1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Leksand 9/12 19.00

348620 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand 9/12 19.00
knaskamilla:

Nä, inte ens Sjöberg fattade vilken nivå han skull lägga ribban på.
Kommentera

Frisco:

Det blir väl fyra utvisningar, det?
Kommentera

knaskamilla: Det var väl 2 dubbelutvisningar i matchen. Hedlund inblandad i båda.
Kommentera

NuMo:

Vad gäller bedömningsnivån så verkar det som att de på AB bryr sig en liten aning, i alla fall. Dock tycker jag att följande uttalande av Peter Andersson är intressant:
"- I matchen mellan Modo och Leksand blev det 16 utvisningar. Och som jag har fått veta var det nästan bara för spelförstörande saker som fasthållningar och hakningar. Då måste spelarna fatta vilken nivå det är som gäller, menar Peter Andersson."

Rätta mig om jag har fel, men var inte minst fyra av dessa utvisningar fåniga dubbelutvisningar? Och: har NÅGON fattat vilken nivå som gällde för den matchen?
Kommentera

NuMo:

Välkommen tillbaka till ett liv på nätet, din gamle get...:)

Så du lyckades få de färgade kontakterna att hamna rätt och skivan att snurra ser jag.
Kommentera

Leksands målvakt verkade grotesk. Han hade utstickande kroppsdelar både här och där och ofta låg han hjälplös på isen utan chans att komma undan när Modos spelare sköt hårda skott mot mål, en synnerligen otymplig person.

Vad förvånad man skulle bli om linjemännen plötsligt och omotiverat började höja armarna för ickeexisterande icingar, eller om de plötsligt med bestämdhet dömde offside, när försvarande lags spelare är före pucken förbi blå, ut ur egen zon - bara för att jämna ut statistiken lite.

Varför blir man inte förvånad när huvuddomaren beter sig på samma sätt?

Säger nastan som Lumber Jack sa att jag sa. Sjöberg gick in på låga 1,25, men rev ut sig ändå.

Modo gillar att skjuta, men inte att göra mål, till slutspel är det nog tvärtom.
Kommentera

knaskamilla: Tacka ja till jobbet istället vetja. Unndrar förresten varför denna tråden lever?
Kommentera

Frisco:

Ja, hörrudu, fortsätter det på det här viset är det nästan så att jag får lov att tacka ja till jobberbjudandet, så att jag har en dator att surfa på.
Kommentera

knaskamilla: Tur att du har en sån i alla fall så du kan styra upp dit liv med Lunar och SpS.
Kommentera

knaskamilla: Det fattar inte jag heller, men troligtvis så är han helt enkelt inte riktigt normal och därför så förstår han inte bättre än att använda sig av ett modem. Vill inte racka ner på honom offentligt, men jag har alltid misstänkt att han är en sån där hemsk Bjästabo.
Kommentera

Frisco:

Tur att jag har en bärbar med inbyggt modem. Tur, men segt som fan. Trååååk! Fattar inte hur Paddan står ut.
Kommentera

knaskamilla: Tur att jag inte har nåt modem.
Kommentera

Frisco:

Och vet du vad supporten säger? "Vad konstigt, det BORDE funka nu...". Att starta om modemet är jättekul - de första fem gångerna man testar. Nu är teknikerna inkopplade i fallet. Jag hoppas verkligen att de inser att jag ska lyssna på webradio imorgon kväll!
Kommentera

knaskamilla: Ops. Krångel hela tiden. På Nygatan fungerar allt som det ska. www.ornskoldsvik.se har legat nere men funkar nu igen.

Po Örnsat finns följande att läsa.
12-9-2003
Driftinformation för 031210!!

Byte av DHCP server 031210 kl. 09:00-09:30 ca!!
Fiberdata byter ut en DHCP server. Den tilldelar Ipadresser till kunderna på Koaxnätet(modemuppkopplingar).

Detta är ytterliggare en del i uppgraderingsarbetet som pågår för att stabilisera nätet för våra kunder. Har du problem efteråt med uppkopplingen, prova att starta om modemet. Hjälper inte detta så kontakta supporten på tel. 0660-786 18.
Kommentera

Frisco:

Oj, var det alltså fler än jag som tyckte att Sjöberg skulle byta bransch? Verkar ju inte vara så svårt att bli innebandydomare, menar jag.

