1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Modo-Mora 25-09-19

« · 1988918 · » Till forumet

Sv: Modo-Mora 25-09-19
Gavelo: OJ OJ OJ
Kommentera

wolper: woho norlinder!!!
Kommentera

Trilske: UNDERBART att det lossnar för JJ! Jag har trott på honom hela tiden. 3 ass ikväll va?

Riktigt nöjd med han.Olofsson, Jellvert och lille-werner
Kommentera

Gavelo: haha det där med Tribuncovs var bara nåt jag slängde ur mig, sjukt skönt namn.. men han la av för ett tag sen.. :) spelat i både modo och Mora.
Kommentera

dempa: Samt Berglund och From
Kommentera

dempa: Puh tur 😆
Kommentera

Robin Ztorken L: Harald pratar om Dahlén. "Att han kommer hem och spelar visar att han trivs i Sundsvall"
Hahaha!
Kommentera

Monno: Åtta poäng på två matcher. Trivselfaktorn är nog inte helt oviktig i sammanhanget. Fregattgatan 2A, Norra Kajen, Sundsvall.
Kommentera

Monno: Hedberg gör en riktigt bra match ikväll. Kul!
Kommentera

Monno: Fan att Karlkvist första försök inte gick in, hade varit årets mål. Jaja 6-1!!
Kommentera

modomille:

From och Norlinder gör en jättematch idag
tycker jag.
Kommentera

jonsson: Forsberg gör hittills sin bästa match för oss
Kommentera

jonsson: From har varit bra i alla matcher, sjuk fart på skridskorna, skapar lägen men lite dålig på att sätta dit pucken.. Tycker även Johan Forsberg varit betydligt bättre idag jämfört med första matchen.
Kommentera

Modo-Målet:

Sämst idag: publiksiffran!

Som vi spelar förtjänar mer folk än 2300.
Kommentera

Rytter: Tro mig kommer komma mer folk efter den här matchen!
Kommentera

Rytter: Karlkvist måste vara sjukt frustrerande att möta. En sån där jävel som alltid får med sig pucken hur den än studsar och far.
Kommentera

Monno:

Haha ja man skulle bli galen på honom. Ser inte ut att ta i och kämpa i närkamper men petar alltid med sig pucken. Bra hand öga koordination på honom.
Kommentera

Monno: Karla känns mycket mer komplett i år. Mer power och beslutsamhet i allt han gör. Ser dessutom betydligt rappare ut än tidigare.
Kommentera

Rip Kirby: Bara Tratten & Finkel bor i Timrå. MoDo gjorde en gång 8 mål på drygt 5 min. Det var också av unga grabbar som trivdes hemma. Sen insåg de att matcher mot Brynäs var för låg nivå så de åkte över till de dumma coachernas land och vann poängligan och andra struntsaker.
Kommentera

Rytter: Herregud, han nuddar han lite på armen och han faller? Var ju felskär inte tripping...
Kommentera

Haha man kan tydligen ångra en utvisning ändå.

Tänk om de kunde spela mer avslappnat oftare. Iof har väll mora slutat spela lite
Kommentera

modomille: Med de första två matcherna i färskt minne funderar jag hur domarna ska kunna få Modo att förlora.
Kommentera

Modo-Målet: Nära JJs femte poäng idag när han träffar insidan av stolpen. Karla skulle fått sin fjärde. Misstänker att Dahlén får jobba för att ligga kvar i toppen av poångligan. Samtidigt skiter jag i poängligan om vi vinner matcherna och vi har trots allt ett mycket bredare låg än Timrå och Löven som kommer ge sina toppar mer istid än våra.

Och det var sju mål på 5:29
Kommentera

J F K:

Hellre flera utspridda över många kedjor som ligger på 30p. Vi har haft poängkungar både i ha och shl och det har inte betytt att vi blivit ett topplag för det.

