1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Mora 2021-02-24

« · 2155337 · » Till forumet

Sv: Modo - Mora 2021-02-24
Frontschwein: Blir en lång afton för laget, att videoanalysera 43 minuter av felbeslut kommer ta sin tid!

Jag gissar att vi gör precis samma misstag nästa match ändå!

Avdelning : Alzheimers
Kommentera

Bad_Brett: Ja, så kan man säga, ingen gjorde sitt jobb ikväll. Jo, dansken. Thats it. Resten kan gott skämmas. Riktigt pinsam insats.
Kommentera

J F K: Med Tex hade vi vunnit ikväll. Peter utstrålar verkligen osäkerhet, flaxar och sprider puckar till höger och vänster.
Corrado ska in i laget, även Niederbach och ryssen.
Kanske ännu viktigare är att Enström/Boivin/Öhmans istider lär sjunka rejält kommande matcher.
Kommentera

Tyler Durden: sant, men Enström, Öhman har varit minst lika stora säkerhetsrisker denna match. Styf väldigt lite istid i period 2-3. Ytterell spelar väldigt mycket. Lovric? Sanningen är att backbesättningen är alldeles för dålig. Rocky-Mikkel de enda ljuspunkterna idag och hade Rocky fått spela första pp hade vi vunnit. Tror jag
Kommentera

Gavelo: kom också i håg att det var ett formsvagt och skadedrabbat Mora vi mötte.
Imponerande insats👍🏾👍🏾😄😄😄
Kommentera

Bad_Brett: Märkligt att vi inte tar timeout när nonchalansen kommer i början på andra? Nästa säsong hoppas jag vi tar in tjecker i stället för nordamerikaner.

Blir trivsammare så.
Kommentera

Bad_Brett: med Bartosak hade vi vunnit idag. Peters är antingen slutkörd, sönderläst eller gett upp precis som alla andra. Skrämmande att vissa dessutom trodde att detta lag skulle hålla för att ta oss upp.

En ny sportchef utan stringtrosor till nästa säsong tack.
Kommentera

Nucky: Det lär hinna mycket innan dom är inne i laget , vi lär nog stå där med skägget i brevlådan och inte har dom med i matcherna !

Har vi vunnit nån tre mot tre denna säsong ??
Kommentera

Frontschwein: Mora hade studerat Peters innan match och man visste vart man skulle skjuta sa dom!
Man sköt på Peters stötsida och allt gick in!
Kommentera

Den är föreningen är ett stort jävla skämt hela den här föreningen har förbrukat mitt förtroende för sista gången dom kan dra åt helvete alla.
Uppladdat:

450x300-i42sc7m.jpgi42sc7m.jpg

Kommentera

Bad_Brett: Jag håller inte med. Man drog ned tempo i fem mot fyra/fem mot tre. Så långt är jag med. Det är någonting som är rätt vanligt när man får en femma (i alla fall under de 40 år jag följt hockey). Det är inte acceptabelt, men det händer. Man tycker att man har så lång tid att man blir lite bekväma.
Efter det tappar man modet när Mora gör 4-2. Det är exakt som Harald Lückner sa att det inte är så att man inte vill, utan man blir rädda. Man litar inte på att lagkamraten ska klara sin uppgift, men tar ett säkerhetsavstånd för att inte bli överspelad osv. Aggressiviteten och närheten till motståndare är som bortblåst.

Det är samma effekt som att ha en målvakt du inte litar på. Istället för att göra som man kommit överens om, så överjobbar man i situationer och försöker hindra motståndarna för att skjuta även om man göra skada genom att skymma egen målvakt.

Men, man måste nog sysslat med hockey på den nivån (eller pratat med väldigt många som gjort det) för att förstå psykologin som jag fått det förklarad för mig.
Kommentera

Frontschwein: Snacka inte skit om stringen, har gett mig bra mycket mer glädje än MoDo.
Kommentera

J F K: Det är då en tränare bör ta timeout
Kommentera

Gavelo: Ja, det var väldigt tydligt. Bra jobb från deras sida.
Sen är det ändå så jävla dåligt att Mora-spelarna kan åka slalom genom hela försvaret vid typ alla tillfällen.
Kommentera

J F K: Din analys är ju i princip identisk med min (fast mer välformulerad)?

