1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508359 inlägg · 4106 ämnen

MODO - Luleå 070115

« · 816345 · » Till forumet

Sv: MODO - Luleå 070115
shinzawai: De uppdaterade till dessa siffror en halvtimme efter Friscos inlägg.
Kommentera

Hawerchuk: Tyckte väl. Jag försökte förgäves boka 2 sittplatser i rad på alla sittplatssektioner utan att lyckas på ticnet så jag blev lite fundersam när Frisco rapporterade 6600 sålda.

Varför känns det så tråkigt med 5700 sålda? Jag vill ha 6600+ på varje match för att få den där riktigt härliga känslan när man är där.
Kommentera

shinzawai: 7250 biljetter sålda till matchen mot SkAIK. Ingen ny siffra för kvällens match. Bara att konstatera, MODO-publiken vill inte se ett skitlag som Luleå. Man är trött på all ryggsäckshockey och vattenskidåkande i mittzon.
Kommentera

Poffa:

Om någon sitter på min plats ikväll borde den räknas som dubbelt såld, tycker jag.
Kommentera

knaskamilla:

Håller med om det!

Min plats kommer att användas av en tillrest engelsman ikväll, det borde nästan räknas som tre gånger va?
Kommentera

Poffa: OK att du hade lite röda ögon vid senaste SAIK-MODO-matchen men det var då fan det sjukaste ryggsäckandet jag sett i år, det är nog snarare så att man vill passa på att se SAIK en sista gång innan de åker ur. :)
Kommentera

Gidde & knaskamilla:

Så storsint av er. Ge MODO dubbelt betalt för era platser. För det är väl så ni räknar, va?
Kommentera

Poffa:

Nä.

Tyvärr ger det ju inte MoDo mer pengar, men jag håller med om att det är storsint av mig att ge upp min plats för att Andy ska få se lite riktig hockey! :)

Vi har redan hotat honom med hoppbacken några gånger, om han vågar komma in på kontoret i morgon efter en förlust ;-)
Kommentera

shinzawai: Hrmmm. Jag tycker att du ska vara tyst nu. Förmodligen misstog du mig med Paddan. Jag var i princip nykter. I princip. 
Kommentera

Gidde: Är de du eller Herr Edström som sköter om tvätten ikväll?:)
Kommentera

Ann:

Åtminstone så kommer jag att göra det :)
Men om vi tvättar bägge två så blir det ju bara ännu bättre.

Dessutom tänker jag hinna med att spola hockeyplanen bredvid huset några gånger också ikväll, så jag börjar nästan tro på storseger!!

;-)
Kommentera

Gidde: Satan om jag vetat detta innan hade ja gjort annat matchtips...:)
Kommentera

Poffa: Om du var nykter så hade du gjort en tequila suicide eller slängt tabasco i ögonen. :P
Kommentera

Poffa:

Ja, verkligen! Så räknar i alla fall jag. Ehm.
Kommentera

Poffa: Långväga gäster kanske väljer bort snöovädret och kollar på matchen på tv ikväll?
Kommentera

shinzawai:

Om man jämför med reseledaren på supporterklubbens arrangerade resa så var Poffa i princip spiknykter.
Kommentera

shinzawai: Skulle inte du vara tyst?! ;-)
Kommentera

Gidde: Så jag antar att det inte är Eddie the Eagle som kommer på besök? :)
Kommentera

Hawerchuk:

ASG!

Nä, det är inte Eddie.
Men han är fallskärmshoppare, så han borde ju inte vara rädd för höjder..
Kommentera

Ann & Gidde: Japp, ikväll är det tandemtvätt som gäller! Jag kanske ska ta hand om frökens skitiga t-shirt med det obskyra trycket på...kan slänga med den i 90-tvätten. ;-) 
Kommentera

Mats Edström: Blääääääää! Min fina tröja låter du bli....enda anledningen till att du vill tvätta den är för att se mej utan;p..snäll du så kanske du får se flera matcher i mitt vardagsrum...så länge Ölmaskinen är med vill säga:))
Kommentera

Poffa: Ho ho ho, ta det inte som kritik, det är inte jag som är IOGTNTMTO-PTO-MPO-representanten här. :)
Kommentera

shinzawai: Kritik?! Nej, nej. Här bygger man upp en image om att man var en städad och ansvarsfull reseledare och så skjuter du den i sank på detta sätt.

