1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507789 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

« · 1738066 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Tarasov: Ja, bupplorna funkar inte idag, jag får ständigt tomma bubblor av dig
t ex.
Kommentera

Oj vad Dick Tärnström svingar vilt i en artikel i Aftonbladet angående upplägget på kvalet till shl och domarnas favorisering av KHK.
Kommentera

Eller: vad har han emot Honken tex? har inte hört nån kalla en målvakt för "tjockis" sedan Ledin attackerade Salo
Kommentera

dempa: Det verkar som om DT är helt ur balans.
Kommentera

Monno: Blir det lapp på luckan ikväll?
Nästan 7000 nu👍
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Ok då så
Kommentera

Olofsson skall ha skrivit på för två år med Frölunda.
Kommentera

Eller: Ja, den matchserien är inte helt lätt å veta hur man ska känna för. AIK vore klart bättre att ha i SHL.
Men dom har sp fruktansvärt korkade supportrar så man har så oerhört svårt att unna dom att få vara i SHL.

Sen om AIK går upp så tappar ju alla lag utom dom och DIF mediatid. För så fort dessa lag möts ska det skrivas 20sidor om dom och ska såklart alltid gå i huvudkanalen.

Jag kan tänka mig KHK ett år till i SHL bara för att Ros på AB ska få gråta sig till sömns i några nätter.
Kommentera

Gusse: "Nu vill ha ta nästa steg, för att kunna ta sig till NHL.
Han är draftad av Buffalo Sabres – och har sett vilken utveckling spelare som John Klingberg, Alexander Wennberg och Mattias Janmark fått i just Frölunda."

Alltid kul när det ska tävlas om vem som utvecklat talangerna.
Klingberg är Frölunda produkt, men slog väl ändå igenom i Skellefteå? Wennberg spelade 1(!) säsong i Frölunda. Janmark spelade 1(!) säsong i Frölunda, och är väl AIKare ut i blodet.

Så, jag antar att det är fritt fram för oss att hävda att vi står bakom att spelare som Nylander och Steen tagit sig till NHL?

Visst hävdar vi att Steen är modoit. Men är nog ingen som hävdar att han är Modo produkt för det.

Nä jag förstår inte alls varför Olofsson lämnar faktiskt. Enda vettiga anledningen måste vara att han vill vinna SM-Guld innan han åker över. För jag tycker han borde ha så pass bra chans att åka över redan i år annars...
Kommentera

Monno: Att provocera och att underlåta sig att bli provocerad.

I övrigt är min kommentar: Balla!
Kommentera

Amitiel: Ja jag tror inte ju Olofssons framtida karriär kommer avgöras på hurvida han gör en säsong till i Frölunda eller Modo.
Såg vissa spekulera i att Buffalo ligger bakom det hela. Och det är väl inte omöjligt att dom upplever att Modo är lite för instabila.
Kommentera

Amitiel: Klingberg utvecklades väl mest i Skellefteå. Visst har en hel del spelare utvecklats i Frölunda, men varken Janmark eller Klingberg tycker jag tagit några avgörande steg i Frölunda.
Kommentera

Monno: Om det är så, tycker jag att dom är lite heta på det. Kan förstå deras tänk inledningsvis av säsongen, men Modo är nu ett helt annat lag med ett tränarpar som verkligen brinner för det här. Olofsson har blivit minst en klass bättre efter deras inträde. Hur hade tänket varit om vi hade haft AJ och FO från början? Hade VO varit kvar då? Hypotetisk fråga, men....
Vi får tänka positivt, den dagen han återvänder från NHL så kanske han väljer Modo.
Kommentera

Monno: förstår verkligen inte varför han drar. Det mest troliga är att han har en beef med AJ, och bad agenten söka ny klubb under de veckor han blev bänkad i vintras.
Tror inte ett piss på att kommer utvecklas bättre i Frölunda(men självklart kommer de säga att han gjort det), i Modo är han i princip garanterad massor med istid och redan älskad av fansen i sin moderklubb.
Det gör mig ruggigt besviken att tappa en sån exceptionell talang till ett annat SHL-lag, och allrahelst till Frölunda.
De har kopierat Skellefteås recept rakt av, men får det att låta som att de är nyskapande och unika i Hockeysverige.
Maken till självgod klubb och ledare går fan inte att hitta.
Grabbens karaktär kan också ifrågasättas när han sviker klubben som han gör. Klubbkänsla existerar inte hos honom, och för oss som växt upp med spelare av annan kaliber är det förbannat tråkigt.
Har sett att vissa skyller på Svartvadet, men tror han gjort vad han kunnat.

