1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506653 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Oskarshamn 19/9

« · 1762069 · » Till forumet

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
J F K: Menar du att Ztorken är framgångsrik eller varför drar du parallellen med Trump?

Leksand reste sig men där tror jag att Perra var den som gjorde miraklet möjligt. Har AJ vad som krävs, kan han ingjuta den typen av mod i Modo? Är svaret ja så har Modo spelare i truppen som faktiskt har kompetens att matcha Leksand till våren. Det största problemet är att vägen till ett direktkval är längre och brokigare än direktkvalet i sig för väl där så har de Allsvenska lagen en mental fördel.
Kommentera

Eller: När man läser inlägg som exempelvis Ztorkens förstår man plötsligt hur sådana populister som Trump kan bli så framgångsrika. Man behöver inte ha ett dugg vettigt att säga, för det räcker att gnälla som en idiot på allt och alla så framstår man som kompetent.

Själv är jag riktigt besviken på säsongsinledningen. Inte så mycket poängmässigt, men spelmässigt. Det har helt enkelt varit för många saker som inte fungerat och för många spelare som verkar trampa vatten. Jag vet att Leksand reste sig från typ sistaplatsen efter halva serien ifjol, men nog skulle det känns mycket mycket bättre om vi i alla fall hade ett rejält spel.
Kommentera

Robin Ztorken L: I mittenträsket? Ja i bästa fall.
Kommentera

Gavelo: Ja, ska man tillbaka till SHL och vill visa det är det väl en förutsättning att man har någon spelare som är bra nog för uppgiften.
Idag finns ingen sådan i vårt lag.
Ett lag för mittenträsket i allsvenskan känns det som.
Kommentera

Modano:

Lugn nu, Modos spel påminner numera om Nordamerikas U23 lag i world cup ;P
Kommentera

Kan det vara möjligt att Rundkvist fick en tand utslagen? Tycker att Modo har varit så tandlösa att det inte borde funnits någon tand kvar att slå ut.
Kommentera

Gavelo: Ja dom gör om samma misstag gång på gång
Kommentera

Gavelo: Men nu ska jag inte vara för negativ, säsongen är ung och på 2 borta och en hemma så har vi nästan plockat 50% av poängen iaf.
Nya tag, mycket kan bli bättre men ger upp gör vi aldrig!
Kommentera

Många nämner Wernblom. Han skulle vara en tillgång, ja. Men han går i skola och spelar i j20. Han har helt enkelt inte tid i år att få en fast plats.
Kommentera

hanzon: Tycker det är efter förväntningarna, att modos ledning officiellt går ut å menar på att "nu skall vi tillbaka direkt" å sen värvar ett oprövat mittenlag till en förening som har varit som ett fritt fall de senaste 5 åren är obegripligt, dumt och naivt!
Kommentera

Gäsp: Ja men visst ja Heier har ju try-out. Det hade jag glömt bort...
Kommentera

DEt ser verkligen inte bra ut för Modo just nu, Bjurö gör så gott han kan, men han kan inte ensam ta allt ansvar. Måste bli bättre passningsspel och pp.
Kommentera

Monno: jo det är sant det du skriver om att Persson är en målskytt som kanske borde få lite bättre miljö runt sig. Äh Skröder och Wernblom går att peta in ändå och Heijer kanske inte får förlängt ändå!? :)
Kommentera

Rytter: Jag tror Skröder skulle göra stor nytta i dagens Modo med sitt målsinne och lite elaka tuffa spelstil! Så det skulle helt klart vara ett bra byte så här på förhand!
Kommentera

Gäsp: Ja jo.
Samtidigt så.ska vi ge Farley 10 matcher bör vi väl vara så pass snäll mot Jeppe också.
Problemet är väl att han är målskytt och behöver självförtroende för att vara nyttig. Svår ekvation som det är just nu.
Kommentera

Monno: As usual ett bottenlag
Kommentera

Monno: Det ser precis ut som det gjort sedan guldsäsongen! :(
Vi har backar och centrar som absolut VÄGRAR att spela enkelt och slå snabba förstapass, istället ska vi absolut kleta med pucken och hitta konstruktiva lösningar vilket gör att vi spelar fast oss totalt i egen zon 3- 4-gånger om hela tiden och det är bara vi som gör det! Detta har vi blivit hårt straffade för med att slutligen helt enkelt spelat ner oss i Allsvenskan.
Hur jävla svårt kan det vara att en endaste gång värva defensivt skickliga backar som spelar enkelt, och taktiska centrar?? Det här är ju fan löjligt, vi har haft 7-8 säsonger på oss att lösa den biten men misslyckats kapitalt!
Uppenbarligen har våra senaste sportchefer antingen inte sett problemet eller helt enkelt vill ha en back/center-uppsättning full av puck-kladdare som vägrar lägga sarg ut eller slå snabba förstapass och ALLTID börja om i egen zon gång på gång på gång....... SUCK!!!
Kommentera

Gäsp:

Kan vi inte byta J Persson mot någon från ÖSK, för han är verkligen osynlig. Eller J Persson ut och Skröder in.
Kommentera

Monno: Wernblom borde testas istället för J Persson enligt mig! Persson har inte gjort något som imponerat på mig varken i träningsmatcherna eller i serien!
Kommentera

dempa: Hahaha ja 5p är ju typ 1 och en halv match! Lugn nu.
Nog kan det ordna sig.
5 mot 5 var bättre. Så man får väl hoppas det finns än mer att ta av.

