1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - Loob 2013-12-07

« · 1602760 · » Till forumet

Sv: Modo - Loob 2013-12-07
Cyklob: Så hur ska du finansiera att sparka Hebsick??? Han har ju redan fått den största delen av lönen. Naturligtvis är det i detta skede snudd på omöjligt och det skulle absolut inte frigöra några större pengar till en ny värvning. Det vore lika smart att kasta pengarna i sjön.
Kommentera

J F K: En mygga gör ingen sommar. Modo är kanske med minsta möjlga marinal över 10% i PP. Dvs. aningen sämre än slumpen.
Kommentera

När ska styrelsen fatta att Hensick inte håller måttet? Det som behövs är en första center som kan styra powerplay samt få igång en producerande femma. Sedan en back typ tollefsen som kan stå framför mål och spela enkelt backspel. Dave spina och Tj Hensick ut 2 nya in. Vet ekonomin är sunkig och att enligt vissa att Hensick fått förskotts betalning och är det så ska macke ha en rejäl känga man betalar aldrig en värvning i förskott. Men ned ett junior vm snart och 4 av våra mest tongivande spelare försvinner krävs rejäla åtgärder annars kommer raset bara fortsätta.
Kommentera

Sätt in J20 nästa match så får vi iaf se grabbar som ger allt! Räcker för mig just nu, skiter i om de torskar med 15-0! Är först och främst hjärta jag vill se på planen.. Divorna kan få de sämsta osålda biljetterna för att se och lära!
Kommentera

NuMo: Gnäller man på pp när man gjort två mål i denna matchen är det inte lätt att tillfredsställa folk:/
Tyvärr tar inte Sockan särskilt många puckar alls och Modo blev kaxiga efter att ha spelat ut Fbk efter noter. Spelet finns uppenbarligen där då man stund tals är riktigt bra.
Kommentera

NuMo: Tänk att ett hockeylag kan påverka en så pass att man får migrän... Säger som Linda Bengtzing, hur svårt kan det va?
Kommentera

Berka: Är ju ganska tragiskt att vi faktiskt kan spela helt ok hockey för att sedan åka med huvudet under armen och ge bort matchen på några sekunder... Hur faan ska Forsberg ordna till det överstiger mitt förstånd, så jävla besviken
Kommentera

Berka: För mig så kokar det. Det är sämre än uselt. Det är nästan lika dåligt som Modos PP. Spelarna har ingen heder kvar just nu.

Färjestad gör inget, sen lägger sig Modos spelare och skrevar med benen som den billigaste hora. Det går inte att säga annat. Nu jävlar får överstehallicken se till att ta bättre betalt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: jag är nöjd, spelet lär sätta sig, det var snö ute igår och då tar det nog en 22-23 matcher innan vi kan göra en bedömning, sen tycker jag Modo har en bra defensiv, att fbk gjort mål är bara en synvilla.
Nä vi vänder detta, jag tror vi tar guld när Anders fått ihop laget
Kommentera

Undrar om Regehr gjorde många mål förra säsongen för att han faktiskt skjöt då?
Kommentera

ULTIMAVICI:

Om man försöker gå ikapp nu utan att ta avslut när man har bra lägen så kommer jag att kräva IQ-test på spelarna.

Kommentera

Monno:

Genialiskt spel av Modo. Hur FAN kan man vara så dålig på att försvara sig.

Löövs skymning av Forsberg på 4-2 målet istället för att ta sin kille håller Åseleklass.

Jag tar valfri Allsvensk back före Hedman och Lehtivuori och lägger dessutom pengar emellan alla dar i veckan. 

Kommentera

Berka:

nä 2-5

Kommentera

Varför spela 60 minuter när man kan förlora på 34 sekunder..
Kommentera

Berka: Kom igen. Säg vad du tycker om Modo. Snälla!
Kommentera

Monno: magiskt 2-5
Kommentera

Berka: Varför byter man inte målvakt?
Kommentera

Berka: magiskt 2-4
Kommentera

Berka: Go natt...
Kommentera

Monno:Men bänka spelarna!
Kommentera

Och ingen alkohol har man
Kommentera

Monno: Magiskt... 2-3
Kommentera

Monno: Bra tekat.
Kommentera

Tur förtjänar man men idag stämmer det inte..
Kommentera

Patrik Källstr: Nu kommer det en massa kvinnokönsord. FBK väljer att spela hockey korta stunder, men det räcker.

