1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507595 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Mora 2021-02-03

« · 2139131 · » Till forumet

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Sant och det är närmre 0-8, än 1-3 just nu
Kommentera

Sven Tuta: Vi är FÖR dåliga för att det ens ska vara kul att häckla oss.
Kommentera

J F K:

Haha crosscheck i ryggen på niderbach ca 2m från sargen, domaren som är närmast och ser situationen reagerar knappt och den i mittzonen tar utvisningen.

Det enda som är sämre än Modo i HA är våra domare.
Kommentera

Stoppa det här vansinnet nu MoDo Hockey eller kära tunga sponsorer. Bara att inse att inavel, mysfika och ryggdunkningarna levt kvar i föreningen då kompetensen dragit vidare. Skiter i om det vänder, inkompetens och kompisrekryteringar har satt klubben i skiten. VAKNA OCH AGERA!!!!!! ÖA kan hålla käften...
Kommentera

Sven Tuta:
Vill väl inte sparka på de som ligger
Kommentera

Sven Tuta: Jag har då aldrig gottat mig i er misär. Har genomlidit den för många gånger själv för att gotta mig i den för någon annan.
Kommentera

Padrone78: Det sämsta MoDO jag har sett sen sextiotalet,men det blir väl så sen globalismen slog till
Kommentera

Costanza: Jösses, vad hände. Första gången å femtielva pp som det fanns tillstymmelse till pucktempo
Kommentera

Saleva: Haha var in och kollade ställningen - otippat, var bara att stänga av direkt. Orkar inte ens bli upprörd.
Kommentera

JoseGonzales: Haha, nämnde jag någon vid namn
Kommentera

Sven Tuta: Men man skapar ändå ingen riktig målchans, att man söker Karla på direktskott är sedan länge sönderläst.
Utöver den varianten har Modo ingen fler!
Kommentera

Majbrasan: Titta när vi får tryck på Mora. De har nästan alltid rätt markering. vi får nästan aldrig fria lägen, utan möter alltid en Morakille.

sedan tittar man på vårt så kallade försvarsspel. det är som en djävla tombola. vi missar konstant markeringar överallt. ingen vet vart de ska vara.
Kommentera

Sven Tuta: Tänker att det är jag som brukar skriva här mest bara. Men hoppas ingen lövare gör det för det är otroligt korkat.
Kommentera

Costanza: ja tur man inte kan se skiten ändårå😁😇
Kommentera

Costanza: De var det bästa kommentar på länge. Bara att kolla när Modo gick från SHL ned till Allsvenskan. Då började man att göra sig av med Lelle som var ansvarig för Modo Hockeygym. Sista årskullen han fixade var-00. Han var ansvarig för 00, 99, 98. Blev flera sm guld för både J18 och J20. Inte någon 00 som kom utifrån fick ens träna med A-laget.. Bara spelare som kom från trakten. Idag har dom Hugo Styv ( pappa som är ledare) och William wallinder kommer också från orten. Många av 98,99 och 00 som ej fick chansen spelar i SHL, och Allsvenska. Så nått fel är det i denna klubb
Kommentera

wolper: Vi förlorade inte 2a iaf!! 😁
Kommentera

Werner: Man ser hur alla Mora spelare står upp i båset,annat är det i Modo båset.
Kommentera

Gavelo: Vi har en handfull spelare som håller HA-klass, resten är oprövade på denna nivå och håller inte måttet.
Detta är sedan kryddat med för många och för dåliga juniorer.
Inte konstigt att det ser ut som det gör, fullt naturligt.

Bort med Styv, Glader direkt nu!
Ring Harald, Melin, Bert, Wikegård, Sundkvist eller valfri men vad som helst kommer bli bättre.
För inget kan nu bli sämre
Kommentera

Costanza: De var det bästa kommentar på länge. Bara att kolla när Modo gick från SHL ned till Allsvenskan. Då började man att göra sig av med Lelle som var ansvarig för Modo Hockeygym. Sista årskullen han fixade var-00. Han var ansvarig för 00, 99, 98. Blev flera sm guld för både J18 och J20. Inte någon 00 som kom utifrån fick ens träna med A-laget.. Bara spelare som kom från trakten. Idag har dom Hugo Styv ( pappa som är ledare) och William wallinder kommer också från orten. Många av 98,99 och 00 som ej fick chansen spelar i SHL, och Allsvenska. Så nått fel är det i denna klubb
Kommentera

Jag är mer förbannad ikväll än vad jag var igår så då får jag tippa i mig två groggar. Jag försöker hitta något positivt!
Kommentera

hanzon: okey... Ja jag stängde av vid 0-2. Hjärtat klarar inte av allt
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag tycker nog att alla spelare håller Ha klass, kruxet är att ledningen inte får ut något av materialet, karla är väl en av dom mest kreativa spelaren i allsvenskan och han får ju inte ut mycket alls just nu.

