1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Skellefteå 121115

« · 1534162 Till forumet

MoDo - Skellefteå 121115
– Skellefteå är ett roligt lag att möta. De spelar en hård och ärlig hockey, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Skellefteå 121115
Frisco: Någon här som har info hur det ser ut för steen och hans skada?
Kommentera

Berka:Hörde nått om gallsteen.
Kommentera

Modoante: Han vilar upp sig och vässar formen, SleepSteen. Känns ändå rätt bra att Påhlsson, Steen, Edler och Sedinarna snart är klara för match...
Kommentera

Icing-Ove: Ska Edler spela något denna säsong menar du?
Kommentera

McFire: Edler håller igång. Men, ska Challe och DIF spela nån hockey i år?
Kommentera

Icing-Ove: Okej, han är ju sjukskriven och har lön och gällande kontrakt i NHL pga det trots lockouten tänkte jag på.
Nej, Challe tränar inga lag som spelar hockey, lär inte göra framöver heller.  
Kommentera

McFire, Icing: "Mesigaste Mästarna", snart på en uterink nära dig!

Följer de IK Göta o andra forna storheter?

Kommentera

Skulle gärna se att man kör en kedja ikväll med Muller/Sundström/Skröder alternativt Nagy istället för Skröder. Tror att Muller skulle passa bra in där faktiskt.

Sedan skulle man i en andrakedja kunna prova Spina/Ritola/Nagy(eller Skröder)

Tycker inte att försöket senast med Kempe/Ritola/Skröder blev speciellt lyckat. 

Kommentera

Rytter: Inte jag. Jag tycker att man kan göra en förändring som man nu gjorde, men om man börjar kasta runt folk i olika formationer är risken stor att en stor (ännu större) osäkerhet sprider sig. Dessutom tar det i regel ett tag innan man lärt sig hur en annan spelare agerar, vilket gör det svårt för spelarna att hitta rätt roller.

Dvs, antingen låta spelarna fortsätta som förra matchen eller gå tillbaka till "det vanliga".

Kommentera

Rytter: Sedan hade jag föredragit att sätta Nagy med Skröder och Sundström, men då man valde en annan lösning tycker jag att man ska ge den tid att sätta sig.
Kommentera

Vet inte om nån har noterat detta men äntligen säger jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Modoante: Men ja! Äntligen gör de något åt introt. Och den låten är perfekt! 

Ser firma Gunnarsson-Possler är med ikväll, spännande! 

Ikväll bryter vi trenden mot Skellefteå. 

Kommentera

MODO Hockey

Goalies  
29. Starkbaum, Bernhard
30. Ullmark, Linus

1st Line  
49. Regehr, Richie
51. Ahnelöv, Jonas

12. Spina, Dave
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line  
15. Cumiskey, Kyle
3. Lehtivuori, Joonas

70. Kempe, Mario
18. Ritola, Mattias
22. Nagy, Ladislav

3rd Line  
38. Torp, Nichlas
6. Byström, Ludvig

17. Madsen, Morten
28. Forsberg, Kristian
27. Öberg, Peter

4th Line  
75. Stehlik, Richard

33. Possler, Gustav
35. Gunnarsson, David
25. Müller, Marcel

Extra Players
62. Hari, Janos  (LW)
Kommentera

Blake: Man vill ju alltid vinna mot topplagena, och speciellt saik nu då efter så många raka torsk, men tittar man på formen och trupperna på papperet så är 1-7 mer troligt än 3-2, faaaaast man får väl bara hoppas på de bästa, men man ska som sagt inte ha för stora förväntningar.
Kommentera

Berka:Allt talar väl för SAIK ikväll? Så just därför! 4-2 i öppen kasse.
Kommentera

bj21: Helt otroligt! Modo fixar 3 mot 5 i nästan två minuter. Imponerande!
Kommentera

bj21:Haha nä modo är de sämsta lag sundlöv ställt på i... nä just ;)

nämen seriöst, saik är dubbelt så bra som modo i ALLT, vi ska vara riktigt nöjda om vi gör ett mål, något mer kan vi inte begära för saik skulle kunna gå på 50% och vinna denna match. Och sett till första kvarten så vill man inte se något mer då man vet att saik pissar ner oss

Kommentera

Patrik Källstr:

Jag tycker inte att Spina förtjänar sin istid i dagsläget, utan skulle mycket hellre se att Hari eller någon annan fick den. Efter att ha klarat två minuter 3-mot-5 får man inte slarva som han gjorde, men tyvärr är det inte första gången.

