1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507594 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Oskarshamn

« · 1925998 · » Till forumet

Sv: MoDo - Oskarshamn
Robin Ztorken L: Tycker Wernbloms största svaghet är att han hamnar knepigt i defensiven i jämna mellanrum. Sen försöker han lite svåra saker nu och då, slarv så att säga. Men tycker ändå han tillför till laget.
Kommentera

MorganaLefaey: Jo, Karlström hade ett gyllene läge att släppa den till Hagelin vid 3v2an. Synd!
Kommentera

Tycker det är anmärkningsvärt att när man får 3 mot 2 så ser man till att skjuta med sämst läge istället för att passa pucken.
Kommentera

Rytter: jag tror att Linus sa att spelaren skulle flytta på sig så han skulle se skottet. Det var ett bra skott men normalt nyper mv den pucken.
Kommentera

Monno:

Han krigar ju iaf i varje byte. Hade resten av laget spelat med liknande energi hade man kunna diskutera en bänkning. Men nu är det många andra som verkar villja ställa sig före i kön.
Kommentera

Trilske: mmm är ju gratis läge om man driver vidare💥.
Kommentera

Dundee: Och du verkar ha mysiga tabletter hemma eftersom du alltid är positiv?!

Vi gör en kanonmatch mot serie 2:an och leder högst välförtjänt med 2-0 men tappar efter slarv till 2-2, det är väl inte så konstigt att folket är besvikna och bittra?, det borde även du förstå!?!
Kommentera

Trilske: Ericsson med Toby kanske är en bra kombo. En som skjuter på allt tillsammans med en som fan vägrar skjuta.
Om jag hade litat på Ericsson i defensiven det vill säga.
Kommentera

Snacka om att Oskarshamn åker ifrån modo efter 2-2 målet. Alla i modo står på hälarna och man klarar knappt att slå en passning till varandra
Kommentera

Gavelo: Hjälper ej att sitta och kasta skit till höger och vänster. Det största problemet de flesta här inne har och som jag sagt tidigare det är att alla förväntar sig man ska vara topplag varje säsong jag säger spela om det först.
Kommentera

Gavelo:

Fast man borde inte vara bitter över slarvet utan oförmågan att göra mål. Slarv och missar är det ju nästan alltid som leder till mål för dagens hockey är så tillknäppt.

Sedan bör man väl hylla att vi gör en bra match, borde haft minst 3-4 mål innan 2-2 målet. Det måste man väl kunna vara positiv över?
Kommentera

Dundee: Tycker du att det hjälper att komma in och leka viktig?!
Du får tycka vad du vill, andra kanske tycker att ji är ett eller borde vara ett topplag och därför blir mer besviken än dig, lev med det eller var tyst helt enkelt!
Kommentera

Yes vi tar 1p som bottenlag mot seriens bästa lag. Det måste ju ni alla som gnäller och kallar modo för bottenlag vara sjukt stolta och nöjda över eller?
Kommentera

Gavelo: Leka viktig det sköter du så bra själv så det lägger jag ingen energi på. Folk får absolut kritisera det är ett fritt land men när det går tungt är det knappast det laget behöver utan då behövs stödet mer en någonsin.
Kommentera

Steken84: Karlström sköt väl bort två sådana lägen där han skulle passat? normalt jag jag tycka att det aldrig är fel att skjuta, men här man klart sämst vinkel och en spelare fri bör man fasen passa.
Kommentera

Konsekvent domslut kul😊
Kommentera

Rytter: Jo såklart man ska vara stolt över prestationen, men det tar ju ändå inte bort besvikelsen över att Modo mer eller mindre slarvar bort segern, det är väl det majoriteten är besviken över.
Men såklart gör Modo en kanonmatch oavsett slutresultat
Kommentera

Gavelo:

Vadå topplag? Modo hade ju sämre trupp och iko är så mycket bättre enligt ditt hockeyöga.

Är vi helt plötsligt ett topplag nu, hur ska du ha det?
Kommentera

Dundee: Ska du säga det som varenda gång kommer in i stridens hetta och påpekar att vi inte är ett topplag?!

Sen är detta ett supporterforum inte en direkt kanal ner till spelarnas omklädningsrum
Kommentera

J F K:

Speciellt när man skjuter ur dålig vinkel när en ren spelare kommer släpande i slottet. Den situationen måste man utnyttja bättre.
Kommentera

Rytter: IKO förstår hur man spelar i 3v3
Kommentera

Rytter: Läs vad jag skrev!

Skrev aldrig att jag tycker det utan att det kan finnas folk som tycker det.
Kommentera

Fan vad gött. Hade inte pallat en till straff/OT-förlust.
Kommentera

wolper: fan va grymt! Var vi värda!! Och lite flyt i straffläggningen! Fan va skönt!!!
Kommentera

Gavelo:

Du kanske inte ska svara för andra utan låta de svara själv om du vill undvika missförstånd att det är din åsikt.
Kommentera

Gavelo: Påpekar? Enligt mitt tycke är vi ett lag för top8 det har jag sagt sedan vi startade säsongen. Och kommer vi top8 så är vi med i playoff och därifrån kan allt hända. Men återigen så måste man spela om det först. Du kan ha en supertrupp på papperet men det spelar inte någon roll om man ej får ihop laget.

Jag har alltid stöttat MoDo i med och motgång och det kommer jag fortsätta göra.

