1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507732 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

« · 1740752 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Sawchuk: Jag har alltid högaktat dina inlägg, men att göra narr av föreningen/ klubben en sån här kväll då sjunker du i min aktning. Imorgon då kan vi prata om hur begravningen ska gå till. Ikväll dricker vi gravöl.
Kommentera

Monno: 39:an har säkert några på lut. Och om det går åt helvete beror det på Näslund.
Kommentera

jorgens3: Håller med dig, förmodligen en person som har nån form av störning
När vi äkta fans har sorg så måste man lägga energi på en sådan idiot. Om man är en äkta Modoit så är det fel tillfälle " att byta vatten på guldfisken" eller att " pudra näsan" eller på ren svenska pissa på oss. Vi har sorg, detta inlägg blir garanterat bortplockat.
Kommentera

Sawchuk: Conny Klack Hockeyback!
Kommentera

jämtland: Nu har jag spenderat tillräckligt med pengar och jag skiten fullständigt om Monno och Näslund tycker att jag inte ställer upp😉😉
Kommentera

jämtland:

Ja, undrar vilka de första nyförvärven blir, vi kommer behöva ca 20st.

Kan det bli, Peter Jönsson, Leif Jonsson och Roffe Lindgren kanske....
Kommentera

Lider med er, jag var modoit ikväll, dom jag såg matchen med frågade mig varför jag var så jävla upprörd, vet ärligt talat inte själv om jag ska vara ärlig, men jag står upp för norrland de är väl det enda ja kan komma på, Leksand kommer köra 500 återtåg till så ni kommer kunna skifta med dom varje år om de skulle va så, ni kommer tillbaka det är jag inte orolig över, KHK i SHL och Modo i Allsvenskan, ja nog är det nya tider alltid...
Kommentera

modomille: Tror det slår lika hårt mot alla som håller på MODO men att ens tänka på att byta lag några timmar efter vi just åkt ur SHL är för mig jävligt konstigt. Det är det i vilket fall om ens kärlek är äkta.

Håller på MODO oavsett om det är i division 3 eller SHL, så om vi inte går upp nästa säsong och det skulle gå än mer åt helvete därefter så håller jag ändå på MODO för klubben kommer inte att upphöra att existera. Om det nu mot all förmodan skulle hända så håller jag inte på något lag om inte MODO skulle komma tillbaka såklart. Finns bara ett lag för mig men folk ser ju olika på saker och ting.

Konstig diskussion.
Kommentera

Yoda Marklund: Fast vi har ju haft rätt bra med motgångar senaste åren. Har vi lärt oss något av det?

Det behövs någon riktigt eldsjäl för att vända på den här klubben känns det som. Någon som kavlar upp armarna och verkligen vill framåt. En Käntää typ.
Inte någon som är här för att gynna sin egen karriär och lämnar efter något år.
Kommentera

Monno: Har det bra i dunkai sargern i Sollefteå och kramfors ....än om man ligger snäppet ovanför så är det ändå tryggt att veta att man är betydligt bättre.
Kommentera

Tarasov: Som jag sa innan matchen . Vi kommer hitta en väg att förlora. Så blev det igen tröttsamt
Kommentera

Nu försöker jag inte att provocera eller sparka på den som ligger ner. Missförstå mig inte. Egentligen gillar jag MoDo som förening, svårt som hockeyälskare från norrland att inte göra detta.

Men en liten motgång kan faktiskt vara bra när man valt fel väg. För att bli påmind om den rätta vägen. Om alla föreningar startade om från noll så skulle det vara väldigt få som skulle kunna mäta sig med MoDo, troligtvis ingen. Nu har ni chansen att hitta tillbaka till er verkliga identitet. Ni kommer att komma igen.
Kommentera

Tarasov: Framtiden är ljus. Var ni oroliga ifjol så är det lugnt iår. Hejdå modo för en lång tid.
Kommentera

leo: Jag är ju en av dom mer positiva i Modo boken och kände att vi skulle ta det här. Därför slog det här väldigt hårt mot mig. Du förstår väl att om inte Modo tar sig upp nästa år så är det slut för Modo. Det tror jag iallafall. Foppa å andra måste pumpa in pengar till nästa års lagbygge. Det behöver inte vara legoknektar utan väldigt bra allsvenska spelare.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja nu förstår jag varför domarna har agerat som dom gjort..
Kommentera