Men man börjar blir lite less på att vi varje år ska vänta 20 omgångar på att få ihop laget. ;-)
Kommentera

Rytter: Modo har inget lag som ska dominera i AS, en vettig tippning är att vi hamnar någonstans runt plats 6-8 när vi summerar säsongen om inga superförvärv dyker in.

Nya tag som sagt
Kommentera

Rytter: visserligen många omgångar kvar, men vi ligger redan 5 poäng efter IKO, tror vi kan få svårt att nå topp-2, tyvärr.
Kommentera

Monno: Vi bjuder på alldeles för många lägen. Oskarshamn är helt löjligt inkompetenta i avsluten. Ändå får dom in ett mål till slut...

Sen måste jag säga att jag hoppas verkligen passningsspelet i den här ligan tar några snäpp uppåt när det spelats några matcher.
Annars kommer man ju få hjärnblödning innan allt är över.
Kommentera

Monno:

Jaja det var ju trist att inte få en poäng med sig iaf.

Men det positiva är att vi ser bättre ut i 5 mot 5 jämfört i de två tidigare matcherna. Kan vi fortsätta ta steg för steg så kommer det bli bra tillslut.

Nej nya tag på Torsdag hemma.
Kommentera

IK Oskarshamn - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Dexter : Ja att man får låsa pucken sådär är ju tyvärr jävligt tråkigt. Fanns ju en tid då man inte fick det.

Nä så jävla less man blir.

Vi fortsätter hitta sätt att förlora trotts en lägre division.
Kommentera

Det var längesedan hockeyguden övergav modo!
Konstigt nog så är man inte överraskad över ett sent fiasko
Kommentera

Monno: Totalt sett, en fin insats från Modo
Kommentera

Monno: En hel minut utan att få ut pucken. Fy fan vad uselt.
Kommentera

Dexter : Men själva fan...
Kommentera

Gavelo: Den borde man ha sett komma. Suck!
Kommentera

Sådärja. Nu kan vi bara slarva bort det här. Vilket inte är orimligt. Tvärtom. Det är inte orimligt. Målskytt: Hemmalaget.
Kommentera

Monno: Relativt sällan en utv är nödvändig dock, men jag förstår vart du ville komma med ditt inlägg.

Kämpa på nu Modo
Kommentera

MorganaLefaey: Ja vi verkar ju försöka slå nytt rekord i riktigt jävla onödiga korkade utvisningar iaf.
Inte en enda utvisning har väl vare "nödvändig" än?
Kommentera

Webmaster:
Där kom vi undan med blotta förskräckelsen...
Kommentera

IK Oskarshamn - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Monno: 1-1. Va skönt. Vakna nu o ta alla poäng fastän spelet hackat. Edblom hipp hipp
Kommentera

greykarn:

Grymt kul att Edblom fick sätta den! Grattis!
Kommentera

greykarn: Nu fick ju Edblom göra en otroligt smart styrning och mål. :)

Med lite tur skapar vi en chans till innan det är slut.
Kommentera

Monno: Så värd det Edblom!
Kommentera

Monno: underbart att Edblom får måla
Kommentera

Monno: såja. Edblom. Välförtjänt.
Kommentera

Monno: Man kan förstå att SHL spelare som typ Hedman har lite att vänja sig vid med HA.
För jag tycker det är helt omöjligt å förstå t.ex. hur dom checkar.

Sen verkar vi inte fatta de spel de har med struktur heller men. Det är en annan sak.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Dock de som sett Övik Hockey har väl inte blive allt för imponerad av Skröder...

Anders Eriksson vore nog riktigt bra. Men lär kosta flis. Och det är ju lite känsligt med sånt just nu. :-)
Vi kan ju behöva en målvakt också...
Kommentera

Monno: Precis, Skröder finns ju att tillgå förstås. Honom saknar jag rejält, han har blivit lite av en slitvarg med åren och jag tror att han skulle passa bra i denna serie. Sen skulle ju Anders Eriksson kunna lösa centerluckan (om det nu finns nån deg i bageriet förstås).
Kommentera

S-vikaren: Edblom bra. Molin bättre idag. Richie/Karlkvist/Björklund spelar stabilt.

Defensiven bra med Bjurö i spetsen.

Farley känns random och farlig hemåt.

Fjärde kedjan helt osynlig. Jesper Persson, har han lyckats ta emot / nudda puck eller motståndare?

Nu tar vi 3:e perioden.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Farley får 10 omgångar på sig, har han inte kommit igång då så måste något göras. Även Persson är ofarlig, plocka upp junior istället.

Vet inte varför du tycker att vi behöver målskyttar när vi har Björklund och Karlkvist i laget?

Bakåt ser det bra ut? Inte i tidigare matcher, dock bättre idag med nya backpar.

En riktigt offensiv center skulle man gärna ta in, men vet inte var som finns ledigt som är bättre än vad vi redan har.
Kommentera

Robin Ztorken L: Intressant liknelse, som politiker ska man försöka hitta lösningar på problem och få saker att funka bättre (förutom sd-politiker då kanske). Pröva att skriva konstruktiv kritik, och ge en analys över vad de kan göra bättre etc. Det är lite det forumet är till för serru ;-)
Kommentera

Confusius: Ja det är lätt att glömma att vi nu faktiskt är i ligan där ingen vill vara. ;-)
Kommentera

« · 1762069 · »