1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00

« · 1710364 Till forumet

Sv: MoDo - Örebro, FREDAG 13 NOVEMBER 19:00
hellge: Jag håller inte alls med dig mer än att vi släppte in en massa mål. Det liknar inte alls blödningen under Huras. Tvåan, trean och femman är rena målvaktsblunders och kan inte lastas försvarsspelet.
Nej, jag delar verkligen inte din analys.
Kommentera

Jag skrev efter FBK matchen att man nu bör ge både Reideborn och Bjurö chansen att spela nu bakom ett organiserat lag med någon form av försvarsspel. Jag kunde inte i min vildaste fantasi att bägge två skulle ta chansen att redan i nästkommande match visa att de inte kan vara med på den här nivån.
Reideborn känner pressen och säger själv "– Jag har ju sett allt som stått och jag vet ju att snacket går", uppenbarligen kan han inte hantera den då han inte har ett rätt under matchen igår utan ser helt lamslagen ut. In kommer Bjurö och visar inte heller upp någonting.

Torp fortsätter på samma nivå som tidigare med att inte tillföra någonting positivt utan sätter sina medspelare i jobbiga situationer alla gånger då han inte sätter sig själv i detsamma, helt otrolig vilken nivå han spelar på.

Ingen förbättring hos Djuse heller tyvärr, fortsatt enorma problem med beslutstagandet och förmågan att se och förstå spelet. Till skillnad från Torp har han dock förmågan att transportera puck, rörlig och kvick, tillsammans med Torp helt borta i positionsspelet gång på gång.

Så, vad göra i denna prekära situation Svartvadet?
Hur ser marknaden ut vad gäller målvakter och backar? Åt båda håll dvs.
Var kan man tänkas hitta lag som vill ta över kostnaden för backarna Torp och Djuse? Kan man få något lag att ta över åtminstone en del av kostnaden? Hur ser möjligheterna ut?
Vill något allsvensk lag låna Reideborn & eller Bjurö och ta över kostnaderna tills vidare? Vilka öppningar finns här?

I dagsläget skulle jag personligen byta bort båda våra målvakter och dessa två backar för att istället ersätta dem med 1 riktigt bra målvakt och en riktigt bra back, så illa är det i nuläget.
Det skulle vara intressant att se hur marknaden ser ut i detta fall, vilka möjligheter som finns dvs.
Kommentera

McFire: Timår tar nog gärna Reideborn. Han gjorde ju succé där ifjol och kan laget etc.
Bjurö vette fan.
Kommentera

Monno:
Försvarsspelet totalt sett är bättre. Men våra backar är jämn dåliga (om man bortser från Noah), med få undantag vissa matcher då någon sticker ut possitivt. Målvaktsspelet var största boven till att det blev 5 mål i baken igår.
Vi har nu gjort en bra och en dålig match med AJ. Jag tror vi har stor chans att ta poäng i många matcher framöver om laget är jämn bra från målvakt till sista forward.
Kommentera

J F K:

Hade inte riktigt väntat mig det heller :)

Målvakterna är fortfarande samma. De kastade in puckar då och kastar in puckar nu.
Kommentera

snowden:

Att försvarsspelet ser lite bättre ut kan mycket väl vara resultatet av att det är en ny röst som får dem att kämpa lite mer, men om ett par omgångar kommer de kanske falla in i samma dystra trend.

Jaja, vi ytterligare svar på måndag
Kommentera

« · 1710364