1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Pantern 170129

« · 1794632 · » Till forumet

Sv: Modo - Pantern 170129
J F K: Bra, då hoppas vi att dom fortsätter på det spåret
Kommentera

Domsjö: Sätt den !!!! Snälla.
Kommentera

Confusius:

STRAFF! sju sekunder kvar av perioden. Vi kan faktiskt gå till ledning.

Men det gjorde vi inte. Menlös straff.
Kommentera

Confusius:

Om du tror att AJ brytt sig om vad supportrar tycker och tvingas ta in Skröder så har du nog dålig koll. Skröder spelar för att AJ ville ha in honom.

AJ skiter i vad supportrarna tycker, kolla bara hur det såg ut i HV när han petade deras gamla trotjänare.
Kommentera

Gavelo: konstigt. under alla år jag följt hockey har det givit mer poäng att ha mer mål än motståndarna jämfört med om man spelar bra eller inte. Just nu är vi - tro det eller ej - mycket närmare kval uppåt.
Kommentera

Confusius: Men herregud Karlkvist, snacka om frysboxen.
Början av säsongen satt varenda skott, måste vända snart.
Kommentera

NuMo: Nä, det var en riktig skitstraff.
Vi ska vara glada att vi har oavgjort, så långt
Kommentera

J F K: Ja fast tendensen i spelet ser inte ut så.
Kommentera

Rytter:
Ja den värvningen är på minuskontot hittills.
Kommentera

Rytter: Varför tackade han då nej till Skröder flera gånger först, och inte tog in honom tidigare du som har koll?
Varför spelade inte Skröder från start?
Kommentera

Confusius: För att det var Svartvadet som var sportchef då?
Eller för att han gav upp på att hitta något bättre?
Tror aldrig AJ värvade Skröder p.g.a. supporter tryck. Det som kan skett isf är att styrelse lagt sig i.
Men jag tror/hoppas han spelar som en strunt summa mest för att vara en mentor åt alla unga spelare.

För övrigt så hade jag aldrig trott att det skulle kännas som att möta Skellefteå när man mötte Pantern. Dom har betydligt bättre tempo (dock bara sett 2a perioden) men som tur är skillnaden mot Skellefteå att Pantern inte är lika duktiga på sätta sina lägen.
Kommentera

Jakobsson kämpar och sliter, men påminner lite om Spina. Bra på grillor, men ramlar/tappar puck lite för lätt
Kommentera

Confusius:

Kanske var det Svartvadet som satt stopp? Lönekrav från Skröder som sänktes senare under säsongen när han inte fick nått annat kontrakt? Läge att bredda truppen och få in rutin? Kan inte svara på exakt varför och vad som ändrades.

Men jag kan garantera dig till 100% att det inte beror på att AJ kände sig tvingad pga supportrarna. Tror att du underskattar AJ:S integritet och överskattar supportrarnas förmåga att tvinga fram ett sådant typ av beslut.
Kommentera

dempa: Och skånskan gör det ju inte mer charmigt direkt...
Kommentera

Harry Luras:
Ehhh jo:)
Kommentera

Rytter: Kan naturligtvis vara så! Och visst jag kanske underskattar AJ, vet dock vilket tryck ledare och spelare sätts under i den här stan.
Och var det så att det var Svarten som stoppade Skröder så tycker jag att han gjorde rätt! Jag tyckte det var rätt innan säsongen, och jag tycker det var rätt när jag sett hur han presterat.
Nu hoppas jag att vi fixar fler poäng än 1 i den här matchen, Skröder får gärna avgöra
Kommentera

Monno: Till supportrarna räknade jag även sponsorerna, kanske skulle ha förtydligat det
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Confusius: Tåget börjar rulla och det känns som vi blir kvar på perrongen?
Kommentera

Harry Luras: Tråkigt att behöva konstatera vilken klasskillnad det är mellan lagen.
Är det vi som är så dåliga ,eller Pantern så bra?
Kommentera

