1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507184 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Mora 061116

« · 785436 Till forumet

MoDo - Mora 061116

Denna match, som också skulle kunna kallas "Slaget om skodonen" går av stapeln på torsdag i Swedbank Arena. Svårt att säga hur mycket publik det blir, eftersom tabellen med antalet sålda biljetter på modohockey.se inte uppdaterats sedan i torsdags. Men det är väl inte omöjligt att det blir en publiksiffra under 7.000 åskådare.

Ett MoDo utan Gästrin och med en ovärvning i bagaget tar sig an ett Mora som förstärkt laget med Daniel Wessner och som sett till att hålla importantalet på en jämn nivå genom att kontraktera Ivan Huml.

Det är bara att hoppas att Krizan, Timmy och Enström fortsätter på samma höga och fina nivå och att Justin Morrison hunnit spela in sig ordentligt i laget.

Jag har svårt att sia något om resultatet, men det är väl inte omöjligt att det blir en Budweiser Budwar i någon paus.

Kommentera

Sv: MoDo - Mora 061116
Paddan: "Slaget om skodonen"?

Jag förstår inte?
Kommentera

Stigsson:

Foppatofflorna mot Träskorna kanske?
Kommentera

Gidde: Man måste nog vara van besökare här för att förstå hur ni tänker.
Kommentera

Stigsson: Ibland hjälper inte ens det, sägs det.

"The battle of the Mo" eller "Eine Mora-lische Geschichte" kanske också hade fungerat om man hade velat internationalisera.

Kommentera

Stigsson: För att förstå hur Paddan tänker, menar du väl?
Kommentera

Huvva, jag har blivit vanlig tror jag.

Jag har nyligen blivit ägare till den så kallade foppatoffeln!

Jag antar att det är vad Pulp sjunger om

www.youtube.com/watch?v=1gE61Jq8grI
Kommentera

hellge: Eftersom jag är i total avsaknad av artistisk talang, men inte saknar idéer så vore det ju intressant med exempelvis en tvåpinnars till Morrisons ära.

Man skulle exempelvis kunna tänka sig att lite lätt modifiera Nikes slogan och byta ut swoosh mot en hockeyklubba eller ett hockeymål. "Justin does it!"

Kommentera

Paddan:

Det vore trevligt med en sådan. Kan du inte kontraktera kamrat Frisco. Han verkar ha mycket av estetiskt intelligens. Jag skulle i alla väder stötta sådana intiativ. Mer schyst supporterkultur.

För vem kommer inte ihåg kommateringen på Kaberles lilla sido-tifo för två år sedan.

Mer sånt, jag är för...
Kommentera

hellge: Gjorde ett eget snabbt förslag som jag lade upp i filarkivet. Nu återstår det att se om jag orkar materialisera idén.
Kommentera

hellge:

Härligt med någon som lägger märke till viktiga detaljer.
Kommentera

Paddan: Från idé till ritning. Nu saknas bara genomförandet.

Jobba, jobba, joooobba
Kommentera

knaskamilla: Ja, jag har, alltid ansett, att, det är för få komman i supporterkulturen, nuför tiden.
Kommentera

hellge:

Shit. Dina komman verkar ha fört med sig någon sorts särskrivningssjukdom.
Kommentera

MODO Hockey mot Mora IK:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajowski).

Backar:
5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
12 Justin Morrison

59 Robert Döme,
39 Per Svartvadet,
20 Oscar Steen

28 Miloslav Horava,
15 Andreas Salomonsson,
18 Peter Öberg

19 Mikael Pettersson,
4 Mattias Hellström,
11 Pasi Tuominen.

Extraspelare;
43 Niklas Öman,
29 Andreas Molinder.

Kommentar

Harald Lückner: Tufft program väntar - viktigt vinna direkt

Nystart i elitserien efter landskampsuppehållet. För MODO Hockey vänta Mora IK hemma i Swedbank Arena.
- Alltid ovisst med nystarter, säger coachen Harald Lückner. Först spelar man i stort sett varannan dag hela tiden, sedan blir det uppehåll tolv dagar. Inte lätt veta var man befinner sig.

MODO har dock tränat bra och med en hyfsat intakt trupp.
- Så har det varit. Dessutom var det positivt få hem hela och fräscha landslagsspelare, som alla gjort bra ifrån sig. Det ger de spelarna ny energi.

