1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Linköping 1/10 2005

« · 584117 Till forumet

MoDo - Linköping 1/10 2005
Nu är det tryck. Det går inte att få tag i ståplatsbiljetter till lördagens drabbning. Men i ärlighetens namn är det nog bara något fel på Ticnets databas, eller något dyligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 1/10 2005
Lumber Jack:

"Ej längre bokningsbar
Denna föreställning ligger så nära i tiden att den ej kan säljas på Internet. Kontakta arenan eller ombud så får du reda på hur du kan köpa biljetter."
Kommentera

knaskamilla: Jag bygger inte denna information på någon hemsida, utan på fysiska människors försök att köpa sig ståplatsbiljetter, hos olika ombud kan tilläggas, tidigare idag.
Kommentera

Lumber Jack: Fantastiskt. Enligt modohockey.se fanns det 1433 ståplatser kvar klockan 14.30.
Kommentera

Frisco:

AM blev nervös här, kan jag säga. Enligt rykten ska han nämligen förära ståplats ett besök imorgon.
Kommentera

MODO mot Linköping:
Målvakt;
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Förstafemma:
6 Tobias Enström,
3 Mattias Timander,
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
13 Morten Green.

Andrafemma:
7 Jesper Damgaard,
24 Vladimir Sicak,
19 Mikael Pettersson
40 Magnus Gästrin,
28 Miloslav Horava.

Tredjefemma:
5 Hans Jonsson,
32 Tobias Viklund,
11 Pasi Tuominen,
12 Rastislav Pavlikovsky,
89 Jan Pardavy.

4:e kedja:
18 Peter Öberg,
4 Mattias Hellström,
22 Tommy Enström.

Extraback:
8 Oscar Hedman.
Kommentera

Kommentar

Harald Lückner: Vi har inlett hyfsat

Dags för omgång tre i elitserien och nu spelar MODO Hockey hemma mot Linköping HC, en av seriens fyra fullpoängare så här långt.
- Visst, det blir en tuff uppgift, säger Harald Lückner. Det finns förstås en orsak till LHC:s två raka, laget är bra helt enkelt.
- - Jag tycker dock att vi har inlett serien riktigt hyfsat trots allt. Synd bara att vi inte var riktigt beredda i början mot Brynäs. Starkt dock att vi kom igen som vi gjorde och att det blev match av det hela.

Lite väl många skador redan?
- Det känns så. Men nu är lyckligtvis Hans Jonsson och Mattias Timander på väg tillbaka. De var med och tränade med laget efter matchen mot Brynäs och vi har stort hopp om spel för båda. Vi avgör om de kan spela mot Linköping vid värmningen matchdagen. Däremot är målvakten Mikael Zajkowski och backen Tommy Wargh ur spel. De skadades i Gävle senast.

Zajkowski fick en smäll i ena ljumsken då Per Svartvadet interferade bort en brynäsare rakt i över honom. Tommy Wargh skadade höftkammen då han tacklades in i sargen.
- Skador får man räkna med men det får gärna vara bra för ett tag nu, säger Lückner.

Slovakerna Pavlikovsky och Pardavy var anonyma i Gävle jämfört med premiären.
- De sa också att matchen i torsdags kändes betydligt jobbigare än den i tisdags, säger Lückner. Något som är förståeligt. På träningen i går (fredag) var det dock överraskande bra fart.

Slovakiska målvaktsförvärvet Karol Krizan vaktar nu MODO:s mål och därmed har MODO fyra slovaker med i laget från start. Juniorkeepern Christopher Königsson blir reserv.

Noterbart om laget

Noterbart: Mikael Zajkowski (ljumske) och Tommy Wargh (höftkam) ur spel, tidigare skadade Hans Jonsson (lår) och Mattias Timander är, som det ser ut, klar för spel.

Kommentera

Poffa: Tur att Jonsson och Timander verkar vara tillbaka i spel nu när Wargh är skadad. Om både Jonsson o Timander hade missat matchen så hade det väl varit dags för 87an Niklas Öhman att debutera i elitserien.
Kommentera

Är jag dum i huvudet eller vem är den fjärde slovaken? Pardavy, Pavlikovsky och Krizan... men Sicak och Horava är ju tjecker.

