1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507781 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Mora SCA

« · 1905533 Till forumet

Sv: Modo - Mora SCA
Olle: Om man ser till laget tycker jag det är bra, Björn visar att varje match ska vinnas. Tror dessutom risken var stor att Edman tappat matchen helt i det läget (klev av vid 3-3) vilket förmodligen gjort ännu större skada på hans självförtroende.
Bakom Hanses känns det väldigt tunt, vilket är enda orosmolnet just nu. Men måste såklart ge pojken fler chanser.
Kommentera

Nucky: tror definitivt du har en poäng där. Ska inte tjata om Timrå men kolla på KHK i kvalet. Man tar in honken som får kliva av i match 6 på grund av nån mystisk handskada (han började matchserien bra men avslutade lika smidig som en skyltdocka). Reservkeepern får kliva in och gör en dundertabbe på Timrås 1-0 i match 7. Snacka om mardrömsläge.
Kommentera

Olle: Jag tycker att 24 timmar var lite klent tilltaget för dina svinerier. 24 månader vore mer lämpligt 😂
Kommentera

bisterfinnen: haha ja nu kommer det retroaktivt för gamla synder.
Kommentera

Olle: En sak som känns oerhört bra är att vi får oavgjort mot ett SHL-lag även om vi inte spelar på topp. Vi var hyggligt nära Löven trots att vi gör en skitmatch.

Det finns liksom en helt annan jämnhet i spelet än så länge. Bara genom att inte torska varenda match när vi är mindre bra ger rätt många poäng. Jag hoppas topp fyra.
Kommentera

J F K: ja men ni kryssar mot SHL-lag två gånger och vinner över SHL-lag två gånger. Sen både mot SAIK och senast mot Timrå var ni tillbakapressade under långa stunder men så kan ju en hockeymatch vara mot nästan vilket lag som helst. Någon (kanske du?) menade att Timrå tar rätt dåliga avslut i senaste matchen, där håller jag bara delvis med och hyllar Hanses, i min mening suger han upp många puckar för att han är välplacerad. Nästan hela tiden. Som motståndarsupporter är det frustrerande att se, att man ofta behöver en Möller, Elias Pettersson eller en Holloway för att göra mål på dom där chanserna där det ”borde” bli mål.

Såg en del matcher med Modo förra säsongen och ni hade ju några hjärtattacksmatcher där motståndarna kvitterar sent, sånt får ni säkert se mindre av i höst.
Kommentera

Olle: Det jag menade var att Timrå inte tvingade Hanses att göra en förflyttning. Även om några skottlägen var rätt ok, så blir det inte alls lika farligt om Hanses (eller valfri målvakt) får koncentrera sig på skytten. Du skrev om Modos PP där pucken gick fort och man tog direktskott, vilket i princip är exakt motsatsen.

Det blev ju panik på slutet för man var inte trygga i systemet. Man blev passiva, lämnade någon extra meters lucka, sluta själv anfalla och då blir det lätt så att motståndarna gör mål.

Men, jag är väl den första att erkänna att försäsong är försäsong. Det är värt noll och ingenting om man inte kan spela bra i serien.
Kommentera

Olle:
Hade gärna sett att Edman fått stå hela matchen, Hellkvist motiverade bytet med att man vill väcka laget då målen kom lite väl enkelt. Hellkvist la skulden på utespelarna som slarvat med skottäckning.

Dåligt för Edman kanske, men bra för gruppen att få ta hem en match mot mora. Sen kommer Edman från div 1 och kan mkt väl ta några kliv när säsongen väl har börjat.
Kommentera

Tarasov: Skitsvårt det där. Oerhört ovanligt att byta målvakt vid ställningen 3-3 i en träningsmatch, men samtidigt så skickar det en rätt tydlig signal. Matcher SKA vinnas.

Edman kommer att behöva bli mycket mer aggressiv och gå ut mot skytten. Jag tycker att han stod väldigt långt in i målet, vilket gjorde honom liten. Jag tycker att vi generellt haft rätt bra utveckling på våra målvakter även efter Masken lämnade. (Egentligen kanske Mange är bättre tekniskt, medan Masken var duktig mentalt).
Kommentera

J F K:
Visst borde han täckt stolpen bättre vid ett av målen? Om jag nu minns rätt
Kommentera

Tarasov: Japp. Den pucken får inte gå in vid första stolpen.
Kommentera

J F K: Den match som drog mest tittare till Mittmedia var just den mot Mora.
Helt klart är vi intressanta:)

1) Modo-Mora - 23 096
2) Modo-Timrå - 20 125
3) Timrå-Mora - 18 456
4) Björklöven-Mora - 8 735
5) Timrå-Björklöven - 7 999
Kommentera

J F K: vet inte hur publiksiffrorna var men kanske runt 1000-1500 där får man räkna in flest tikanhängare på just den matchen men ändå slår det inte Modo - Mora
Kommentera

Heyerdal: Det var väldigt mycket Mora fans på matchen Modo-mora iaf, dom höll duktig låda hela matchen
Kommentera

J F K:

Gissar att modo -löven hade bra siffror också, men den sändes väl på cmore.

Inget snack då vilket lag som är mest intressant.
Kommentera

När spelar Modo sin nästa träningsmatch, nån som råkar ha koll?
Kommentera

Gavelo: verkar bara vara en kvar, ons 12 sept mot ÖSK
Kommentera

Rytter: den matchen sändes aldrig, nu verkar cmore plocka bort cmore sport o ersätta den med cmore golf...matcher ska då sändas på Life 5, har man boxer, som jag, försvinner en kanal från tv-utbudet om de inte sänder just på golfkanalen vilket jag knappast tror, iofs kan man streama men klar försämring
Kommentera

Heyerdal: Hade gärna sett att man spelat några fler matcher mot bättre motstånd; varför tex inte möta tex Timrå, löven, Skellefteå nån fler gång, men men okey tack för svar iaf
Kommentera

Skrollat igenom flödet som snabbast men inte sett något om Enström. Han var med på den preliminära uppställningen, spelade han?
Kommentera

Gavelo: håller med borde vara en eller två träningsmatcher till mot bra motstånd
Kommentera

Berit82: Han spelade, var bra, mycket bra med tanke på att han gör sina 2 första matcher sen maj.
Kommer bli en gigant för modo
Kommentera

Berit82: Toby såg ut ungefär som han gjorde i winnipeg, väldigt säkert utan misstag.
Hoppas att han vågar vara lite flashigare och mer skottvillig när serien börjar.
Kommentera

hk: Låter minst sagt lovande, ska bli spännande att se vad han kan uträtta på denna nivån!
Kommentera

« · 1905533