Sawchuk:
Varannan passning är galen. Bland det värsta jag har sett.
Berka:
Domarjävel! Klart som fan han släpper en utvisning åså gör Linköping mål efter!!!!
yngwie: ULF SAMUELSSON BÄNKA 4:E FÖR HELLVETE ÄRKESOPA!!!!
Att gubben inte ser hur dåligt 3:e och 4:e spelar, hari ska givetvis spela i 3:e ist för andersson eller madsen!!
Bissett_19: haha jaaa
först ger han lhc ett mål fast vi skulle haft straff eller pp i situationen innan , sen dömer han bort vårat mål för att axelsson hade en skrisko i målgården 1 sek INNAN målet kom??!
fullständig skandal
Berka: Det var ju inte för att det var en skridsko i målgården. Det var för att han touchade Norrena som kom ur sin ställning 1 sekund innan. Hur domarn än hade gjort hade folk blivit irriterade.
Var det nån som såg Dickens armbåge i skallen på en LHCare för nån minut sen? Idiot sak att riskera en 5 minutare på.
Berka: Bra PP och nu har vi fem mot tre i en minut.
Pass från sida till sida nu, inga billiga skott Schremp!
Enav säsongens sämsta matcher, samuelsson 0 fingertoppskänsla tyvärr!
ajja lhc förtjänar 3 poäng ikväll så vi får vara nöjda att vi tagit minst 1
Gusse:
På något sätt måste man väl vara nöjd med detta, med tanke på hur matchen har sett ut. Ta bonuspoängen nu, så ligger vi nog på slutspel.
NuMo: Jag tycker att vi ser sjukt trött ut. Ingen orkar gå in och göra skitgörat.
Gusse: för att hemma är vi rädda för att förlora så vi slarvar och spelar ängsligt!
borta är det mer " äh va fan vi spelar borta ingen förväntar sig att vi vinner" så blir spelet rakare, enklare och man slår lite ur underläge vilket verkar passa modo
Riddarn står förmodligen eftersom Perra vet att ni är chanslösa. Jag hoppas att ni vinner, men likväl tänker jag äta upp min hatt, mina skor och mina strumpor från senaste innabandyträningen om ni lyckas ta poäng ikväll.
Grymt kyligt avgörande.
Vi vinner helt klart två poäng denna match.
Två är mer än en.
Vi får vara nöjda med två poäng idag, vilken otrolig skitmatch vi gör. Fy fan.
Ett litet dilemma: Tellqvist lär knappast stå båda matcherna i helgen - vilken ska Forsberg få stå? Växjö borta eller Skellefteå hemma?
NuMo: ett väldigt orättvist resultat!
Lhc är det klart bättre laget och hade dom haft liten gnutta självförtroende så hade dom vunnit rätt enkelt, ska tilläggas att tellan är den som håller oss kvar i matchen!
NikkiNine:
Jag tycker att han ska stå Växjö borta. Det är den viktigaste matchen. Tar vi poäng mot Skellefteå är det en bonus.
Det finns någonting som känns otroligt positivt och det är att vi lyckas två poäng trots att vi spelar så uselt. Det är sådant som blir avgörande i slutändan.
Mycket beror på det att Tellqvist har gått från en okej målvakt till en riktig matchvinnare. Vore kul att få höra lite kommentarer från Masken.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Du menar att han ska stå Skellefteå antar jag?
Det slog mig idag vilket äckligt lag Linköping har. Arlbrandt, Holmqvist, Jämtin, Laumann, Norrena. Usch.
NikkiNine:
Ja, sorry. Forsberg mot Skellefteå. Det känns som att det är mindre press på honom i den matchen också.
Det var ett tag sedan vi var på rätta sida av båda strecken ..Kan vi stanna där nu tack!
Redigerad kommentar
J F K:
Håller med fullständigt i din analys, min var densamma efter andra perioden. Tellan var bra, men fick jobba med tacksamma puckar och inga motståndare på returer heller.
Modo spelade ingen toppmatch men skapar skarpare lägen.
Trots allt. Vi får väl vara nöjda med två pinnar ikväll.
Nu är frågan. Kan vi vinna mot Växjö?
NuMo: min spontana tanke är nej!, men jag hoppas ju naturligtvis!
Siar jag i framtiden så tror jag vi tappar en 2-3 matcher nu och återfinns på 11 alt 12:e plats inför nästa helg!
NuMo:
Anledningen till att det inte var några motståndare på returerna berodde i regel på att han nästan inte släppte några returer. De senaste matcherna har han varit otroligt positionssäker och knipit puckar i famnen även då han har varit rejält skymd.
Tellan har aldrig varit någon favorit, men det var länge sedan jag såg honom spela så stabilt.
Bad_Brett: håller med, tellan har varit mycket bra överlag på slutet!
Nu måste vi hålla tummarna för att ulf flyttar upp hari med räk så har vi en vass 3:e kjedja oxå