1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

« · 1737814 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
modomille: jag hade väldigt gärna värvat tillbaka Hedberg, men frågan är om inte han vill fortsätta i Ryssland och tjäna rubel.
Kommentera

Nucky: jocke eriksson skulle ju va mumma! hoppas det är sant, bra att klubben inser att det inte håller med två hyfsade målvakter utan satsar på en uttalad förstemålvakt. bara det inte blir ersberg, som får lämna Håve..
Kommentera

Och så tycker tydligen FBK att det får vara färdiglekt.
Kommentera

Supertrött: inte fel! han har spelat med väldig fart o fläkt, skulle inte varit förvånande om han spräckt reides nolla.
Kommentera

dempa: ja han hade bra fart igår. Tittade på slashingen som Ludwig Nilsson fick 9,18 in i andra perioden när han bara skulle sprätta in pucken i mål. Det var ingen liten slashing, klubban blir väldigt böjd i slashingögonblicket ändå står domaren 3 meter från händelsen utan att höja armen. Måste säga att Leksand hade lite fördel av domarna igår.
Kommentera

modomille: Personligen tror jag att Svartvadet inte vill ha något att göra med Hedberg efter dopingincidenten.

Hans första säsong var helt OK. 10 poäng i 4:e kedjan får väl anses var hyfsat. Med lite effektivitet hade det kunnat vara det dubbla. Nej, jag tror det var något annat som gjorde att han lämnade.

Men jag gillade honom också. Synd att det blev som det blev.
Kommentera

Biljettförsäljningen rullar på, ser det ut som

Biljettläget 21/3
14:00: 4709

Biljettläge 22/3
10:00: 5301

14:00: 5415

Biljettläget 23/2
08:00: 5754

Det innebär att vi säljer 50 biljetter timmen om man räknar bort nätterna. Enligt mina beräkningar kommer det bli 7051 åskådare :)
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Att han fick lämna har garanterat att göra med doping delen.
Sen o mdet var p.g.a att han var avstängd flera månader in på säsongen eller om man inte vill beblanda sig med en som dopat sig är en annan fråga.

Brynäs hade ju inga problem att ta in en kille som åkt dit för anabola. Så rent moraliskt skulle vi ju ligga i lä.
Edwin har nog inte nytta resten av livet av sitt preparat som Rahm har av anabola.
Kommentera

Monno: Hedberg är väl en Östersundskille som verkar umgås med Djuse.
Problemet är väl att avstängningen inte är realiserad så han får väl vila i inledningen av serien om vi kontrasterar honom?
Kommentera

Sven Tuta: Rahimi ska , tyvärr, till Switzerland,
Annars hade det varit mumma :-)
Kommentera

Robin Ztorken L: Schweiz säger man i Sverige. Arne Hegerfors säger Sveitsch.
Kommentera

dempa: Wikegård kan inte heller säga Schweiz. Känns viktigt att påpeka :)
Kommentera

Robin Ztorken L: Visst en förstärkning, men för de pengar som det ryktades om så måste det gå att få något annat vettigt. Återigen Rahimi och Noha i samma lag, då det krävs det ett bra BP.
Kommentera

Sven Tuta: Rövens att det är så långt till Lyan, annars skulle jag vara där på torsdag, skrika mig hes, fira i baren efteråt och visa upp min fina Modo DB tröja ;-)
Kommentera

Monno: Jag tror att Svartvadet är principfast i de frågor som rör doping, attityd, etc. Det tror jag att Näslund var också. Vilket de gör helt rätt i.

Dock tror jag att Svartvadet är mer resonerbar och mindre fyrkantig än Näslund. Att Hedberg är ute i kylan gissar jag beror på att han inte presenterat en trovärdig förklaring typ.

(Luydwig Byström är jag inte helt 100 på att Näslund skötte så fantastiskt bra.)
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Gällande Ludde var det nog farsan och agenten än Ludwig själv. En kompis hörde Leddes farsa stå och säga "Hur kan de låta lagets överlägset bästa back sitta på bänken ?". Detta när Ahnelöv var som bäst.... Jag tror att det blev svårt för Ludde att hantera.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Tror Hedberg är mer intresserad av att utvecklas än att spela i föreningen modo.
Svarten spelar fulspel o tydligen kmr han undan med det o sekten består..
Kommentera

Jacobsson och Erlandsson spelar tydligen inte i morgon
Kommentera

Harry Luras: Osis!

