1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

MoDo - Luleå 4/11 2004

« · 448592 · » Till forumet

Sv: MoDo - Luleå 4/11 2004
Frisco:

Jag tycker det är skitdåligt att Lumber Jack tänker stanna hemma. Att skita i matchen på det här sättet och istället sitta hemma och trycka framför TV:n tycker jag låter (o)nödigt.
Kommentera

Poffa: Jag förstår att det kan vara svårt att förstå för en förstoppad betongröv.
Kommentera

Frisco:

Jag svarar:
- nej
- ja
- kanske

En annan intressant fråga är om LJ:s fina julklapp från knas kommer att vara kvar ända tills han går på hockey nästa gång.
Kommentera

Lumber Jack:
Det finns en orsak att Poffa är på matchen - den är i Övik, som han liksom många nolaskogsare ogärna lämnar. Vill du se lättsmält raggarhockey så är givetvis MoDo-Lule ett lämpligt val.

Misstänker att Lule har haft sin stora stund uppe i toppen för i höst, men är det så konstigt? de har ju snö året runt däruppe och ligger ljusår före i försäsongsträning. Se på oss stackare ner i solen i Gävle, vi har ett helvete varje höst innan vi kommer ikapp.

Nä, tycker du, ria-ra, caveman, Frisco m fl gör rätt som satsar på Brynäs-MoDo på lördag, en given publik- och hockeyfest. Välkomna.
Kommentera

westerlind:

Jag hörde minsann rykten om att minst en person av de du räknade upp där inte alls tänker åka till Gävle på lördag. Matchen går visst på TV, tror jag att det sades.
Kommentera

Frisco: Jag svarar nej på alla tre.
Kommentera

knaskamilla: Poffa, menar du?
Hade inte räknat med att du skulle räkna med honom bland de jag räknade upp.
Kommentera

westerlind:

Nä, jag menade faktiskt inte Poffa. Hade inte räknat med att du skulle räkna med att jag räknade med folk du inte räknade upp. Ledtråd: personen i fråga är av ett annat kön än Poffa.
Kommentera

knaskamilla: Det är vi alla.
Kommentera

NuMo:

Undrar hur jag kunde gissa att någon skulle skriva något sådant?
Kommentera

knaskamilla:

Med dina fiffiga ledtrådar och lite manlig infektion så pekar det åt ett visst håll: Menar du att Curva Nord kommer att köra bussen utan chaufför? Oerhört.
Kommentera

jag erkänner. det är jag som inte åker.
men det beror mest på att jag nog ska till umeå och hämta min dotter å inte att den går på tv.
Kommentera

westerlind: jag kan tänka mej en rejäl muta. då får min dotter åka buss eller lifta.;o)
Kommentera

NuMo:

Nog för att du tänker ishockey som en kärring, men jag visste inte att du faktiskt var en kärring.
Kommentera

Poffa: Nästa gång så skall du få gå först i kön.
Kommentera

Poffa: jag hoppas att tänka hockey som en kärring inte är något negativt.. eller?
varför har inga hockeylag kvinnliga ledare???
Kommentera

ria-ra:

Det har nog kamilla ett bra svar på.
Kommentera

ria-ra: Just det. det är ju diskriminerande intill kriminellt. En tränare som gör lite mysigt i båset. Och som klappar killarna på rumpan så att de skall utföra stordåd och som tar hand om dem när någon gett dem en smock så att det gör ont, så otroligt ont.
Kommentera

ria-ra:

Påstår inte Brynäsarna att de senaste tre tränarna i Brynäs har varit kärringar?
Kommentera

NuMo: blir du behandlad så hemma?
nej du det tror jag inte! en kvinnas list vet du...
med rätt knep kan vi få spelarna att utföra stordåd!
synd att janne aldrig är här för han har kunnat tala om för er hur jag styr upp det på ståläktaren så att jag som är kort får frisikt. tänk då vilka under jag skulle kunna göra i båset när jag kan få en hel ståplats läktare att stå som jag vill.
Kommentera

ria-ra: Skillnaden är att hemma är kärringarna ofta i ledande positioner.
Kommentera

NuMo: ja men det är för att vi TAGIT den rollen. alltså kan vi det i yrkeslivet med.
Kommentera

ria-ra: Dåså. Då finns det ju inget att gnälla om alltså.
Kommentera

ria-ra:
Du har rätt, jag har sett många kvinnor som städar, diskar och kokar kaffe på jobbet. Trevligt.
Kommentera

