1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507178 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Mora 061116

786904 · » Till forumet

Sv: MoDo - Mora 061116
Mats Edström:

Härligt!

Vi skötte oss bra båda två! :)

Men någon bra match var det ju inte direkt...
Kommentera

Bissett19: Det är nog lugnt. Luleå, Djurgården och Malmö lär nog slåss tillsammans med Mora om vilka som ska få möta Leksand och vilka som ska få åka till Algarve på golfsemester.
Kommentera

Paddan: Sicken j-a tur att det inte finns en pub på er sida dårå.
Kommentera

Poffa: Skönt med en räddningsplanka,nu vill jag bara ha en till.
Kommentera

Bissett19: Mitt krav är att de ska försöka spela bra, i alla fall. Idag var MODO usla, men vinner ändå med 6-2. Mora är så dåliga att det gör ont att se.
Kommentera

Salle: Daniel Wessner verkar ju bli en tillgång för Mora också... som värmare av utvisningsbänken.

Sedan är det, egendomligt nog, vissa som har roligt åt att jag och mina kompisar tyckte det var mål för Mora i sekvensen innan det blev 5-1 för MoDo.

Kommentera

Salle:

Ja, helt galen matchrapport. Men fyra femtedelar, sen när använder man sådana begrepp i hockey?
Kommentera

Paddan: "Först krutade Oscar Steen in 4-1-pucken i 4/5 sen fixade även Sundström 5-1 även den gången var Modo en man mindre på banan."

Detta är en typisk Hasse-mening i min mening.

Kommentera

Salle: "Norrmanen" är det när man som Freddan skaffat sig en begynnande munkfrissa?
Kommentera

Gidde: Allting tvättat, struket, pressat och klart! Det går så lätt, bara man har rätt tvättmedel...
Kommentera

Poffa:

Modo gör säsongens sämsta insats (jag såg dock inte matchen mot Brynäs och den ska visst ha varit dålig den med) men lyckas ändå vinna med 6-2. Kontentan? Mora är utan tvekan det sämsta lag som besökt Swedbank Arena.
Kommentera

Bissett19:

Faktum är ju att de gjorde mål, men inte var de bra. Vad säger det om Mora?
Kommentera

NuMo: har Hasse börjat skriva TV4:s matchrapporter också...

[url=tv4.se/sport/504609.html]http://tv4.se/sport/504609.html[/url]

Kommentera

Poffa:

Kan du kolla om Mora verkligen var med i matchen?
Kommentera

Poffa: Du har höga krav på ditt lag?
Kommentera

Vilken jävla skitmatch. Trots detta 6-2. Man blir förvånad. Nu ska jag lägga mig och se skitmatchen igen.
Kommentera

Bad_Brett: Omvänd pyskologi kära du... 

Sen var han väl inte så speciellt bra den här matchen egentligen och han var inte ensam om det heller. 

Kommentera

3 mål i numerärt underläge!?! Nästa gång motståndarna får en utvisad kanske Harald skall fråga om det går bra om en modospelare sätter sig där i stället.

Steen i intervju på PPV...... När han fick se sitt eget mål på monitorn, frågade Virus: Vad tänkte du på här när du kom fri? Steen svarade lite förläget: Frågan är vad Brendl tänkte.

Kommentera

Salle:

"Jag är lite besviken att Skröder får sånt fortsatt förtroende..."
Kommentera

Vad tusan!!

Ny zebra!

Referee: Persson, Sören
Linesmen: Åström, Erik
Linesmen: Andersson, Åke

Enlit swehockey i alla fall...
Kommentera

shinzawai: Äh, fan va ni är känsliga. Vi är ju fortfarande bara ett skitlag. :-(
Kommentera

Stigsson: What Gresky said.
Kommentera

Gidde: Är nog en tolknings- & förhandlingsfråga...sen om det är du eller jag som har tolkningsföreträde tvistar säkert de lärde om ;-)
Kommentera

Stigsson: Det lovades innan ni värvade ett par nya spelare! Nu får ni skylla er själva...
Kommentera

shinzawai: Hallå, du lovade ju att ni skulle förlora mot vårat skitlag.
Kommentera

Poffa: Jo det stämmer att TV-matcher brukar minska publiksiffrorna med en tusing ungefär, men jag har fått intrycket av att publiksiffrorna de två (?) matcher som sänts från SA tidigare i år hållit god klass.

Men men, vi ligger ändå bra till, nu krossar vi Mora!
Kommentera

Mats Edström:

Aj tusan!
Trodde var bara tvätten, men du tar alltså hand om alltihopa?!
Gäller det alla sysslor eller?!