Min poäng är att när ett lag är så svajigt som MoDo så kan man inte dra ner på tempot bara för att man har powerplay, man måste istället ge allt för att fullständigt döda matchen. Det syntes tydligt på kroppspråket att de var rätt nöjda med att passa runt pucken istället för att göra fler mål. Jämför med desperationen man visade upp sista tre minuterna av matchen.

Efter lättnaden att ha fått en poäng, drog man återigen ner på tempot. Förklaringen att det var rädsla att förlora blir därmed bisarr. Den stressen borde synas mycket mer när de ligger under än i en förlängning där endast en poäng står på spel.

Att de skiter på sig när Mora börjar ösa in mål är det ingen som ifrågasätter. Frågan är varför spelarna agerar så nonchalant i lägen då de borta kämpa ännu hårdare för att stänga matchen.

Trist när VIK gör sitt jobb.
Kommentera

Smurfen: Minns en tid när Modo dominerade i spel 4-4 eller 3-3, men nu får vi aldrig låna pucken.

Fast allt är inte skit idag, Vi tog in en poäng på almtuna idag!!
Kommentera

puffe: Det går inte att analysera denna match, det är för mycket som är rent jävla uselt (ursäkta språket)
Kommentera

Gavelo: Förvisso, men känns lite som tjänstefel att inte ta timeout i andra periodens första halva. Obegripligt
Kommentera

puffe: 8-0 för Timrå mot AIK , snacka att vi är underdogs på fredag
Kommentera

Bad_Brett:

Har aldrig sett nått likande, vetefan vad som hände mellan 4-0 och 4-1 men i ett sånt läge med 5 mot 3 med 4-0 på tavlan borde man va så pumpad med adrenalin och positiva tankar att sådant inte bör hända.
Man jag är oxå inne på att man blir bekväm, man tror att man är bättre helt enkelt.
Kommentera

Heyerdal: Vi hade inte varit det annars... 😂
Kommentera

KB: MoDo är alltid bäst som underdogs, känns redan bra detta
Kommentera

Heyerdal: o löven verkar toppa formen, ja kval neråt kan bli en realitet tyvärr
Kommentera

Gavelo: Det är mer sorgligt. Detta fina gäng har 4-0 hemma och kan klättra. Dumma jävlar, spela tight defensiv nu....
Kommentera

KB: de har hackat senaste 4-5 matcherna
Kommentera

Bad_Brett: med tanke på tabellplacering kontra förutsättningar vi har så har ALLA underkänt i betyg. Bygg nytt, börja om. Finns inga ljuspunkter, allt det vi gjort hade proffs gjort bättre. Sparka alla ansvariga och börja om från grunden. I lägsta serien om så krävs. Detta är ren och skär sminkning av gris
Kommentera

Costanza:Hälsa Aagaard o tacka för målen om du stöter på han, men varför ser inte tränarduon det alla experter här ser, allt vittrar sönder i andra, TIMEOUT please...Bryt mönstret...
Kommentera

jonsson: Det är nog många parametrar som ställer till det, man har ett dåligt psyke, man är dåligt tränade, man saknar grundspel och man litar inte på varandra, därtill har vi en hög med riktigt dåliga hockeyspelare och har saknat en ledning under större delen av säsongen!
Kommentera

Frontschwein: Vacker beskrivning, 'sminkning av gris'. Ska till ett Schwein för att göra monumental gris-poesi av ett monumentalt fiasko
Kommentera

puffe: ni kanske taggar till lagom till derbyt
Kommentera

Andersson: 3-1 i derbyn, allt talar för oss
Kommentera

Frontschwein: Jag gillar inte tanken på att rensa allt. Då är vi tillbaka på ruta ett nästa år också.
Däremot måste en haverikommision inrättas och vända på alla stenar. Jag tycker att en hel del spelare är värda att behålla, men vi behöver fortare än kvickt en kompetent tränare klar för nästa säsong. Möjligen en ny sportchef. Definitivt sportslig kompetens i styrelsen med engagemang.
Kommentera

Gavelo: Det positiva är att vi nu återigen kan byta ut hela laget, tränarstab och sportchef, utan att jag kommer sakna någon (förutom Karlkvist).

