1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO - Luleå 070115

« · 817158 · » Till forumet

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: Ähh. De var ju lugna. Lite ord bara, uppmuntrade av en tyst hall. I pausen stod de och tjabbade med varandra precis som om det var kommunalarbetarrast. Förstår inte vad man skall reta upp sig på. I en hall med en modopublik som är med på noterna så skulle de inte ha fått höras ens. Vi får skylla oss själva.
Kommentera

Hmm jag tror att dom matcher Modo släppt in första målet i matchen i Swedbank arena så har man inte vunnit en match under ordinarie speltid ..men däremot så har man vunnit alla matcher som man gjort första målet i

så vi får hoppas Modo målar först mot Saik då
Kommentera

NuMo: Vad fan hade du för preparat i dig. Luleklacken igår slår det mesta. Jag funderade ett tag på om jag skulle bli utslängd om jag sylade en pet-flaska i skallen på renskötarna nedanför mig, så irriterad var jag. Åka 36 mil för att häckla motståndarpubliken, HELT UTAN GLIMT, fy.
Kommentera

shinzawai: Trots allt så var ju luleklacken glada och nyktra. (Jag tycker trots allt att det var lite glimten i ögat.) Inte hatiska och arga som skellefteklacken var och som behövde poliseskort ut ur hallen. Ej heller öppet skadeglada och bedrövliga som hyndklacken brukar vara, med sina långfingrar utan leder.
Kommentera

knaskamilla: Jag firade nyår i Lule och jag förstår att de är konstiga.
Kommentera

RTS: Well, det var väl i slutet på andra perioden efter att Luleåklacken skrikit bland annat, "Vi hatar Ö-vik", "Vi hatar Modo" x 100, "Slå han på käften", "Vi ska sno era mopeder", "Utan trumma ingenting", "En klack i hallen", plus ett dussin andra ramsor som var riktade mot Ö-vik/Modo/publiken som jag inte uppfattade ordagrannt. Att svara med "Vi hatar Luleå" är väl knappast konstigt på verkligen välförtjänt.

Pinsamt var ordet.
Kommentera

Poffa:

Ojdå. Är de lite bittra över att det inte händer lika mycket bra saker i Lule som i Övik månne?
Kommentera

Poffa: Ja, det kanske var Ö-vik de skrek.
Kommentera

RTS: "Vi hatar Luleå"

Det var endast en ironisk manifestation och en direkt efterapning på luleklackens "Vi hatar Modo." Klacken skanderade "Vi hatar Luleå" ca: tio sekunder efter att luleåklacken ropat sitt dito.

Skit i det. Modo spelade så dåligt att Modoklacken omöjligt kunde etablera tillräcklig kraft att dra med sin resten av hallen i något hejande. Luleklacken tilläts dominera trots att de var endast ett fåtal. Iofs. så var Modoklacken både tunn och fåtalig också.
Kommentera

RTS: Nej, det var svaret på "Vi hatar Övik".
Kommentera

shinzawai: Var det dom som skrek "Vi hatar Luleå" så det ekade i Radiosporten? inte snyggt!!.
Kommentera

Angående matchen så tycker jag inte som några av er att det var säsongens sämsta. Jag tycker att vi var sämre i Timrå och jag tycker att vi var sämre mot HV om man ska ta nyliga betraktelser. Men i de fallen möter vi topplag och den skrala insatsen kanske delvis kan tillskrivas motståndarens spel.

Igår gav vi verkligen bort tre poäng. Krizan gjorde några svaga ingripanden på frilägena, frilägen som han aldrig borde fått emot sig.

PINSAMT att se och höra Luleås pack som kom på besök, en klack som kör 75% nidramsor som bara går ut på att trycka ner motståndaren och dennes klack. Vad tänker lappdjävlarna; "Om vi dissar Modos klack så kanske Lule spelar bättre"? Om de vill åka på bortamatch bara för att skämma ut sig kan de väl åka till Boden, Piteå eller ngn annan håla och tjafsa. Men men, de hade ingen "fuck you ö-vik"-flagga idag, fall framåt.

