)
Kommentera

scim:

Har alltid haft den förmågan, på gott och ont. Men jag måste säga att just hackandet på hemvändarna på MoDoforumet är det som stört mig allra mest, långt mer än analfabetism och "Närkommerfoppahem?".

Är det bara jag som tycker att SoS varit betydligt bättre än man vågat hoppats? Salle har börjat hänga isf att missa (bättre har det iaf blivit) och dessutom lagt på sig några kilon och blivit en riktig tuffing.

Vad gäller Svarten saknar jag nästan ord. I mina ögon är han kanske ES bästa center. Tänk att han "bara" är 28! Där har vi en kille att bygga laget runt några år framöver, Foppa eller ej!

Den här frågan har säkert diskuterats här ett bra tag, men jag är ju trots allt en färsking... ;)
Kommentera

Men snälla kunde dom inte lånat en målvakt av Leksand...
Kommentera

Frisco:

Diskbrocket var mycket rikigt en myt. Peter har en skada i en magmuskel. Snedbelastning pga smärtan har gjort att även ljumskarna värker. Han åker skridskor och läkarna har sagt att ska kunna göra comeback om en vecka. Skön!
Kommentera

PET-flaskan har redan släppt in 4... sopa. Vi har fan aldrig haft så sopiga målvakter...
Kommentera

shinzawai:
Ställ dig i mål själv får du se hur kul de är..............Måste ju va nått annat fel än målvakten fattar du väll.......Hedin årdnar nog upp de snart. har hört att Salo är på väg ur NHL. och vill spela i Elitserien till VIK ungdom går upp =)
Kommentera

Roberth:

Klart det är mer fel än så... finns en jävla massa orsaker. Men det ska man väl inte gå in på. =/
Kommentera

Årets plattmatch. Man ska skylla på utespelarna. Endast Jesper Damgaard får godkänt i mina ögon trots att han troligen var inne på en del baklängesmål. Vesa i målet kan man inte skylla på utan det var klasskillnad bland utespelarna idag. Dock kan tilläggas att Leksand fick 2 utvisningar för klubbor i fejjan. VARFÖR håller de på så?
Kommentera

Frisco: Jag håller med... Vart var geisten och jobbandet som dom haft de 2 senaste matcherna. Damggard, Milo och Warg är godkända enligt mig. Osså Vesa. Alla LIF´s mål var snygga och går ej att belasta Kimmo.

Sen när dom väl började att jobba (i 3:e perioden) så blev det ju bättre men då kunde ju LIF bara slå ifrån sig och spela taktiskt.

Powerplay var ev det sämsta jag sett på länge. <6min i slutet av 2:a per och jag tror det var ett skott på mål. USELT!!!
Kommentera

Salle:

Håller med, tycker också att Warg får godkänt. Hade de spelat som i sista perioden hela matchen så hade de ju klarat sig undan med att ha gjort en dålig match, var de tvungna att göra en urkass match? Såg nästan ut som att de hade glömt att det var matchdag och kört två stenhårda träningspass strax innan matchen... Eller kanske tre.
Kommentera

knaskamilla: Verkade precis som att man aldrig riktigt insåg att det var en elitseriematch man spelade ikväll, först vid underläge med 1-3 syntes något som ytterst positivt sagt skulle kunna kallas för en tillfällig tempohöjning. Eller det kanske bara var så att de som var inne på isen just då ville göra ett snabbt byte.

Finns inte mycket för Vesa att göra på de mål han släpper in, behövs ju också att MoDospelarna klarar av att jobba i egen zon, men det verkar tyvärr vara en sak som man heller inte tränat på.
Powerplay verkar även det vara ett okänt begrepp i tränarpärmen med tanke på det ytterst påvra resultatet denna säsong.

I övrigt så var kaffet gott, domaren skötte sig riktigt bra och korven var varm...
Kommentera

Paddan:

Så här kul var matchen:

[bild]www.ornsat.com/kamilla/liten.jpg[/bild]
Kommentera

Salle: Vaddå PowerPlay?? 5 mot 3 i nästan 2 min, man kommer inte in i zon...så j:a LESS man blir! Näe, Vesa kan man INTE lasta, kanske skulle han stått upp vid kanonen från blå, men de andra va ju backarna ute o köpte korv...kanske kan nr 6 få godkänt åxå, men framåt?? Ska man specialgnugga passningar nu? O kanske tekningar, vann MODO nån enda?
Nä fyy o tvi, bara att bryta ihop o lägga av, eller vare Komma Igen??
Ståklacken inledde LYSANDE, men allt eftersom MODO vägrade spela offensivt, vare svårare o svårare att uppbringa nåt stöd.
Wernblom o TP, har de alldeles tappat geisten?
USCH så dåligt!
Kommentera

Paddan: Javisst ja, glömde kaffet o korven...MEN grillkorven va slut, fick bli en kokt. Jo Rådbjer såg när Leksingarna försökte göra fler Weinhandlare i MODO, men det hjälpte ju tyvärr inte MODO's spel.
HEDIN, KÖP EN NY GRILLKORV!!!!
Kommentera

Godmorgon alla. Trots allt finns det små ljuspunkter i livet en dag som denna www.modohockey.se/forumshow.cfm?MessageID=48685&parent=48685&timmar=24
Kommentera

Frisco:

Det finns ingen som kan trösta som NR22!
Kommentera

Björn VII:
Fredrik Svensson (Leksand) Highsticking 5 min. 11:24 period 3.
Fredrik Svensson (Leksand) Highsticking 20 min. 11:24 period 3.

Nejmen, inte sysslar väl Leksand med sånt.
Kommentera

« · 331199