Sista matchen innan uppehållet för Karjala Cup var en hejdundrande föreställning i Swedbank. 6-1 mot Frölunda, sedan MODO gjort 5-0 i mellanperioden då målskyttet lossnade rejält.
- Vi fick igen en del retroaktivt då, klart att det kändes bra. Bara att hoppas att vi behållit lite av det när det nu nystartar. Jag ser Moramatchen som väldigt viktig. Vi har sedan bara fyra hemmamatcher kvar och sju borta innan juluppehållet så alla förstår att vi inte har råd tappa någon match hemma.
- Vi möter ett hårt arbetande lag som säkert känner flåset bakifrån så det gäller för oss att verkligen vara på bettet.

För första gången kan MODO sånär som på långtidsskadade Tommy Wargh ställa upp helt ordinarie. Mikael Zajkowski, Hans Jonsson och Per Svartvadet är alla med igen.
- Och alla har sett pigga och fina ut på träningen.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh, backen, är ende skadade spelare i truppen just nu. Opererad för sin axelskada och borta säsongen ut.

Noterbart 2: Mora IK är tränare Lückners tidigare lag. Ännu har MODO inte förlorat mot dalalaget, sedan Lückner flyttade hit. Tre segrar och en oavgjord i fjol, första mötet den här säsongen kommer nu.

Noterbart 3: MODO hade sex spelare borta under landskampsuppehållet. Tobias Enström och Oscar Steen (måskytt) i Tre Kronor, Per-Åge Skröder i Norge, Karol Krizan i Slovakien samt Andreas Molinder och Johan Nilsson i J 20.

Noterbart 4: Mora IK har skaffat två nya spelare under uppehållet, Daniel Wessner från Bofors samt tjecken Ivan Huml, som också Timrå var ute efter.

Kommentera

Salle:

Nu börjar det likna något! Svartvadet, Döme och Steen känns läskigt intressant. Antar att Steen får ta tekningarna i den kedjan. Salomonsson som en joker tillsammans med hård arbetande Öberg känns också spännande. Men jag håller med de som tycker att Tuominen borde få chansen istället för Horava.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker att Horava verkar vara lite som de svenska backhopparna, bra på träning men snudd på usel när det väl gäller. Bara att hoppas att det blivit någon ordning på Salle också under detta uppehåll, tycker att han uträttar alldeles för lite med tanke på den speltid och det förtroende han får.

Får väl se om man tar sig en tur in till arenan imorgon och ser förmiddagens värmning plus Moras träning, när man ändå måste iväg till tandläkaren i Övik senare på dagen.

Kommentera

Bad_Brett: Jag är lite besviken att Skröder får sånt fortsatt förtroende då jag tyckte han var lite blek emot slutet. Skulle hellre sett Salle på hans plats i förstafemman. Speciellt då Salle funkat bra med Susse tidigare iår.

Skröder skulle enkelt kunna gå in och komplettera vilken kedja som helst med sin fysiska spelstil

Öberg - Salle - Horava tycker jag inte ser bra ut.  Det lär väl tyvärr bli Öberg som skall ta defensiven där och det passar inte hans lynne/spelsätt anser jag.

Håller med om Pasi. Ju mer han skulle få spela desto bättre tror jag att han skulle bli. Men så här blir det väl kanske när alla forwards är speldugliga.

Kommentera

Salle: Äntligen! Harald har lyssnat på mina böner och satt Steen på kanten, får väl bara hoppas att det går vägen nu. Intressanta kedjor för övrigt.
Kommentera

Hawerchuk: "Harald har lyssnat på mina böner".
Är det Harald som är Gud? ;-)
Kommentera

Salle: Måste böner vara riktade till en gud? För övrigt så tror jag bra mycket mer på Harald än det påhitt som somliga hänvisar till när de säger gud. Men det visade väl min filosofiska profil förra veckan, misstänker jag...
Kommentera

Salle: Han finner du väl i Timrås gästbok bland alla andra falska profeter?
Kommentera

Hawerchuk:

Japp din moodoolid..jag är finns där oftast och du!! Jag finns..Tyvärr för mig så bor vi nästan grannar också du o jag..Vill du något så skicka ett brev eller en bubbla..Förstår du inte vad jag skriver så fråga någon som vet så ska du se att det går bra..

Kommentera

gud: Det där var nog det minst otrevliga du någonsin skrivit här inne. Det finns alltså en människa som lever och andas bakom fasaden? ;)
Kommentera

gud:

I hop och slåss!!
Kommentera

mattias - 74: Don't get your hopes up, said the chef before putting the rabbit in the kettle.
Kommentera

Hawerchuk:

Jag är i grunden en mycket trevlig och en ÖDMJUK människa/gud..