I början kompenserade han misstagen genom att göra en del mål, men i dagsläget är han tyvärr ingenting mer än en säkerhetsrisk.

Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker inte sundström förtjänar istid  öht just nu!

ska vi tro att skottsta. lär sluta typ 5-25 eller nått efter första

Kommentera

Bad_Brett: Vi har inget som ens liknar uppspel. Oerhört att ens ta oss ur egen zon eftersom vi står still och duttar.  Vart är farten?
Kommentera

NuMo:

Förnedrings TV... 100-0 i skott känns det som.

Ändå har Modo fått två riktigt fina lägen som man slarvar bort med nonchalanta avslut. Temposkillnaden på lagen är astronomisk.

Korpen nästa för Susse.

Kommentera

NuMo: 5-18 i skott, är det nån i modo förutom possler och kyle som åker skriskor?

vart är susse,skröder,nagy,ritto,kempe???? vart fan är hjärtat, vart är jävlaranammat,vart är styrkan??

0-1 ska vi vara nöjda med

Kommentera

NuMo: Nu tycker jag inte SAIK är så imponerande heller. De är duktiga på att ta sig in i zon, men det krävdes ett rejält misstag i markeringen för att de skulle göra mål. Annars har de oerhört mycket puck i hörnen och tar avslut där Starkbaum har full sikt från ofta ganska långt håll.

Spina har gjort två riktigt djävla usla utspel ur egen zon. Det ser så bedrövligt ut när pucken inte ens orkar över blålinje. Sedan blir det inte bättre när Ahnelöv ska bakom mål istället för att lita på Sundström har sin kille. Börjar lita på de övriga istället för att överkompensera hela tiden!

Två rena frilägen i alla fall. Skröders efter lite naivt spel från SAIK och Cumiskey efter att Lindström lekt primadonna.

Kommentera

Berka:

Spina förstör hela Sundström-kedan i dagsläget. Allt hans slarv leder till stressade situationer, toklånga byten och obefintligt passningspel. Inte direkt det spelet Sundström trivs med. Spina skall bänkas omgående, allt annat vore ett skämt.

Kommentera

Bad_Brett: Håller med. Sundströms kedja har levt på att ha en ytter som åker någorlunda förutsägbart och är duktig passningsspelare. Spina är varken eller. Hari har jag personligen lite svårt för, men gärna Possler, Nagy eller Müller där.

Spina kan väl spela med Kempe så blir det en lite mer chansartad kedja som inte nödvändigtvis behöver vara dålig. Bara att den knappast lär göra några mål där pucken går som på ett snöre...

Kommentera

Bad_Brett: spina är iaf den enda som försöker göra nått, sundström jobbar varken framåt eller bakåt, han slår bort alla passningar samt att han drar på sig utvisningar för att han hakar efter ist för att åka skriskor, bedrövligt för en kille med så mycke hockey i sig. men hela kedjan skapar inget framåt så nått måste göras
Kommentera

J F K:

Ja, det skulle säkert kunna fungera. Men sett till den här matchen tycker jag ändå att Uffe borde markera att han inte accepterar den här typen av spel. Det handlar ju inte om oturliga misstag, utan ett fruktansvärt naivt och huvudlöst spel, framförallt mot Skellefteå.

I en sådan här match är Spina killen som ska jobba hårdast av alla i forecheckingen, inte den som ska åka och leta den ultimata passningen på egen blålinje.

Kommentera

MEN NU ska jag vara positiv, kom igen modo nu vänder vi och vinner

;-)

Kommentera

Taskigt av saik att inte låta modo komma över egen blå i vårat PP
Kommentera

Berka: Vad är det för juniortakter. Spelare efter spelare stirrar på puck i stället för att gå på kropp.  Så uselt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Så JÄVLA DÅLIGT!

Världens sämsta försvarsspel!!!!!!!!!!

Kommentera

Sawchuk:

Detta kommer bli en sån där traditionell överkörning som vanligt när Modo möter Skellefteå :)

Kommentera

Sawchuk: HAHAHA pinsamt va?!;)  herregud vilket skitgäng uffe å de andra satt ihop
Kommentera

J F K:

Muller med Skröder och Sundström? Skulle man inte köra samma kedjor som sist för att ge dom tid att hitta varandra tyckte jag du sa. Antingen det eller köra de man började säsongen med, att mixtra nu var ju onödigt.
Kommentera

Patrik Källstr: överkörning är det väl redan????

