NuMo:
Jag tycker att Schremp har varit riktigt bra idag. Inte dominant på något vis, men ändå en av de bättre. Jag tycker att han får oförtjänt mycket kritik.
Annars, vilket jobb av BS på Madsens mål!
Redigerad kommentar
NuMo:
Vi behöver spela Luleåhockey i tredje nu. Tveksamt om vi kan det, va?
NuMo:
Ska vi vara helt ärliga så får han ju inte riktigt chansen för närvarande, med tanke på den omgivning han spelar i. Han har haft några riktigt usla matcher, men idag tycker jag ändå att han är en av de som har visat framfötterna.
Bad_Brett:
Jag håller med. Han måste få en lekkamrat. Den enda som skulle kunna göra Kfopp bättre är den riktiga Foppa.
Bad_Brett: Ja, det är inte min mening att totalsåga Schremp. Vem vet, kanske avgör han matchen tillslut.
Just nu tycker jag ändå att ser ut som att vi har en massa sparkapital på en massa framfötter och bakbundna händer.
NuMo:
Absolut. Jag tror ingen är helt nöjd med Schremp. Jag har ju till och med varit inne på att försöka byta bort honom mot en riktigt bra back. Men det känns ändå som att den största besvikelsen är ett resultat av de på förhand så höga förväntningarna. Jag menar, han ligger ändå 11:a i Elitseriens poängliga och har +2.
Bad_Brett: Hur luleå undgått att göra minst ett mål till får vi tacka Tellan och fru fortuna för.
På tal om det. Nu har jag satsat det sista av mina surt förvärvade slantar på att Ritola gör nästa mål Det räcker ju att han dribblar av luleåspelarna ett par gånger var och blir fri och duttar upp en backhand i krysset. Ett enkelt mål helt enkelt.
yngwie: Satt just och var glad att for och bytte.
Nu höll Schremp på att göra mål.
yngwie: Det kan man inte ens kalla ett försök.
Axelssons sämsta match sen operationen. Han slarvpasar kors och tvärs. Enda fördelen är att NHL blir mindre sannolikt.
Berka: Jodå, han gör det vi förväntar oss i alla fall.
Det här var bra skönt.
NuMo:
Fem 3:or på hemmaplan, varav två dom senaste två. Vi är på gång!
Gusse:
Tollefsen, Ahnelöv och Pöck (även Lehtivuori när han spelat) har dragit ett riktigt stort lass. Vilka kungar!
Gbg:
Han åkte ju på en smäll i förra matchen. Jag har dock för mig att han spelade vidare efter det, åtminstone några byten.
Tellqvist ser ut som en ny målvakt. Han rör sig på ett helt annat sätt än tidigare. Snabb i sidled, positionssäker, gör sig stor och kan dessutom bjuda på spektakulära räddningar. Så här bra var det länge sedan jag såg honom.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Jo han fick en tryckare av Fleury, hoppas inte det är skallen.
Finns ju en del sjukdomar som cirkulerar nu..
Bad_Brett: Kul att höra hur Tellan prisade Masken i intervjun efter matchen.
Jag tycker att Tollefsen gjorde en väldigt strak insats idag, annars så var det ingen klang och jubel-föreställning. Ironiskt nog så är det de segrarna som är de allra viktigaste.
Bozic kom in på en bananskal, har inte tränat ordentligt med laget och spelade igår, men jag skulle ljuga om jag sa att jag var jätteimponerad.
Luleås mål borde givetvis ha underkänts, men jag tycker ändå att det var svagt av Ritola-kedjan att kliva så högt upp och ge bort ett tre mot två när Luleå hade full kontroll på pucken.
J F K:
Japp, om det är en mjukdelsskada dvs. Men jag har sett spelare spela vidare med hjärnskakning också. Crosby kunde till exempel spela vidare efter kollisionen med Steckel.
Bad_Brett:
Vi får hoppas att det inte är något allvarligt. Tre matcher på fem dagar, alla borta, med start på torsdag. Dessutom mot två huvudkonkurrenter i AIK och Linköping.