Hahaha! Kan inte låta bli att skratta åt fjamseriet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Edwin Hedberg kommer bli så jävla bra och få en fantastisk karriär!! Fortfarande mycket som kan förbättras men varje byte är mer eller mindre fantastiskt!
Kommentera

NuMo: Jag hade betalat mycket pengar för ett frimärke just nu!

Suck

Redigerad kommentar

Kommentera

Kempe Kempe Kempe.... Jag som gillar dig så.
Kommentera

Patrik Källstr: Ja, men vem har råd med ett frimärke idag?

Kommentera

NuMo: Fan att han inte sätter den Hedberg!
Kommentera

NuMo: Ja stundtals så gnistrar han till kära He... Jaaaaaaaa PP mål igen ...nsick! Kan ju bara bli bättre för hans del!
Kommentera

Patrik Källstr: Kempe och Regehr. Två som vi har sparkapital på. Bra.
Kommentera

Sluta bråka norska pågar :(

JAAAAAAAAAA! Powerplay mål igen!

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Hensick gör ett riktigt bra byte. Han kanske har intagit turbojäst?

Kommentera

Patrik Källstr: Vår egen Kronwall är härlig att skåda när han är i form.
Kommentera

Lööv blir väl upphakad i armhålan och har knappast balansen att bromsa ordentligt?
Kommentera

Lyssnar på SR. Är det sant att Taylor gör jätteräddnignar hela jävla tiden?

Och tydligen är domaren skitenödig nu också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Ritola har ju fortfarande lite startsträcka, men det börjar onekligen se bra ut.

En sak jag däremot har svårt för är att när han väl har vrängt skinnet på motståndarna  ut och in så ger han sig inte förrän han vrängt sig själv ut och in. 

Nordgren blir bättre och bättre. Det hgär blir en ett bra nyförvärv.

Nu fick vi en helt idiotisk utvisning emot oss. Domare utan spelsinne är ett hon mot sporten.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Åh ja du den var inte vacker från Luleå klacken mot saik.. Helt stört!

Modo, 2:a matchen i rad man slarvar till ett 2-1 läge för motståndarna där backen avvaktar och diagonalpasset kommer i slottet (nästan) där man enkelt kan pricka målet.

Ajja nog om det, hemmais jobba på
Kommentera

Berka: Spelar pinsamt är en helt annan sak och det kan jag stundtals hålla med om!
Kommentera

AF ser i intervjuer när han har headset på sig ut att vara en seriefigur ur "Plan 714 till Sidney".
Kommentera

Berka: Helt ok. I all fall enligt mig. Man får läsa mellan raderna i frustrationenens stund.

Det vore en annan sak om någon sade att Modoiterna är nazister.

Kommentera

ULTIMAVICI: Nä ok men det gör jag eftersom dom spelar pinsamt illa..
Kommentera

ULTIMAVICI:

Första perioden mot Leksand igår så är nog pinsamma det bästa ordvalet.

Kommentera

Berka: Skulle aldrig kalla "mitt" lag för pinsamma!
Kommentera

Hedman din jävla isprinsessa
Kommentera

Monno:

Det där var ju helt och hållet Tambellinis mål. Finns inga undanflykter i det här fallet. Ren och skär nonchalans.

Kommentera

Monno: Jo, men Kempe har inte marginalerna med sig, men han inbjuder inte till det heller.
Kommentera

NuMo: Utvisning vet lite oflyt. Klubban kan ju knappt mer än toucha skridskon. Räcker ju dock ibland...
Kommentera

ULTIMAVICI: Haha Modo är så pinsamma, snacka om strykgäng för tillfället.
Kommentera

« · 1602760 · »