Hellre spelare som producerar i alla kedjor och ligger + i 5 mot 5. Då kommer man vara ett stabilt topplag.
Kommentera

NORRIS
Kommentera

Trilske: HERREGUUUUD
Kommentera

wolper: haha oj oj norlinder!!!
Kommentera

J F K:

Men Mattias, vilket mål du bjuder på😄
Kommentera

jonsson: Johnssons femte assist.
Kommentera

wolper: känns som lundin växer. Hoppas han kan växa varje match
Kommentera

jonsson:

Han är galet bra. Han är förmodligen hockey allsvenskans mest sevärda spelare.

Han kommer verkligen bli Norris Norlinder, ingen risk att han vänder hem med svansen mellan benen och grinar över missad speltid i nhl för han kommer vara given där om ca 2 säsonger.
Kommentera

wolper: Vilken match tycker vi spelar som ett lag idag och vilket mål av Norlinder :)
Kommentera

Rytter: vi får verkligen hoppas att Modo går upp i SHL detta år vilket skulle generera i att vi har större chans att behålla honom ett år till.
Kommentera

#13: Foppa-vibbar från Norlinder. Missnöjd efter seger med 7-1. Där har vi en klassisk MoDoit.
Kommentera

#13:

Bästa är ju intervjun efter matchen med Norlinder, vi vinner med 7-1 men han är inte helt nöjd med spelet och fokuserar på det som kan förbättras.

Så tänker en vinnare!
Kommentera

#13: Vill inte längre se Viklund i Modo denna säsong, han ska inte ta en enda sekun distid från 33, 6, 27 och 26.
Ska han in får det bli på någgon av de äldres bekostnad.

Norlinder och Berglund är nog HA,s bästa backar, bra i båda ändar av rinken
Kommentera

Rytter: Det är bra att han och resten inte svävar iväg. Mora fick åt h-vete för många kvalificerade målchanser och vårt försvarsspel är av korthus-nivå. Offensivt är vi bäst i serien tycker jag, men defensiven är verkligen inte ett topplags...

Lundin ruskigt bra.
Kommentera

Rytter:
Känns rätt skönt att ha myntat det...
Kommentera

Tarasov:
Annars verkar de flesta må rätt så gott härinne. Kunde tyvärr inte se matchen men snygga mål iaf, noterade även att vår guldtränare och Hellkvist inte tyckte Tom Hedberg fick den kredd han förtjänar😉
Kommentera

Tarasov: Tänk om vi också hade någon spelare som gjort åtta poäng på tre matcher, för man måste ju älska staden man bor i och vara överfantastiskt bra för det...
Kommentera

J F K:

Som det sagts här tidigare, vi själva är vår största motståndare. Får vi bara ordning på försvaret så kommer vi vara sjukt svåra att slå. Framåt kanske det finns spelare med mer spets på enskilda moment, men sett över alla kedjor har vi bäst offensiv. Lägger man till våra offensiva backar kan inget lag konkurrera med oss framåt.
Kommentera

Rytter:
Trollar man om man skriver att skottkartan såg bra ut?
Kommentera

Rytter: JJ har lite motvind. Fem poäng och ändå inte bland Haralds tre bästa spelare. Nog kunde han fått Karlkvists plats i trion?
Kommentera

Rytter: Norlinder är vår nya Foppa, fast back då, det verkar vara samma skrot o korn
Kommentera

J F K:
Funderar på om inte JJ är på väg att bli smygbra. Tycker inte han ser så märkvärdig ut men känner att det händer mkt offensivt kring honom.
Kommentera

Robin Ztorken L: En viss skillnad är att Norlinder verkar kunna tygla sitt humör en aning bättre. ;-)
Kommentera

J F K: Han är inte så flashig av sig. Lite som Sundström i offensiven, ser långsam och smått nonchalant ut, men när man tittar i poängprotokollet är det likväl 5 assist där.
Kommentera

Tarasov: Ja, där ser man vad kontinuitet kan ge!
Jag min dumma jävel var ju beredd att skicka honom efter förra säsongen. Nu ligger han bakom VÄLDIGT mycket offensivt.
4 av 7 mål från våra Young Guns på backlinjen, vilket jag tror blir lite typiskt Modo anno 19/20😎
Kommentera

Att Karlström tog Häggströms plats kändes fräscht. Det kanske ska förbli så?
Kommentera

Rytter: Told yö...
Kommentera

« · 1988918 · »