1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514740 inlägg · 4113 ämnen

MoDo och Brynäs klara för semifinal

« · 64123 · » Till forumet

Sv: MoDo och Brynäs klara för semifinal
Hmm har svårt att följa ditt resonemang där. MODO vill spela hockey skriver du, får man fråga varför de då inte sysslar med det då?

Jag tycker mest att det gnälls. Tycker du att det är snyggt av Modo att vägra tacka för matchen osv? Tycker du verkligen att det finns anledning att gnälla över överfall? Nä skärpning, det är slutspel.
Kommentera

Det är bra att du kommer hit och förmedlar den vanliga Luleåpositivismen, vivix20. Det behöver vi verkligen. Hur fungerar det där filtret egentligen? Det som gör att man slipper se helhet och sanning. Är det något inplantat från födseln på Bodens sjukhus eller?
Kommentera

Tackar man inte varandra efter SLUTSPELAD kvart resp övr.
serier numera??
Kommentera

Huge: Jo men det verkar inte Luleåiterna förstå.
Kommentera

Huge:
Jo du har så rätt. Den fegt anonyme sk Lulesupportern som helt plötsligt dök upp här verkar missat det. Det har ju bara varit så de senaste 3-4 åren.
Kommentera

Tacka tack, känns bra att vara välkommen. Du pratar om helhet och sanning, ja det är väl just det ni inte ser. Visst det var ingen fin tackling av Hedström. Det var som sagt inte crosscheckingen i halsen på Skuggan heller. Jag menar bara att sådana här saker händer, särskilt i ett slutspel där spelarna är lite lätt övertända. Om man nu ska hacka på någon så borde de väl då vara på domarna och diciplinnämnden som dömer ofarligheter och friar farligheter. Att gå ut i tidningar och kasta skit när man själv sitter i gödselhögen ser inte så bra ut.
Kommentera

Här har inget gått ut i några tidningar. Men du får ju pateta på som vanligt om du måste.
Kommentera

vivix20:
En fråga till dig. Ska man klaga på en domare för att en människa tar 20 skär och hoppar in en armbåge på en annan?
Kommentera

vivix20:

Med din logik så är det ju isåfall inte oss (MODO) du ska gnälla på, utan det är ju Aftonbladet som publicerade artikeln.
Kommentera

Nej, men för att han bara dömer utvisningar på 2 min för sådana saker.
Kommentera

vivix20:
Det har väl inget med utvisningen att göra. Den kan väl vara 0 minuter eller 2 minuter eller livstids avstängning dte spelar ingen som helst roll. Det handlar väl om sunt förnuft och att man ska ha respekt för sina medmänniskor.
Kommentera

Suck, ja det var ju också ett resonemang. Nåja skit i det. Jag ska inte störa. Todde att forum fanns för att man skulle kunna diskutera. Nåja fortsätt ni. Vi får ju se vilket lag som vinner mest på det.
Kommentera

Om man resornerar så varför behövs då domare överhuvudtaget?
Kommentera

Vilket lag som vinner mest på att vi diskuterar? Hmm...
Kommentera

vivix20:
Så enligt ditt resonemang kan man alltså göra vad man vill bakom ryggen på domaren utan att det borde bli strafföljder av det?

Enligt ditt resonemang så har man gått ut med saker i en tidnining bara namnet står där?
Kommentera

Isåfall tycker jag att det var dåligt av AIK att gå ut med att man skulle låna Jokerits förstafemma för några månader sedan...
Kommentera

Frisco
Nej givetvis inte. Jag trodde att en del av domarens uppgift var att beivra sådana tilltag. Där kommer också diciplinnämnden in i bilden. Det anser inte jag att han gör med en 2 min utvisning.
Om nu domaren missar saker så ska det givetvis beivras även då. Men kom ihåg att ska det ena anmälas så ska även det andra det.
Kommentera

vivix20:
Vi tar det igen. Vems fel är det om en spelare tar 20 skär och hoppar in en armbåge på en medmänniska.
Kommentera

slutspelets?
Kommentera

Frisco
Ja visst, det är givietvis så att i en perfekt värld där allt är rosenrött så händer aldrig såna saker och alla spelare är snälla och tacklar aldrig osv. Men för att komma dit så trodde jag att vi hade domare. Men det är ju då konstigt att Modo spelarna också gör fulheter, även om de absolut inte får uppmärksammas på denna sida. Snälla du även om spelarna är ansvariga för det dom gör så måste ju även du inse att domaren också har en uppgift, eller?
Kommentera

vivix20: Vad är domarens uppgift för saker de missar?
Kommentera

anonyme vivix20:

Klart jag inser att domaren har en uppgift med bedömningen på en hockeyplan. Men eftersom det är 12 spelare på isen och 2 ögon ska följa dessa så ser jag en omöjlighet att ala saker som sker hinns med på det ögonpar som domaren har.

