1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506491 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Luleå 30/10-06

« · 779306 · » Till forumet

Sv: MoDo - Luleå 30/10-06
hellge: Hasse:s kamikaze var väl i en match som slutade 3-1 och mot Färjestad, om jag inte missminner mig.
Kommentera

Dream Team: Jag kan ta att vi förlorar alla fem seriematcher mot Timrå så länge det är vi som vinner guldet till slut. Men ni timråfans får väl glädjas åt det lilla. Tycker ni att det är roligt att vinna några matcher i början av serien så varsågod. När jag var 7 år sprang jag också runt och sjöng SM-guld efter två matcher, men jag växte upp och lärde mig veta bättre.
Kommentera

Dream Team: Sista två omgångarna har vi tagit sex poäng, om en månad, medan Timrå tappar tre. Vi har alltså gått ikapp nio poäng, om en månad. - Vi är snart ikapp er.
Kommentera

Dream Team: Ska du hitta på saker i fortsättningen gör det på ett bättre sätt som är svårare att upptäcka.
Kommentera

Dream Team: ...liksom det andra mötet i Ö-vik. Jaja, det verkar gå att spela hockey på tisdagar med.
Kommentera

Frisco: Du har helt rätt. Premiäromgången för vår del spelades en tisdag. Mitt fel. Sorry.
Kommentera

Dream Team: Jadu. Till och med matchen i Sydkraft Eon Isstadion var på en tisdag.
Kommentera

Dream Team: Jag har en svag aning om att det var en tisdag som jag var i Arenan och såg Modo - Timrå.

Är det så att du hittar på egna dagar?
Kommentera

Frisco: Dåligt minne? Den här säsongen, givetvis. Varför fokusera på något annat än nutid?
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag kanske borde kolla på den där matchen. Missade bägge 5-1-matcherna p.g.a. att jag var ute och reste (men kompenserade genom att se hockey i Globen och Scandinavium och lite sådana där ställen), men har dem på DVD. Har bara inte kommit mig för att titta än. Av någon anledning känns det mer lockande att se bra matcher på DVD som man sett live. Skumt.
Kommentera

Dream Team: Vilket år snackar du om?
Kommentera

Wayne Gresky: Till skillnad mot Gavloeborna som mer än något annat verkar vilja studera rulltrappor då de går på hockey (men som ändå ser till att vinna fastän dom gör det), och ni moDofans som... ja, uppenbarligen har hittat nåt att till slut få glädjas åt, så riktar vi i Timrå in oss på att i första hand försöka spela hockey. Hittills har det gått rätt hyfsat. Ja, jag får nog säga att det har gått över förväntan, faktiskt. Till sist så verkar måndagar vara en bra dag att spela hockey, precis som ni säger själva. Se här bara:

Måndag 18/9: Timrå IK - MoDo Hockey 3-0

Måndag 16/10: MoDo Hockey - Timrå IK 1-3

Kommentera

hellge: Sydarna var på den matchen, ja.
Kommentera

MorganaLefaey:

Bränn en kopia för tusan!!!

*vill ha*
Kommentera

hellge: Stämningen var riktigt riktigt bra, gång på gång säger de på tv att lyssna på stämningen, vilket liv, kolla publiken. En riktigt skön match att se igen. Däremot så kändes det tungt att se Kent i intervjuerna. Nog hade det varit roligt om han bjudit lite mer på sig själv eller verkat en aning mer fart på. Deeeeet gåooår i slllloooowmootiiooon.
Kommentera

MorganaLefaey: Sen var det grym stämning den där matchen. Var inte sydarna uppe då?

Kan det ha varit 5-1:an mot Färjestad som Hasse gjorde en Kamikaze?
Kommentera

Wayne Gresky: Dessutom är E-on ett skitföretag som tappar ur vattenmagasinen för att kunna pumpa upp elpriserna. Hade det varit sund konkurens på elmarkanden hade knappast E-on funnits. De hade så dåligt rykte så att fick byta namn.

Stoppa karellbildningen på elmarkanden, stoppa den...
Kommentera

hellge: 1-0 målet var en sådan sak som du beskriver men det var foppovic som gjorde det på pass från weinis. 2-0 kommer jag faktiskt inte ihåg nu, men 3-0 var en Sedinare som i spel 6 mot 5 fick till en fin avslutning. Nästa modomål var Jocke L som i 2 mot 1 läga skjuter mellan benen på Mikka. Sen när det visade sig att det bara skulle bli ett mål i period 3 så struntade jag faktiskt i att se den i går. Så det kan mycket väl vara det mål som Hasse i så fall gjorde.
Kommentera

MorganaLefaey: Det var en fantastisk hockeymatch den där 5-1:an. Visst var det då Hasse kom som en Kamikaze på Kiprosoff högra stolpe och vräkte in den med en sån där onödigt överdriven kraft som bara Hasse kan.
Kommentera

Efter att ha sett ett modo som spelade underbar hockey från start, för en gång skull så kändes det som om inget skulle kunna få en att va sur. Men bortskämd som man var med spelet och då speciellt i första perioden så saknade jag en målkavalkad. När man så småningom kom hem så fick dvd spelaren ladda upp med en gammal match. Med 2st 2.8or och 2 mackor förgyllde man kvällen med att se Modo - Tik matchen som slutade 5-1 under lockouten. 