En salig blandning av legoknektar, juniorer som redan tycks ha huvudet i NHL trots att de är sämst i laget, spelare med dålig attityd, skadade spelare, spelare som lånas för hela säsongen (men där 100% av dem har lämnat), sportchefer från damhockeyn som inte tycks ha koll på regelverket, rabiata finnar som vare sig kan prata svenska eller engelska...

Det känns som att det smartaste man hade kunnat göra denna säsong, hade varit att damma av den gamla dokussåpan "Mif Redhawks", för MoDos säsong har haft alla element för att göra den till en megasuccé.
Kommentera

J F K: Plus lite medflyt. det har precis inte regnat manna över oss när vi stått där med stora skedar och tittat mot himlen.

eftersom jag inte tror vi åker ur, så måste vi ha använt all form av otur plus oskicklighet denna säsongen, vilket innebär att vi får medgång i höst igen
Kommentera

Bad_Brett: din beskrivning av juniorerna är lite osmaklig, faktiskt
Kommentera

J F K: Göra klart med ny tränare snarast och definitivt nya personer med sportslig kompetens i styrelsen som du säger.

Tycker dock fortfarande att Glader gott kan få vara kvar sitt sista år. Känns så jävla skört att stå utan någon sorts sportslig ledning. Det största problemet med Glader är att han knappt har haft någon att bygga laget tillsammans med, det senaste året.

Har man någon som kan hoppa in som ny sportchef redan i mars/april. Så visst, kör hårt.
Kommentera

J F K: Glader har tyvärr infriat mina förväntningar, han bör söka sig ett annat jobb, han får betyget underkänt, håll ihop på slutet nu, vill inte se Modo i play out matcher.....
Kommentera

Bad_Brett: Jag kommer inte att sakna Karla jättemycket. Offensivt är han fantastisk och hans karisma när han spelar äver verkligen bra, men han är en av de sämsta spelarna defensivt i hela ligan. Han över överallt och ingenstans. Han killgissar vart han ska vara och vem han ska markera.
Kommentera

puffe: Om du är nöjd med det Wallinder har utstrålat på slutet så är det kanon. Själv tycker jag att det är lite anmärkningsvärt att vår enda jvm-spelare inte ens är ombytt med tanke på vilka han konkurrerar med (Men likväl tycks ha gjort klart med ny klubb).
Kommentera

J F K: tex Bäckström har väl hängt med ca 20 år för länge. Omodern i sitt sätt men livstidskontrakt. Vet flera spelare som sågat hans sätt att träna i närmare sju år men ingen agerar. Inavel så det förslår.
Kommentera

J F K: Tycker ändå han var okej i den aspekten förra året, men då var det mycket som stämde på ett helt annat sätt.

Karla har dock blivit en kulturbärare i det hockeyallsvenska MoDot, så det är ett stort tapp på det sättet. En trygg punkt som isåfall försvinner.
Kommentera

J F K:

Sett matchen med lite fördröjning så blev precis klar för mig.

Vilken jävla match, svåranalyserad.

Första perioden var riktigt bra, vi släppta inte till mycket bakåt, var påslagna och giftiga framåt. Bland de bättre perioderna vi gjort. Förmodligen drabbades spelarna av samma känsla som man själv "detta är lugnt".

Sedan får Mora lite luft med mål i PP och BP och vi misslyckas att utnyttja 5 mot 3 och efterföljande 5 mot 4, det vänder i och med matchstraffet.