Yes 2 viktiga poäng.
Kommentera

Trilske: Jag är riktigt nöjd med två poäng, även om vi borde kunnat ta tre med en 2-0 ledning. Det här kändes som ett steg i helt rätt riktning med bra tempo och generellt riktigt hyggligt spel.
Kommentera

wolper: Topp 8 drömmen lever
Kommentera

MODO Hockey - IK Oskarshamn 3-2
Kommentera

Trilske: Nästan så man tycker synd om Oskarshamn målvakten. Snöpliga straffar att släppa in.
Men lika glad är vi för det!

Tänker man att vi möter seriens bästa lag tycker jag vi gör en godkänd match. I perioder tryckte vi ned dom ordentligt. Att vi sen inte får utdelning i vanlig ordning är en annan femma.
Kommentera

atomragnar:
Topp 3 kampen lever
Kommentera

wolper: På det stora hela får vi va nöjda med 2p, det är inte lätt när IKO som har medvind medlut och duktiga spelare får känning på oss efter att vi hade 2-0.. kunde lika gärna blivit ett 2-3 mål av IKO och 0 poäng, så jag är iallafall väldigt nöjd med seger. Det här behövde vi. Fin start på matchen med, ta med er det nu gubbar!
Kommentera

Tarasov: Ah ska mycket till för man inte tror de är tillbaka på förlorar banan igen nästa omgång
Kommentera

J F K:

Väldigt väldigt bra match. Lite detaljer att slipa på.

Men är mest glad för spelarna som kom in och gjorde det riktigt bra. Tycker wahlgren förtjänar fler chanser. Kedjan med karlström, jellver, hagelin river och sliter och är som en light version av 300kg kedkan. Sedan har vi skills i övriga två kedjor; bra ihopsatt av björn.
Kommentera

J F K: Håller med, vi gör en riktigt bra match. Synd att vi inte får utdelning i början. Sen att vi får lite gummiarmar i sista är väl inte så konstigt, vi har ju inte vunnit ihjäl oss på sistone. Ser fram emot Löven om vi spelar så här.
Kommentera

Webmaster: jag tycker vi gör en jättebra match med bra fart å tryck större delar av matchen. Är väll bara synd att det blev två lätta mål i baken och att vi kanske skulle satt någon puck till. Kunna haft tre poäng i denna faktiskt. Men jag är grymt glad för de två poängen. Vi hade mer go denna match och vi vann!😀
Kommentera

Dundee: Jag har också ansett att vi är ett topp8, tyckte nog att vi kunde vara topp5 när Hellkvist och Enström blivit klar även om topp5 men det är en bonus om så blir fallet.

Kul med straffseger, lät som att Modo gjorde en helgjuten match
Kommentera

Gavelo: Ja tycka får man alltid göra, men det gäller att spelarna krigar varje match så har man stor chans på att komma till playoff och är man med i playoff kan allt hända.
Kommentera

Gavelo: Riktigt högt tempo i första där Modo är snäppet vassare, den såg man inte komma på förhand direkt. IKO är grymt spelskickliga, känns som att pucken går på ett snöre fantamej hela tiden.

Ibland är det skönt att gå in med lite lägre förväntningar, men kändes ändå surt att tappa en 2-0-ledning när vi faktiskt förtjänar en fullpoängare men om någon hade frågat om detta slutresultat innan match hade jag tagit det alla dagar i veckan, som det har sett ut på sistone.

Viktigt att få ta den där extrapoängen.
Kommentera

Nä nu är det bara ladda om batterierna inför ett mycket tufft derby på fredag. Har själv bokat in ett besök på Fjällräven Arena på söndag då Almtuna kommer på besök. Ska bli trevligt att få se en match live.
Kommentera

Trilske: Skrev faktiskt innan matchen att vi vinner på straffar ;)

Låt detta nu bli en vändpunkt inställningsmässigt och att grabbarna kan fortsätta på den inslagna vägen
Kommentera

atomragnar:
3p till 3 platsen 8p till 9 platsen, men klart att vi är närmare 9 platsen då. Får vika mig där....
Kommentera

Gavelo: Hehe ja, det såg jag faktiskt. Men jag trodde inte på dig ;-)
Kommentera

Dundee:
Vad kul, skall själv se pantern den 29. Fest varje gång man skall till arenan🍾🍾🍾🎉🎉🎉
Kommentera

Tarasov: Blir att ladda dagen innan, åker upp på lördag och besöker staden lite och checkar in på hotell med lite alkoholhaltiga drycker :).
Kommentera

Tarasov: sjukt egentligen med tanke på vår långa svacka.
Kommentera

Lundin har nu bäst räddningsprocent i serien.
Hanses blir nog kvar på bänken ett tag till.
Kommentera

Trilske: 100% Tur inget annat ;)
Kommentera

Tarasov: kul i år att Modo är starka på hemmaplan, 11 matcher 2 förlorade treor o 1 förlust på straffar, 7 trepoängare o en tvåpoängare , lite mer poäng borta nu så kanske vi klättrar, synd bara på de låga publiksiffrorna, bra match ikväll , O-hamn skickliga då de kom in i Modos zon skapade målchanser mest varje gång men bra match av Linus ;)
Kommentera

Wauzsig: Där ser man hur duktiga mer eller mindre alla här på forumet är på att bedöma målvakter. ;-)
Lundin var ju utdömd 10min in i första matchen annars...

Hoppas för övrigt Hanses kan tagga till och rycka upp sig. Skulle vi gå till kvalspel så skulle det vara en sjukt stor fördel med två heta målvakter.
Kommentera

« · 1925998 · »