1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507148 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - (S)AIK 18/1-07

« · 819556 · » Till forumet

Sv: MoDo - (S)AIK 18/1-07
Salle: lite trist att pierre inte får igån sitt spel.. han e ju annars en bra back med bra offensiva kvaliter... inte ett mål har han gjort än va?
Kommentera

Salle: Enligt Virus så gjorde Hedin sin bästa match sedan återkomsten till MoDo. Men jag håller med dig att han var den sämsta av backarna.
Kommentera

Skapligt skön seger. Nu kan man njuta av färden upp till fjällen i natt.

"Skröders Höjder", vilken underbar spelare. Och Morrison. Och Susse. Och Adam. :-)
Kommentera

Salle: Virus tyckte att han gjorde sin bästa match sedan han kom till Modo. Då måste han ha varit bedrövlig tidigare.
Kommentera

Salle: ok.. huvudsaken att trissan satt i kassen =)
Kommentera

Cyklob: Nä idag var det väl ingen som gjorde en dålig match. Dock är faktum att Pierre Hedin var klart sämsta back återigen.
Kommentera

yaqop: Deras specialtet är väll att förvränga om man säger så :)
Kommentera

Hawerchuk: Tycker faktiskt att alla dom spelare som varit kritiserade under säsongen gjorde en mycket bra match idag. Var väll egentligen inte någon som fall ur ramen. Sedan Per-Åge Skröder och Justin Morisson vad säger man, förläng kontrakten bums Ecke.
Kommentera

Berka: Svarten är på pucken men den kan ha varit inne redan då han touchar trissan.
Kommentera

Sportbladet har en intressant formulering om Modos förstafemma.

"I kväll gjorde femman samtliga tre mål i 5-0-segern mot Skellefteå. "
Kommentera

Jaha, nyss hemkommen från tv-soffan. Stabil insats av Modo.

Roligt att se lite mer av Blatny. Han kommer bli en tillgång, det ser man redan nu. Verkar fungera bra med Steen och Pettersson. Han blev lite matt på slutet men det är ju förståeligt. Roligast av allt var förstås att se Öberg med Svarten igen, de klickar alltid. Och Döme verkar gilla att få lite mer offensivt utrymme istället för att behöva täcka upp för en vilt flängande Horava. Som förresten gjorde en bra match idag när han, som Lückner så klockrent nämnde, tänkte mindre och bara körde på.

Harald har en angenämt problem att försöka lösa när Salle är tillbaka.

Jag glömde nästan Timanders rumpvärmare. När Öberg har haffat roligast får bullkungen nöja sig med kuligast.
Kommentera

Frisco: Är det bomben?
Kommentera

Frisco:De v inte brolin... de va sivert öholm i utklädd till brolin
Kommentera

Martin S: Vad gjorde Brolin där?
Kommentera

Berka: Så jävla underbart, nu kände man igen grabbarna :)
Kommentera

MorganaLefaey: ok ok ja men man måste jobba =) ja kul å molinder fick ett ass =) a snyggt mål =) du får se reprisen om du hr möjlighet..
Kommentera

Berka: Tyvärr så sitter jag och jobbar och låter mitt årskort bli outnyttjat för kvällen. Man skämms, man skämms. Och där missade man att mål av Horava. Ack.
Kommentera

MorganaLefaey: ser du inte matchen? =) jo öberg gick runt å la in den vid bortre stolpen..där svarten stod å ja nästan nästan nuddade pucken.. faktiskt svårt att säga om han nuddade pucken när man ser reprisen.. =)
Kommentera

Berka: Nu blev det iofs inte svarten men  väl Pöberg. Som det lät på webradion så var ändå svarten inblandad då 2skaikare var upptagna med honom.
Kommentera

Berka: aj millimeter från att svarten avgorde..de blev öbegr ist. =)
Kommentera

Öberg > Wernblom
Kommentera

Berka: Guuud va "virus" surrar om saik`s ribbträffar på canal+.....
Nä nu går svarten in och avgör direkt i 3:e =) go go go
Kommentera

MorganaLefaey: ja de kan ligga nått i de... äh jag måste nog gå å höra efter med mig själv vad jag menade..=)
Kommentera

