1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506576 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Pantern 170129

« · 1794177 · » Till forumet

Modo - Pantern 170129
Skall bli en trevlig avslutning på helgen med en match, synd att det inte är hemma men man kan ju inte få allt här i världen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 170129
Tarasov: Så jävla lustigt man lägger spelschemat, allsvenskan som brottas med redan tuff ekonomi skulle ju naturligtvis utnyttja fredagar och lördagar mycket bättre.
Varför spelar inte Modo ikväll?!!, bästa speldagen på veckan som garanterat genererar flest besökare och bäst ekonomi, ist spelar man i morgon vilket innebär att färre kommer kunna se matchen och försäljningen i barerna lär vara långt ifrån vad det är på fredagar och lördagar.
Kommentera

Gavelo: undrar om inte cmore styr litegrann över spelschemat.
Kommentera

Eller: Är nog rätt säker att cmore har sista ordet på spelschemat.
Det är ju därför man skippat fasta speldagar. Enligt mig den största anledningen att det kommer mindre folk. Men det verkar ju inte folk fatta.
Kommentera

Monno: har ingen aning om hur avtalet mellan cmore och HA ser ut och vad det genererar i pengar, om det går +-0 eller inte. Trist för Modo som förening att man tappar åskådare vilket medför att man inte får samma stämning i hallen.
Kommentera

Eller: Cmore förstör verkligen produkten, för klubbar och åskådare är lördagsmatch klart det bästa, men för tittarsiffror och reklamexponering i tv så är söndagar bättre eftersom fler är hemma.

Sen att Cmore påstår att man lägger samma krut på produkten AS som SHL visar väl bara vilka jävla lögnhalsar och pengakåta idioter som sitter i styrelsen där!
Kommentera

Gavelo: Jag saknar ofta spelarintervjuer i HA, i SHL kan dom ha fem reportrar på plats.
Kommentera

hanzon: Det kändes som om viasat producerade för att man älskade allsvenskan. Cmore verkar göra det plikskyldigast för att man är bunden av avtalet.
Kommentera

J F K: Till en liten del kan jag förstå cmore. Det kan verkligen inte vara roligt att producera västerviks hemmamatcher. Kameraplaceringen är fullständigt horribel och det går inte att göra något åt.
Kommentera

J F K: Men man kan ju iaf skicka dit kompetenta kommentatorer, helst inga som håller på ena laget och som förmodligen brukar stå i ena klacken vanligtvis ;)
Sen skulle ju Cmore kunna fördela ersättningen mer lika så kanske de minsta allsvenska klubbarna skulle kunna bygga om sina arenor så att hela produkten kan bli proffsigare.

Edit. Fast nu är det väl kanske hockeyligan som fördelar pengarna från sändningsrättigheterna?!
Kommentera

Gavelo: Nej, HA har tecknat ett avtal direkt med Cmore, se länk.
Kommentera

Gavelo: Tycker det är fullt rimligt att SHL och HA inte har samma ersättning.
Det är ju en betydligt mkt sämre produkt man ska visa i HA.
Sen kan man såklart diskutera om det borde skilja mindre. Men Cmore har ju ingen skyldighet att ge HA massa pengar bara för att svenska hockeyligorna ska vara jämnare ekonomiskt.
HA säljer till högstbjudande gissningsvis, och problemet nu var väl att det bara var Cmore som intresserade typ...
Kommentera

Monno: Jo, men det är lite som skillnaden mellan den spanska och den engelska ligan. I Spanien får Barcelona och Real 40% av alla tv-pengar. I den engelska handlar det om placeringen i ligan, oavsett att United och möjligen Liverpool är de som drar mest tv-tid.
Med hocleyförbundet god minne hade man kanske kunnat fördela det mer rättvist, men med jubelidioter som jörgen på shl eller egoistiska ledare som look och Helber lär det inte hända.
Kommentera

J F K: Nja där handlar det ju om att man fördelar pengarna olika till lag i samma liga.
Här handlar det ju ändå om olika ligor. Där en liga SKA vara sämre än den andra.