I övrigt kan tilläggas att jag för tillfället inte har någon som helst bredbandsuppkoppling som fungerar, trots att datorn nu gör det. Jag hatar Murphy!
Kommentera

Poffa: Stackars Jörgen Grundström... =)
Kommentera

Lumber Jack:

Nä, det är ren lathet...:)
Kommentera

AM:

Det är mycket som du inte vet om den mörka bakgrund som förföljer oss innebandydomare.

Under andra världskriget dog sex miljoner judar, två miljoner tyskar och massor med allierade. Under folkmorden i Rwanda mördades mängder av människor, kurder i Turkiet och norra Irak lever under ständiga hot men vad många inte vet är att innebandydomare ständigt förföljs och häcklas här i världen.

Amnesty International skall enligt uppgift starta en insamling för att försöka hjälpa de innebandydomare som varje år lider under ständigt förtryck.
Kommentera

AM:

Moderatorerna på den här sidan VÄGRAR mörklägga sanningar, hur obekväma de än må vara, åt vilket håll de än må slå! Det om något är anglo-saxiskt.
Kommentera

Poffa: Oj fan, att innebandydomare är lite speciella visste jag, men att dom är en egen folkgrupp det var nytt för mig.
Kommentera

AM:

Nä, det är ett angrepp mot alla innebandydomare och det är därmed inte bara ett personligt påhopp utan även hets mot folkgrupp.
Kommentera

Poffa: Det blir ett angrepp om man tar åt sig......
Kommentera

Frisco:

Jag vägrar att kommentera det där inlägget, då det är ett rent personangrepp och borde strykas enligt anglosaxisk rättstro...
Kommentera

Saxat ur Dalademokraten:
- Döm innebandy i stället!
(Röst från läktaren som ansåg att domaren Patrik Sjöberg silade mygg och svalde kameler)

---

Jag och AM Har diskuterat det hela och kommit fram till att publikröstens tyckande överensstämmer med verkligheten. Som innebandydomare är det ju bara att peka hit eller dit.
Att kasta pipan upp på läktaren i pauserna går också bra i innebandy. Gör man så i hockey blir det svårt att hämta den medan man i innebandy bara riskerar att fastna hängandes på magen på läktarkanten.
Kommentera

Poffa: Sånt vet man aldrig men utdelningen hade inte blivit sämre i alla fall. Enströms lofftpastejer blir till riktiga skott i nästa match, vem vet?
Kommentera

Frisco:

Det hade blivit mer PP-mål om Milo fått chansen istället för Enström.

Forza Hedlund!
Kommentera

Poffa: Nej, det var Morten Greens förtjänst:-)
Kommentera

Frisco:

Vilket knappast var Enströms förtjänst.
Kommentera

Poffa: Det blev trots allt 2 mål i PP igår=)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Efter en LÅÅÅÅNG frånvaro från SpS så är jag äntligen tillbaka igen (sluta skrika Neeej!). Det första som mitt norra öga får syn på är att du AG anser att Enström borde få fortsätta spela PP. Vansinne!!

Enström sköt ett antal skott och samtliga var direkta lobbar. Skämten på H Höger var att han hade tejpat klubban med skumgummi. Ungefär som att spela tennis med håv.

Nä, det är enligt mig direkt tjänstefel av Pirro att inte spela Milo och Damgaard i samma backpar i PP. De har klubborna in mot banan, kan skjuta och vill skjuta. Mer sånt och mer folk framför mål.
Kommentera

65Selander:

Jag kunde sträcka mig till ett diadem, men inte då, på porten ändå.

Tråkigt att du inte dyker upp, men ska försöka roa oss ändå.
Kommentera

Lumber Jack: Alkolås på TB, vem skall då skriva dina inlägg?

Hörde att du har ett obestridbart rekord i Sollefteå också, portad från Orren 57ggr för att du vägrade ha hårnät på discogolvet!