ÄCKLIGT viktig match på torsdag nu.
Kommentera

Pierre Hedin fick en geting i dagens ÖA. Snacka om snällt betyg.
Kommentera

hellge:

Vad gäller Pierre Hedin så undrar jag om det inte är det där "jag har varit i Europa och spelat"-fenomenet som Ecke eller vem det nu var pratade om på årsmötet. Det skulle isf innebära att han är bra igen nästa säsong.
Kommentera

Frisco: Kvinnaböske får det bli, det hör man ju på namnet.
Kommentera

Frisco: Siwan Malmkvist förstås.
"Ingenting går upp mot gamla Skååååne,
i Landskroooona - där är det toppen tycker jag..."
Kommentera

Frisco: Marie Fredriksson är väl rätt känd?
Kommentera

hellge: Här får du iaf ett halvt svar på din fråga:
Birgit Nilsson var skånska, och hon är väl hyfsat välkänd iaf?
Om man nu är någotsånär mogen och allmänbildad....
Kommentera

hellge: Skånska idrottskvinnor. Jag kommer bara på två, och båda spelar hockey. Maria Rooth och Jörgen Jönsson. Kvinnliga musiker kommer jag bara på en, Kvinnaböske Andersson.
Kommentera

hellge: Blatniksele? Minns jag inte fel dyker det namnet upp i Paddans livsprojekt, The leaning of Miff, eller vad den nu hette. Minns att jag donerade ett gäng orter till projektet iaf. Hörru Paddel, dags att dra igång det igen va?
Kommentera

Iakttagelser från ikväll

- En klack i hallen skrek Luleåsupportrarna. Va taskigt, de hade ju två klackar.

- MoDos powerplay är som en lång kramp, man står bara och duttar fram och tillbaka mellan Susse och Tobias och Adam.

- På Idrottsgalan snuvade Kallurskan Tre kronor på Jerringpriset. Det måste ha blivit något fel på rösträkningen. Det känns lite Al Gore över det hela. Själv har jag haft hennes pappa Anders som tränare under Tommy Sandlins hockeyskola, kanske var det därför hon vann.

- Pierre Hedin ser ut som en kalv, va fan har hänt med den reslige backen som tidigare hade sån pondus?

- Attans vad uppbullade Lena PH’s tuttar var under idrottsgalan. Som jag kan se det är det större chans att en av de uppbullade skulle hoppa ut än att MoDos powerplay skulle börja fungera.

- Sextusenetthundrafyrtiofem som pröjsade och man är lite besviken, tänk vad man ändras fort.

- Annars gillade jag lag Anette Norberg. Sista stenen är ett av de mest magiska idrottsminnena. Speciellt gillade jag när de zoomade deras ansikten och de såg så där psykopatiskt galet glad ut som Mats Sundin gjorde under mirakelvändningen i Finlans-VM.

- Varje gång jag hör vår nye tjecks namn tänker jag på den lilla orten Blatniksele som ligger i södra Lappland. Visst var han med ikväll? Han måste ha hållit till mest där nere i den mörka hörnan.

- Köra skoter, köra skoter, köra skoter svarade den ena Luleåklacken. Klimatförändringarna har gjort att alla elitserielag numera har skoterraggare.

- Va fan, brudarna tar över. Fast än kan de inte staka som Björn Lind.

- Och vad fick Timander för cp-ryck? Värsta slagskottet mot eget mål. Den tog väl i utsidan av stolpen.

- Frugan bad mig komma på någon känd idrottskvinna eller kvinnlig musiker från Skåne, eftersom de håller på att gå igenom det landskapet i skolan. Jag kom inte på någon. Halvilla av en besserwisser, va?

- Viktor Hedman, Victor Hedman ole, ole ole!

- Sen måste de haft mängdrabatt på Luleå sjukhus vid steloperering av långfingret på alla Luleåsupportrar, då visade detta finger lika ofta som Hedin och Adam sjabblar.

Om jag är sur? Ja som fan, förutom FBK-matchen var det jävligt länge sedan MoDo var bra. Kanske någon kan berätta när det var?
Kommentera

Hawerchuk: Det är som Salle säger, men på reprisen skymmer Öberg Hedman. Vad tänkte Hedman på? Hjärnsläpp!
Kommentera

Salle: Möjligt. Som jag uppfattade det på reprisen så släpper Öberg Kerman för att gå på puck. Men det är skit samma, vi förlorade.
Kommentera

Hawerchuk: Men Kerman är inte Öbergs kille. Det är Hedman som stöter upp av nån anledning och lämnar Kerman helt ensam.
Kommentera

Wayne Gresky: Öberg(om jag såg rätt tröjnummer) släpper Kerman på 1-0 och lämnar öppen gata. Avd. alla går på puckhållaren som var devisen idag i Modos försvarsspel.

Men Enström, vad bra han är. Och vad kass alla andra backar var.
Kommentera

Berka: bra utdelning för luleå i andra.. 3 mål på 8 skott...
Kommentera

Berka: eller han kanske sa han nått om att spara ut till hockeyfrilla"
Kommentera

Frisco: eller "satan jag spelade 5-2 till modo på oddset"
Kommentera

Sinuhe: haha jo iofs =)
Kommentera

Sinuhe: Ja vad sa han? -Hittar jag inte mitt liniment sätter jag tillbaka flärparna?
Kommentera

Jag såg iofs matchen på TV, men jag tycker att domaren gjorde en bra insats. En av de klart bästa denna säsongen, och spöar Pehr Claesson med hästlängder ;-)

Däremot så passar minst halva MoDos lag i ZZZ-tråden, för idag var dom inte alera för fem öre!