" Slovakiska målvaktsförvärvet Karol Krizan vaktar nu MODO:s mål och därmed har MODO fyra slovaker med i laget från start."
Kommentera

Zakke, ingen Zakke. Zakke, ingen Zakke...
Kommentera

Poffa:

Tycker de verkar överdriva Zajkowskis insatser i den där artikeln. Man ska inte låta det gå inflation i bra kritik, men hittills har Zakke varit bra (no more, no less).
Kommentera

Mot templet, men först ett pit stop på Nygatan. Och ja, jag har kommit ihåg de tre P:na. Pengar, piljett och prit.

Forza MODO!

Kommentera

Poffa:

Va, ska du till Göteborg?
Kommentera

Den är ju rolig den nya pucköversargregeln. Modo - Pucköversargregeln 0-1.
Kommentera

Frisco:

Men Krizan skötte sig bra. Funderade för övrigt under matchen på om det är så att de inte spelar lika mycket musik under matcherna nu som de brukat göra. Kan det stämma?
Kommentera

knaskamilla:

Om ni båda är @ Nygatan är det väl enklare att ställa frågan direkt till Frisco? Fast då får ju inte vi andra läsa det säkert mycket intressanta svaret om mängden Boney M har minskat, förståss. Lule råkade annars ut för sin första pajasregelutvisning för säsongen. Fast Rautio spikade igen även då.
Kommentera

Det var en ruggig offensiv Modo visade idag...
Kommentera

arnio: En ruggigt dålig sådan det enda som var bra var målvaktsspelet
Kommentera

Albert Hall:

Hade det inte varit för att Krizan släppte in ett mål hade han spikat igen han med. Det var faktiskt nästan nära att han inte släppte in det mål han släppte in.

Annars var det inte mycket att glädjas åt i dagens match. De kunde väl åtminstone ha tacklats?!
Kommentera

knaskamilla: Att modo bara förlorade med 1-0 är ju ett under med tanke på hur dom spelade.hade vi nån målchans som kan räknas som farlig?
Kommentera

Modoante: Tja, det ska väl vara det där Hockeymålet på Sibylla. Det kan ibland vara hälsofarligt att chansa med såna mål, sägs det.
Kommentera

Paddan:
Enligt en statautistisk undersökning görs det fler mål desto oftare man skjuter. Nu var ju första periodens 2 skott visserligen en imponerande siffra, men ni kanske skulle pröva ett skott i vart fjärde byte?
Kommentera

westerlind: jag är tveksam om det verkligen var två skott i första själv kommer jag bara ihåg ett
Kommentera

knaskamilla: Det kan nog stämma att de inte spelar lika mycket musik som tidigare. Däremot har jag redan nu hört refrängen till "Bright Side of Life" inklusive visslingar för en hel livstid nu, efter endast två hemmamatcher. 2 down, 23 to go (plus eventuellt slutspel)... Är det nödvändigt att tortera publiken på detta vis?
Kommentera

knaskamilla: Jag lyssnade bara på tredje perioden i sin helhet, men inte tyckte jag att det var någon större skillnad i musikmängd då i alla fall. Skulle kanske kunna vara att det var en avsevärd skillnad (åt det positiva hållet) när det gäller barntechno och Mora Träsk.

Tyckte mig t.o.m. höra kompet till Jackie Moores "This time baby", innan ett av de resultatlösa power play-en, men det var nog för bra för att vara sant. Det måste ha varit en sampling av någon yngre förmåga.

Jackie med det stora håret: upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/10/JackieMoore.jpg

Vad det gäller hockey och för att återknyta till scims inlägg från igår, så är det alltid intressant att se vad som händer när vissa ÖA-journalister blir för mycket kompisar med den aktuelle tränaren. Skulle någon kunna peka ut Karols "inte imponerande" insatser under försäsongen i klartext, eller står man fortfarande och gapar i grupp åt faktumet att människor med normal skolgång från forna Tjeckoslovakien kan prata sitt hemspråk och tyska?

Ich bin ein bisschen müde...
Kommentera

Skulle någon vänlig själ som kan hockeyreglerna förklara för mig varför Damgaard satt kvar på utvisningsbänken efter 0-1-målet?
Kommentera

Nenne:

Enkelt. Gästrin hade en 2+2 för hög klubba. På den första tvåan var det 1.07 kvar. Damgaard hade 1.26 kvar på sin. Man plockar ALLTID bort den tvåminutare som har kortast tid kvar, vilket var Gästrins första tvåa. Därmed så blev det fortsatt spel 5 mot 3 i 1.26 och Gästrins andra tvåminutare började räknas.

