1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Leksand 9/12 19.00

« · 345439 Till forumet

MoDo - Leksand 9/12 19.00
Laget mot Leksand:

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
16 Dusan Milo,
27 Martin Johansson,
32 Kari Haakana,
44 Mika Lehtinen.

Forwards:
4 Jan Öberg,
9 Magnus Wernblom,
10 Anders Söderberg,
11 Tommy Pettersson,
15 Andreas Salomonsson,
17 Fredrik Warg,
18 Peter Öberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg,
29 Morten Green,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin.

Pirros kommentar inför matchen:
Två poäng senast borta mot Timrå satt förstås skönt för MODO Hockey. Trots detta ramlade laget ner under slutspelsstrecket igen.
- Men arbetsinsatsen var godkänt på de flesta händer igen, säger Pirro Alexandersson. Just hårt jobb är det jag kräver i det här skedet. Nu gäller det att kräma ur det sista inför juluppehållet.

- Jag räknar med tre nya riktiga kampmatcher de som är kvar. Leksand och Brynäs hemma, Luleå borta på torsdag.

- Alla lag är i ungefär samma situation och poängen är dyrbar nu. Vill man kämpa och är beredda att offra sig finns hela tiden en bra chans till seger.

Stämningen efter länsderbyt?
- Riktigt bra förstås. Roligt vinna en sån där match på det där sättet. Vi tränade på måndagen och av de som spelade i Timrå vilade bara Andreas Salomonsson. Han har lite ont i ryggen, men kan förhoppningsvis spela mot Leksand.

Du minns förstås förra Leksandsmatchen hemma?
- Ja, i allra högsta grad. Jag räknar med att Leksand kommer att spela på ungefär samma sätt. Bara att hoppas att vi höjer oss hundra procent.

Skadeläget?
- Som tidigare. Lars Jansson (knä), Peter Högardh (mage), båda borta till jul samt Jocke Lindström (axel), borta resten av säsongen.

Laget mot Leksand?
- Samma trupp som i Timrå. En del marginella ändringar beror på om Salle kan spela eller inte. Laget spikas vid värmningen matchdagen.

Noterbart om laget
MODO Hockey har tagit poäng i åtta av de senaste tio matcherna. 13 av 21 poäng de senaste sju. Senaste hemmaförlusten på ordinarie tid var mot Leksands IF 18 november.

------------

Och så "slipper" vi Enström runt jul och nyår.
2003-12-08

Tobias Enström till JVM
MODOs tradition med spelare till JVM fortsätter även denna säsong då Tobias Enström idag blev uttagen till JVM som spelas i Finland under December och Januari månad.

Med i laget finns även ex MODOiterna Daniel Sondell samt Robert Kimby.
Matcherna i JVM kan följas via www.swehockey.se
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 9/12 19.00
Frisco & others: Har Knas problem spridit sig i HELA nätverket? Verkar som ingen bryr sig här, att det ska spelas ikväll mot fd Lirare i knätofs o under fiolspelande.
Eller är alla på Kallax Cargo flygfält o tittar efter ObsUt?

Nåväl , KAN ju inte va sämre än förra mötet, då MODO hade allmänhetens fria mp&k.
Kommentera

zigge:

Det var bara synd att MoDo-spelarna den gången hade fått information om att anfallszonen var avstängd för alla med röd tröja. En informationsmiss som kostade tre poäng, men idag har ett meddelande gått ut om att inget spel i försvarszonen får förekomma. En instruktionsfilm med bröderna Sedin om hur det ska gå till visades på förra träningen.

Forza MoDo!
Kommentera

Frisco:

Precis som jag befarade är Salle skadad och kommer att vila i kväll. Svartvadet kommer istället att få med sig Tommy P och Antos, blir detta vändningen för TP? Vi hoppas alla.

Glöm inte att uppdatera poängjaktslagen ni alla kombatanter.
Kommentera

zigge: Är det match idag? :-)
Kommentera

zigge:

Ja, vad är problemet? Nu sitter ju jag vid en dator med bredbandsuppkoppling, och både datorn och uppkopplingen fungerar. Skriv!