Ner och upp, upp och ner, Leksand ser vi aldrig mer...
Kommentera

Harry Luras: Vita Hästen förra säsongen , Leksand i år som tappar spelare och inte så vassa (hitills) Nästa år skiter i i kvalet för en tredje gång har vi nog inte lika tur.
Kommentera

dav32: Utveckla?
Kommentera

Gusse: Jag vet att jag var väldigt positiv inför den här säsongen, vilket visade sig bli en jätteflopp mest pga Huras. Jag är naiv att tro att den här säsongen kommer vändningen. Jag hoppas på rykten om att vi får hit en riktig kanonmålvakt. Vi fortsätter på den inslagna vägen med AJ och Olausson, som visat sig både kunna implementera ett spelsystem och som får unga spelare att utvecklas. Jag tror att om de får vara med från början är oerhört mycket vunnit...

Sedan hoppas jag att även juniorerna får en tränare som bättre kan utbilda spelarna taktiskt. Tekniskt, fysiskt och så vidare har vi varit duktiga på länge, men just att lära A-jun att spela precis som A-laget så att det blir lättare under säsongen att flytta upp och ned spelare vore önskvärt.
Kommentera

Måste bara hylla Reideborn vilken match han gör igår.

Såg matchen men satt även och kollade på lite klipp nu på kneget från matchen och herregud han gör ju ett antal monster räddningar vart har han hittat detta spel?

På något sätt så gillar jag många spelare i laget och skulle man ge dom en säsong till tror jag det skulle kunna bli bra. Finns ändå många jag vill behålla även fast vi gjort en kass säsong.

Thomas, Dwyer m.m. spetsa till lite bara så blir nästa säsong rolig.
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Utveckla själv angående Näslund?
Kommentera

Tarasov:
Verkar inte som att Svartvadet haft några problem med att behålla Hedberg
Kommentera

Ogie Ogilthorpe: Behövs inte, fullt tillräckligt med bräkande får här ändå, lämnar fåraherden med glorian i behåll.
Kommentera

dav32: Frågan är om Modo kommer värva så mycket på forwards sidan? Filppula,Petterson,Skröder,Ritchie,Butler,Ottoson,Nilsson och Jakobsson har kontrakt. Sedan så vill man nog förlänga med Thomas och enligt vissa uppgifter så ska ju Jesper Olofsson vara klar för oss,om khk åker ner. Vi har fyra centrar men samtidigt så ryktas att Modo har visat intresse om Erik Christensen. Så kommer en av våra fyra centrar vi har kontrakt med lämna?.
Kommentera

modomille: får vi Christensen flyttar man nog ut någon på kanten. Vi får bara fem om Dwyer stannar förresten...
Kommentera

J F K: Jag själv hade tyckt att Christensen hade varit bra för Modo. Ritchie kan väl spela kant ganska bra?
Kommentera

modomille: skulle bli förvånad ifall Butler blir kvar, även om han sitter på kontrakt.
Nån som har koll på de de spelare som varit utlånade, och dess chanser att ta en plats i nästa års trupp?
Kommentera

Nucky: Utan att ha sett honom så känns det spontant som att Sandin skulle ha en chans.

Men angående Dwyer, så gör han ett jättebra jobb. Men med tanke på hans produktion kan jag inte tänka mig att han är nog billig.
Han gör ett kanonjobb för en 50k i månaden kille. Men han lär tjena mer.

Att lägga onödigt mkt pengar på en brunkare har vi ju redan testat...
Kommentera

Monno: Jag är ändå svag för Dwyer. Jag älskar hans attityd som är minst i K fopp-klass. Han verkar sinnessjukt laglojal helt enkelt.
Kommentera

modomille: Den som är på väg bort är Thomas från vad jag hört.
Kommentera

J F K: Klart man hoppas på en förbättring till nästa år. Ett steg i rätt riktning kan ju vara att börja med självbilden så man slipper uppleva ännu ett år med snack om slutspel med trötta seniorer .
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vart har du hört det? Jag vill se att dom förlänger med Thomas men det blir kanske för dyrt.
Kommentera

modomille: Samme vän som vanlig som nämnt att Thomas kan bli svår att behålla då andra klubbar är intresserade, ingenting mer konkret än så..
Kommentera

J F K: Givetvis. Men för det kan väl inte betala överpris för honom...

