1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511821 inlägg · 4110 ämnen

MoDo - Linköping 2013-10-10

« · 1592846 · » Till forumet

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
NuMo: Är det verkligen Hedman du pratar om nu?

Offensiven ser jag som han största brist. Men bra spel i övrigt så gör det inte så mkt. Men går rakt på mål? Blandar du ihop Hemman och Hedberg?
Kommentera

Förtydligar vad jag reagerar mot. Men vi kan såklart ha olika upfattning. :)

"Lika flashig som torkande målafärg, men lika stabil som en limträbalk."

Min tolkning: Tråkig, men pålitlig och stabil.

Själv tycker jag att han är en av få som utmanar och dessutom vinner i spelet en mot en när han har puck. Det är få som har den egenskapen.

Han har bra fart både med och utan puck. Han tar oförvöntade initiativ och han försöker ofta gå rakt mot mål, tidigt. Dvs. innan det inte finns andra alternativ, vilket innebär att han skapar flera alternativ än om han hade hamnat i hörnen.

För mig är han otroligt spännande . Det var länge sedan jag såg en spelare som har den här ambitionen.

Tvärt emot ditt omdöme alltså.

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: Nej, du skrev ju vad du skrev, men begär att man skall tolka. Jag tolkar det som tråklig och stabil.

Jag tycker spännande  , oförutsägnar och intressant. 

Kommentera

Banjow:

Samma visa som varje år. Han gör några dåliga matcher i början, varpå Berka börjar skrika att han är slut och att det var tjänstefel att förlänga kontraktet. Efter en månad kommer han igång lite försiktigt och till slut hamnar han i toppen av poängligan.

Kommentera

Berka: Man har legat ungefär i mitten av publikligan mest varje år sedan flytten till nya arenan, kanske att man låg ännu högre upp de första åren. Men denna säsong ligger man bara på tionde plats än så länge med 4808 i snitt efter sex spelade matcher, och så långt ner har man inte legat sedan man spelade i Kempis.
Kommentera

Skröder va ett hett ämne för några veckor sedan, nu när han gör 2 ass så är det inget alls. 

Vad är era tankar om Chefen?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Än värre
Kommentera

Berka:Modo har budgeterat för 5800
Kommentera

Rytter: Fasligt tråkigt är det, hoppas modo reder ut detta, man har väl budgeterat för typ 5200 så ligger vi på 4600 så är det inte bra alls
Kommentera

Berka:

Örebro hade fullt ikväll igen. Tror dom har haft fullt i princip nästan alla matchen hemma. 5200.

Kommentera

Monno:

Nej det är ju märkligt att inte ens gratisbiljetter går åt. Snåljävlar som hugger på allt gratis utan att man ens behöver det brukar det ju annars finnas gott om.

Kommentera

Berka: På jobbet har dom fasiken svårt att få iväg alla biljetter t.o.m. Trotts att vi har 6st platser istället för 10 i år (+loge) på knappa 100 anställda.

Så att det är priset är ju tyvärr inte hela sanningen då folk knappt går gratis...
Kommentera

Berka:

Är så det ser ut med publiksiffrorna i hela SHL, det är ju inte bara modo som har det tufft med nedåtgående siffror. FBK hade väl en riktigt dålig siffra för några omgångar sedan.

Tyvärr är det extra jobbigt för oss som har det tufft ekonomiskt, stora klubbar som FBK,HV mfl kan ju klara sig igenom dessa svackor pga sitt egna kapital.

Less tror jag inte folk är, det är nog snarare så att många tycker det är för dyrt med hockey. Jämför med att betala strax över 400/månad och kunna se alla matcher.

