1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO - Luleå 071004

« · 918484 · » Till forumet

Sv: MODO - Luleå 071004
Skum match. Men hörni, visste ni att hockey kan vara såhär kul att titta på? Nu börjar man förstå varför man lägger ut så mycket pengar på att följa sporten.

Nu gillar jag förresten Werner igen. Skitsamma om han är trög och gammal, så länge han skottar som han gjorde idag och gör mål i PP är han nyttig som fan.

Men jag är bekymrad över Krizan. Stod det inte i någon intervju efter Brynäsmatchen att han hade funderat på att lägga av när det gick så dåligt i inledningen av säsongen? Han lär vara riktigt rejält sur nu. Bara att hoppas att han vänder det till något positivt och inte att det blir en negativ spiral.
Kommentera

Salle: Jag tycker du var grym idag.
Kommentera

Hawerchuk: En lustig match som samtidigt var olustig.

MoDo borde ha haft ledningen med minst 2 mål efter 1:a då man trummade på ordentligt. Men Lule var giftiga när dom fick chansen.
Sen var det där med Krizan dårå.

3:an och 4:an är såna tabbbar att Krizans familj nog reser hem till Slovakien igen med skammen i handbagaget. Revansh på lördag att vänta.

Formationerna känns klockrena trots att Salle drar ner hela sin kedja emellanåt. Fast Tobias Forsberg täcker uppp Salles motivations brist med råge.
Skröder-Susse-Jonasén föll bort lite men det var nog mest då det matchades runt rätt ordentligt i BP & PP då Jonasén inte spelade.
Oscar Hedman var återigen sämst i familjen trots att Victor gjorde sedvanlig rookie-tabbe här och där. F-n att Victor inte fick sätta sin första när han trampade sig fri i 3:e. hade varit skitsnyggt.

Skönt med trepoäng hur som haver.
Kommentera

MorganaLefaey: Han var väl sur.
Kommentera

MorganaLefaey: Det såg ut som han satt/stod i gången precis bakom spelarbåset.
Kommentera

Hawerchuk: Någon som har någon aning om varför de på radio mm snackade om att Krizan inte ens va i båset i 3e utan tagit på sig privatkläderna och spatserade i spelargången?

Kommentera

Paddan: Han fick knappt några skott på sig. Stabil, typ. Gjorde vad han skulle.
Kommentera

Hur såg Zacke ut idag då? Dags att ge honom en match från start, kanske. Men först är det dags för en repris på SM-finalen och två målvakter som inte direkt börjat denna säsong särskilt förtroendeingivande.

Själv är jag mest glad just nu över att jag nu rättat klart engelska proven, ja alla delar förutom den som vi ska köra imorgon eftermiddag. Nu är det bara att se fram emot att vila upp sig i helgen inför nästa vecka och ett halvdussin utvecklingssamtal.
Kommentera

Märkte ni förresten vilken skillnad det var på den första och andra PP-uppställningen? Den med Warg och Wernblom skapade hela tiden, medans den med Susse och Skröder mest stod och dividerade.

Grattis Werner förresten.
Kommentera

spud: Han bidrar ju med så mycket mer än mål i PP känns det som. Han kräver ju nästan två man som bevakar honom där framför mål vilket ger ett ännu större numerärt övertag på resten av banan. Att det sedan inte finns någon i ES som är lika effektiv framför mål som honom gör ju inte saken sämre.
Kommentera

spud: Tabellen ljuger aldrig, vi ger det 10 omg till så disskuterar vi.
Grattis till 3p.
Kommentera

Rytter: Ja jag har också minst sagt varit skeptisk till #9an, föredetting har väl användts av mig ett par gånger i samma mening som hans namn.

Men det är bara att buga, kungen är hemma!
Kommentera

RTS: Okej, tabellen ljuger, mår du bättre av det så fine.
Kommentera

spud: Lite skillnad att möta Lulä hemma HIV-71 borta kanske
Kommentera

spud: Riktigt skön seger. Hade kännts tungt att förlora denna match sett till chanserna som skapades.

Vi får med oss offensiven från denna match och täta till i defensiven och spela enkelt och inte kladda i egen zon, som före luleås 2-1 mål så ska detta kunna bli riktigt bra.

Vad ska man säga om Wernblom, var som många andra skeptisk till ifall hande nått kvar att ge och hur mycket han skulle tillföra. Men fortsätter han på denna vägen kommer han bli riktigt nyttig, inte minst i PP. Skön variant dom körde vid tekning till höger om luleås målvakt varje gång Werners femma var inne. Ställde upp Werner i skott position snett till höger bakom den som tekade. Att inte luleå lärde sig den udner matchen är ett under, för han måste ju ha fått iväg minst fyra skott ifrån den positionen under matchen.
Kommentera

spud: aa tikarna ska inte tro att dom är nått :D
Kommentera

Riktigt gött!

Måste kännas märkligt för tikarna att ligga efter modo i tabellen(och alla minns väl våren?) nu när de är så himla mycket bättre än oss.
Kommentera

Rytter: Göööt 6-4
Kommentera

Håll i det denna gång nu för helvete.
Kommentera

Poffa: aa typ så asså poffa :D Tuffing ;D
Kommentera

källan: Aaa asså, jag tror typ att han ba vill ha de bra, typ ba.
Kommentera

MorganaLefaey: aa han är jobbig asså!! Kan han inte bara visa hur han vill ha det?
Kommentera

MorganaLefaey: hopplöst, är som att en orm bitit tag i modo och modo sprattlar som fan för att den ska släppa.
Kommentera

spud: Modo för matchen och har klart mycket mer chanser Samtidigt så kan man väl säga att 2 mot 0 och stolpträff är ganska fina chanser för Luleå. Så de kanske har haft de bästa chanserna.
Men gud vad Krizan blandar och ger. Rädda 2-0 för att sedan släppa in ett skott som skjuts iväg från bakom förlängda mållinjen.