Jag tar frågan igen. Vems fel är det om en spelare 1 (vi kallar honom Hedberg) tar 20 skär och hoppar in en armbåge på spelare 2 tillika en medmänniska (vi kallar honom Öhkvinna).
Jag vill ha svar på den.
Kommentera

Frisco
Spelare 1 givetvis. MEN min fråga är dock den :

Vems fel är det en annan spelare som vi kan kalla spelare 3 tar upp klubban ock försöker halshugga spelare 4? och följd frågan blir, varför kallar ni inte även det för överfall?
Kommentera

vivix20:
Jag antar att det är Petter Nilssons tanke till hugg du menar.
Kommentera

vivix20:

Jag antar att du menar Burströms yxhugg i slutminuterna nu?
Kommentera

NEJ NEJ jag menar Modo spelarens ( han ej se vilket nummer det var) attack på Skuggan en minut in i första perioden. Domaren såg ej den situationen utan visade ut fel modospelare för high stick i stället.
Kommentera

anonymus vivix20:
Ojoj, det var tur att huvudet satt kvar.
Nej du, nu är det Kempis som gäller.....
Kommentera

Jag antar att det inte var så många Modoiter som såg matchen och jag vet inte heller hur mycket man fick se på tv. Jag vill bara påpeka för er att det ni kallar överfall är nog något som även era egna spelare i sådanafall sysslar med lika mycket som Luleå, Brynäs, DIF och alla andra lag.
Kommentera

vivix20 menar den situationen som vi inte fick se några TV bilder av. Varför tror du att ett yxhugg från en modospelare inte kallas yxhugg här i detta forum?
Kommentera

vivix20:

25.08 5 min LULEÅ 6. ANDERSSON JUNKKA, Jonas SLASH
25.08 20 min LULEÅ 6. ANDERSSON JUNKKA, Jonas GA-MI

(nm)
Kommentera

Två saker: För det första var det filmning, för det andra, så gjorde Modo lika mycket samma sak, om inte mer, men domarna pallar inte trycket, för det tredje så slashade Wernblom också. Sådeså, så han är inget bättre.
Kommentera

Frisco
Hahaha jag har aldrig skrattat så i hela mitt liv. Först rasar komentatorerna över vilken ful slashing det var, när de får se reprisen så blir det tyst. Werner lyfter nämligen på handen INNAN han får slashingen. De skrek ojoj minst ett finger är av ojojoj...hmm ursäkta han har visst brutit nagelbandet. HAHAHAHA och för det får Luleå matchstraff. Ja det säger ju allt. HAha skrattar än, för en gångs skull känns det inte ens tungt att ha förlorat. Hoppas er så kallade tränare gapar vidare om överfall i morgon, det vore underbart.
Kommentera

vivix20: Menar du att fingertoppen inte sprack?
Kommentera

Nej jag vet inte, på tv sa de att han hade brutit nagelbandet...
Kommentera

vivix20:
Vad är hockey för dig?
Kommentera

Lite manikyr innan matchen på tisdag så ska ni se att Werner är fullt brukbar igen!
Kommentera

Frisco: Tydligen att modoiter åker på skador som låter löjliga, petitesser som matchresultat är inte viktigt.
Kommentera

När det ändå skulle hit en Luleit, uppenbart för att försöka få lite luleforumstämning, varför kunde det inte ha varit av de smartare?
Kommentera

Ett jävla märkligt namn på tråden, men va´fan...

Åkte idag ensam upp till Ö-vik och kollade in "norrlandsderbyt" mellan Hägglunds och Lappsatan... Mitt slutspelshjärta har alltid klappat för MoDo (även om jag är 100% Timrå-fan), så det var med stor glädje jag bevittnade drabbningen... MoDo kan, till skillnad från mitt Timrå, spela smart och på resultatet - så det var knappast något snack om att segern skulle tillfalla hemmalaget... För övrigt anser jag att Kempehallen är en mycket fin arena på alla sätt och hoppas som fan på att ni går vidare mot en hägrande SM-final...!