Kommentera

Salle: Det är verkligen inte bra, vad är det som har hänt, är folk less?
Kommentera

Berka: 4622...
Kommentera

NuMo: Nu var det ju inte direkt alls det jag skrev...
Kommentera

Föresten vad hamnade publiksiffran på i afton?
Kommentera

NuMo: han satt han inte var flashig men stabil, ett stabilt arbete i det tysta, tycker det går att jämföra med samme påhlsson.
Kommentera

Monno:

Fantastiskt skönt med seger! Skiter just nu i att spelet sett till hela matchen var sämre än mot saik.

Nu är det dags att försöka få igång vår spets, TJ och tambellini. Vågar inte hoppas på att juniorerna ska orka leda laget hela säsongen.

Fram till omgång 20 sedan måste dessa börja leverera på riktigt, annars måste något göras.
Kommentera

Monno:

Ditt betyg på Hedman går ju fan inte att bedöma. Det du säger är ju att han är medioker, trots att han är berömvärd.

Själv har jag bara positiva intryck av en så ung spelare. Det är sällan man ser en stjärna i vardande.

Kommentera

Monno: Jag ser faktiskt ingen plats för spina i dagens trupp, Timashow känns som ett mycket bättre alternativ
Kommentera

Monno: Vi ska väl dock ha lite stolthet för att vi inte släppte in nå mål i BP mot ett lag som LHC. Än om det berodde mkt på fru fortuna.
Kommentera

Berka: Torps rensningar var rena hjärnsläpp och inga försök till att vara kreativ. Tyvärr. :-P

Spina gjorde väl sitt gamla vanliga? Överallt och ingenstans. Han är duktig på grillorna. Men det är väl tyvärr det enda. Han gör iofs mål ibland. Ingen förstår hur bara. :-) Som när Kfop gör mål ungefär. ;-)
Kommentera

Monno: Efter så få poäng så är det svårt att inte bli lite lyrisk, men vi hade en förbannad tur och det kommer krävas bättring om vi ska klättra i tabellen. Det går inte att dutta med pucken för att man har blivit tillsagda att vi ska kontrollera pucken ur egen zon, vi har inte material till att spela så.  Det måste kunna vara enkelt ibland, sarg ut eller rensning är alternativ.

Föresten vad höll Spina på med idag?

Kommentera

ad_Brett: Hur mkt spelade Edwin? Tror han var inte konstant tame tusan.

Junisarna fortsätter imponera. Tycker kedjan med Skröder-Påhlsson-Possler funkar riktigt bra.
Sen tycker jag Hedman ska få beröm! Tycker han spelar ruggigt stabilt. Lika flashig som torkande målafärg, men lika stabil som en limträbalk.

Torp försökte slå nytt rekord i dåliga rensningar den här matchen.
Cumiskey har inte glömt hur man är magi på två skridskor, men jävlar vad han yrade.
Ullmark gjorde några riktigt bra och viktiga räddningar. Men någon Starky är han inte än.

Jäklar vad Andersson i LHC var darrig btw.

Men så brutalt skönt med 3 poäng. Äntligen!!!!!
Kommentera

J F K:

Åslin, ja. Jag tycker detta ligger på samma nivå, mest med tanke på de fina spelet innan. Åslin kopierade jag bara Svartvadet. :-)

Kommentera

ULTIMAVICI: Det gjorde den där killen i Växjö. Det var grymt.
Kommentera

Bad_Brett: Instämmer, Tambellini och Hensik ska vara bärande och producerande spelare men dom är fruktansvärt osynliga, dessutom kostar dom nog duktigt med pengar och jag börjar oxå känna oro.

Sen possler kom in med skröder så har skröder blivit 200% bättre och har 2 första ass idag och ser riktigt pigg ut, hoppas det håller i sig.