Sawchuk:
Det som svider mest är att vi hade 3-1 m 10 kvar....
Kommentera

Det är ganska intressant att se Leksands avgörande. När Leksandsspelaren Montpetit slår in pucken i Modos zon så står det en Leksandsspelare inne i Modos zon som inte har hunnit ut i avbytarbåset. Vad betyder det? I mina ögon är det klar offside, Domarna har ju hjälpt Leksand hela kvalserien så varför inte denna gång också. Domarna borde granskas och få betala vad en degradering kostar Modo. Vi har ju i färskt minne konstiga domslut, Torps utvisning i match 6 m.m.
Kommentera

modomille: för mig är det helt jävla sjukt att man ens kan komma på tanken att byta lag och det irriterar mig att läsa det. har du ens ansett dig vara en supporter? fattar inte

du kan ju för fan inte kalla dig en supporter om du överger laget när laget behöver supporten som mest? för mig är MODO mitt lag till döden, finns inget annat lag kommer aldrig att göra.
Kommentera

Sawchuk: Vi hade ingen Jonas frögren. Varför kastade ingen sig när Montpedit kom fri? Varför Kastade inte Reideborn klubban när Montpedit kom fri? JO FÖR ATT MAN VAR RÄDD FÖR ATT FÖRLORA. När Yterell gjorde 3-3 varför täckte ingen skottet? Jonas frögren skulle ha kastat sig med huvudet före. Ingen krigade. Det känns tungt att publikfavoriten Filppula kommer lämna. Men vad kommer hända med Modo nu? Jag kan inte se Modo i allsvenskan,Det går inte. Jag har mina rötter uppe i norrbotten,så varför inte börja försöka hejja på typ Luleå? Vette fan varför jag feste mig i Modo äns. Nej tur så är säsongen över och man får tänka på andra saker än hockey. Men detta måste vara det största fiaskot i idrott sverige?
Kommentera

Robin Ztorken L: Dra till Lövenboken, ja just det det finns ingen. Du kom in här med en Löven logga men konverterade till att bli ett Modofan. Men du beter dig som något som katten släpat hem.
Moderator var är du!!!
Kommentera

Rytter:

Känns overkligt.

Coachmatchen Perra - Andreas 100-0

Örnsköldsvik förlorar sin identitet, för ärligt talat, vad är Örnsköldsvik utan ett Modo i högsta serien.

Vad betyder det för Modo?

Man kommer självklart att få skära ner enormt inom alla områden, tydligast kommer det så klart att bli på den sportsliga sidan.

Publiksnitt nästa år? 2.500-3.000 är nog högt räknat.

Jag tror att går man inte upp direkt så kommer man aldrig till högsta serien igen. En chans har man.

Det är nog svårt att locka spelare till Övik då dom lirade i SHL, nu blir det tyvärr omöjligt. Till och med Löven kommer plocka spelare före Modo nu.

Redan nästa år gissar jag att nivån på spelare som söker hockeygym kommer att rasa drastiskt.

Total jävla solförmörkelse
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag är bara så förbannat less att läsa alla dina jävla negativa inlägg/ anspelningar på Modofans och föreningen så jag vill bara kräkas på dig. Du är ett troll som bara gottar dig åt andras olycka.
Kommentera

Tack för alla fighter genom åren, minnesvärt förstås Foppa, Mackan, Sedinarna, ja alla era talanger och guldet vårt 99 förstås. Lycka till där nere., vi kanske ses snabbare än man kan ana.
Hoppas ni skippar transatlantspåret och bygger ett bygdens lag. En liten tår för er har det kommit ikväll men mer än så blir det inte.
Se på Leksand, ingenting är omöjligt !
Kommentera

Robin Ztorken L:

Men snälla visa lite klass. Finns ingen som är nöjd med detta, att håna och förlöjliga nu är sjukt onödigt. Hjälper inte på nått sätt.

Om du fortsätter hoppas jag någon moderator tar tag i detta annars skiter jag i detta och lämnarhockeysnack
Kommentera

Robin Ztorken L: Du ditt negativa stubbtroll kom inte in och spela kaxig när RIKTIGA Modofan lider, blöder och har sorg.
Försvinn ut ur våran bok och kom aldrig tillbaka.
Kommentera

Gör er av med Svartvadet fortast möjligt. Elitseriens absolut sämsta sportchef.

I övrigt är det jobbiga bilder att se Rantakari. Lider med honom.
Kommentera

Silly: Det är Modo efter guldet det. Vi gör ett rätt på 10 år. Då blir det lätt såhär.
Kommentera

Stitch: Usch, såg klippet på Rantakari. Kan inte ens förmå mig att vara förbannad på honom längre. Karln är ju helt förstörd. Han kommer inte sova så bra i några dagar han inte...