Själv är jag lite nervös inför ikväll. LJ:s ord tröstar dock litegrann.
Kommentera

Genom skogen, mot slutspelsplatsen, hoppla mina dieselhästar, hoppla!!!
Kommentera

knaskamilla: Har lite svårt att tänka mig att vi även denna gång ska lyckas genomföra en simulering av ett Stiga Bordshockeyspel där endast ena parten (LIF) har en person som sköter spakarna, eller vad sjutton det nu kan heta.

Nej, nu tar vi minst sex poäng på de närmaste två matcherna.
Kommentera

Paddan:

Jo, det känns ju smått osannolikt, men å andra sidan så vet man aldrig med MoDo... Men få se, har vi kanske niopoängsvecka igen?
Kommentera

knaskamilla: Har vi haft det förut? Jag minns inte...

Ingen daladans ikväll!
Kommentera

knaskamilla:

Ska jag säga det på dalmål också, så att du blir riktigt lugn?

Läksann förloorar ikväll.
Kommentera

Björn VII:

Det var ju iofs inte det som gjorde mig lugn, utan snarare LJs försäkringar om att spelet skulle ske i anfallszon. Det finns hedervärda förluster, och så finns det rakt av pinsamma förluster - som den mot LIF sist.
Kommentera

knaskamilla:

Jaja, Bäckman-doktrinen ska tydligen vara djupt rotad i Övik har jag läst på ett svart/turkost forum. "Hedervärda" förluster är då ett av de osmakligaste exemplen på detta tankefängelse som måste sprängas.

Tänk...pompös, tänk...Lars Glennert!
Kommentera

Björn VII: Men, hur går Lars Glennerts påstående om att de sämre lagen bara kommer "hit" och spelar skräphockey ihop med en klubb som i varje fall till största delen själva på hemmaplan varit sysselsatta med någon form av skräphockey?
Kommentera

Paddan:

Nu tänker du på utfall av matcher, i vilket läge befinner vi oss i nuläget - relativt leksandsmatchen? Lars vet hur man äter kakan även om den osnutne fattiglappen sedan stjäl den.
Kommentera

Uppmaning till alla hockeyälskare!

Gå in på www.blackarmy.se/Sidor/skriv.php och visa att ni bryr Er om svensk hockey!
Kommentera

Lövva: hahahhahaha leksand leder=) modo kan ju ta sig!!!
Kommentera

Grattis till 2 poäng igen.
Kommentera

Hälge: Japp! Poäng i 9 av 11 de senaste, starkt...
Kommentera

Hälge: Rån av Leksand egentligen och ta en poäng efter vad jag läst på Öas rapportering. MODO har pressat hela matchen, och får inte in pucken...(som vanligt). Klantigt. Men men.
Kommentera

AudibleGiraffe: Kollade på swehockey och såg att MoDo skjutit 40 skott på 3 perioder, men bara gjort ett mål. Det är väl lite av MoDo´s dilemma så här långt, att man inte gör mål ?
Kommentera

Hälge: Precis... 14-3 skott i tredje ska inte bara bli 1-0....
Kommentera

AudibleGiraffe: Bättre med 1-0 än 0-0.
Kommentera

Frisco: Så sant... så sant..
Kommentera

Kvällen behållning var Den Danske Kongen Morten Greens båda målpass.
Kommentera

Matchbilder från Kempehallen i TV4+ 22.55
Kommentera

Frisco: Annars spelade MODO bra?
Kommentera

AudibleGiraffe: Det är bara att se på skottstatistiken hur matchbilden var.
Kommentera

Frisco: Trots din Danmarkströja och allt så tror jag att det enda positiva som Green gjorde under matchen var just de målpassen.
#16 var ordentligt pigg idag. Ibland kunde man nästan tro att han fått något Lodin-ryck och trodde sig vara forward med tanke på hur högt upp han låg i banan och stressade.
Kommentera

AudibleGiraffe: Ska nog nämna Milo också. Han var kungen av backarna i afton. Forza Slovenska!!!
Kommentera

Frisco: Milo var bra men förstår nån varför Enström får spela i Powerplay?
Kommentera

jenza: Men nu får du ta och kamma dig. DÄRFÖR ATT HAN ÄR BÄST.