Kommentera

Ett lag på isen. 4-4. Det räcker så.
Kommentera

spud: aa håller med! Om Luleå är ett skit lag så måste ju den här matchen betyda att Modo är lika dåliga :(
Kommentera

Rytter: verkar ju hopplöst detta.
Kommentera

Rytter: Är detta matchen som vi borde vinna men inte komemr att göra det? Så fort modo går ifrån målmässigt kommer luleå tillbaka trots att vi har hur mycket mer chanser som helst.
Kommentera

Rytter: Där fick Krizan lite revanch. Fin räddning med benskyddet på friläget.
Kommentera

Rytter: Konstig match, tycker modo skapar och skapar och spelar rätt stabilt trots att luleå gjort tre mål.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja verkligen. Ska det plussas för en junior idag, så är det Forsberg, tycker han gjort en riktigt bra match så här långt.
Kommentera

MorganaLefaey: salle har assat till 2 kassar och fått se 2 lule kassar från utv båset.
Kommentera

Rytter: Det där skall han bara ta, men spelet får en ändå att hoppas på vinst.
Kommentera

Rytter: Helvete 3-3 skott utifrån blå. Såg inte otagbart ut för Krizan.
Kommentera

Rytter: Både LHC och VF verkar ha problem, ligger under mot Sädertälje respektive Djurgården.

Kan LHC bli en flopp iår?
Kommentera

Rytter: Oj Oj Oj vilka dragningar av Timmy!
Kommentera

Hawerchuk: Håller med. 2-2 speglar inte matchbilden. Tycker modo har börjat riktigt bra, snabba spelvändningar och tätt och trångt i mittzon för luleå.
Kommentera

Vilket underligt ljud det är på sändningen. Dovt på något sätt. Man får ingen känsla alls av matchen. Tråkigt.

En annan sak som är underligt är att det står 2-2. Hoppas Modo fortsätter med sitt fina spel efter första, då blir det en klar vinst.
Kommentera

spud: Ja det skulle jag säga att dom varit, Första ett skott i PP som styrs framför mål. Andra blir en luleåspelare frispelad i slottet och har i princip öppet mål att lägga in den i.
Kommentera

Rytter: Fortsätter Wernblom i samma takt med PP-målen så blir det 44 st iden här säsongen (bara i grundserien), måste vara någon form av rekord!?
Kommentera

Wayne Gresky: whatever make you happy.

har målen varit otagbara för krizan?
Kommentera

Vi byter tråd va killar?
Kommentera

Härlig start på matchen. 1-0 Werner.
Kommentera

knaskamilla: Några få platser till krängda till kvällens drabbning.

Sittplatser: 799 st
Ståplatser: 365 st
Uppdaterad: Idag 15:56
Kommentera

knaskamilla: Som sagt var, ert projekt kan vara undantaget som bekräftar regeln. men väldigt mycket pengar försvinner till saker de inte är avsedda för. Exakt hur det sker vet jag inte eftersom jag inte har någon djupare kunskap i ämnet än diverse artiklar, nyhetsinslag och dokumentärer givit mig. Bidrag och hjälp är dock ett område som är intimt förknippat med fusk och korruption. Det är väldigt tragiskt, men ett faktum. Det kan gälla bidrag i Sverige, EU-bidrag och EU-projekt, samt projekt i tredje världen. Där det finns mycket pengar och dålig kontroll finns det alltid skrupelfria människor som roffar åt sig.
Kommentera

Wayne Gresky:

Okej, då förstår jag hur du tänker. Jag tror att man klarar sig ifrån sådana problem genom att ha svenskar och "infödingar" som jobbar tillsammans på kontoren. I alla fall om man, som i vårt fall, skickar dit svenskar som verkligen brinner för saken och har lång ideell erfarenhet. Jag tror inte att det är särskilt många organisationer som bara samlar ihop pengar och sen skickar ner dem till något land för de infödda att förvalta. Eller missförstod jag "fattig lokalanställd"?
Kommentera

knaskamilla: Både och. Är du en fattig lokalanställd och får hand om mer pengar än du någonsin sett så är det nog helt mänskligt att dra lite fördel av situationen. Jag kan ju omöjligt uttala er om ert projekt specifikt, men i stort är det nog ganska vanligt förekommande.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja, så är det såklart. Men jag funderar på hur pengarna skulle kunna gå till korruption. Menar du att man som anställd för en biståndsorganisation tar pengarna för eget bruk i stället för att använda dem i det projekt de är till för, eller menar du att de som bestämmer i landet/staden myglar till sig pengarna?
Kommentera

Wayne Gresky: Det är detta som stör mig så fruktansvärt.
Det jag förväntar mig, om jag skänker pengar till välgörande ändamål, ÄR att mina pengar som jag ger verkligen kommer fram till de som behöver dom.

Det finns tyvärr så många som ockrar och skor sig på andras bekostnad, men som i samhällets ögon låtsas vara barmhärtiga samariter.
Kommentera

knaskamilla: Inte populär? Det är ju mer än 6000 biljetter sålda. 6000!!!
Kommentera

« · 918484 · »