MorganaLefaey: Kanske skulle vara Kul som om man var med en Sköka.
Kommentera

Berka: kul som en sköka?
Kommentera

Berka: Den stavningen... den ni "skökul" ? vad mende jag med de? =)
Kommentera

Cyklob: =) go go go... skökul att skåda modo i box och pp =) like it
Kommentera

Martin S: Det tycker jag att ni skall göra. Ett aktat namn som det säkert finns lite gamla luringar om.
Kommentera

Hawerchuk: N
Kommentera

Skröder > Wermblom
Kommentera

Martin S: Kärran har ju redan varit med på C+ alldeles nyss :-)
Kommentera

MorganaLefaey: Anders Hedberg är i hallen, kanske ett möjligt intervjuobjek till MTV...
Kommentera

knaskamilla: Verkar helt klart som om så är fallet. Men varför gör han på detta vis? Nog måste Harald vara medveten om att jag är överlägsen när det gäller att ta ut lag.
Kommentera

Ikväll blir det torsdagsseger. Fungerar alltid som en fin försmak för helgen.
Kommentera

Berka: instämmer ikväll blir det seger, känns som att vi kommer göra mycket mål med :)
Kommentera

MorganaLefaey:

Han kanske inte bryr sig om vad du tycker?
Kommentera

Berka: Varför bänkar han Hedman då jag tycker både Hedin och Jonsson och kanske även AA gjorde minst lika dåliga insatser förra matchen? Har Hedin gjort någon bra match sedan han kom hit? Har Jonsson varit bra i någon match de senaste 10?
Kommentera

Poffa: Och nu har det blivit 16st. Börjar folk inse att de inte spelat så bra den senaste tiden eller vad handlar det om.
Kommentera

Poffa: ah jag känner segerns sötma... ikväll damer å herrar blir de fart på nolaskogarnas stolthet... saik kommer att få de tufft.. =)
Kommentera

hellge: Sista sittplatsen? Det är ju en hel hög med sittplatser kvar.

Ja, eller två i alla fall. 167 stycken ståplatser är det också kvar.
Kommentera

Poffa: Det var säkert en TIKare som köpte den sista sittplatsen. Nog fan blir det full, tror jag.
Kommentera

knaskamilla:

En retorisk fråga det där...

Ja, fast ganska litet.
Kommentera

Poffa: Trevligt, bara att hoppas på att spelarna kan göra en bra match nu när det är så mycket folk som sökt sig till arenan :).
Kommentera

169 biljetter kvar.
Kommentera

hellge:

Det är något fel på mig. Jag tänker "jaha...hoppas de spelar aningen bättre än de gjort på sistone så det inte blir förlust i alla fall". Och "fan, jag måste hinna hem och äta innan matchen".
Kommentera

hellge: Glömt? Leder inte Modo med 2-0 efter 10 minuter in på första så ska du få se på glömskans motsats hörrö!

Som jag skrev förtio inlägg ner, det känns som den inledande slutspelsmatchen för mig. "Får...inte...förlora...".
Kommentera

hellge: Blir det inte fullsatt? 184 biljetter kvar för fem minuter sedan.
Kommentera

Det är märkligt.

Det är match på måndan, MoDo spelar illa, inget funkar, powerplayet suget, stämningen är usel, Krizan vacklar, Susse gnäller, Salle är skadad...

Det går en dag och vi gnäller, fast något mindre…

Det går två dagar, gnället upphör, abstinensen efter mer hockey börja komma åter…

Det går tre dagar, förlusten är helt bortglömd, man kollar klockan, man checkar laguppställningen, kollar sålda biljetter, man diskuterar matchen, man tittar på klockan, man kollar antal sålda, matchvibbarna börjar infinna sig, allt det gamla är glömt…
Kommentera

shinzawai:

"Jag vill inte se han göra mål på Modo, inte slåss med ngn Modoit. Man vill helt enkelt inte se sina ex med andra. :)"

Haha, fyndigt.
Kommentera

Gusse: Jag tycker INTE att det är kul att se Werner på andra sidan rödlinjen, alls. Jag vill inte se han göra mål på Modo, inte slåss med ngn Modoit.

Man vill helt enkelt inte se sina ex med andra. :)
Kommentera

« · 819556 · »