1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507599 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Luleå (GroKo) 4/12 19:00

« · 342385 Till forumet

Modo - Luleå (GroKo) 4/12 19:00
MoDos laguppställning

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
16 Dusan Milo,
27 Martin Johansson,
32 Kari Haakana,
44 Mika Lehtinen.

Centrar:
39 Per Svartvadet,
23 Magnus Hedlund,
4 Jan Öberg.

Ytterforwards:
9 Magnus Wernblom,
11 Tommy Pettersson -

15 Andreas Salomonsson,
29 Morten Green -

26 Mattias Wennerberg,
18 Peter Öberg -

10 Anders Söderberg,
40 Magnus Gästrin.

Pirro inför matchen:

Farten måste bli högre

Ny förlust hemma. 2-3 efter straffar, sedan Brynäs haft ledningen i drygt halva matchen. Sex förluster på 13 hemmamatcher är förstås inte bra, men i kväll går kampen vidare.
Luleå Hockey väntar i Kempehallen.
- Och vi kan förvänta oss en motståndare till som inte bjuder på någonting, säger Pirro Alexandersson. Hur som helst måste vi klara de här matcherna också och det gör man bäst genom att göra mål på de chanser man skapar.

- Jag var bara nöjd med sista fem i andra perioden och slutronden i tisdags. Vi håller fortfarande för dålig fart och måste speeda upp rejält. Dessutom måste vi in framför mål med mera tyngd. Beredda på att ta ett blåmärke eller flera, de går bort, men de poäng man kämpar sig till har man kvar.

- Vi har dock gjort fyra godkända hemmamatcher nu och väl inte haft det där riktiga flytet, som jag hoppas på. I det läge vi är gäller det att inte deppa ihop utan i stället hålla humöret uppe.

Skadeläget?
- Kari Haakana spelar som det ser ut mot Luleå. Däremot är fortfarande Lars Jansson (knä), Peter Högardh (mage) och Jocke Lindström (axel) helt ur spel. Dessvärre också Fredrik Warg (influensasjuk), som klev av senast.

Laget mot Luleå?
- Till en början blir det tre centrar och fyra ytterforwardspar som senast. Förhoppningsvis jagar ytterforwards upp tempot bättre än senast. Det borde gå när man spelar vart fjärde byte.
Kommentera

Sv: Modo - Luleå (GroKo) 4/12 19:00
Lumber Jack:

Äh, jag trodde jag skulle få se snygg-Janne eller nå't! Den där karln var ju inte det minsta attraktiv. Luling, och allt...
Kommentera

NR22 har fått en konkurrent på modohockeys forum. Hillevi Levin har nu skrivit 5 stycken identiska inlägg med texten:

Grannen är bonde. Hans dyngspridare har gått sönder. Därför går erbjudandet till dig. Du är ju en hejare på att sprida dynga. Jag tror du passar bak på hans Valtra.

Jobbet går att söka på: www.missnojda.dyngspridare.se
Kommentera

Frisco:

Hillevi Levin är iaf medveten om vad hon(?) skriver, vilket inte NR22, Kallemodo, johanmodo, dadde, rytter och allt vad fan de heter, är. De är inte bara spammare, utan även kompletta idioter. Basta.
Kommentera

Vallin: Hon/den/det verkar tappat allt omdöme nu i alla fall.
Kommentera

Frisco:

Det är nästan komiskt att läsa allt som skrivs av diverse idioter på modoforumet. T.ex. så fort det ges lite kritik till laget så börjar folk att klaga på "gnäll" och medgångssupportrar. Hur kul är det med ett forum där alla bara skriver likt "Lasse Modopåg": ÄLSKA MODO!!!!!!! ?
Kommentera

jenza å alla: Å andra sidan så har vi ju mer eller mindre börjat att kommentera både det ena och andra som skrivs där, här. Jäkla idioter vi har där....
Kommentera

NuMo: Man kan inte låta bli ibland. Det är ju trots allt vårt "moderforum".
Kommentera

NuMo:

Det är ju lite av dagens höjdpunkt att gå in och läsa idiotierna. Sedan är det ju en alldeles utmärkt metod att träna självbehärskning och tålamod, genom att sitta där och hetsa upp sig en stund och sen ge fan i att svara. Tyvärr misslyckas jag alltför ofta. Självbehärskning är inte min starka sida...
Kommentera

Vallin:

Ja likt förbannat är man ju där och tittar lite nu och då... Dock är det en sak som är bra med forumet och det är tippningen (där jag förövrigt ligger på en hedrande 15:e plats). Sen är det ju som sagt alltid kul att ibland gå in med motorsågen och kapa lite!
Kommentera

jenza:

Sant. F.ö. har ytterligare två välutvecklade förmågor hittat till modoforum, vid namn mandus och hampa. De skriver så där mysigt onödiga och oförståeliga inlägg. Ta en titt, vettja!
Kommentera