Samtidigt känns det ju som måltorkan lite beror på att det går troll i det hela. För att gnetat 4e kedja hela karriären är han faktiskt duktig på utmana backarna och komma in på mål.
Men nå mer än typ 15p kommer han nog aldrig göra.
Kommentera

J F K:
Som väljer att ange en källa, återstår och se vad händer....
Kommentera

Tarasov: Nu är ju inte säsongen slut än och vi är heller inte klara för shl,men vi bör slå lif. Betänker man att vi skulle tappa possler, Olofsson,grundström samt Thomas så skulle det vara väldigt intressant att veta vad svammelkusen svartvadet menade med att det såg så mycket bättre i år än ifjol den här tiden på året. Fast det är klart han kanske åsyftade att vi har skröder på kontrakt även nästa år vilket vi inte hade inför säsongen 15/16.
Kommentera

jämtland: Ja hoppas Skröder förlänger till 2020! :-)
Vi behöver en stabil stomme! ;-)
Kommentera

Så klart Skröder måste förlänga, annars måste ju folk hitta en ny att skylla allt på.
Kommentera

Monno: Vill nog ha han ännu längre. Han är viktig för modo och går i bräschen vilket syns på de senaste årens stabila spel😉😉😉😉 En riktig mange johansson/jimmie eriksson typ😉😉
Kommentera

Monno: han kan ju tom ta en position i tekningscirkeln med böjda knän, händer att han rör på sig, vrf inte se de positiva, lite spelsinne och verkar vara trevlig kille som borde ägna mer tid till att framstå bättre än vad han är...Tyvärr Leksandsklass på den, men trogen sin arb giv o säkert en tillgång i omklädningsrummet..
Kommentera

Amitiel: Ja herregud vad han har varit ansatt genom åren. Aldrig fått en vettig chans eller att modo givit honom trygghet. Tittar man på matcherna på tv:n spyr experterna galla över honom. Nej då har spelare som torp, djuse samt reideborn haft lugna gatan.
Kommentera

jämtland: Helt seriöst så tycker jag Skröder fått väl mycket skit genom åren.
Men nu är han tyvärr färdig på den här nivån. Han är fortfarande bland de bästa på att stå framför mål. Men ställer tyvärr till det allt för mycket övrigt på banan.

Det är allt för tydligt att han inte hänger med längre mot Leksand. Och då lär det inte bli bättre mot SHL motstånd.

Men han ska ha en eloge för allt han gjort för klubben. Trots dagens hockeyvärld och att vi varit ett skitlag har han varit oss trogen.
Kommentera

Monno: Problemet är ju inte skröder egentligen utan svartvadet. Att skriva ett 2-års kontrakt inför denna säsong är ett generalfel. Vad än man tycker om Skröders kapacitet på banan så kan man inte försvara vissa beslut av GM. Jag tycker inte han har fått så mycket skit men det är ju jag.
Kommentera

jämtland: Skröder har definitivt gjort sitt i laget, även om han har ett stort Modohjärta. Men det är ingen anledning till att han ska få vara kvar.
Tycker att klubben har tillräckligt med inavel, och det är kanske en av anledningarna till de senaste årens haveri. Jag har varit kritisk till dessa inavels utnämningar som har varit de senaste åren. Bara för en person har lyckas med sin hockeykarriär är väl ingen garanti för att lyckas med den nya arbetsuppgiften när man helt plötsligt ska stå på andra sidan staketet. Nä, hoppas verkligen att man sätter sig ned och gör en analys av varför det gått snett, och framförallt gör någonting åt detta. Synd att CG slutar, en person som verkligen betytt mkt för föreningen, men hon har dock inte kunskapen för just hockeybiten. Och det är väl där som Svarten och gänget får ta sitt ansvar.
Nu har man testat NHL-spåret, transatlant-spåret och ett idiotiskt spelsystem, och det verkar som man insett att det var inte grönare på andra sidan. AJ, FO och ett gäng nya fjunisar spetsat med några riktigt vassa spetspelare sen är vi riktigt på banan.
Matchen ikväll, tippar 5-1.
Kommentera

Sven Tuta: Man har väl kikat på FBK. Där har väl inavelsbiten vare lyckad. Än om effekten börjar avta...
Kommentera

Monno:
Har problem med att ta emot via "bubblor" nån annan som har samma.
Kommentera

« · 1737814 · »