1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - (S)AIK 18/1-07

819903 · » Till forumet

Sv: MoDo - (S)AIK 18/1-07
Frisco: Tror du det... Men då borde det ju smitta av lite på AM också tycker jag.
Kommentera

Salle: Jag tror att du och din stolsgranne påverkar varandra för mycket när det gäller förmågan att skaffa egen uppfattning.
Kommentera

Gidde: Adam och Tobbe var ju några gånger inne på hela PP och när Timmy och Hasse båda satt på fel bänk så blev det ju än mer tid.
Kommentera

Gidde: Jag och mina kompisar satt och funderade på om det kan vara så att Timmy behöver någonstans mellan 25 till 30 minuters speltid per match för att riktigt kunna komma till sin rätt, för nu när andra börjat "inkräkta" på hans backtid så har han ju inte varit lika dominant.
Kommentera

Salle:

Inte ofta Timmy inte ens är Top-3 i istid bland backarna.
Själv så tyckte jag faktiskt att han spelade mycket, men jag hade nog fel..

Nr Femma Namn Pos Mål Ass +/- Skott Utv.min Istid
38 1 Adam Andersson RD 0 2 1 5 0 24:17
6 1 Tobias Enström LD 0 0 1 1 0 23:55
35 2 Pierre Hedin LD 0 1 0 1 2 22:28
3 2 Mattias Timander RD 0 0 0 3 2 19:45
5 3 Hans Jonsson LD 0 1 2 1 4 15:28
32 3 Tobias Viklund RD 0 0 2 1 0 13:31

Adam hade dessutom mest!!
Kommentera

hellge: Hedin fick ju tillsammans med Enström 4* av ÖA så han måste ju tydligen varit "Dominant". Själv måste jag ha blinkat dom gångerna han dominerade eller så ser man fel på person där uppifrån "pressläktaren in the sky"
Kommentera

hellge:

Det står ju iofs inte när i andra perioden de flyttade upp spelet en aning. De kanske menade med fem minuter kvar.
Kommentera

Hawerchuk:

Fel, du. Han citerade ju faktiskt Sollebon LJ.
Kommentera

hellge: Du är kändis hellge, och från Sollefteå:

"Från Banjolirarnas "Hockeysnack" skrivet av en Solleftebo
Angående frågan varför det var sån "Konstig" publiksiffra

"hellge: Anledningen till det konstiga antalet besökare i förhållande till antalet biljetter som fanns kvar har sin förklaring. P.g.a att delar av Skellefteåklacken inte kan sköta sig utan beter sig som idioter så släpptes det igår hundra biljetter mindre på ståplats. Detta för att man skulle kunna göra ordentliga avspärrningar mellan SAIK:arna och de vanliga besökarna"

SUCK!
Så vi kan inte sköta oss" -StigVig
Kommentera

Under rubriken: Allting är relativt, lägger vi in följande citat från tidningen Norra Västerbotten.

”I andra perioden flyttade AIK upp spelet en aning.”

Andra periodens första skott sköt Skellefteå efter 13 minuter.
Kommentera

knaskamilla:

Eller hur, Antos är ineffektiv mot bra försvar, men han är grym på ta in pucken i zon vid PP, förmodligen seriens bäste.

Poffa:

Vad jag menade var att Hedin inte var en total katastrof som han var mot Luleå. Och ja, Enström är vår bäste back, dock hade han några färre ASG-pucktransporter än tidigare. Kanske var det därför jag upplevde honom som något anonymare.
Kommentera

knaskamilla: Om alla biljetter är sålda är det utsålt. Sen spelar det ingen roll om det är 7600 eller 7500. Fullsatt? Ja, det är fullsatt då med.
Kommentera

hellge:

Jag skulle vilja påstå att Antos gjorde ungefär vad han brukade göra i MoDo också. Kom i full fart in i zonen med pucken, men sen...hände ingenting.
Kommentera

Lumber Jack:

...och då är ju frågan: räknas det som fullsatt om man spärrar av och sparar hundra platser, och det är 7500 i publiken? Jag tycker: inte.
Kommentera

hellge: Anledningen till det konstiga antalet besökare i förhållande till antalet biljetter som fanns kvar har sin förklaring. P.g.a att delar av Skellefteåklacken inte kan sköta sig utan beter sig som idioter så släpptes det igår hundra biljetter mindre på ståplats. Detta för att man skulle kunna göra ordentliga avspärrningar mellan SAIK:arna och de vanliga besökarna.
Kommentera

Poffa:

Så länge de vill i slutspelet så är jag nöjd.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag glömde skriva att vår förstakedja är totalt dominanta, men bara då de vill. Hoppas de vill oftare framöver.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Enström anonym? Han är ju återigen bäste bäck, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Han har denna säsong gått från barnförlamning till landslagsklass. Hedin verkar dock inte vara den förstärkning som jag hoppats på. Han har inte många rätt just nu.
Kommentera

Gidde:

Jag ställde en fråga för några dagar sen som aldrig blev besvarad. När gjorde Modo en bra match senast i SA förutom den mot FBK?

Jo:

Torsdag 2006-11-30 MODO - Timrå 8 - 1

- Nu tycker jag Modo var stabil igen och gjorde en väl gjuten insats. Både Pierre och Adam var bättre. Adam gör en helt okey insats, enligt mig.

- Morrison är nog vår bäste spelare just nu. Peter Öberg kommer att få sitt fullständiga genombrott nu, om han får fortsätta med Svarten och Döme.

-Hasse däremot har problem, spelet utan fasthållningar och bök passar inte Hasse. JAg tror inte vi får se honom riktigt bra igen nå mer, tyvärr.