Kommentera

Tackar..
Kommentera

Poffa: Det jag funderar på "Herr Fråga Domare" är om offsideregeln blivit generösare denna säsong? Eller har linjedomarna glömt bort hur man dömer offside?
Kommentera

Paddan:

Där kan jag bara hålla med dig. Man släpper många fler situationer och jag upplever det som att man missar ungefär tiotalet offsidesituationer totalt. Som tur är så är det hyffsat fördelat mellan lagen.

Kommentera

Poffa:

Bra, tycker jag. Hellre fria än fälla då du är osäker!
Kommentera

Danne_l:

Tyvärr är det här inte situationer där de borde vara osäkra. Igår mot Linköping släppte de säkert tio solklara situationer där det borde varit offside. Som tur var så var det väl tämligen lika fördelat mellan lagen.

Kommentera

Danne_l:

Med tanke på att linjedomarna inte har direkt jättemånga uppgifter på isen kan man ändå tycka att de inte SKA vara osäkra så jävla många gånger.
Kommentera

knaskamilla: Till och med Husum-Jocke som brukar vara petnoga missade minst fyra tillfällen där spelaren var ungefär en halvmeter offside.
Kommentera

Poffa:

Tja, min kommentar var väl egentligen sparad till någon diskussion kring fotboll. Nu vet jag inte alls hur det såg ut igår, men min ståndpunkt är iaf att de hellre ska fria än fälla. Jag ser hellre att de släpper en "han-kanske-är-offside" än att de blåser av en som absolut INTE är offside.
Kommentera

Danne_l:

Där håller jag med dig, både vad det gäller ishockey och fotboll. Men spelare som är solklart offside är det inga tveksamheter med. Eller, tydligen är det väl det eftersom de inte ser det. Men vi snackar alltså om en halvmeters offside i många lägen.

Kommentera

Paddan: För att göra det mer förvirrande så kanske jag skall lägga till "i premiäromgången" till mitt förra inlägg.
Kommentera

Poffa: Nu ska hockeyoraklet få en lite klurigare fråga. Hur kommer det sig att varenda gång jag glad i hågen plockar in "Salle" i diverse tipplag (han ska ju bli skyttekung enligt Wennerholm) så ska det fightas utan handskar. Vad har jag gjort honom?
Kommentera

Poffa:

Och jag håller med dig. Bort med alla inkompetenta domare helt enkelt! (Dom finns det gott om tyvärr)
Kommentera

Glädjande igår - man släpper inte till mycket bakåt. Linköping lyckas ensast gör mål i 5 mot 3.

Mindre glädjande - man lyckas inte dyrka upp det mycket kompakta Linköpingsförsvaret och att vi lyckades hamna så långt bort på parkeringen att vi fick chansa på att lyset inte var på i andra periodpausen.
Kommentera

MODO komm undan med ett mål i baken, de var rena köttmuren framåt. Linköping har större och starkare spelare och när MODO:s snabbskrinnare inte fick upp farten eller satt på botbänken, så var det rena turen som räddade laget från en storförlust.

Micke P beklagade sig att det var en jobbig match, och han var mårkbart besviken. Som alltid så är det lättare att sitta på läktaren och lösa problemet. Norrena är ingen dussinmålvakt precis och lyckades med att spela ut pucken ganska många gånger, som gjorde att MODO-killarna fick stressa i många byten.
Med en sån målvakt i motståndarlaget är det vissa uppspel i PP som är helt bortkastade, detta märktes ganska ofta.

Bättre PP ett måste om vi skall kamma hem vinster.
Kommentera

Nenne:

Om jag inte minns helt galet så trängde du dig före honom i korvkön för ett par år sedan. Han var ordentligt hungrig och när du tog chansen att tränga dig så blev han ordentligt arg. Därför så ger han nu igen på detta sätt.

Förresten, nästa gång du tar med honom så säg gärna till oss andra i förväg. Då slipper vi minuspoängen.

Kommentera

Poffa:

Det var ordentligt många ordentligt i det där ordentliga inlägget.

Kommentera

Poffa: Hmm med risk för att låta som en fjortis men det borde jag ha kommit ihåg (mums) men eftersom det är du så stämmer det nog och jag hoppas att den här offentliga ursäkten hjälper och han kan dra in lite poäng åt mig. "Förlåt för att jag trängde mig i korvkön, det ska aldrig hända igen"

Han får nog stå kvar så har ni is i magen så chansa med mig om att ursäkten hjälper.
Kommentera

« · 584117