Fruktansvärt synd att jag inte kan följa med upp i helgen men det kommer säkert fler gånger!
Kommentera

Lumber Jack: Stod det inte 10-1 i skott till Modo i början?
Kommentera

Frisco:

TV:4 text-tv: [k]Men bortalaget Leksand var bäst i inledningen...[/k]

Hur full var den som rapporterade det då? Är det inte snart dags med alkolås på tangentborden?
Kommentera

Frisco:

Härligt att se Hedlund sekunderna innan skottet, då hela hans kropp rycker till i en: "Jamendåskjuterjag, då - på riktigt!"-rörelse. Skulle gärna se att den reaktionen dyker upp hos ännu fler spelare - men viktigast av allt tycker jag verkar vara att vi nu har betydligt fler anfall med minst två spelare som följer med i dem, jämfört med början av säsongen. Igår skymde Wennerberg Bales för en extrapoäng, nästa gång kanske han plockar alla tre poängen själv i Norrbotten med en inskjutsad retur.

Forza de små detaljerna.
Kommentera

AudibleGiraffe:

[k]Skiter jag fullständigt i. Klart man ska satsa på Tobbe.[/k]

Då är du nog ensam för jag tror nog de flesta vill se bästa möjliga lag på planen.
Kommentera

Paddan:

Han kanske skulle ha satsat på att bli hockeyspelare i stället för domare då, så kunde han ha haft så mycket puckinnehav han ville...typ. Eller hur det nu var.
Kommentera

knaskamilla: Tja, han kan väl ringa sportavdelningen på Kuriren och fråga om de har någon som kan tolka från svenska till engelska.

Tror nog att Molander hade separationsångest. Han ville inte gärna skiljas från pucken, kanske också därför pucken sökte sig mot honom. Men vissa linjedomare tar ju en evinnerlig tid på sig innan de vågar släppa pucken.
Kommentera

Frisco:

Det kanske är det enda han kan säga på något annat språk än finska? Eller också blir han uppriktigt arg när domarna vägrar prata så han förstår, vad vet jag...
Kommentera

Paddan:

Tycker att den där Molander eller vad han nu hette gjorde ett intressant inhopp i stället för den efter Bulan-grejen bänkade Husum-Jocke. Det var rätt många år sedan de bestämde att tekningarna skulle ta mindre tid, va? Karl'n höll ju i pucken i ett halvår innan varje tekning...
Kommentera

knaskamilla: Du verkar ha bra hörsel. Det sa han ju vid nån match förut denna säsongen också. Han kanske har hakaat upp sig.
Kommentera

knaskamilla: Det var väl det löjligaste på länge om det är sant!
Kommentera

knaskamilla: Jaså, var det det hemska ordvalet som Haakana fick matchstraff för. Tja, med tanke på den allt annat än stabila domarinsatsen idag så borde jag väl inte vara förvånad.
Kommentera

jenza:

Han sa det.
Kommentera

knaskamilla: Sa han det eller skämtar du?
Kommentera

Paddan:

Han spelade ju i alla fall upp sig lite, Werner. I slutet av matchen slog han inga klockrena passningar till leksingarna längre, vad jag kunde se.

Fascinerande att Hakaana fick matchstraff för att han sa "speak fucking english" till domaren. Kan man tolka det som att han borde svära på finska i stället, eller blir det ännu värre då?
Kommentera

Paddan: EUREKA! Där har vi föklaringen! Werna åker omkring å e rädd för nån kundvagn. Allra helst i Konsum-hallen, där kan ju nån vagn dyka upp.
Kommentera

Frisco: Vad gjorde #4 vid LIF's 0-1? Lämnade fri lejd?
TV4 sa ju att Werner iaf kämpade, men svårt me målskyttet överallt.
Kommentera

jenza: Jag tror att det är den där idioten med kundkorg, i Oddset-reklamen, som spolierat hela Werners säsong. Han är sig inte riktigt lik sedan han blivit officiell filmstjärna.
Det är klart, jämställs man med andra Oddset-skådisar, och numera föredettingar, som Sandström och Salming så kanske det inte är bra för självförtroendet :)
Kommentera

Paddan: Ja hela H höger där jag sitter skanderade "In med Milo".
Enströms skott gick i bågar och var plockpotatis för Bales.

Men vad har hänt med Wernblom, han ramlade ju hela tiden!
Kommentera

348620 · »