- Skönt också att Horova lirar i fjärde linan. Viklund var också bättre, medan Timmy har sänkt sig från att vara +++++ till att bara vara ++++.

- Victor Hedman mot Mora?

- Sämre än Löven!

- Werner var trött och Antos är en fantom på ta in pucken i zon vid PP.

- Vingelborg var lite jobbig där vid 3 mot 5 men skötte förutom det sig hyffsat.

- Enström var anonym, men Krizan bugade som en romersk tjänare när han tackade klacken.

- Konstig publiksiffra. Det var ju bara några plåtar kvar 16.30

- Det är rätt skönt att vara på ståplats när andra laget har supportrar på plats. Nästan oavsett hur mycket de skriker och sjunger så hör man dem inte.

- Förbjud bortatrumma!
Kommentera

hellge: 13 minuter in i andra ska det vara din pellejöns.
Kommentera

SAIK sköt sitt sjunde skott 13 minuter in i tredje, snacka om trubbigt anfall.
Kommentera

El Maco: Hittade ingen smiley som kombinerade lol och urk...
Kommentera

Salle: Halt i stjärten med den betydelsen finns en intressant historia om. Det finns en välkänd/ökänd skribent som heter Dan Savage (inte Sven Savage) som skriver sexspalt i bland annat Village Voice, alla gratistidningars förebild.

Efter att en politiker vid namn Rick Santorum likställde homosexualitet med pedofili och sex med djur utlystes en tävling om att döpa något sexuellt till Santorum. Efter omröstning bland läsarna valdes definitionen (min översättning) "den blandning av glidmedel och fekalier som bildas vid analsex".

Santorum förlorade för övrigt valet senast.

en.wikipedia.org/wiki/Santorum_%28sexual_slang%29
en.wikipedia.org/wiki/Savage_Love#Santorum
Kommentera

Salle: Äh, något måste han väl snappa upp. Hedin sägs dock inte vara någon klippa på brödbak, alldeles för släpphänt och degig, så han fick sig en skrapa
Kommentera

Paddan: Jag som trodde Timmy bara gjorde lussebullar och semlor.
Kommentera

Salle: Han kanske ville ha Timanders recept på kanelbullar
Kommentera

Martin S: Japp. Han satt med Hedberg och en massa slipsnissar uppe på 420 i 1:a och 2:a perioden. 3:e såg han från Foppas loge.
Kommentera

Frisco: Vart var Brolin? I SBA?
Kommentera

scim:

Naturligtvis.
Kommentera

Hawerchuk: vad är det man brukar säga ? en bild säger mer änn tusen ord ? :)
Kommentera

El Maco: Halt i stjärten??? Det var ju grusmatch sa du???
Kommentera

Hawerchuk: precis en sån gjorde jag på en grusmatch i somras. Man blir först förvånad och sedan halt i stjärten.
Kommentera

knaskamilla:

Det är givetvis sektion 420 han ska köpa årskort på.
Kommentera

knaskamilla: Ja han och familjen flyttade in i en ny lgh i i somras men det är inte så mycket längre bort till den nya från er lgh.
Kommentera

Salle:

Småkär? Tror jag ska börja skicka kärleksbrev. Han är mycket zööötare än ZötZacke. Förresten sägs det att han har flyttat därifrån.
Kommentera

MODOJohan: Både Niklas Holmgren och Virus tror jag personligen är lite små föjusta i Modo. Holmgren är ju helt tokig när Modo Spelar :)
Kommentera

knaskamilla: Inte är du lite småkär på den nya grannen?!?!
Kommentera

Hawerchuk: Jo. Jag har alltid uppfattat Virus som en ärligheternas man. Trots om han spyr lite galla över Modo emellanåt så är det ren sanning. Det är fint med en sådan klarsynt bisittare. Skarp som få. Han skulle ha en del att ge inom tränarbranschen.
Kommentera

65selander:

Man undrar ju vad hon gjorde där...

Frisco:

Jag tror att Brolin funderar på att överta Lückners jobb. Eller också är han sugen på ett årskort på sektion 401 och satte sig så nära han kunde för att reka.

Förresten...vad gullig Krizan var när han tackade klacken. Han är zöööötazt!!!!
Kommentera

Hawerchuk: Själv tror jag det är så enkelt att vissa inte tål höra sanningar. Vilket Virus ofta är en mästare på att leverera, precis som en bisittare ska göra.
Kommentera

Poffa: Virus hatar alla lag. Eller också är det så enkelt att det fattas något hos vissa supportrar. Välj valfritt alternativ.

"Karln är ju så jäkla anti-aik man kan vara!"
Saxat från North Power.
Kommentera

Cyklob: Jo, han storlog uppe på pressläktaren i SBA.
Kommentera

Poffa: Nej nej nej nej nej

Cyklob: Ja ja ja ja ja
Kommentera

Hawerchuk: okok jaja mitt tips om att svarten skulle in å avgöra direkt i 3:e va gansk nära iaf.
Kommentera

Poffa: Tycker det verkar som att Virus gillar MoDo jag, det lag han verkar hata mest av alla är ju Timrå. Så fort Timrå förlorat så åker smilet på :)
Kommentera

MODOJohan: Nej, nej, nej. Nu har du gått på Timråfansen propaganda igen. Bortse från deras trams, se och hör själv istället.
Kommentera

Poffa: Så kan du inte säga. Virus älskar oss.
Kommentera

Berka: På tv-bilderna såg det aldrig ut som att Svarten rörde pucken.
Kommentera

MODOJohan: Virus hatar ju MODO, så det är väl klart han säger så.
Kommentera

819903 · »