Emma no15: Jag håller med dig för fullt. Så länge bortalaget gör mål innan hemmalaget gjort det så börjar man om från 1-1.
Kom igen nu modo. Inte skall vi bjuda på frilägen direkt ifrån utvisningsbåset. Linköping får ju bara göra 2 eller 3 mål för att min bomb skall kunna gå in.
Emma no15: Det tar jag för givet, annars är det väl lite knepigt. Det kanske är därför Harald tar Time Out nu. Borde bli 0-0 igen på online tjänsten efter den.
Metal Guru: Vilken hemskhet. Tänk om han jag sålde platsen till verkligen tror att han är ägare av den och tar med sig stolen hem när matchen är slut.
Man kommer dit glad i hågen och plötsligt så kommer ett felmeddelande upp bakom ögonlocken.
404 Seat Not Found
MorganaLefaey:
Trodde det skulle vara
404 Seat Not Found
när du kom till nästa match, och fann att du sålt platsen inför förra matchen.
404 Supporter Not Found - kanske dyker upp nu när någon okänd person skall sitta på min plats.
Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.
Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.
Kedjor:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-.Åge Skröder
59 Robert Döme,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg (?),
20 Oscar Steen,
28 Miloslav Horava
29 Andreas Molinder,
4 Mattias Hellström,
19 Mikael Pettersson.
Extraforward:
11 Pasi Tuominen
Ny poäng för MODO Hockey i lördags via tredje 3-3-matchen i vinter mot Brynäs. Det är inte utan att man ser fram emot hemmamötet med Linköping HC med tillförsikt.
- Det gör vi i laget också, säger Harald Lückner, coachen. Tidigare snackade vi om viktiga fyrapoängsmatcher, men nu kan vi med fog snacka om en viktig sexpoängsmatch. Vinner vi mot LHC är vi sju poäng före, förlorar vi är vi bara en poäng före.
- Men vi är medvetna om att det blir en tuff historia. Linköping har en samling namnkunniga och bra spelare. Det brukar bli spännande men målsnåla historier när vi möts.
Som i första matchen här i Swedbank Arena då MODO efter mål av Robert Döme vann med 1-0.
- Jag tar gärna en upprepning av den matchen. Hur som helst har vi bra självförtroende efter en rad av bra matcher. Vi har hittat ett koncept att spela efter som stämmer riktigt bra. 3-3 i Gävle senast var med mersmak med tanke på spelet som sådant och 30-17 i skott.
MODO:s försvarsspel har blivit allt bättre och i ingen av de senaste matcherna har man släppt till mer än 15-19 skott.
- Just detta gör att vissa luras lite av målvaktsstatistiken. Klart att Krizans siffror inte blir lika bra jämfört med förra säsongen då vi släppte till dubbelt så många skott. Till skillnad mot många menar jag att han är minst lika bra i vinter. Sedan har det också handlat om en hel del matcher hemma som vi ?dödat? direkt. Då är det heller inte lätt för målvakten.
Zajkowski senast?
- Klart godkänd med tanke på att han vilat så länge. Han fick heller ingen lätt match.
De många bra matcherna på sistone känns det som ni gjort er förtjänta av?
- Precis. Vi är riktigt bra tränade och har jobbat hårt i matcherna. Det har vi nu också fått betalt för ett tag.
Tre matcher ? inklusive mötet med LHC ? är kvar innan det rekordkorta decemberuppehållet.
- Nu gäller det att vi tömmer oss rejält och plockar så många poäng som möjligt.
MODO Hockey nominerar inget definitivt lag förrän matchdagen. Ovisst med Peter Öberg, som gick ut axelskadad mot Brynäs och ovisst om Pasi Tuominen ska in efter sin långa frånvaro. Vem som vaktar målet tar man också i samband med värmningen matchdagen.
Noterbart: Tommy Warg (axel), långtidsskadad, frågetecken för Peter Öberg (axel).
Noterbart 2: Hemma mot LHC vann MODO med 1-0 (historisk första match i Swedbank Arena), borta var det 2-2 till dess sekunder återstod, då avgjorde LHC med två snabba mål.
Noterbart 3: Senare i veckan spelar MODO borta i Luleå (torsdag) och Skellefteå (lördag). Nästa hemmamatch mot Malmö 19 december