Sån är hockeyn, du gör en tankevurpa och det är kört.
Kommentera

När vi äntligen hade fått våran nya Sundström i ILARI FILPPULA ,
Så tappar vi han direkt nu.på grund av detta... Tragiskt!

Nu väntar det ett stålbad för klubben..
Kommentera

Det känns bara tomt just nu. Men på något sätt så behövder Modo en nystart i föreningen. Måste bli ett stopp på alla chans värvningar nu och in med nytt blod i föreningen.
Kommentera

Monno: Vet helt ärligt inte vad man ska göra nu. Det kan bli tufft att komma tillbaka...

Helt ärligt tycker jag det är dags att Sedinarna skiter i bananligan i USA och visar lite hjärta, leder ett återtåg. Hoppas liksom att det ska brinna lite extra där. Tillsammans med en ny generation av blivande storspelare i form av Wernblom och co så kan det vara riktigt positivt.

Hoppas vi kan få behålla Flippula och de som visat potential. Hoppas att ledande unga spelare inte skrivit på ett skit för andra lag utan visar lite jävlar anamma istället för att ta den enkla vägen ut och byta lag.

Men det är såklart rent önsketänkande. Intresset för SHL och hockey har dalat varje år. Alla bra spelare försvinner när de är 18 till AHL för att få rutin, i gengäld får Sverige avdankade AHL spelare.

I efterhand så är det väl egentligen bara Sundström som haft modohjärta trots skiten han fick ta under lockouten. Han avslutade karriären i modo när han var dryga 30 och hade mycket kvar att ge. Han gav oss 4-5 år där han var för det mesta var riktigt bra. Resten, nja vi hade tur att ha Svartvadet, Salomonsson mm som inte riktigt platsade i NHL så därför kom det hem. Synd att vi inte kunde ta tillvara på åren Sundström gav oss efter guldet... För jävlar vilken förstakedja vi hade under många år...

Men satan så bittert det här är. Vi ÄR och VAR bättre i alla moment men saknade det där lilla extra och ffa en målvakt som stod på huvudet...
Kommentera

Monno: Ja Modo för alltid.
Kommentera

Jag lider med er i denna tunga stund. Hade jag varit leksingar hade jag lätt köpt en lott och räddat min framtida ekonomi.

Jag tror er räddning är att åter bli "the heart of hockey" och satsa på era egna ungdomar från trakten.
Med facit i hand ser vi ju att "heart of old retiering americans" dragit er rätt ner i fördärvet.
Ni står kvar knäckta tårögda och bryr er medans jänkarna cashar in tar en drink och åker förstaklass hem.
Kommentera

Ja är väl bara att gratulera Leksand iaf. Vilken makalös resa dom gjort.
Är ju inga problem att skriva en bok om detta för dom. Var ju fan som om dom hade manus.

Perra borde ju få en doktorstitel som kval geni. Hur många kval har han vunnit? 3-4st? Sjukt.

Det som oroar en gällande Modo nu är ju ekonomin.
Jag tror ändå vi kommer sluta upp kring laget och att när den största besvikelsen över allsvenskan lagt sig så kommer det vara bra med folk på matcherna.
Det är ändå vårt Modo. Laget i vårt hjärta. Vi stödjer dom än vilken serie dom är i.
Men som sagt gäller det att någon anstränger sig på ekonomikontoret.

Modo för alltid. <3
Kommentera

otroligt ... såg nyss på aftonbladets sändning, det var visst offside på en leksandskille när målet gjordes ... ja fy fan, allt gick emot modo i denna serie.
Kommentera

jämtland: Jävla idioter?
Jag trodde vi höll vårt tjafs på en bra nivå sinsemellan. Men du verkar inte alls vilja hålla någon nivå. Så nu får det vara färdigsnackat.

Tråkigt.
Kommentera

Alla som ger upp MODO nu var ju aldrig några riktiga supportrar till att börja med.

De som trodde det skulle bli en enkel resa har ju fått en knäpp på näsan också, och det är jag inte nöjd över, men sport är sällan rättvis och inte nu heller. Spelarna på pappret vinner inga matcher, inte spelövertag med noll effektivet och usla målvakter heller. Speciellt inte med så ryggradslösa spelare.. Leder med två mål med åtta minuter kvar på hemmaplan..

