Poffa:
Det var ordentligt många ordentligt i det där ordentliga inlägget.
Nenne:
Om jag inte minns helt galet så trängde du dig före honom i korvkön för ett par år sedan. Han var ordentligt hungrig och när du tog chansen att tränga dig så blev han ordentligt arg. Därför så ger han nu igen på detta sätt.
Förresten, nästa gång du tar med honom så säg gärna till oss andra i förväg. Då slipper vi minuspoängen.
Danne_l:
Där håller jag med dig, både vad det gäller ishockey och fotboll. Men spelare som är solklart offside är det inga tveksamheter med. Eller, tydligen är det väl det eftersom de inte ser det. Men vi snackar alltså om en halvmeters offside i många lägen.
Danne_l:
Tyvärr är det här inte situationer där de borde vara osäkra. Igår mot Linköping släppte de säkert tio solklara situationer där det borde varit offside. Som tur var så var det väl tämligen lika fördelat mellan lagen.
Paddan:
Där kan jag bara hålla med dig. Man släpper många fler situationer och jag upplever det som att man missar ungefär tiotalet offsidesituationer totalt. Som tur är så är det hyffsat fördelat mellan lagen.
Nenne:
Enkelt. Gästrin hade en 2+2 för hög klubba. På den första tvåan var det 1.07 kvar. Damgaard hade 1.26 kvar på sin. Man plockar ALLTID bort den tvåminutare som har kortast tid kvar, vilket var Gästrins första tvåa. Därmed så blev det fortsatt spel 5 mot 3 i 1.26 och Gästrins andra tvåminutare började räknas.
Mot templet, men först ett pit stop på Nygatan. Och ja, jag har kommit ihåg de tre P:na. Pengar, piljett och prit.
Forza MODO!
Harald Lückner: Vi har inlett hyfsat
Dags för omgång tre i elitserien och nu spelar MODO Hockey hemma mot Linköping HC, en av seriens fyra fullpoängare så här långt.
- Visst, det blir en tuff uppgift, säger Harald Lückner. Det finns förstås en orsak till LHC:s två raka, laget är bra helt enkelt.
- - Jag tycker dock att vi har inlett serien riktigt hyfsat trots allt. Synd bara att vi inte var riktigt beredda i början mot Brynäs. Starkt dock att vi kom igen som vi gjorde och att det blev match av det hela.
Lite väl många skador redan?
- Det känns så. Men nu är lyckligtvis Hans Jonsson och Mattias Timander på väg tillbaka. De var med och tränade med laget efter matchen mot Brynäs och vi har stort hopp om spel för båda. Vi avgör om de kan spela mot Linköping vid värmningen matchdagen. Däremot är målvakten Mikael Zajkowski och backen Tommy Wargh ur spel. De skadades i Gävle senast.
Zajkowski fick en smäll i ena ljumsken då Per Svartvadet interferade bort en brynäsare rakt i över honom. Tommy Wargh skadade höftkammen då han tacklades in i sargen.
- Skador får man räkna med men det får gärna vara bra för ett tag nu, säger Lückner.
Slovakerna Pavlikovsky och Pardavy var anonyma i Gävle jämfört med premiären.
- De sa också att matchen i torsdags kändes betydligt jobbigare än den i tisdags, säger Lückner. Något som är förståeligt. På träningen i går (fredag) var det dock överraskande bra fart.
Slovakiska målvaktsförvärvet Karol Krizan vaktar nu MODO:s mål och därmed har MODO fyra slovaker med i laget från start. Juniorkeepern Christopher Königsson blir reserv.
Noterbart: Mikael Zajkowski (ljumske) och Tommy Wargh (höftkam) ur spel, tidigare skadade Hans Jonsson (lår) och Mattias Timander är, som det ser ut, klar för spel.
Han får nog stå kvar så har ni is i magen så chansa med mig om att ursäkten hjälper.