Kanske det även finns en chans att även du är en trevlig o en ödmjuk människa?? Kan för sakens skull berätta att det finns några av er som är trevliga.

Psst..Poffa är en av dom få..

Kommentera

gud: Jag då?
Kommentera

Frisco: I valet mellan dig eller mig så väljer han såklart mig.
Kommentera

Underbar bild i bannern som vittnar om svunna tider. Ett par halvuttjänta träpjucks och ett marmoflormålat golv som minner om det glada -70-talet. Var hockeyn roligare t.o.m roligare då, kanske?

Kommentera

NuMo:

Näää..Inte med ditt utseende och klädstil..Framför allt din taskiga hållning gör att Frisco ligger hästlängder före dig..

Men det finns säkert hopp även för dig.. 

Kommentera

gud: Människokännare är jag i alla fall. Du valde mig.
Kommentera

Hur är det att möta Mora?

– Som att möta vilket annat europeiskt lag som helst, säger Andreas Salomonsson.

allehanda.se/sport/5691
Kommentera

Frisco: Hahaha, vilken kommentar. Lysande!
Kommentera

Frisco:

Hehe, fyndigt!!

Hoppas bara att han är lika sugen på att åka skridskor idag, som att komma med roliga kommentarer....
Kommentera

Gidde: Undrar om någon mer än Harri Rindell kommer att utnyttja den här tjänsten idag?
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe, undrar om dom ens tänkt den tanken?!?

Och hur ska dom ha tid att sitta och ringa fler än 2-3 samtal?

Undrar hur genomtänkt det där är egentligen...
Kommentera

Gidde: Det lääääär vara en inspelning som spelas upp. Ellä?
Kommentera

shinzawai:

VA?!?

Tror du?
Man ska ju få prata med dom?

;-)

* OBS Ironi!! *
Kommentera

Kan ju vara en bra tjänst för de som inte är läskunniga/synskadade i alla fall :)
Kommentera

Gidde:

Jag hoppas att de tvingar Lars Jansson att sitta och läsa in det där. Jag tror han skulle tycka det var lika kul som att vara med på en reklambild sittandes i en soffa.
Kommentera

Gidde: Vad dåligt att det inte är en person man får prata med, utan en inspelning. När MoDo... eller var det då fortfarande Alfredshem?... invigde den konstfrusna anläggningen vid Kempevallen på 60-talet och invigningsmotståndaren var Skellefteå så tvingades man hyra in ett 50-tal telefonister för att kunna möta efterfrågan från alla Skellefteåsupportrar som ville få direktrapportering om matchen. Självklart har jag inte upplevt det där själv, men läst en artikel om matchen ifråga.
Kommentera

Nej, nu är det dags att ge sig iväg och kolla förmiddagsträningen, sedan såg jag att Mora har träningstid kl 12, så då "måste" jag ju äta lunch i arenan också...

Kommentera

Paddan:

I det här fallet så skulle ju tränarkostnadera i sådana fall verkligen skjuta i höjden!

Eftersom det ju är en av tränarna som man ska få i luren alltså ;-)
Kommentera

Gidde: Undrar om det faktist kommer finnas besvikna stackare som trott att Harald faktist SKULLE ringa och live-snacka. Jag kan se insändaren framför mig i "Ordet fritt".

"Modo lurar sina fans"

:D
Kommentera

shinzawai:

Skulle inte förvåna mig det minsta, det finns ALLTID sådana som gillar att klaga...
Kommentera

Gidde: Här t ex!
Kommentera

Wayne Gresky: Mora förresten? Det står att vi möter några andra på HS förstasida.

"Omgång 21

Elitserien fortsätter i kväll med full elitserieomgång. Frölunda med ny tränare möter MODO i Swedbank arena. Kommer Frölunda att lyckas vända den negativa trend man hamnat i? Kika in i Frölundas gb och ta del av fansens känsla inför kvällens drabbning."
Kommentera

Wayne Gresky: Ta det lugnt. Det håller på att ändras. Tro mig. :-)
Kommentera

Poffa: Jag sitter väl inte här och kokar över direkt... :)
Kommentera

Wayne Gresky: Jodå. Jag känner ilskan ända hit. :-)
Kommentera

« · 785436