Kommentera

Bad_Brett: Ähh! Han har gjort hattrick.
Kommentera

Bad_Brett: Ja nu är det dags att fylla upp arenan! Är ruskigt lättad över att vi bärjade 3 poäng och spelet är som du säger stundtals riktigt bra! Dock om man ska vara både ärlig och objektiv så är det sådär i kanske 30 minuter.. Dock väntar jag till omgång 20 någonstans innan jag bedömer Modo 2013/2014 tycker spelet blivit bättre och bättre och fortsätter vi ta steg i varje match så kommer detta bli bra!
Kommentera

ULTIMAVICI:

Helt fantastiskt mål i en riktigt, riktigt bra match. Hoppas publiken kommer nu. Spelet var stundtals riktigt, riktigt bra, men jag är ändå lite orolig:

Jeff Tambellini spelade 9:07 ikväll. Vet inte om han blev skadad eller blev bänkad i tredje, men vi har en situation där inget de tunga nyförtvärven producerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Ja årets mål hittills! Dock aningen billigt att få komma in där..
Kommentera

NuMo:

Han är säkert en härlig kille att ha i laget, men saknar uppsida. Han fattar ofta dåliga beslut i defensiven, skapar ingenting framåt och har normalt sett dålig +/-. Han har aldrig varit någon speciellt bra tekare, förrän i de senaste matcherna. 88,24% (15 av 17 tekningar) ikväll, det är sjukt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Banjow: Ullmark köpte korv när kolarik fick friläge, herrejisses vilket mål
Kommentera

FYFAN VAD SKÖNT!
ÄNTLIGEN MEDSTUDS!! 
Kommentera

Gusse: Hiskeligt dåligt av anders forsberg och andra ledare att ställa upp med ett spel som rår på lhc´s spelsystem!

I 9.5/10 så söker man diagonalpasset, antingen i mittzon eller direkt innanför blå, hur jävla svårt kan det vara?

Kommentera

Gusse: Inte ens Modo kunde det.  Välförtjänta poäng. Vi kommer att klättra.
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

NuMo: Finns det nått lag som kan tappa detta så är det ju Modo
Kommentera

Bad_Brett: K-Fop har enligt mig aldrig varit dålig. En otroligt lojal rollspelare. Att han blir bättre och bättre med åren är en självklarhet.

Vi måste komma ihåg att han inte är en spetsspelare, men en vikig pusselbit i ett lag.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Vad har hänt med K-Fop? Han tekar ju som en gud nuförtiden; 86,67% i den här matchen och han låg riktigt högt i förra också.

Kommentera

NuMo: Modo har skapat mycket mera bra chanser idag än förut. Nån gång måste vi få utdelning också
Kommentera

Berka: Det är lätt att kritisera Modo, men ännu lättare att älska dem.
Kommentera

NuMo: I tisdags hade vi fru fortuna emot oss, idag är det tvärt om, lhc pressar å pressar men via en styrning på domaren så kan vi göra 4-2

Edwin hedberg var redan innan 2:a målet klar kandidat till matchens lirare, nu ser jag det som givet att han blir det

Kommentera

NuMo: Vamanos Vamanos!
Kommentera

NuMo: Ähh! det är förvirrande. En artikel som är länkad på sidan gör gällande 2013 till Kumla. Det kanske stämmer ändå, men något stämmer inte då statsen säger annorlunda.
Kommentera

J F K: Okay ja jag hann bara se spelvändningen så du kanske har rätt där att den "var väntad"  och var den så tydlig redan innan så faller det ju lite skugga över lööv oxå som du säger
Kommentera

S-vikaren: Omöjligt. Det var fem år sedan. iofs har jag haft väldigt roligt emellanåt, men så snabbt kan inte tiden ha gått.

Kommentera

S-vikaren: Sorry, jag har haft svårt för sånt i mitt liv, men det tar sig iaf för du skulle sett hur jag skrev för 10 år sedan ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Nu är jag på matchen och såg inte reprisen, men nog såg jag långt innan den där spelvändningen bad som skulle hända. Jag tänkte att fasen, borde inte Lööv ta djup.
Att Cuniskey gjorde fel är ställt utom allt rimligt tvivel, men jag tycker inte att det är helt ok att man som back blir så tagen på sängen som Lööv blev.
Kommentera

« · 1592846 · »