Otacksam uppgift för Krizan idag, 5-6 frilägen plus en straff emot sig, det säger ju en del om försvarsspelet...

Sedan var ju MoDos PP om möjligt ännu mer statiskt idag, när ska dom förstå att man måste röra på sig om spelfördelaren ska få en någorlunda enkel uppgift att hitta någon fri spelare?

Som det är nu står ju fyra stycken och väntar på en passning av Susse, som därför slog bort ovanligt många puckar idag...
Kommentera

Berka: Tror du kan gissa de...
Kommentera

Salle: Undra va krizan sa?
Kommentera

MorganaLefaey: Krizan hade full koll på när Luleåspelaren skulle komma in. Men sen att ingen av backarna ville lämna blålinjen inte ens när man tappade pucken till motståndarna var nog en av orsakerna till att Krizans "hårda ord" i spelargången.
Kommentera

MorganaLefaey: nä jag tror heller inte luleåspelarna va helt slutkörda efter matchen...
Kommentera

Paddan: Du har missförstått allt som vanligt. MoDo vill inte ha serieledningen förrän sista omgången är spelad. För som alla vet kan MoDo inte spela med ett favoritskap på sina axlar. Anrell är förresten, som Hasse Andersson var, avlönad av både Aftonblaskan och MoDo för att få planen att gå i lås.
Kommentera

65selander: Man skänker ju bort 3st mål. Det är tragiskt att se. Vad gör Hedman på första luleåmålet? Krizan som brukar vara säkerheten själv gör en groda på hynnings första mål. Sedan kan man väl fråga varför ingen kunde komma underfund med att luleå fick in sin spelare när nodo hade pp. Inte nog med detta så har jag nog aldrig sett en match med mer skott och passningar som konstant tar på motståndarnas och medspelarnas ben armar och allt vad det nu är som det inte skall ta på.
Sedan att det såg ut som om halva laget gick på valium gör det ju inte heller bättre. Inte för att få luleås vinst att verka gratis då de fick spelet dit de ville men det kan inte ha varit allt för svårt att få det dit.
Kommentera

scim: sant!!! harald får ta fram papper å penna sen lära grabbarna att räkna till 5
Kommentera

65selander:

Hade vi minimerat de egna misstagen i uppspelen och markeringspelet i mittzon hade det inte blivit några spelvändningar.
Kommentera

65selander: vi skulle ha haft koll på dom överlag.. men ibland så stirrade alla på pucken å liksom såg ut att glömma de dära med att räkna in motståndarna... å då kan de gå som idag
Kommentera

scim: Äh, vi förlorade ju för att Blatny, istället för att spela i tröja #23 spelade i en tröja #22 med övertejpat namn. Det skapade någon slags kosmisk oreda som påverkade hela laget. Vi säger så
Kommentera

scim: Då har jag missuppfattat dig men ni skulle iaf haft koll på deras spelvändningar.
Kommentera

Alfred Awful: många kloka ord från en klok man... håller med =)
Kommentera

65selander:

Du insinuerar att jag skulle skylla förlusten på domaren.
Kommentera

scim: Varför skulle jag vara dum, är du?
Kommentera

65selander:

Är du dum eller?
Kommentera

Bläsch, första gången sedan hösten 2000 som jag faktiskt på fullt allvar fick ta en Treo efter en MoDo-match.

Det enda nya jag vill skrika efter har jag skrikit efter förut: Willi Railo och/eller rätt ödmjukhet inför uppgifterna. Hade det sistnämnda funnits skulle MoDo ha lett serien med 6-9 poängs marginal idag.

För övrigt hänger hänger jag inte med på om Susse just i detta nu är sågad eller hyllad, men följde man honom via TV-kameror var det mycket glappkäftande och okoncentration på honom i åtminstone hela 3:e perioden. Dåligt av franchise playern, oavsett om jag håller med rätt eller fel skribent.
Kommentera

Cyklob: ja man kan ju inte annat!! undrar om de har tagit på självförtroendet?! liksom många felbeslut å slarv över hela banan!?
modo som varit så bra i försvaret tidigare å så vassa framåt.. a de e märkligt hur snabbt de kan svänga
Kommentera

Berka: Ja absolut, sådana här matcher händer alla lag. Även om man blir förbannad så är det bara aceptera och se possetivt på framtiden i stället.
Kommentera

Salle:

Jag tycker Sundström var kass. En så rutinerad spelare får inte göra så många dåliga passningar. Såg ut som Steen kan göra när han har en dålig dag.
Kommentera

« · 817158 · »