LYCKA TILL, MODO HOCKEY!!!

Mvh,

DJ Hemp
Kommentera

DJ Hemp:
Känner mig skyldig till trådnamnet. Men jag tror att Modo ska möta AIK och att Brynäs ska möta M/B i semifinalenra i dam-sm nästa helg.
Kommentera

viveka20:

Jag håller med dig om att Junkkas sk slashing nog inte riktigt kan ses som ett påhopp efter man kollat på reprisen, men Werners reaktioner måste jag säga var helt befogade. Hur skulle du reagera om du spräckte fingertoppen? Jag antar att du skriker i högan sky bara du bryter en nagel?

Sen är det lite tråkigt att konstatera att ishockeyn snart har blivit lika oärlig som fotbollen är. Numera är det inte ovanligt att man får se minst 5-10 solklara filmningar varje match. Nog hade man trott att stora biffiga hockeyspelare skulle bete sig lite mer manligt. Men jag antar att det finns ursäkter för halvkvinnor som Z:a som faktiskt varit en av pionjärerna inom filmindustrin :-)
Kommentera

sorken:

Slashingen är riktigt ful faktiskt. Det syns ganska tydligt att han siktar på just handen och inte någon annanstans. Den är helt klart medveten och bör leda till ett par matchers avstägning. I alla fall om man sätter det i samma sandlådenivå som vissa bråk har hamnat i.
Kommentera

poffa:

Det beror nog helt på med vilket öga man ser med. På höger ser jag utmärkt men det vänstra är helt kört :-)

Jag vill gärna tro att min fd idol inte gjorde det med flit. Oberoende källor har även berättat för mig att så inte var fallet. Man måste komma ihåg att vi har att göra med vanliga människor här, inte psykotiska mördare som är ute efter att skada i varje situation. (Det finns säkert undantag.)
Kommentera

Hm, 2 ggr.

Skyll inte på mig, jag sitter vid Friscos dator :-)
Kommentera

sorken:

Jag svarar bara på det ena inlägget. Det blir så tjatigt annars.

Eftersom jag har taskig syn på bägge så måste utgången helt klart bli att jag såg det hela som det var.

Slashingen kommer underifrån och träffar precis där han siktar, på handen. Sedan att det tar olyckligt är en sak, det var säkert inte meningen att krossa fingrarna men otur eller inte så är slashingen ful och medveten. Summa sumarum... Avstängning i två matcher för onödigt hårt spel med klubban.
Kommentera

vivix20:

Åfan - han tog alltså fram ketchupflaskan, bröt tillbaka nageln och planerade hela artisteriet under tiden som det tog från att han tagit emot pucken till att han fick Junkkas låtsasslashing...åfan!

Nästan i klass med Glenn Strömberg på Råsunda ´85 - "han vet ju att sparken kommer...". Är den Törnmanska konspiratoriska kvoten uppfylld för detta slutspel eller?

Mvh
//Glämms - som hoppas att Tavve lyckas hitta den tjuriga norrbottniska mössan igen!
Kommentera

En utförlig beskrivning fanns att finna på Luleås forum, utav någon Tjomme som kallar sig Pål Emik.

"Jo, visst gör det ont att göra illa nagelband och fingertoppar. Men nu var det ju så att det var en mjäkig smäll som inte kan ha tagit så hårt som det såg ut. Kontenta: Wernblom filmade. Att skadan faktiskt finns, finns det en naturlig och betydligt mjukare förklaring till. När Wernblom uppnått sitt syfte att få ut en av Luleås nyckelspelare åkte han grinande ut till omklädningsrummet. Där står hela Modos läkarstab och väntar med en smärtstillande spruta. När den börjat verka, stoppar Wernblom helt enkelt in fingret i en dörrspringa där en medicinkunnig person långsamt stänger dörren och pressar sönder fingertoppen. Helt logiskt och smärtfritt."

Det finns alltid en förklaring till allt (utom Bulans beteende...)
Kommentera

Man undrar vem den där Pål Emik är? Kanske är det någom som man känner under ett annat namn? Kanske det rentav är en MODO:it? Kanske till och med en MODO:it här på hockeysnack?

Frågorna hopar sig. Finns det svar?
Kommentera

Karl´n hävdar att han är en tvättäkta Luleåsupporter, med endast ett cyklopöga och allt...
Kommentera

« · 64123 · »