Hoppas på färre legoknektar nästa säsong och en och annan ledare bör väl tacka för sig också. Vill se mer hjärta i MODO igen och då skiter jag i om det tar längre tid men vi måste gå tillbaka till det vi var bäst på!

Tack så mycket för den här säsongen..
Kommentera

Nucky: Vet känslan, kände likadant när vi åkte ut. Men, när allt har lagt sig och en ny säsong börjar kommer ni kunna känna glädje igen när erat Modo påbörjar återtåget!
Kommentera

Ja vart ska man börja någonstans. Jag har följt Modo sedan 89 tror jag att det var och fått uppleva allt möjligt. Men den här dagen är nog den tyngsta i mitt liv.

På någotsätt känns den här matchen som hela säsongen vi hittar ytterligare sätt att förlora på. Man kan absolut säga vi var det bättre laget i stort sett alla matcher spelmässigt. Men Leksand hade störst hjärta och det kommer man väldigt långt på visst kan man tycka illa om domarna med men vi skulle ha avgjort med alla våra chanser vi hade i dom flesta matcherna. Men det är bara gratulera Leksand till sin Shl plats.

Nu är det bara bryta ihop och komma igen. Är man en sann supporter stöttar man klubben ännu mer nu för det kommer verkligen behövas.
Sedan vill jag tillägga detta och jag vet många kanske tar illa vid nu men det är trotts allt hockey. Det kunde vara betydligt värre tänk på era nära kära att om ni skulle förlora nån av dom hur det skulle kännas?.

Vi är Modo hockey och vi ger aldrig upp. Nu börjar en otroligt lång väg tillbaka om man ens får uppleva det något mera. Men en sann supporter stöttar sitt lag i alla lägen, så nu bryter vi ihop och kommer igen. Laget klubben spelarna kommer behöva vårt stöd och det ska vi ge dom.
Kommentera

Thors 22: Fast idag kan vi verkligen inte skylla på domarna. Leksand gör mål på sitt enda PP. Vi gör inte mål på våra.

Vad blev det i skott? 50-15? Jag har aldrig vare med om ett lag som är så oerhört bra på att förlora.

Nä det här var tungt... Fasiken vi behöll ju till å med vårt överlägsna spel i början av 3dje! Men vad gör det då dom gör 3mål på 6 skott.
Kommentera

Gusse: ett intresse mindre som tar min tid.
Pallar inte att se mitt Modo i allsvenskan. Det funkar bara inte..

Snart är det inga norrlandslag kvar, samtidigt som nya klubbar från södra Sverige ploppar upp som svampar ur jorden.
Modo har blivit ifrånsprungna
Kommentera

Robin Ztorken L:
Fast vad tjänar det till?
Kommentera

Gusse: Leder med 3-1 inför sista och lyckas förlora , Ehhhhhh?
Kommentera

Hahl Bundy: Känslorna mellan våra lag kommer aldrig bli som dom var när vi spelade båda två i SHL. Då hatade jag er.. Nu hoppas jag det går bra för er..Fast vi är i samma serie.
Kommentera

Hahl Bundy: Bara inte Rantakari får för mycket skit för hans avgörande tabbe.. inte hans fel att Modo inte gör fler mål på 41 skott eller var det var.

Jag håller en liten tumme att Wernbloms grabb och Co kommer starta en ny Modo-epok.

Sedan, grattis ändå till Leksand. Dom förtjänar faktiskt att vara i SHL.. inte deras fel att vi satsade åt helvete fel inför säsongen och brände miljontals kronor på en värdelös tränare och en hel hög transatlanter som aldrig hört talas om Örnsköldsvik.

Modo kommer att förbli laget i hjärtat.
Kommentera

Robin Ztorken L: Tystnaden är väl svar nog, jag tror det räcker nu!
Kommentera

Tarasov: Man vill ju ändå ha ett svar , på hans självklara påståendend.
Var är han nu? Har inte sett ett inlägg
Kommentera

Härligt med derbyn igen... även om jag inte önskade att vi skulle mötas på det här sättet igen. Fattar ff inte hur det gick till detta...
Kommentera

Vilket rån, det här skulle ni vunnit. Skittråkigt för er, men ni är tillbaka snart! Vi syns säsongen 17/18!

Tror det här ändå kan vara bra för modo att bygga om en grund med bra karaktärer osv osv.

Lider med er!
Kommentera

Ursäkta men det här var så tråkigt och ledsamt. Men jäklar ni ska fan vara tillbaka nästa år! Modo är Modo!
Kommentera

« · 1740752 · »