NuMo:
Så kan vi lägga till Skröder i listan med.
Men ta bort Madsen! ;)
Redigerad kommentar
yngwie: Fast en viktigare fråga att klura ut är varför det har blivit på det sättet. Det känns nästan som att inga andra än dem ens försöker längre.
Tidigare var både Madsen och Fredric Andersson gubben i lådan.
Våra backar kan lika gärna skjuta 90 grader åt fel håll och ändå vara lika nära att göra mål som annars. Susse har helt blött krut. Schremp. Förutom för lite poäng, vad gör han?
Det är konstigt. Bara för att Axelsson blev skadefri verkar det som.
Redigerad kommentar
Gusse: Nu har vi fått ett par solklara, men nästan slumpartade chanser. Men när de går till Svensson och Madsen så är ju risken att det blir mål obefintlig.
När det gäller spelarnas effektivitet så har det smalnat av rejält. Det är numera bara Danielsson, Skröder och i viss mån Axelsson som kan göra mål.
yngwie:
Bara att hoppas att spelarna har fokus på det dom kan påverka.
Bad_Brett:
Precis, det är ju inte så att han väjjer för att undvika. Han kör bara rakt in!
NikkiNine:
Det är givetvis därför de godkänner målet, men å andra sidan har han all möjlighet att svänga undan. Nu tar han snarast tillfället i akt och svänger rätt in i Tellqvist. I sådana fall ska det vara 2 minuter för hooking på Pöck, samt 2 minuter för interference på Luleå-spelaren. Jag menar, Axelsson blev ju utvisad för Interference mot Skellefteå när han blev brutalt intacklad i målvakten.
NikkiNine:
Dom snackade om det på canal + sport nyss, alla var eniga om att det skulle dömts bort.
yngwie:
Kanske har nånting att göra med att Pöck "hakar" in honom i målgården? Jag kan inte regeln, så jag vet inte.
Bad_Brett:
Förbannat så jävla tragiskt. Hade det varit Modo så hade det blivit bortdömt.
yngwie:
Domarna visar klass. Granskar Danielssons jättepärla i flera minuter, men dömer mål direkt då det är solklar offside i målgården.
Nu är vi tillfälligt utklassade. Vi har inget mittfält.
Varför inte kolla video om spelaren var inne i målgården?
Ritola snurrar duttar och fjuttar. Två ingridienser saknas. Avgörande passning, eller rejält avslut.
Dick åker och gör långa knixiga dragningar och vrånga passningar utan precis adress. Saknar fart och kraft och seriösa hot.
NuMo: Ojojoj Vad snyggt! Danielsson.
Ge Skröder ett tvåårskontrakt med ett tredje optionsår.
Tydligen finns det en liten chans att döma bort det trots att det är solklart.
Redigerad kommentar
Gusse: Modo ser riktigt bra ut på lineuppen.
Susse is back again and again and again.
Rytter:
Forwards
Skröder - Sundström - Zuccarello
Madsen - Ritola - Axelsson
Possler - Krüger - Hari
Svensson - A.Byström - Westin
Backar
Tollefsen - L.Byström
Pöck - Lehtivouri
Ahnelöv - Bohman
Målvakter
Tellqvist
Forsberg
Goalies | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
32. Tellqvist, Mikael 30. Ullmark, Linus | ||||||
1st Line | 55. Tollefsen, Ole Kristian | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
44. Danielsson, Nicklas | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
2nd Line | 22. Pöck, Thomas | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
23. Svensson, Björn | 18. Ritola, Mattias | 31. Axelsson, Dick | ||||
3rd Line | 29. Bozic, Dennis | 6. Byström, Ludvig | ||||
26. Forsberg, Kristian | 19. Schremp, Rob | 17. Madsen, Morten | ||||
4th Line | 53. Bohman, Marcus | |||||
35. Westin, John | 13. Andersson, Fredric | 25. Hedman, Anton |
Referee(s) | Thomas Forsström, Thomas Andersson | |||||
Linesmen | Jan Sandström, Tomas Ahlström |
Wayne Gresky:
Har precis samma åsikt som dig angående NikkiNine's lagförslag. Det där laget skulle vara väldigt dyrt, tror knappast modo har ekonomi för att ställa upp med det där laget nästa år.
Precis som du säger kommer spelare som Madsen och Andersson nog inte acceptera att spela i en fjärdekedja, så risken är nog att dessa blir väldigt missnöjda och kommer vilja lämna.
För mig är Andersson och Madsen spelare för en tredjekedja, kanske tillsammans med Påhlsson (om han skulle komma hem). Denna kedja borde kunna vara ett hot framåt samtidigt som dom kan ta bort motståndarlagets bättre kedjor. Sedan får dessa tre mer istid eftersom att dom alla kan spela BP.
Även fast Sundström och Skröder är bra i BP skulle jag helst se att man hittar andra spelare som kan spela BP så dessa två får spara krafter och koncentrera sig på PP och 5 mot 5.
J F K:
Ja, men målsättningen måste vara att förbättra laget och då tycker jag inte vi ska "ersätta" Hedman/Forsberg utan ersätta andra spelare så att hierarkin flyttas ner lite. Har som du kanske sett mer än en gång propagerat för att vår fjärdelina nästa år borde vara Madsen-Andersson-Westin, som jag tror blir en bra checkinglina. Vore bra om det var något liknande nästa år:
Skröder-Sundström-Danielsson*
Axelsson*-Ritola-*
Hari-Påhlsson-Svensson
Madsen-Andersson-Westin
* betyder att ifall de lämnar så borde det värvas någon lämplig ersättare i samma kvalitetsnivå.
Wayne Gresky:
Ser ärligt talat ingen öppning för honom till nästa år.NikkiNine: Han har nog skapligt med istid. När det gäller högerfattningen så kan väl det vara trevligt, han verkar dock inte få mycket uträttat framåt. Inget PP-mål den här säsongen och ganska få skott totalt. Det viktigaste i nuläget är dock att han kan göra ett stabilt jobb i egen zon.
Vid min titt i Sundsvall noterade jag för övrigt att en enda spelare med fler än fem spelade matcher har positiv plus/minus, hans namn: Anton Byström. Tycker att han borde kunna göra nytta i MoDo nästa säsong.
Poffa:
Var också i dessa tankar. Synd att det inte går att se istid för Allsvenskan, hade varit intressant att se hur mycket han spelar i matcherna.
Ska vi också tro att Bohman följde med J20 ner till Linköping?
Wayne Gresky: Jag vill nog dra det lite längre, till och med.
Jag tror att Modo är genuint intresserade av Bozic som spelare. Han passar in i spelprofilen som Macke har sökt i många andra värvningar och han är dessutom en högerskytt.
Jag tror att Modo ville låna honom redan till gårdagens möte mot Sundsvall, men att det inte gick med tanke på kvällens match i Allsvenskan för Sundsvall. Därmed blev Lundström en nödlösning.
Nu väljer man att ta hit Bozic för att testa honom och se hur han sköter sig på Elitserienivå. Om det funkar bra skulle jag gissa på att Modo väljer att försöka "köpa lös" honom från Sundsvall redan den här säsongen. Alternativt om det inte går att lösa så ser vi honom i Modo nästa säsong.