Vallin: Tur att man modohockey.se forum finns.Är man på lite dåligt humör så är det bara läsa där lite så blir man genast full av skratt :)
Kommentera

Portello:

Jaru, grabben, nog är det tur för er lulingar att vi finns! ;)
Kommentera

knaskamilla:
Japp, vad skulle man annars kunna ha roligt åt?
Nästa gång man besöker Kempis kommer man bära en vacker matchtröja som jag ropat hem på nattens auktion.
Kommentera

Portello:

Jo, Frisco upplyste mig om det. Jag tyckte att Lule hade väldigt dyra tröjor i sin auktion, men då sa han att det är MoDo som har billiga. Men vad vet jag, för mig känns allt dyrt... ;)
Kommentera

Portello: Med tanke på den matchtröjan du valde att lägga pengarna på så får du nog matchstraff så fort du kommer in genom portarna på Kempehallen ;)
Kommentera

knaskamilla:
Tror också det är Modo som har billiga. Utgångspriset är ju nästan det dubbla på våra tröjor.
För tillfället är budet på Hentos tröja 4600.Ska 5000 vallen sprängas?
Kommentera

Portello:

Det är väl mer än det dubbla? Eller minns jag kanske fel?
Kommentera

knaskamilla: Våra tröjor är utgångspriset 1500:-, era 800. Dvs nästan det dubbla.

Paddan: Borde väl klara mig om jag gömmer mig för linjemännen? :)
Kommentera

knaskamilla: Utgångsbudet på MoDos matchtröjor var 800 kronor och på LHFs matchtröjor är utgångsbudet 1500 kronor.

Grämer mig fortfarande att jag inte lade in ett högre bud på Lehtinens matchtröja från början.
Kommentera

Paddan:

Hade för mig att MoDos var ännu billigare.

Portello:

Om du sitter så att Husum-Jocke inte ser dig över sargkanten så är det ju lugnt.
Kommentera

Paddan:

1 500 spänn för en tröja med en skrövlig huggtandsprydd säl på??? Har världen blivit komplett galen?
Kommentera

Lumber Jack: Tja, med tanke på att man valt att illustrera orden kyla och elegans med hjälp av bilder på Lars Jansson så har nog världen på senare tid blivit satt under förmyndare.
Kommentera

Får jag bara fråga en sak alla Modoiter. Vaför kickar inte ledningen Pirro? Tycker de att Modo spelar en bra hockey med hans filosofi?
Tycker lite som Brithen (stod i Tidningen Ångermanland idag/onsdag) att det är broderkärlek. Han är bara kvar därför han känner alla i föreningen och har varit där sen mitten av 80-talet.
Är det någon som har en annan åsikt?

MVH//Marcus Norberg (Har varit avstängd här tidigare men nu så är den upphävd-ska framöver skriva objektiva saker om modo)//Brynäsare
Kommentera

Paddan:

Dock kan vi känna oss trygga med att en banner på MoDos arena här inne på SpS ALDRIG ljuger, och tur är väl det!
Kommentera

Lothar:

De anser väl att det räcker med en ny röst som assisterar Pirro. Jag själv är däremot inte övertygad, föredrar att man byter hela ledarstaben istället för delar av den vid sådana här tillfällen.
Brithén har säkert en poäng men det är ändå svårt att ta hans bittra kommentarer på allvar.

Välkommen tillbaka föresten, och fortsätt inläggen på den här nivån.
Kommentera

scim: Tack så mycket...

Jag tror att Mdo kommer att gå till slutspel på Luleås bekostnad men om de vill gå lång i årets slutspel eller vinna sm -guld de närmaste åren så måste det till ett tränarbyte samt ett målvaktsbyte för dem. Annars så kan inte ens Foppa och Näslund rädda dem...
Kommentera

Lothar:

Ärligt talat så ser jag målvakten som det minsta bekymret, Riksman har visat att han åtminstone är en habil elitseriemålvakt de senaste omgångarna. Det vi behöver är en effektivare offensiv, möjligtvis mha en ny center?
Kommentera

Lothar: Melinder ska ju vara andretränare och det innebär inte bara att stå i båset under matcherna utan även att vara tränare på träningarna. Melinder har ju många års erfarenhet av tränarjobbet. Det verkar som folk glömmer bort det och endast snackar om hur mycket tränarna ska skrika i båsen.
Kommentera

Frisco: Visst Melinder är en bra tränare men han ska var assisterande och Pirro överhuvud. Och det är 1:e tränaren som lägger upp laget.
Därför vill jag se Pirro sparkad, han är för mesig samt så känner han spelarna för bra. De behöver en mer aktoritär tränare (som bäckman) för att han chans att vian sm-guld framöver...
Kommentera

« · 342385