Jag konstaterar följande:

-Rockwood ska vara center, mer delaktig i spelet och detta var bästa enhet idag
-Aagaard för mycket skit, men det är en måltjuv som blivit klasser bättre när han går ytter
-Vart fan tog förstakedjan vägen efter första bytet dom målade i?
-Hade vi haft detta material och Sunken som tränare från start hade vi inte varit i botten, trots att det är en dålig match från andra och framåt så är det inte i närheten av bottennappen under Styf. Stundtals ser defensiven bättre ut och spelarna vet vad dom ska göra, Brendan har ju blivit 100% bättre på slutet under Sunken, sedan faller vi in i dåliga vanor och då får motståndarna enkla mål och grepp på oss
-Tex måste in i målet nu, Peters har haft en tuff säsong och ser slutkörd ut
-Är inte rädd för dubbelmötet med mora längre, tror vi kan störa dem rejält med Niderbach och Ryssen samt Tex i målet.
-KIK borde inte längre vara något hot, vi drar iväg med 1p till, de har nu 14p upp med 8 matcher.
-Vi har 8p upp på Väsby med en match mindre spelad, väsby har endast 7 matcher kvar. Tar vi en trea till borde det vara klart
-Hoppas Väsby och KIK delar på poängen i dubbelmötet
Kommentera

J F K: Tänkte nog mest personlighetsmässigt. Han är en kulturbärare tillsammans med Sylwander, även om båda är helt horribla i defensiven.
Kommentera

KB: Skulle bli oerhört förvånad om Karla "bryter" sitt två-årskontrakt och går till vår värsta rival efter Timrå, Leksand. Särskilt då han är fansens värvning. Nej jag tror han älskar MoDo och verkligen vill något annars hade han aldrig kommit hem.

Tänk er att vara fansens värvning och sedan inte fullfölja sitt kontrakt, skulle nog sticka i många supportrars ögon..
Kommentera

Bad_Brett: Jag hyllar inte Wallinder sådär, tycker han agerar mer på sin framtida karriär än i nuet, så saknar han inte så mycket Jag tror hans speltid minskade samtidigt som han var klar med ny klubb såklart. Men Styf o Wallinder har fått spela alldeles för mycket(dom är trots allt juniorer) och vi har andra juniorer som gjort det bra när dom fått chansen.

Jag tycker dock det är värre när 'proffs' som Boivin agerar så lojt som han gör.

Det är nog inte Wallinders och Styfs fel att dom fått spela för mycket, men en svår avvägning för en klubb som MoDo. Ska bara dom bästa spela(högst lön o prestigevärvningar) .

När vi var stabila i SHL hade vi råd att låta juniorer skolas in, men när vi krigar för att behålla allsvensk status blir det svårare att låta juniorer utvecklas i seniorhockey.

Ger vi inte juniorer chansen tappar vi attraktion som klubben som utbildar spelare, ingen lätt ekvation
Kommentera

Rytter: Låter bra. Corrado, Zykov, Niederbach och Tex borde kunna lyfta truppen. Sen måste denna förening kunna hamra in i skallarna på spelare att de måste kunna hantera en ledning.
Kommentera

hompa90: Mamma Karla skulle nog kräva sin femhundring tillbaka
Kommentera

Bad_Brett:
Jag tycker vi skall behålla Karlkvist/Sylwander/Aagaard de har trots allt visat sig ha en förmåga att peta in puckar, äveb om Sylwander inte lär hålla samma produktion. Förmågan att göra mål har ett högt värde i mina. Utöver kulturbärargrejen. Tror fö Dansken kommer göra en kanonsäsong nästa år om vi nu håller oss kvar.
Kommentera

KB: Skulle han dessutom gå till Leksands imploderar Modo till ett svart hål.

Tror dessutom att Karla bara skulle bli en tillgång i SHL om han spelar med MoDo. Har med nån trygghet at göra. Så han stannar vid sin läst
Kommentera

puffe: Tror du verkligen att vi tappar attraktion för att vi inte släpper fram juniorer som inte håller nivån? Då tror jag risken är större att vi tappar attraktion pga att vi är en en bottenklubb . Nä dra åt helvete Glader och skål!
Kommentera

« · 2155337 · »