1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO-LHC 2007-12-18

« · 954477 · » Till forumet

Sv: MODO-LHC 2007-12-18
spud: Att det är nära till jul, många som måste lägga tiden på julklappsköp, julstök hemma och liknande spelar nog stor roll.
Kommentera

spud:

De lär garanterat ha fått biljetter till vissa matcher, varav den 28:e med största sannolikhet inte är en av dem...

Och så tror jag att folk sparar sina pengar till jul just nu. Eller inte har tid att gå på hockey för att de ska baka eller slå in julklappar.
Kommentera

Poffa: Att gå på hockey, det är ju vad julen handlar om.
Kommentera

Poffa: Det är ju inte bara tiden som läggs på julklappsköp, även pengarna läggs där.
Kommentera

AM: Bra, då blir det säkert en bättre domarinsats än när de svenska grå sätter pipan i halsen.
Kommentera

AM: Och kvällens lag. Observera att Zakke slipper sköta båsdörren ikväll av nån anledning.

MODO Hockey

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 1. SVEDBERG, Niklas 

1st Line8. HEDMAN, Oscar35. HEDIN, Pierre 
 15. SALOMONSSON, Andreas79. WARG, Fredrik39. SVARTVADET, Per 

2nd Line34. WARGH, Tommy23. TRIBUNCOVS, Atvars 
 22. YETMAN, Patrick24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

3rd Line2. WESTIN, Jens5. JONSSON, Hans 
 26. PETROVICKY, Ronald20. STEEN, Oscar19. TOLSA, Jari 

4th Line13. JONASÉN, Marcus  
 9. WERNBLOM, Magnus29. MOLINDER, Andreas18. ÖBERG, Peter
Kommentera

Salle: Ska vi gissa på något med nuvarande årstid och kreatursåkomma? i Zackes fall?
Kommentera

Paddan:

Galna kosjukan?! :-P
Kommentera

Gidde: Haha, tänkte snarare på vinter och "kräk"sjuka.
Kommentera

Salle:

Kanske han precis har blivit utlånad för att få matchträning?
Kommentera

Salle:

Svartvadet som ytter? Minns inte när jag såg det senast!
Kommentera

Salle: Zajkowski är inte med pga att svedberg är lika bra!
Kommentera

Bad_Brett: haha jag vet då inte heller när svarten lirade på yttern..men de kanske blir bra..=)
Kommentera

Kom igen nu
Kommentera

Berka: De 5-3 blev då mindre bra =/
Kommentera

Bad_Brett: När tekade vi så här bra senast?

Det som oroar mig mest är att kommentatorn brukar bli sämre och sämre för varje period som går...
Kommentera

Wayne Gresky: Asså spelar Lhc med 2 femmor eller?! de verkar så på webbradion för de är endast en handfull spelare som näms i Lhc.
Kommentera

Wayne Gresky: Förhoppningsvis ska väl inte det påverka vårt spel i alla fall! ;)
Kommentera

Mats Edström: Men är vårat PP idag helt bedrövligt eller??! Tycker dom skapar knappt något... Men ja.. ännu en utvisning..GRATTIS
Kommentera

Berka: Och Susses 10:a kom som ett brev på posten...
Kommentera

Mats Edström: Hörde de!! han kan susse... han ska tydligen vinna allt, poängligan å utvisningsligan
Kommentera

Men är de spelövertag för Lhc eller!!!!!! KOM IGEN NU MODO!! sedär ja..0-1 de va ju knappast oväntat
Kommentera

Mats Edström: Vad kan man säga mer än tragiskt. 10min för att han skjuter ett skott utanför efter avblåsning.

Första perioden kändes lite fram och tillbaka men man hade ändå känslan att LHC var bättre i spel 5 mot 5. Nu i andra så är man inte ens med på banan. Gäller att få till spelet snart annars börjar man bli rejält orolig.
Kommentera

Mats Edström: Den här perioden var bland det sämsta jag sett. Att det bara står 0-1 är ett under. Har Harald glömt bort att man får ta time out? Har vi använt hela uppehållit till att försöka hitta tillbaka till förra säsongens power play? Skulle Yetman platsa i norska ligan med det här spelet? Att ha Steen som center med Tolsa känns som ett försök att få två fel till ett rätt. De kanske kan ta varndras markeringar i försvarszon? Kommentatorn når nya bottennivåer. Tur att vi tekar bra iaf - Matchens behållning!
Kommentera

Wayne Gresky: Uppehållet heter det på svenska. Och jag borde kanske ha sagt att Yetman verkar tandlös.
Kommentera

Wayne Gresky: Frågeteckena e många... tittar på matchen frölunda-fbk frölund leder 4-0 och där kämps de,där åks de griller utav bara h_vete, alla ger 110% och man leder fullt rättvist! Tror väldigt många i modo e för bekväma i sitt utförande av sina roller ute på isen, skulle vilja se en argare harald å en hel del mer jävlar anamma. Men jag tror inte de händer idag så jag tar å brer en hådbrödmacka ist. och tittar på något gammalt avsnitt av idol eller nått annat värdelöst!
Kommentera

Wayne Gresky: Att teka bra ska väl innebära grunden till att ta grepp om en match men...???
Kommentera

Berka: Du kan väl kanske till och med gå och se Sikta mot stjärnorna barn eller vad programmet hette. För både på isen och där så är det inte äkta vara utan mimande.
Kommentera

MorganaLefaey: Har tyvärr inget bandat avsnitt av juniorsjärnorna.... men jag kan ju surfa in på tikarnas hemsida för där e de en hel del oäkta oxå
Kommentera

Herreguuuud...
Kommentera

Berka:

Men vart i helvete har dom hittat kommentatorn? Man får ju för fan en stroke av att lyssna på honom.
Kommentera

Men va faaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!! jaha då va den matchen över!
Kommentera

Berka: Morsning och goodbye!
Kommentera

Rytter: Jag får stroke på de mesta nu jag... Harald sitter väll löst nu å de känns som de kvittar! Lhc spelar med nästan 2 femmor å modo spelar på 4.. harald måste ju för fan gå ner på folk å försöka skapa något framåt.. men han har väll somnat i båset stackarn!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAA hejja LHC, jag älskar timrå å brynäs e dom bästa, saik älskar jag ,å hv71 e mina favoriter, hoppas södertälje vinner, go dif. nu skiter jag i detta man blir ju fan sur å lyssna på en komentator som e kass komentera ett tattargäng som helt glömt hur man spelar hockey. in me 5
:an oxå
Kommentera

ja in me 6:an oxå då jag inte han stänga av..
Kommentera

Berka: Gött att se att formen håller i sig från innan uppehållet. Nu undrar jag om inte till och med jag skulle ta och titta på tränarmarknaden. Kenta kanske är ledig? :)
Kommentera

spud:

10 frågor.

1: När får Harald sparken?
2: När kommer nästa forwardsförvärv dyka upp?
3: När kommer nästa backförvärv dyka upp?
4: När sparkar man Tolsa?
5: När besluar klubben att Sundström bara får halva månadslönen kommande månader?
6: När kommer foppa skriva på för en NHL klubb då han inser att det är en omöjlighet för laget att vinna SM-guld denna säsong?
7: När förpassar man Skröder till 4e formationen?
8: När byter man bort Yetman mot Texas-Kid i Div1?
9: När går Modo ut med att årskorten nästa säsong bara kostar hälften av vad de gjorde denna säsong som plåster på såren?
10: När börjar Svarten gå i fronten gällande när det gäller att ta i?
Kommentera

spud: Kidsen som blev bjudna av Foppa är säkert sugna på att komma tillbaka snart igen...
Kommentera

spud: ja kul att man gör så lite mål...någon måste ju vara sämst på de oxå!!
Kommentera

Wayne Gresky: Ja jag tänkte på det just, bara för att inte alla betalat själv så behöver det ju inte betyda att de inte har krav på underhållning.
Kommentera

MorganaLefaey: Många bra frågor... tror harld sitter väldigt löst, dock tror jag inte de e lösningen att sparka tränare men något måste man ju göra..
Kommentera

MorganaLefaey:

1. Vadå får, han måste köpa den precis som alla andra.
2. Under Eckes julgran
3. I närmsta sportbar
4. Troligtvis efter varje träning
5. När svärfar blivit marknadschef i MoDo Hockey
6. Någon gång efter någon golfsäsong
7. När fjärde formationen blir förstafemman
8. När det börjat snöa i Sahara
9. När det börjat snöa i Sahara
10. När han börjar jobba heltid på Swedbank
Kommentera

MorganaLefaey: Sundström var väl shysst i löneförhandlingarna innan han skrev på, han kanske hade det på känn.
Kommentera

Paddan: Lite smått besviken på att du satt in samma svar på 2 frågor. Men då frågorna kanske var mer eller mindre oseriösa så kan jag köpa det. I det stora hela kan man väl nöja sig med att säga att något är fel. Riktigt fel.
Vad behövs då för att få förändring på detta kan man undra. Själv har jag inget svar, men kan fullt manskap i någon match under säsongen hjälpa. Sen kan man få fundera på varför det skall vara så otroligt uddlöst frammåt med det manskap man har.
Kommentera

MorganaLefaey:

11. När är Timander tillbaka?
12. När kommer det att påpekas att Ecke misslyckats med de flesta av årets nyförvärv (som inte var fd modoiter som ville flytta hem)?
13. När gör Skröder mål igen?
14. När har man utsett Hedin till backtränare (idag petade alla bara med klubban)?
15. Hur ska vi kunna slå Skellefteå med det här spelet och framför allt den här inställningen?
16. Vad heter coachen som särar på Salle och Svarten?
17. Finns det några tränare lediga?
18. Vill någon ha tränarjobbet?
19. När blir det rea i baren så folk glömmer hur dåligt det var efteråt?
20. Var allt bara en ond dröm?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan ta på mig en del av denna förlust, hela jävla säsongen har de spelare jag tagit ut i mitt dream team lag floppat. Inför kvällens match trodde jag på modo, det lovar jag att aldrig göra om.

Leif Boork, jag dansar naken om du vill komma hit och bänka lite folk.
Kommentera

MorganaLefaey: Äsch, mitt misstag. Det skulle ju stå "När den sistnämnde byter efternamn till Holdem" på det första av de två svaren.
Kommentera

Wayne Gresky:

11: Troligtvis så dyker han upp samtidigt som tussilagon. Någon gång när snön försvunnit.
12: Jag kan påpeka det redan nu. Yetman, Tolsa, Petrovicky och Jonasén har väl inte direkt rosat marknaden. Även om vissa kämpar på. Men att få det till bra förvärv kan jag inte.
13: 20 Nov i Rögle/Allsvenskan
14: Det kallas biljard. Något som de tydligen inte heller kan
15: Det kan man inte om man inte gör något drastiskt. Kanske får prova på en rockad och låta 4e formationen få speltiden 1a får osv.
16: Anders Eldebrink?
17: Säkert en hel del som kan få ut lika mycket av laget som Harald kan.
18: Om man slänger in ett paket strumpor och 10% i baren i dealen så är jag på.
19 Det är bara jag som skall ha det.
20: Kanske är så. Allt annat denna höst har gått i den känslan.
Kommentera

« · 954477 · »