Förtydligar vad jag reagerar mot. Men vi kan såklart ha olika upfattning. :)
"Lika flashig som torkande målafärg, men lika stabil som en limträbalk."
Min tolkning: Tråkig, men pålitlig och stabil.
Själv tycker jag att han är en av få som utmanar och dessutom vinner i spelet en mot en när han har puck. Det är få som har den egenskapen.
Han har bra fart både med och utan puck. Han tar oförvöntade initiativ och han försöker ofta gå rakt mot mål, tidigt. Dvs. innan det inte finns andra alternativ, vilket innebär att han skapar flera alternativ än om han hade hamnat i hörnen.
För mig är han otroligt spännande . Det var länge sedan jag såg en spelare som har den här ambitionen.
Tvärt emot ditt omdöme alltså.
Redigerad kommentar
Monno: Nej, du skrev ju vad du skrev, men begär att man skall tolka. Jag tolkar det som tråklig och stabil.
Jag tycker spännande , oförutsägnar och intressant.
Banjow:
Samma visa som varje år. Han gör några dåliga matcher i början, varpå Berka börjar skrika att han är slut och att det var tjänstefel att förlänga kontraktet. Efter en månad kommer han igång lite försiktigt och till slut hamnar han i toppen av poängligan.
Skröder va ett hett ämne för några veckor sedan, nu när han gör 2 ass så är det inget alls.
Vad är era tankar om Chefen?
Berka:
Örebro hade fullt ikväll igen. Tror dom har haft fullt i princip nästan alla matchen hemma. 5200.
Monno:
Nej det är ju märkligt att inte ens gratisbiljetter går åt. Snåljävlar som hugger på allt gratis utan att man ens behöver det brukar det ju annars finnas gott om.
Berka:
Är så det ser ut med publiksiffrorna i hela SHL, det är ju inte bara modo som har det tufft med nedåtgående siffror. FBK hade väl en riktigt dålig siffra för några omgångar sedan.
Tyvärr är det extra jobbigt för oss som har det tufft ekonomiskt, stora klubbar som FBK,HV mfl kan ju klara sig igenom dessa svackor pga sitt egna kapital.
Less tror jag inte folk är, det är nog snarare så att många tycker det är för dyrt med hockey. Jämför med att betala strax över 400/månad och kunna se alla matcher.
Monno:
Ditt betyg på Hedman går ju fan inte att bedöma. Det du säger är ju att han är medioker, trots att han är berömvärd.
Själv har jag bara positiva intryck av en så ung spelare. Det är sällan man ser en stjärna i vardande.
Monno: Efter så få poäng så är det svårt att inte bli lite lyrisk, men vi hade en förbannad tur och det kommer krävas bättring om vi ska klättra i tabellen. Det går inte att dutta med pucken för att man har blivit tillsagda att vi ska kontrollera pucken ur egen zon, vi har inte material till att spela så. Det måste kunna vara enkelt ibland, sarg ut eller rensning är alternativ.
Föresten vad höll Spina på med idag?
J F K:
Åslin, ja. Jag tycker detta ligger på samma nivå, mest med tanke på de fina spelet innan. Åslin kopierade jag bara Svartvadet. :-)
Bad_Brett: Instämmer, Tambellini och Hensik ska vara bärande och producerande spelare men dom är fruktansvärt osynliga, dessutom kostar dom nog duktigt med pengar och jag börjar oxå känna oro.
Sen possler kom in med skröder så har skröder blivit 200% bättre och har 2 första ass idag och ser riktigt pigg ut, hoppas det håller i sig.
ULTIMAVICI:
Helt fantastiskt mål i en riktigt, riktigt bra match. Hoppas publiken kommer nu. Spelet var stundtals riktigt, riktigt bra, men jag är ändå lite orolig:
Jeff Tambellini spelade 9:07 ikväll. Vet inte om han blev skadad eller blev bänkad i tredje, men vi har en situation där inget de tunga nyförtvärven producerar.
Redigerad kommentar
NuMo:
Han är säkert en härlig kille att ha i laget, men saknar uppsida. Han fattar ofta dåliga beslut i defensiven, skapar ingenting framåt och har normalt sett dålig +/-. Han har aldrig varit någon speciellt bra tekare, förrän i de senaste matcherna. 88,24% (15 av 17 tekningar) ikväll, det är sjukt!
Redigerad kommentar
Gusse: Hiskeligt dåligt av anders forsberg och andra ledare att ställa upp med ett spel som rår på lhc´s spelsystem!
I 9.5/10 så söker man diagonalpasset, antingen i mittzon eller direkt innanför blå, hur jävla svårt kan det vara?
Bad_Brett: K-Fop har enligt mig aldrig varit dålig. En otroligt lojal rollspelare. Att han blir bättre och bättre med åren är en självklarhet.
Vi måste komma ihåg att han inte är en spetsspelare, men en vikig pusselbit i ett lag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
NuMo:
Vad har hänt med K-Fop? Han tekar ju som en gud nuförtiden; 86,67% i den här matchen och han låg riktigt högt i förra också.
NuMo: I tisdags hade vi fru fortuna emot oss, idag är det tvärt om, lhc pressar å pressar men via en styrning på domaren så kan vi göra 4-2
Edwin hedberg var redan innan 2:a målet klar kandidat till matchens lirare, nu ser jag det som givet att han blir det
S-vikaren: Omöjligt. Det var fem år sedan. iofs har jag haft väldigt roligt emellanåt, men så snabbt kan inte tiden ha gått.
Redigerad kommentar
Offensiven ser jag som han största brist. Men bra spel i övrigt så gör det inte så mkt. Men går rakt på mål? Blandar du ihop Hemman och Hedberg?