;-)
Kommentera

Poffa: I afton tar jag hand om Giddes tvätt, fru & barn. Han har beviljats ledigt från dessa uppdrag.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror folk ligger hemma och skoterdeppar i det milda vädret. He bli int na hockey i harnä väre. Här ska det tydligen bli sommarvärme till helgen, ja alltså för en norrlänning. Och jag som stoppat undan shortsen.
Kommentera

Hawerchuk: Tänkbara anledningar kvar till den mindre bra publiksiffran.
- Mora är inget attraktivt lag. Kommande matcher mot Frölunda och Timrå lockar mer.
- Snart bara en månad kvar till jul. Folk köper julklappar till barnen för pengarna och anser sig inte ha råd att gå på hockey.
- Snart löning.
- Matchen går att se på TV.
Kommentera

Gidde: Då föreslår jag att du lämnar biljetten till frun och så stannar du hemma med barnen även i kväll. Tvätta, vettja...
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe!
Vilken härlig affärsidé! ;-)
Kommentera

Gidde: Jag kommer för övrigt att starta en konkurrerande tjänst till MoDos tränarsamtal. Sätt in nio spänn (obs billigt!) på Greskys bankkonto med din mailadress som meddelande och du får Greskys tankar före varje match i form av ett e-mail. Förhoppningsvis kommer jag att kunna sluta jobba och leva på denna tjänst.
Kommentera

Hawerchuk:

Kan det vara så jävligt?!

Själv har jag ju gått och längtat eftersom jag missade tennismatchen mot Frölunda också, frun gick ju på den...
Kommentera

Gidde: Jag har för mig att det alltid brukar vara lite segt publikmässigt efter uppehåll. Det tar någon match innan folk fattar att det är igång igen.
Kommentera

Gusse: Nä, usch... inte Erik Åström...

Ärligt talat så brukar det ju kunna bli bra stämning när Thomas Andersson dömer. Jag hoppas bara på en favorit i repris... en läsning av regelboken i utvisningsbåset.

Kommentera

Paddan:

Säsongskortsmatch i Swedbank ikväll:

16novto19:00Djurgårdens IF - IF Malmö Redhawks  
16novto19:00Linköpings HC - Brynäs IF  
16novto19:00MODO Hockey - Mora IK

Kommentera

Paddan: Det kan väl inte bero på kvällens randiga

HD Thomas Andersson, Gävle
LM Erik Åström, Umeå
LM Åke Andersson, Husum
Kommentera

shinzawai: Går inte matchen dessutom på C+ ikväll? Tyckte i varje fall att jag såg någon av C+ sändningsbussar anlända till arenan vid tolvtiden.

En hemmamatch på C+ gör ju genast ett tapp på ungefär 1000 åskådare, knepigt nog.

Kommentera

shinzawai:

Tycker likadant, och dessutom har det ju varit uppehåll, så jag åtminstone är rejält sugen på live-hockey igen! :)
Kommentera

Gidde: Det är faktist förvånansvärt lite. Säg att det är ett par hundra sålda sen i morse så har vi det budgeterade snittet. Lägg till de 1-400 som köper på plats så är vi nästan på 6000. Med med tanke på att publiksiffrorna har ÖKAT på slutet så känns det konstigt med en sån djupdykning?
Kommentera

shinzawai: Svaren på de frågorna är: Nej, ungefär så här mycket, förhoppningsvis och självklart inte.
Kommentera

Idag verkar man ju få plats i arenan utan att trängas i alla fall:

Biljetter kvar
Sittplatser: 1521 st
Ståplatser: 745 st
Uppdaterad: Idag 08:24

Hoppas det sålts en del sedan i morse...
Kommentera

Vad härligt oviss matchen känns. Kommer sur-Salle att spela som han kan, hur mkt påverkar skadan Svarten, kommer Hasse att proppa skiten ur nån Morait eller gå sönder i tredje bytet?

Modo, fuck yeah!
Kommentera

Wayne Gresky: Jodå. Jag känner ilskan ända hit. :-)
Kommentera

Poffa: Jag sitter väl inte här och kokar över direkt... :)
Kommentera

Wayne Gresky: Ta det lugnt. Det håller på att ändras. Tro mig. :-)
Kommentera

Wayne Gresky: Mora förresten? Det står att vi möter några andra på HS förstasida.

"Omgång 21

Elitserien fortsätter i kväll med full elitserieomgång. Frölunda med ny tränare möter MODO i Swedbank arena. Kommer Frölunda att lyckas vända den negativa trend man hamnat i? Kika in i Frölundas gb och ta del av fansens känsla inför kvällens drabbning."
Kommentera

Gidde: Här t ex!
Kommentera

shinzawai:

Skulle inte förvåna mig det minsta, det finns ALLTID sådana som gillar att klaga...
Kommentera

786904 · »