Confusius: Kan ju ha varit så att dom hade ingen som kunde baka kladdkaka också😉😉😉
Kommentera

Robin Ztorken L:

Som alltid är det en kombination, det är så jämt mellan lagen så det räcker att Pantern spelar på topp och vi tappar 10% och då ser det ut så här.
Kommentera

Domsjö: Med tanke på hur han sett ut på isen så ligger nog din gissning nära sanningen, jag köper den ;)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Vi hinner tyvärr inte med, mkt tråkigt att bli frånåkta på det här sättet. Sätt nu dit den i PP
Kommentera

Tarasov: Jag tror faktiskt inte vi fixar fortsättningsserien? Vad ser ni som jag missar som tror vi kommer göra det?
Kommentera

Tarasov: Finns egentligen ingenting som talar för en topp åttaplacering i dagsläget.Vi är inte bra på någonting när man tänker efter, det vi har är en bra målvakt.
Uddlösa framåt och katastrof bakåt, och ett pp som jag inte vet vad det är.
Kass är det och har så varit i fem säsonger
Kommentera

Robin Ztorken L: Harald måste ha den jobbigaste rösten i världshistorien
Kommentera

atomragnar:
Som vi spelat de 5-6 senaste så är risken överhängande att vi missar top - 8. Trodde vi var på gång kring nyår, men tyvärr har de andra lagen gått framåt men vi har inte gjort det. Mkt tråkigt! Man kan iaf konstatera att den nya sportchefen har en rejäl utmaning framför sig!
Kommentera

Tarasov: Ska vi gissa på att Modo plockar hanses i slutet och pantern sätter 4:an direkt?!

Har Modo öht reducerat någon gång denna säsong när man plockat målvakten?!? Jag tror faktiskt inte de
Kommentera

atomragnar: "Tåget börjar rulla och det känns som vi blir kvar på perrongen?"

Tyvärr så gör de det, och det gör ont :(
Men vi måste naturligtvis gä för det, tyvärr så är vår defensiv katastrofalt dålig, och det är inte överraskande i sig när backbesättningen i princip består av juniorer.
Tror dom måste flytta ner Tobias Ericson omedelbart och värva 1-2 rutinerade backar som gärna får ha defensiven som adelsmärke.
Kommentera

Tarasov: Tycker att AJ skall ta den posten och anställa en ny tränare, han är inte mannen att leda detta lag som tränare.
Han får inte ut något av denna grupp, det har vi sett nu i typ 40 omgångar
Kommentera

Robin Ztorken L:
Absolut inte AJ som sportchef, antingen rider han detta i hamn eller så får det vara. Han har haft ca 1.5 år på sig med laget och även om förutsättningarna inte var de bästa inför denna säsongen så är har han haft möjlighet att påverka laget, att vi inte är topp 4 kan jag leva med, men utanför topp-8 är lite för dåligt. Laget jobbar tyvärr inte som en enhet.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Klasskillnad idag, Modo är tyvärr som vi befarat en längre tid inte ett topp 8 lag, tråkigt när ledningen haft så höga ambitioner på detta lag och tränare.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi har alltså NOLL poäng mot ett lag som har knappt 600 i publik snitt !!!!

Tycker du har en poäng ang AJ men samtidigt så har väl spelarna själva ett stort jävla ansvar !!!!!!
Kommentera

Robin Ztorken L: Foppa måste ju gråta blod.
Måste vara fantastiskt jobbigt att vara en vinnarskalle och behöva följa ett lag som till stor del åker runt med hängnackar.
Kommentera

Smurfen: Jo, men han lyckas ju inte få det ur dom.
Han verkar få till det som sportchef, men inte som tränare.
Han gjorde ju inte direkt succe under förra säsongen heller i tränarrollen

På den posten behöver vi någon annan, han misslyckades hålla oss kvar och nu är vi ett bottenlag i allsvenskan, den utvecklingen håller inte...
Kommentera