Vad är det för dumheter, sjävklart ska vår yngste och mest talangfulle back lira PP.
Kommentera

AudibleGiraffe: Du såg inte matchen och ska nog inte uttala dig då. Pirro borde istället satsat på Milo som dominerade fullständigt idag. Då kanske det hade blivit 3 poäng istället för 2. Det var en ren stöld faktiskt men man får vara nöjd ändå. Det kunde blivit 0 poäng också!
Kommentera

AudibleGiraffe: Men, hörröduru, Oscar Hedman spelade ju inte idag. Hur skulle han då kunna lira PP?
Kommentera

jenza: Skiter jag fullständigt i. Klart man ska satsa på Tobbe.

På ÖA:s matchrapportering fick hade han en rad farliga chanser dock, så han måste bara ha varit bra också.
Kommentera

Paddan: Menade ju egentligen NÄST yngste :)

Synd man inte plockade in Hedman när Haakana tjatat till sig matchstraffet.
Kommentera

AudibleGiraffe: Då plockade man in "KINGEN" Martin Johansson. Bra inhopp. Jag håller helt med Jenza att man skulle tagit in Milo i PP på slutet. Enströms skott i dagens match var lösa fjuttar i jumbotronhöjd.
Kommentera

Frisco: Man kunde ju också höra namnet MILO ropas ut från stora delar av publiken under förlängningen.
Kommentera

Paddan: Ja hela H höger där jag sitter skanderade "In med Milo".
Enströms skott gick i bågar och var plockpotatis för Bales.

Men vad har hänt med Wernblom, han ramlade ju hela tiden!
Kommentera

jenza: Jag tror att det är den där idioten med kundkorg, i Oddset-reklamen, som spolierat hela Werners säsong. Han är sig inte riktigt lik sedan han blivit officiell filmstjärna.
Det är klart, jämställs man med andra Oddset-skådisar, och numera föredettingar, som Sandström och Salming så kanske det inte är bra för självförtroendet :)
Kommentera

Frisco: Vad gjorde #4 vid LIF's 0-1? Lämnade fri lejd?
TV4 sa ju att Werner iaf kämpade, men svårt me målskyttet överallt.
Kommentera

Paddan: EUREKA! Där har vi föklaringen! Werna åker omkring å e rädd för nån kundvagn. Allra helst i Konsum-hallen, där kan ju nån vagn dyka upp.
Kommentera

Paddan:

Han spelade ju i alla fall upp sig lite, Werner. I slutet av matchen slog han inga klockrena passningar till leksingarna längre, vad jag kunde se.

Fascinerande att Hakaana fick matchstraff för att han sa "speak fucking english" till domaren. Kan man tolka det som att han borde svära på finska i stället, eller blir det ännu värre då?
Kommentera

knaskamilla: Sa han det eller skämtar du?
Kommentera

jenza:

Han sa det.
Kommentera

knaskamilla: Jaså, var det det hemska ordvalet som Haakana fick matchstraff för. Tja, med tanke på den allt annat än stabila domarinsatsen idag så borde jag väl inte vara förvånad.
Kommentera

knaskamilla: Det var väl det löjligaste på länge om det är sant!
Kommentera

knaskamilla: Du verkar ha bra hörsel. Det sa han ju vid nån match förut denna säsongen också. Han kanske har hakaat upp sig.
Kommentera

Paddan:

Tycker att den där Molander eller vad han nu hette gjorde ett intressant inhopp i stället för den efter Bulan-grejen bänkade Husum-Jocke. Det var rätt många år sedan de bestämde att tekningarna skulle ta mindre tid, va? Karl'n höll ju i pucken i ett halvår innan varje tekning...
Kommentera

Frisco:

Det kanske är det enda han kan säga på något annat språk än finska? Eller också blir han uppriktigt arg när domarna vägrar prata så han förstår, vad vet jag...
Kommentera

« · 345439