NuMo: jag har ju inte gnällt. jag bara undrade varför inte vi finns representerade i båsen. å då menar jag inte i lagårn.
Kommentera

westerlind: jag ska skicka ditt inlägg till gudrun schyman..
Kommentera

ria-ra: Därför att de inte "tagit" sig den positionen. Det har du själv kommit fram till.
Kommentera

NuMo: jasså, jaha.
Kommentera

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
2 Bryan Muir

3 Mattias Timander,
33 Pierre Hedin

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström.

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg

17 Fredrik Warg,
20 Henrik Sedin,
12 Daniel Sedin

26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg

27 Alexander Steen,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström.

Extraforward:
23 Magnus Hedlund.

=================
Noterbart om laget:

Lars Jansson (knä) och Andreas Salomonsson (knä) ur spel.
- Såväl Mattias Timander som Magnus Hedlund, vilka båda var ur spel mot Frölunda på grund av nackspärr resp sjukdom, är åter, vilket förstås är bra.
=================
Kommentera

ria-ra: När vi mötte Nyland i en pojklagsmatch för något år sedan hade dom en kvinnlig ledare, och se hur det har gått för dem. På tröjorna har dom en fisk, japp du läste rätt, en FISK!
Kommentera

Poffa: Är visst en Ryss som heter Bulanov som dömmer ikväll. Ska bli intressant och se hur han sköter sig.
Kommentera

Portello: Det blir väl till att citera Onkel Kåkel kan jag tänka...
Kommentera

Lumber Jack:
ja vad är det med det då? ångermanlands landskapslag har tre fiskar på sina tröjor.
Kommentera

ria-ra: Precis!
Kommentera

Lumber Jack:

"Onkel Kåkel"

Är det han som drar elkablaget i husen eller tycker han bara att det är spännande med poker?
Kommentera

Poffa: n lägg in ett n för böfeln.
Kommentera

ria-ra:

Kan inte din dotter stanna i Umeå, då? ;)
Kommentera

Vid elvatiden såg jag LHF packa in sig bussen och åka iväg. De såg helt uppgivna ut. Varför inte stanna hemma och lämna wo istället?

Tips: Modo-Lule 9-1.
Kommentera

Albert Hall: De var trötta helt enkelt. Efter några timmar på bussen så är de i toppform.

Tips: Modo- Lulio 1-9.
Kommentera

NuMo, Albert Hall:
Inte för att det har med er att göra, men en av de mest konstiga matcher (fotboll, 5-a-side) jag varit med om slutade 8-8, med halvlekssiffrorna (0-8, 8-0).
Jag tror därför att ni båda har rätt, men bara till hälften. Matchen slutar därför 10-10, och Aftonbladet basunerar ut: "Den svängigaste matchen någonsin!"

En värsta pungräddning i början på andra vände fotbollsmatchen. Vår målis köpte en susp efteråt. Jag vågar dock inte gissa vad som blir den här tillställningens 'turnpoint'.
Kommentera

knaskamilla:
nej de går inte för det klarar jag inte av. en vecka utan henne var för mycket ändå. vad ska jag göra med all fritid?
Kommentera

ria-ra:

Planera frieriet?
Kommentera

knaskamilla:
det är klart sedan många år det. kan inte förstå hur jag kunde glömma att fria. tur det är skottår hela året.

inte kan jag lämna min dotter i umeå när scim finns där!
Kommentera

Poffa:

Om 45 minuter, ja. Tänk om du för en gång skull, skulle skriva klart innan du trycker på sändknappen.
Kommentera

Poffa:

Mycket: "Njää, Förhoppningsvis" Men klockrent i övrigt. Han har sagt allt som finns att säga utan att säga något egentligen. På ren Ö-Vikingska.
Kommentera

Alla: Mot Kempis.

Lumber Jack: Fullt TRYCK i anfallszon idag.
Kommentera

Frisco: Själv försöker man att styra upp det hela mellan PPV och ändzonen. Chase and dump, där har du dagens framgångsrecept.
Kommentera

Lumber Jack: Full fart framåt, håll tätt bakåt.....
Kommentera

« · 448592 · »