Jaja, Modo's viktigaste värvning på många år är AJ & FO, de vågar sätta ned foten för vem som helst, oavsett hur många NHL-matcher du har under bältet eller hur högt du gick i draften.
Ge tränarparet en möjlighet att plocka in spelare de tror på, och bygga laget som de vill. Då tror jag skeppet Modo så sakteliga börjat vända mot bättre tider.
Kommentera

Nucky:

Nu för tiden är det så mycket pengar inblandad även för unga spelare så nu för tiden är klubbhjärtat till salu till bäst betalande.
Kommentera

Önskat man hade kunnat åka ner idag också men det ser ut som lyan fylls. Tog in på scandic i söndags och såg att Leksand övernattade där också men idag har de flugit till Ö-vik.
Kommentera

Eller: Över 7000 nu, blir nog lapp på luckan.
Kommentera

Nucky: Enligt Micke på allehanda har Olofsson inte ens velat förhandla med Modo. (Källa twitter )
Så någonstans har det ju skurit sig antagligen. Om det är med AJ, Svarten eller någon annan kan vi bara spekulera i.
Kommentera

Monno:

Sur för bänkningen? Sur för att man inte signade Jesper inför detta år? Sur för att han inte fick uppgraderat kontrakt inför detta år? Han lär ju spelat på ett billigt kontrakt och kanske ville ha ett bättre eftersom han trots allt gjorde en del poäng förra året.

Hur som helst är det ju kuken att han lämnar. Men hellre att han går till Frölunda än SAIK iaf.
Kommentera

Rytter: inga rykten om Jesper då? Han kanske också drar till Frölunda?
Blir lite lur på Svarten också om han nu sagt att det ser bra ut inför nästa säsong.

Svider gör det iaf att VO drar.. vill man inte förhandla så handlar det nog inte om pengar. Men jag önskar honom ändå lycka till i karriären.
Kommentera

Blake: Det har skrivits mycket här om att Jesper ansluter om khk åker ut. Han har ett år kvar på sitt kontrakt med dem.
För övrigt har inte Jesper varit bra på aik, men undrar om det inte beror mycket på holzapfel (reservation för stavning) varit rätt usel. Jesper är lite som VO beroende av en bra spelfördelare.
Kommentera

"Janos Hari ge oss en sång!"
Den skulle ja dra igång om jag stod på stå. Varje gång han har pucken.
Kommentera

J F K: Perra Jonsson ger ett väldigt spånigt uttryck i rutan när han talar taktik.
Kommentera

Helvete vad vi kommer krossa dom ikväll igen.
Kommentera

Om Possler slutar göra sådär.
Kommentera

Patrik Källstr: Jag tror nog Leksand har en bra chans idag.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Inga mål trots snart 15 min spelade. Värt en klunk bärs!
Kommentera

Patrik Källstr:
Modo börjar i ett alldeles för lågt tempo
Sätt en i PP nudå
Kommentera

Ben Perrault: Possler ska ta returen ändå!
Kommentera

Ben Perrault: Mentalt så är Modo redan segrare vilket kan vara en fara, de tappar fokus.
Kommentera

Patrik Källstr: Bästa för mig vore nog ifall Modo vann efter Sudden. Min lången är redan förstörd då Irakjävlarna inte kunde vinna mot Thailand, så lika bra att åka på rak etta på Modo med!
Kommentera

Patrik Källstr: Reideborn har hållit nollan i 7 perioder då!
Kommentera

Patrik Källstr: Tycker inte vi gör nån bra period alls. Tycker det ser otroligt segt ut från oss. Måste upp med farten annars tror jag inte vi tar det idag.
Kommentera

Dundee: För att leksand ska kunna vinna måste de skapa chanser. Det har de i princip inte alls. Jag tycker att vi kan bättre, men nog ser det ändå bättre ut förra matchen. Vi har en i ribban och ett antal riktigt bra chanser där Ottosson, Possler och Filppula alla missat öppet mål...

Visst kan Modo bättre, men Leksand kan inte vinna om de inte förbättrar sig remarkabelt mycket.
Kommentera

Där kom målet nu blir det intressant hur vi klarar av detta nu då. Hade det på känn tycker inte vi är där riktigt.
Kommentera

J F K:
Jaha, det där var inget vidare
Uppryckning i tempot nu tack
Kommentera

Dundee: Tycker också det ser segt ut. Med tanke på hur mycket lif slarvar borde modo gjort en par baljor om man är på hugget.
Kommentera

jämtland: Kom igen grabbar! Vinn helst efter sudden!
Kommentera

Även om vi inte spela nå super bra sist kämpade vi betydligt hårdare. Tycker vi inte alls är med idag kommer bli tufft detta men det har jag sagt hela tiden.
Kommentera

Dundee: Tror inte att det blir tufft, men vi får inte söndagsåka såhär.
Kommentera

J F K:
Nu kan iaf Leksand vinna....
Kommentera

Skröder din jävla pensionär
Kommentera

Dundee: Nä det känns som att vi totalt tappat fokus vi gör allt som vi inte ska göra. Leksand har fått matchen precis dit dom vill. Sedan har dom en riktigt bra målvakt idag med.
Kommentera

Patrik Källstr:

Vi skiter på oss. Nu ser det ut som det har gjort tidigare under säsongen. Det ser ut som att de spelar med en bomb helt plötsligt.
Kommentera

Bad_Brett: Nu har vi det Modo vi vant oss med igen. Pinsamt
Kommentera

Hur kan de inte bli utvisning, ditt jävla avdankade fosterbarn!
Kommentera

Tack för den, Olle!
Kommentera

Bad_Brett: Heja Viktor ☺ Och tack för att du hjälper modo genom kvalet.
Kommentera

jämtland:
Blir så förbannat nervös varje gång, var tvungen att slå av sändningen
1 el 2 till i sista nu
Kommentera

« · 1738066 · »