Kommentera

hellge: Byggde de inte Sydkraft (E.on) Arena i något avsnitt av "Skrotnisse och hans vänner"? Jag har för mig det...
Jag har en teori om Bragd-Birger och Bertil Enstöring i själva verket är samma person. Det finns för många likheter för att det ska kunna kallas slump.
Kommentera

Paddan: De där distinktionerna har Frisco problem med.
Kommentera

hellge: Vi kan väl lägga till två speldagar då...
Tisdag kväll samt söndag morgon (återställaren).
Kommentera

Wayne Gresky: Glöm inte att tisdag ofta klassas som lillonsdag.
Kommentera

Paddan:
Skulle i så fall vara back-ar, det ytmått som användes förr i tiden för att beskriva storleken på betesmark i bergen.
Kommentera

Paddan: Elitserien borde spelas onsdag, fredag, lördag för att maximera alkoholkonsumtionen i periodpauserna och därmed maximera inkomsterna. Kan nog dock dröja ett par år innan hockeyligan inser detta.
Kommentera

Chief: Duh, nu måste man ju skilja på backar och backar och backar, backar och backar. Backar som i sånt som man förvarar flaskor i, backar som i försvarare i ishockey eller fotboll, backar som i när man framför ett fordon åt motsatt håll, backar som i sånt som kan förstöra en trevlig cykeltur genom att luta alltför brant uppåt, backar som i när man ändrar tillbaka ett beslut man tagit till. Tro om jag glömde några backar?
Kommentera

Paddan: Bättre en back i hallen än...*censur*
Kommentera

Paddan: 75 sålda backar? Och ni klagar på backproblem...
Kommentera

knaskamilla: Jämfört med 75 sålda backar, eller vad det var, i "vår" sportbar under matchen mot Skellefteå. Hmm... måndag - arbete, lördag - helg... jag tror att jag kommit på något.
Kommentera

Paddan:

I sportbaren där Per jobbar hade de sålt tre backar öl igår. Och lite vin. Jag tror inte att de tjänade på att ha fyra personal i den baren igår...
Kommentera

Poffa: Det märktes i varje fall en väldigt skillnad på måndagsmatch respektive lördagsmatch när man jämförde antalet personer i sportbaren. På lördagsmatcherna får man dra åt bältet så gott det går för att överhuvudtaget komma in i sportbaren, igår kunde man ha släpat in ett biljardbord i sportbaren utan att det blivit någon trängsel.
Kommentera

shinzawai: "Sen är det rätt stor skillnad på 6200 och närmare 6800 på ståplats också."

Nu överdriver du. Det har aldrig varit över 6000 på ståplats.

Kommentera

Hawerchuk:

Håller med. Om du menade att klacken fått dimensionen bas. Det är förjävla nice när en ramsa låter bra utan att trumman förstärker, och det gjorde det vid ett par tillfällen igår.
Kommentera

Hawerchuk: Sen är det rätt logiskt att det blir bra drag när Modo bjuder upp som igår. Publikengagemang och det som händer på isen brukar vara rätt tätt sammanflätade. Sen är det rätt stor skillnad på 6200 och närmare 6800 på ståplats också.

Jag är fortfarande salig, varför spelar vi inte alltid som igår?
Kommentera

shinzawai: Verkligen. Trumman lät suveränt över etern, och jag blev imponerad över klackens röststyrka. Det fanns en ny dimension i den, nämligen bas.
Kommentera

shinzawai:

Håller med, trumman låter mer och mer för varje match tycker jag faktiskt..

Synd bara att den stackars trummisen verkar få blåsor efter halva matchen hela tiden... ;-)
Kommentera

Hawerchuk: Det var stundtals riktigt bra drag på klacken igår. Satt på 401 som omväxling och blev blown away över hur bra trumman lät där uppe. Jonas berättade att de gjort vissa justeringar, så jag vet inte vad som var akustiska skillnader och vad som var förändringar i trummans setup. Men bra lät det!
Kommentera

Hawerchuk:

Lulingarna var tysta hela matchen, dom hade inget alls att jubla över, förutom möjligtvis några av Leinonens sprattelövningar..

Annars var det nattsvart för deras sida...
Kommentera

hellge o knas: Kul!

Jag trodde först att det var ett gäng tillresta lulingar som höll igång.
Kommentera

Hawerchuk: Jag blev förvånad över vilket drag det var emellanåt, riktigt trevlig faktiskt. Däremot var det skit mot Brynäs.
Kommentera

Hawerchuk:

Det var hyfsat. Relativt röststark klack, faktiskt.
Kommentera

Var det bara rundgång i radion eller var det verkligen hyfsat drag igår i banken? Det lät som så iaf.
Kommentera

Paddan: Knäont brukar funka.
Kommentera

knaskamilla: Verkar som att Timmy tvekar lite till att delta i Karjala Cup.

"– Efter den här veckans matcher ska jag ge ett besked och jag måste medge att jag är lite tveksam, sa Mattias Timander efter matchen mot Luleå igår kväll."

Om inte annat kan han väl råka bli "förkyld" eller något sånt i lagom tid innan turneringen börjar.

Kommentera

scim:

Ja.
Kommentera

knaskamilla:

Man kan ju fråga sig varför.
Kommentera

Poffa: Nejdå, men det är svårt att balansera koppen rätt så att inte allt kaffe rinner ut ur den halva koppen.
Kommentera

Poffa: Dessutom så tvekade han heller aldrig, utan gick alltid rakt på mål och vid PP ställde han sig ofta framför mål och försökte skymma målvakten och/eller ta bort motståndarspelare. Tycker att Pasi och Horava såg väldigt bra ut i dagens match och Steen tog verkligen för sig, däremot tycker jag att Viklund och Hedman spelar nästan överdrivet försiktigt, särskilt Viklund som verkar undvika all form av kontakt med motståndaren
Kommentera

Paddan: Får du betala extra för det?
Kommentera

« · 779306 · »