1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507780 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Linköping 2006-01-28

« · 668547 Till forumet

Sv: MoDo - Linköping 2006-01-28
Frisco: Sånt ser jag hela tiden på eran gästbok, men när jag skriver likadant, så missuppfattar du mig, konstigt eftersom du ju förstår ironi och skoj hela tiden annars, jag tror vill missuppfatta mina inlägg, och då är det inte så lätt att göra dig införstådd.

Varför tror du jag satte dit tankestreck efter att jag skrivit dit att Jörgen var hakare? jag gav dig en saftig ledtråd till att jag inte menade det jag skrev, du spelar alltså efter reglerna här ibland, men ibland inte? antar att du tar det som passar dig bäst.
Kommentera

NuMo: "Jag gör det åt dig.

"Inte värre än nån annan lagkapten i ES, tror du bara har lyssnat på ett falskt rykte, och inte bildat dig någon egen uppfattning om Jörgen, för så ofta som mig har du inte sett Jörgen spela, det lovar jag dig." ;o)"

Det var inte menat som nåt ironiskt eller skojigt, utan vad jag tycker.
Kommentera

Dawidovski:

Införstådd? Tankestreck?

Kommentera

Dawidovski:

[ Det var inte menat som nåt ironiskt eller skojigt, utan vad jag tycker.]

Ouch, du skriver först om ironi och att inte vilja förstå, sedan så faller du dit själv så det visslar om det. Du kan inte ha det lätt.

Kommentera

Frisco: "Är det lätt att förstå vad nån menar om denne först skriver en sak och sen skriver den totala motsatsen i ett inlägg efteråt? Dumheten är så stor att man inte har ord för den."

Hmmm? har du frågat poffa samma sak? Det stämmer iaf klockrent in på hans inlägg, och ni klagar på att jag har svårt att förstå inlägg från poffa, känns som att ni inte är riktigt rättvis i eran bedömning.
Kommentera

Drawelidovski: Du är roligare än någonsin.

tankestrek är alltså ...

3 punkter? Då ska man förstå att allting du ansträngt dig att skriva under en lång stund med lexikon och ordlista är precis tvärtom vad du menar.
Du har inte gått i Frimans skola i alla fall.

Jag fattar inte hur man kan vara så oerhörd cyklopisk som du är och hålla med andra om alla åsikter inom hockey och därmed inte ha en endaste egen. Det är nog iofs det absolut enklaste sättet att vara. Men i mina öron tragiskt.
Kommentera

Poffa: Nej, jag har inte åkt dit, det handlade om att Frisco inte förstod att jag var ironisk ang jörgens sk. hakningar! Jag skulle aldrig skriva att Jörgen hakar mycket eller gnäller mycket, för jag tycker inte att han gör det, det borde Frisco ha vetat också.
Kommentera

Dawidovski:

Och nu föll du dit igen. Alltså, gillar du att bli förnedrad? Eller är du en sådan som springer in i en dörr om och om igen för att du inte begriper att dörren öppnas mot dig?

Kommentera

Dawidovski: Du har åkt dit, lita på mig. Alla har sett det men inte du.
Kommentera

Frisco: "Jag fattar inte hur man kan vara så oerhörd cyklopisk som du är och hålla med andra om alla åsikter inom hockey och därmed inte ha en endaste egen. Det är nog iofs det absolut enklaste sättet att vara. Men i mina öron tragiskt."

Nu undrar jag om du nånsin läst nånting jag skrivit? Jag har mina egna åsikter, det finns en del på HS som inte har det, jag är INTE en av dom.

Jisses vad det nappar bra idag.
Kommentera

Poffa: "Och nu föll du dit igen. Alltså, gillar du att bli förnedrad? Eller är du en sådan som springer in i en dörr om och om igen för att du inte begriper att dörren öppnas mot dig?"

Nej, mer troligt att du är en sådan person, du gillar tydligen att se ner på andra, trots att du vet att den personen är av en viss åsikt, så fortsätter du att "spela tuff" tror du att dina vänner inte accepterar dig om du för en gångs skull skulle förklara vad du menar på ett normalt sätt?
Kommentera

Dawidovski: "Nu undrar jag om du nånsin läst nånting jag skrivit?"

Ja men hur ska man kunna förstå vad du menar om du använder kryptiska ...

Att följande betydde samma sak visste jag inte:
Jörgen Jönsson hakas...
Jörgen Jönsson hakas inte

"Jisses vad det nappar bra idag"
Sitter du med tassen i akvariet eller är du ute på Lunarstorm och raggar?...

"Jag har mina egna åsikter,"
Och de stämmer ju inte alltid ibland inte överrens med FBKs?... ...

Själv tycker jag.
Kommentera

Dawidovski:

Nu förstår jag inte vad du menar.

Kommentera

Dawidovski: Tack för några trevliga skratt! :-))
Kommentera

« · 668547