Saik leker ju med oss, skrattar och kissar på oss

Kommentera

Rytter:

Sällan man ser fler än två modoiter samtidigt i TV bilden....

Kommentera

Sawchuk: kolla i båset?! ;-)
Kommentera

Bra Modo, kom in 2 gånger i anfallzon i PP, starkt.

Gillar komentatorn, "DET GÅR SÅ LÅNGSAMT NÄR MODO SKA ANFALLA"

Kommentera

Berka: Från fantastisk hockey, om än aningen ineffektiv, till ett spel där man frågar sig om det är ett div. 1 lag som spelar.
Kommentera

Rytter: Bänkar man Spina har jag väldigt svårt att se hur man kan spela honom med Susse eller vad tror du? Då blir det en förändring oavsett...

Jag menar att man ska försöka spela ihop kedjor, men givetvis kan man under match göra förändringar för att väcka laget.

Exakt alla som ser hockey måste väl ha begripit att Lehtivuori inte ska spela med Cumiskey?

Kommentera

J F K:

Läs vad du skriver. Man bänkar väl inte Spina om han ska spela med Kempe eller?
Kommentera

NuMo: skröder med puck i pp är de kanske sämsta tänkbara då han är helt handikappad med puck, han ska stå enbart framför mål. sen är det ju faktiskt inte konstigt att vi aldrig får någon press eller kan rida på framgången då modo   A L D R I G  gör mål, alla skott sitter i magplattan eller utanför
Kommentera

Berka:

Vart är våra naturliga målskyttar... :O

Kommentera

Rytter: Då du verkar ha lite svårt med läsförståelsen på mina inlägg så lägger jag ned den diskussionen.

Det såg trots allt bättre ut, men man har ett bedrövligt självförtroende. Sådana spelare som Nagy och Skröder ska ju i första hand söka skott och om det inte finns läge möjligen passa. Nu letar alla passningar och om de inte hittar någon så skjuter de efter att målvakten kommit i position. Vi har passat bort så många bra lägen att man blir grinfärdig. Skjuter man får man minst en målchans och kan eventuellt få en retur. Missar man en svår passning har man NOLL procents chans att göra mål.

Kommentera

Sawchuk:

Varför är Björn Svensson petad egentligen, han är inte sämst i det här gänget.

Kommentera

Sawchuk: Jag vet faktiskt inte. Jag gillar Svensson i en fjärdelina. Han är förvisso inget hot framåt, men han är duktig defensivt och gör alltid en bra arbetsinsats. Jag hade hellre sett honom än Madsen för att nämna någon.
Kommentera

J F K:

Cumiskey ser för övrigt ut att ha klister under skridskorna i den här matchen. Jag undrar om isen är dålig, pucken hoppar och far... Fast å andra sidan tycks ju inte Skellefteå ha några stora problem med det.

Det är såklart svårt att vinna ifall man hellre svänger ner bakom motståndarmålet än att sätta pucken i öppen kasse. Ta Ritolas läge i början av perioden till exempel. Istället för att bromsa in framför mål och försöka kämpa in returen, glider samtliga spelare ner bakom förlängda mållinjen. Och när MoDo äntligen lyckades få igång passningspelet i slutet av perioden, ja, så slarvades varenda läge bort genom att åka och dutta bakom mål. Usch.

Tips från Bad Brett: Sätt Nagy med en riktigt spelskicklig kille och beordra honom att skjuta på allt som rör sig.

Kommentera

Bad_Brett: I ärlighetens namn var verkligen inte SAIK bättre än Modo i andra perioden. Tyvärr beror det inte på att Modo är så bra, utan att SAIK faktiskt är oerhört usla.

När SAIK kommer två mot två så tog de - förvisso ett rätt menlöst - avslut. Båda modospelarna åker förbi målet och vänder med en stor svängradie. Bägge SAIK-spelarna bromsar framför målvakten för att vara beredd på en retur eller liknande.

Kommentera

J F K:

Sådärja!

Lite momentum nu då!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Sawchuk:

Synd, men vi är i varje fall bäst i serien på att stirra på puck...

Kommentera

« · 1534162