Det stora problemet som du säger är väl att SHL tycker sig styra och ställa över svensk hockey men egentligen bara ser till sig själv. (Kanske logiskt?)
Förbundet hade nog klarat av bättre att inte vara partisk.
Kommentera

Monno: Jag anser bara att man borde ge allsvenskan mer i ersättning, just nu är ju skillnaden mellan shl och allsvenskan enorm och många klubbar ligger ju på gränsen till konkurs varje säsong.

Shl är en bättre produkt och skall ha mer i ersättning, men så mycket bättre än allsvenska är inte shl, det fick vi bevittna i våras och det har vi sett flera gånger de senare åren, av den anledningen tycker jag att ersättningsnivån skall närma sig varandra mellan ligorna, det är fan inte mer än rätt och rättvist!
Kommentera

Gavelo: Samtidigt är det ju inte SHLs fel att dom är bättre på förhandla än HA.

Eller snarare, det är inte SHLs fel att Viasat inte var intresserade av HA så att Cmore typ fick monopol på att köpa rättigheterna.
Kommentera

Gavelo: Menar du att SHL borde ge pengar till HA eller menar du att någon annan skulle ge pengar?
Kommentera

Monno:
Problem med ekonomin verkar de flesta klubbar ha med några få undantag! Alldeles oavsett så tror jag att klubbar från allsvenskan kommer flyttas upp framöver samtidigt som SHL klubbar åker ur vilket ur vår synpunkt är det viktiga ;)
Kommentera

Tarasov: Ja de stora ekonomiska problemen är ju p.g.a att man vill vara en av världens största och bästa liga. Detta var lättare på tiden NHL var enda konkurrenten typ. Ingen ville till Ryssland, Schweiz tog bara emot några stycken och Tyskland var en skitliga rakt igenom.

Men värsta är väl att så enormt många unga spelare är i AHL. Det gör ju att 22åringen som skulle spelat för relativt låg ersättning behöver ersättas med ofta en rätt kompetent spelare utifrån. Och det blir dyrt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Från det ena till det andra
Tror du på vinst idag ?
Kommentera

Modo40: Karlkvist har gjort 15 mål, varav ett matchavgörande. Ståhl-lyrenäs har fyra mål, varav tre matchavgörande. Annars toppar Björklund just den statistiken överlägset.

Märkligt med statistik ibland...
Kommentera

Monno: Ja du har helt rätt, i grunden är det HA som förhandlat dåligt, men samtidigt är det svårt att motivera högre ersättning när de mediala runt ligan och matcherna är så undermålig.

Det absolut sämsta var ju att Cmore fick monopol, nu kan dom fullständigt diktera villkoren och konsumenterna får betala priset.

Aja nog om detta nu, det är som det är och tråkigt nog lär inget förändras så länge Cmore har detta kontrakt
Kommentera

Gavelo: Jag tycker att det skulle vara av intresse om cmore gjorde en undersökning bland abonnenterna om vilket lag som var och en av oss är mest intresserad av och styra tilldelningen av pengar därifrån.
Kommentera

J F K: ja det var ett ganska gott exempel på just det :)
Kommentera

Eller: Ärligt talat vet jag inte om jag gillar den idén med en intressebaserat underlag även om jag vet att det skulle gynna Modo då vi nog är de mest "populära" laget i allsvenskan tillsammans med AIK.
Jag ser hellre en helt jämn fördelning oavsett om det är pantern med 1000 pers på sina hemmamatcher eller Modo med sina 4000.