Tarasov: Nja. Det blir samma cirkus igen. Vi måste se mer långsiktigt än 1,5 år. Andreas har kontrakt två säsonger till. Han ska vara kvar. Spelarna gillar honom. Andreas gillar Modo.
Vi kör på!
Kommentera

Smurfen: Vi förlorar en match mot ett lag som spelar bättre hockey för dagen.
Kommentera

S-vikaren:
Kan väl iofs köpa att han får köra sitt kontrakt ut som är över nästa säsong.
Kommentera

Gavelo: Just ledningens höga krav innan säsongen kan ju ha satt onödigt hård press på alla unga killar i laget, tror dom sköt sig själva i foten där
Kommentera

Confusius:
43-20 i skott, många avslut från "slottet". Bara att gratulera Pantern, de har fått ihop det bra.
Kommentera

S-vikaren: Kan någon expert här inne förklara varför inte vi kan spela en sådan hockey så att det är vi som är det bättre laget .

- Fel spelare ?
- Dåligt tränad?
- Fel grund spel ?
- Ställs inga krav från föreningen ?

Eller vad handlar det om ??????

Satan i gata vad jag skulle vilja ha ett bra svar varför det är som det är !!

Är så less på denna loser mentalitet som finns i föreningen !
Kommentera

Smurfen: Man kan ju också se det som att vi har tagit NOLL poäng mot ett lag som ligger 3:a, och spelar bättre hockey? publiksnittet spelar ju mindre roll. kika på vårat clowngäng i rött, inte blir det bättre av publik.

hade vi haft 600 snitt hade vi kanske legat 3:a. inget skämt pressen har varit för stor.
Kommentera

Smurfen: Spelare och ledare med skev bild av klubben? Ibland undrar jag på fullaste allvar om spelare samt ledare som kommer till modo tror att det löser sig lite utav sig självt. Detta p.g.a det smyger sig in en tro om att lyckas då så många andra storheter börjat sin karriär i denna anrika klubb.
Kommentera

Smurfen:
1. För dåliga spelare
2. Vi värvar hela tiden fel spelare. På tok för många värvningar är ganska tröga på skridskorna och är på tok för dåliga i defensiven
Kommentera

Domsjö: Exakt!
Som jag skrivit i 1000 inlägg tidigare så lever en stor del av våra supportrar i det förgångna, det gäller även en del ledare och styrelsefolk. Det gås omkring och brättes om hur många NHL-proffs vi producerat år efter år efter år!

Hockey är en färskvara och man måste leva i nuet. Och för att gå framåt, bli bättre måste man hela tiden se framåt, INTE gå omkring och drömma om Foppa, Susse, Sedinarna, Macke o.s.v. det var DÅ och nu är NU

Dessutom har ju Sportcheferna/GM´s dom senaste 7-8 säsongerna verkligen värvat fel typ av spelare, påfallande ofta är dom tröga och långsaa på rören, och ser man till backar och centrar så har dom oftast varit bra med pucken men totalt bedrövliga i defensiven.
Kommentera

jeensen:

Vad pratar ni om, vi har ju vunnit mot Pantern hemma senast så det blev 3/1 i segrar till Pantern.

Nej nu är det 12 matcher kvar, ifall vi vinner 8 av dessa så spelar vi slutspels serie. Där har vi målet att gå mot.

Tyvärr så börjar jag tror att vi kommer missa, var helt säker tidigare att vi skulle hamna topp-8 eftersom spelet blev bättre och bättre hela tiden. Men nu känns det som vi tagit två steg bakåt igen.
Kommentera

Rytter: Miss av mig, Mindes inte vi vunnit mot dom tidigare iår.

Men ja låt oss hoppas på 8 av 12 blir svårt, då det inte är det inte två steg bak utan samma cirkel som upprepar sig. Skänker lite hopp för att sedan slita det från oss lika fort. Trött börjar man bli.
Kommentera

jeensen: Det blev en miss av mig också ang en seger mot Pantern , sorry !!
Kommentera

Tarasov: Trodde han skrev på för tre säsonger. Aja..
Kommentera

« · 1794632 · »