Somliga spelare har inte fått ut något på hela säsongen!
Kommentera

Werner: Tradigt att skriva samma sak som alla andra, men nåt måste hända NU.
Svälj stoltheten och skicka hela tränarstaben.
Skrik-Bert, Magnus Sundqvist eller en mysfarbror som Perra kanske iaf kan få laget att prestera på en högre nivå.
Som läget är nu är alla nerstampade i skorna, finns ingen glädje och inget självförtroende.
Lyfta in nyförvärv i den här gruppen kommer ge väldigt lite effekt, och det lilla som blir kommer vara borta 2-3 matcher senare.
Kommentera

Nucky: Ja samma samma men vad faen, det är ju det ända rätta!!?? Widebro VAKNA!!
Kommentera

Hela tränarstaben måste skämmas så in i vassen, hur vågar dom möta fansen ute?
Kommentera

Nucky: Jag vill se Sanken och wikegård! 😎
Kommentera

Werner: Mmm jag skiter i om Widebro har lovat att hålla sig borta från det sportsliga. Skriv under en executive order och rädda klubben innan det är för sent.
Kommentera

Werner: Wikegård ställer sig aldrig i ett bås mera.
Kommentera

det är såhär modo dör... tyvärr. intresset kommer stendö, kommer inte gå att rädda upp det här tyvärr. styrelsen sitter och rullar tummarna johan och fredrik skyddar varandra och sämre och sämre går det heja modo :)

inget vi kan göra heller förutom att försöka få bort styrelsen, enda som vi medlemmar faktiskt kan göra men det är långt till årsmötet och kort till kval
Kommentera

Gavelo: Verkligen synd om Karla får vara med att spela ner MoDo till division ett..
Kommentera

hanzon: Du hör ju på intervjuerna hur Styf konstant lägger kritiken på spelarna. Det är att ledarna försöker bryta ned saker, hur spelarna inte riktigt var där osv. Det är alltid en rökridå för att slippa erkänna att han på något sätt har ett ansvar.
Kommentera

Gavelo: Ett lag med tillräckligt skickliga spelare står inte och faller med en dålig coach/tränare, dom vet ändå Hur spelet ska spelas.
Vi har inte den spelarnivån och dessutom en helt inkompetent tränartrio, ingen bra kombo.

Den HA klass du nämner är på de flesta på en låg nivå men inte mer.
Kommentera

J F K: kanske bra med några förutser så att något drastiskt händer snabbt. en positiv grej är att Kristianstad ligger under. Alltid något.
Kommentera

Foppatofflan:
Finns inget svårare än att leda med 3-0... not..
Kommentera

Robin Ztorken L: Men, de får ju inte spela "spelet". Det är ju problemet. Vi ska spela så in i helvete komplicerat/märkligt att ingen riktigt vet hur det där ska spelas.
Kommentera

Robin Ztorken L: Skärp dig nu, jag vet att du är bitter och kanske skriver i affekt, för när du skriver att många av våra spelare inte är As mässiga så blir det löjligt.

”Spelet ska spelas”
Du vet väl att det är coachen som bestämmer hur dom ska spela, det är alltså helt oväsentligt hur skickliga spelarna är, man spelar på det sättet som coacherna bestämmer och det är just detta som blir ett problem.

Det är faktiskt inte omöjligt att om spelarna satte sig ner själva och fick bestämma hur dom vill spela så tror jag tametusan att det skulle bli bättre
Kommentera

Gavelo: jag är faktiskt övertygad om att du har rätt. Dags att skeppa tränarna. Inget kan bli sämre, inget!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Som jag skrev häromdagen. Den vanligaste anledningen att folk säger upp sig är att man är missnöjd med ledarskapet.

Det är lätt för oss att säga att de borde "kämpa för bygden" etc. men de är trots allt vanliga människor med känslor som alla andra. Att så många underpresterar skriker bara att folk mår dåligt och då måste man se över ledarskapet.
Kommentera

Bad_Brett: Eller för dåligt betalt
Kommentera

J F K: Varför lägger inte Styf enkelt ut ur zon? Istället blir det utvisning.
Kommentera

Eller: wooohooo
Kommentera

J F K: Ja ser inte fröken Glader och Rö Wiberg att spelarna HELT tappa förtroende för Styf o de andra fiskmåsarma så får ni storma kansliet.
Kommentera

Eller: Kanske bästa boxplay på hela säsongen. Och sedan ett flytmål. Vi fick lite rotation på deras backar, vilket inte är lätt. De är riktigt bra defensivt.

Mora har nog slagit av lite på takten.
Kommentera

Foppatofflan:

C-more stream är lite efter
Kommentera

Foppatofflan: 2 mål till, inte omöjligt.
Kommentera

bby_Good}: kan vi inte göra som fransoserna,ockupera rävlyan tills ALLA AVGÅR!
Kommentera

J F K: Nu säger jag som Victor och Jesper Olofssons pappa sa en gång ” in med grejen”. ( i mål menade han nog )
Kommentera

Modano: Har du också unnat dig grogg ikväll?
Kommentera

Gavelo: När coachen inte längre når fram, då vet skickliga lirare Hur det ska det skall göras ändå.
Spelare som är på den nivån vet men det är dom vi inte har just nu.
Vi har verkligen inte topp of the line spelare i vår trupp just nu, för hade vi haft det hade vi inte legat där vi ligger.
Efter snart 30 omgångar så ljuger aldrig tabellen, bara att konstatera.
Vi är så bra som tabellen visar och inget pekar på något annat.
Som läget är just nu så finns det bara ett sämre lag i serien KIK.
Hoppas vi rår på dom i kvalet söder ut!
Kommentera

Gäsp: 5 minuter kvar och då spelar Dalle extra mycket, killen som vid modos anfall släppt blå sedan länge och återfinns i mittzonen.

Borde man inte rulla Öman och Boivin extremt mycket sista för att få till något framåt.
Kommentera

« · 2139131 · »