Läste för övrigt nyss att KHK i shl svårt att betala ut spelarlönerna, tungt om så är fallet!
Kommentera

Gavelo: Jag var nog lite otydlig där. Jag menade i slutändan det sammanlagda intresset inom SHL kontra HA.
Kommentera

Gavelo:

Hade dom redan i sommar, vilket man har mer förståelse för eftersom det är off season men nu så måste dom ha räknat publiken helt fel eller handlat på tok för mycket.
Kommentera

Amitiel: tror det är på tok för många klubbar som använder sig av glädjekalkyler.
Kommentera

Vet nån varför inte ritchie spelar
Kommentera

hockey_21:
Klev väl av föra matchen för att han mådde illa, så kan väl mycket möjligt vara släng av magsjuka.

Smotherman Ericsson Karlkvist kedjan låter som den kan bli intressant.
Kommentera

Amitiel:
Skönt med 4 ordentliga centrar att välja på
Kommentera

Tarasov: Inte för att vara negativ eller så (är man ju tyvärr alltid då det gäller Modo), men känns som att debutanten i Panterns mål kommer att spika igen totalt. Bara en sån där debutant-mot-Modo-känsla jag har...
Kommentera

Harry Luras:
Positivt/negativt får vänta till efter matchen för egen del, tills dess lever jag på hoppet och semlor:);)
Kommentera

Tarasov:

Vore kul ifall Eidstedt tagit sin bänkning på rätt sätt och går ut och spelar enkelt och rejält. Vi behöver ha honom att presentera på en jämn nivå nu när stor-janne är borta ett tag.
Kommentera

Återigen en ung backsida, även hur säsongen går så är man glad och stolt hur vi släpper fram våra juniorer, klarar vi av att behålla de flesta 1-2 säsonger så ser framtiden ljus ut.

Skönt att Ericsson är tillbaka, intressant kedja med Smotherman-Ericsson-Karlqvist

Ska hålla ögonen lite extra på Berglund ikväll för att se hur han sköter sig

Sedan är Stenqvist sjuk och missar dagens match.
Kommentera

Rytter: Krossa Pantern nu!
Kommentera

Modo har misslyckats i sin rekrytering av seniorbackar. Paris försvann, Eidstedt platsar inte, Hedman mycket sämre än man kan vänta sig.
Fyra juniorbackar i dom två första backparen. Berglund spelar i andra, Hedman och Eidstedt i tredje backpar.
Berglund är nästa stjärnskott. Mycket klok spelare. Ändå spelar han med galler.
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 0-0
Kommentera

S-vikaren:

Riktigt bra av juniorkedjan som spelade med Berglund och Leman bakom sig, fantastisk vändning och grymt avslut av Alba. Han vill jag se nästa år också.

Inte så rättvist att vi leder, vi har sett nervösa ut, och där kommer 2-0 till oss.
Kommentera

Webmaster: Vilken kille! Alba iskall.
Kommentera

hk: Lika som bär: Janos Hari - Emil Alba
Kommentera

hk:

Konstig match, Pantern är klart bäst i början sedan gör vi 1-0 lite slumpmässigt, sedan 2-0 i bytet efter och nu en stor chans för 3-0 genom Karlkvist och sedan utvisning med oss.
Kommentera

Harry Luras:

Ja lite kanske, dock väldigt olika på isen.
Kommentera

Rytter: Ja lite medstuds skadar aldrig.
Karlkvist förväntar man sig mycket av dock är han vass emellanåt. Hoppas han får utdelningen så kanske det lossnar.
Kommentera

Rytter: Vi måste stänga mitten!
Dom kommer ju igenom där gång på gång, med frilägen som följd.
Annars ser det ju bra ut
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 0-2
Kommentera

Domsjö:

Känns ändå inte stabilt, Pantern är riktigt farliga i sina omställningar och har väl haft två eller tre riktigt bra lägen, nyss ett friläge som vi släppte till lite billigt.
Kommentera

Spelar Stenqvist i Sellgrens tröja idag?
Kommentera

Rytter: Synd på smothermans chans.
Roligt ändå att se att han trycker till direkt.
Kommentera

Domsjö:

Ja det är det där man vill se, inget kladd bara pang direkt. Lite oflyt att han inte fick sätta den.
Kommentera

« · 1794177 · »