Damn you! ;-)
Kommentera

Poffa: Vaddå, det är väl ansvarsfullt att dricka upp sina resenärers dricka så att de inte gör något dumt?
Kommentera

shinzawai: Jahaaa, du tänker så. Fortsätt för all del... :-)
Kommentera

Poffa: Pga. 4 meter snö utanför min dörr så ser jag matchen på tv ikväll.. hoppas klacken är laddad =)
Kommentera

Berka:

Du vet väl att fyra meter snö inte alltid är så mycket.

Frisco har en fin bild på hur det ser ut i Skåne efter att det kommit 1 dm snö.

Är det samma sak för dig?
Kommentera

Gidde:

Äh skit!

20 cm var det ju!!
Mycket värre! ;-)
Kommentera

FORZA MODO

MODO - Luleå 4-2
Kommentera

5875 biljetter sålda till kvällens match. Orkar det över 6000 tro?

Vinst i kväll vore väl underbart. Då skulle MODO, i alla fall tillfälligt, vara serieledare. Med tanke på att det i nuläget skiljer 3 poäng mellan ettan och femman i serien så är varje poäng extremt viktig.

Visst är det länge sedan det var så extremt jämt i toppen med så många lag inblandade, så nära serieslutet?
Kommentera

Poffa: Ja
Kommentera

Poffa: Är det du som är Ulf Jansson?
Kommentera

T T: Nej, riktigt så kul är det inte. Vi hade en diskussion på jobbet vid lunch och kunde inte riktigt komma fram till hur länge sedan det var så här jämt. Därför jag tog upp ämnet här.
Kommentera

Poffa: Hmm, nu har jag i två inlägg i rad skrivit jämt, iställt för jämnt. Lite pinsamt, faktiskt.
Kommentera

Poffa: Du är förlåten vid vinst.
Kommentera

Hawerchuk: Åååh, pojkar gör ert jobb. Och låt mig slippa säga "Tänk att det ska behöva vara så här jämt jämnt" efter matchen. Krossa de Gäspande Sälarna, snälla.
Kommentera

Poffa:

Three strikes, you're out!
Kommentera

scim: glöm segern i dag vi slår er för vi har en kanon kedja´Jan Sandström, Jaroslav Obsut, Lubos Bartecko, Johan Harju, Tomas Surovy.

tippar med hjärtat
ju övriga laget finns på
Kommentera

tk75:

Vi slår er för att vi är bäst. Beat that.
Kommentera

tk75: Framförallt har ni väldigt många i er kedja.
Kommentera

Bragd-Birger:

Nja, fem stycken på banan, sedan att han räknade med backarna beror nog bara på att han inte vet bättre ;-)
Kommentera

Effektivt i början, två skjutna skott och två mål.
Kommentera

yaqop: Oj vad vi spelar bra i fem mot tre...
Kommentera

Peter Öberg har verkligen varit inblandad i spelet. Först gör han bort sig vid 0-1, sen tar han en jäkligt dum utvisning och till sist faller han vackert och fixar 5-3-spel för Modo.

Heja!
Kommentera

Mano: väldigt bra...(ironi) andersson hade faktiskt ett skott som inte tog i plexit.. =) de e ju bra bara de
Kommentera

Hawerchuk: Var det verkligen Öbergs fel på första målet? Var det inte en back som gick upp och täckte en helt ofarlig passningsväg i mittzon?
Kommentera

Skärp er nu för h-vete!!
Kommentera

4 insläppta på 14 skott...??? *muttrar högt*

Kommentera

Mats Edström: Juniorförsvar! Bland det sämsta jag sett på länge och alla är dåliga! Med undantag för Justin då. Snygg propp före 2-2. Blatny verkar vassare än Johan Nilsson iaf...
Kommentera

Wayne Gresky: Det känns oerhört bra att man stannade hemma... trist trist match
Kommentera

« · 816345 · »