1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507823 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta

« · 2565144 · » Till forumet

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Sigge: med det resonemanget skulle det stått två noll nu....
Låst ämne

Golden boy : Nu blir det nog underläge.
Låst ämne

Fan vilken onödig utvisning
Låst ämne

Rödluvan: Fyfan vad löjligt. Hade han smör i handskarna?
Låst ämne

Bad_Brett: Boxn är för liten!!!!
Låst ämne

Bad_Brett: Ja, det ställs noll krav på att hålla i klubban. Visst kan man argumentera för att han inte ska slå där, men det måste krävas mer tycker jag.
Låst ämne

J F K: Det där var fanimig det svettigaste boxplayet jag varit med om.
Låst ämne

Bad_Brett:

Nervös. Bestämde mig för att börja med att göra skinkschnitzlar fån en picknickbog (insida ribban) Fyllda med trattkantareller ost och rökt skinka, samt, till det, tunnskivad råstekt potatis. Så nu får man springa emellan som en galning för att slippa nervositeten.
Låst ämne

Rödluvan: Skellefteå har så sjukt bra tempo i deras PP. Det här är en helt annan nivå som killarna från HA inte är vana med
Låst ämne

NuMo: Alltså Hinken måste skynda sig med backsidan. Det här håller fan inte tio omgångar
Låst ämne

Äntligen shl🙂. Positivt överraskad att vi håller emot än så länge...kämpa 💪
Låst ämne

Sigge: Kanske helt galet att göra den jämförelsen efter en period. Men om man jämför Skellefteå och Timrå så ser Timrå bra mycket bättre ut än Skellefteå. Så vi ska nog inte dra för stora växlar av våra förluster mot Timrå.
Låst ämne

Sigge: Ojojoj! Det går snabbt när de har sina spelvändningar. Vi är bättre med än i försäsongsmatcherna, men vi gör små uppspelsfel. Det straffar sig direkt.
Låst ämne

NuMo: PP för oss. Luktar kontring och friläge lång väg.

Hoppas på det bästa.
Låst ämne

Fler som har problem med TV+? Funkade men försvinner nu
Låst ämne

NuMo: Kändes som en lika billig utvisning åt andra hållet.
Låst ämne

J F K: Vilken jävla motvind vi har. Woods hänger inte med
Låst ämne

Hej alla glada Modoiter. Jag gillar det jag ser än så länge, framför allt att vi inte kladdar så mycket med pucken.
Låst ämne

Rödluvan:

Näsen har det tungt oxå
Låst ämne

Missade första femton men ser ut som att vi köttar på bra!
Låst ämne

MODOJohan: Håller med, klart nöjd så här långt.
Låst ämne

jonsson: Är bara att skeppa. Synd med tanke på hur omänsklig han var förra hösten. Det var dock HA.
Låst ämne

modomille: Lehtinen bra👍
Låst ämne

jonsson: Det står inte 3-0 iallafall. Positivt!
Låst ämne

Rödluvan: Blir jobbigt å ha framme motorsågen framme varje match nu !!
Låst ämne

Rödluvan: Jag är ändå villig att ge honom lite tid. Han har ju kört rehab tills inte allt för länge sedan.
Låst ämne

Niederbach ser verkligen ut som en ny spelare, nu kommer det stora genombrottet.
Låst ämne

Rödluvan: Woods räknar jag inte med - som sig själv - förrän om kanske 15 matcher. Kanske mer.
Låst ämne

0-0 efter första, tyckte MoDo hängde med bra första delen men mot slutet såg vi rätt så seg/trötta ut. Bra chanser för båda lagen.
Låst ämne

NuMo: tycker ändå modo gör en klart bättre period än vad jag hade förväntat mig, 50/50 känns rimligt men det syns också att skellefteå är bättre på nästan allting (inte oväntat eller konstigt). längre anfall, snabbare till avslut, bättre avslut.

hoppas spelarna märker nu att det inte går att slarva i shl. brickley gör två dåliga ingripanden, bernhardt går in med en hand i första närkampen, aagaard såsade i hemjobbet en gång, alla gånger blev det farligt. krävs verkligen 100 varje byte.
Låst ämne

NuMo: Sedan måste vi komma ihåg att vi saknar 2/3 av vår förstakedja (Sampo + sniper). Tänk att Skröder och Zuccarello-Aasen saknas. 0-0 borta mot en guldkandidat efter en period är riktigt bra.
Låst ämne

Sigge: Vi gör en bra förstaperiod!
Låst ämne

Bad_Brett: Saknar även Puljujärvi..
Låst ämne

NuMo: Haha vi har 0-0 mot Skellefteå efter en period och vi ska alltså redan skeppa spelare. Detta blir en fantastisk säsong. :-D

På riktigt så, vi får arbeta mer för lägena än Skellefteå, men tycker vi spelar rätt bra. Man såg efter deras PP att då blev vi lite trötta/virriga för dom fick vi bort oss lite och de luckorna såg Skellefteå direkt.

Positiva är att Lehtinen ser bra ut. Vi har haft en gäng målchanser vi också. Neiderbach ser ut som han ätit bra med gröt i sommar.
Negativt, Näsén skjuter inte i SHL heller. Brickley har svårt med förstapassen. Och detta var bara 1a perioden, blir spännande att se hur vi står emot i period 2 och 3, för Skellefteå lär inte växla ned.
Låst ämne

JoJo2613:
Deras PP klart vassare men i övrigt en kampinsats jag vill se, känns också som att vi positionerar oss bra. Men den där forwardsvärvnkngen plus Ranta behövs. Bernhardt Nåsen klarar sig ok änsålänge och Bernhardt glider inte hem längre 😂
Låst ämne

BobbyG: Det känns ändå som att Karlin har implementerat lite "parkera bussen" mentalitet i grabbarna. Många som offrade sig och täckte skott framförallt i boxplay. Gäller bara att vi tar till vara på kontringar och fortsätter spela fysiskt.
Låst ämne

Bad_Brett: måste säga att det är sjukt rolig hockey! går ju inte att jämföra med allsvenskan…i och för sig baserat på bara en period och mot ett enda lag…men shit vilken kvalitetshöjning!
Låst ämne

Tycker Rundblad såg fin ut dom få minuter jag hann se av första. Har upplevt honom som lite kantig men såg bättre ut nu.
Låst ämne

Sigge:
Älskar det FYSISKA SPELET
Låst ämne

Foppatofflan: Ja, det här med att HA är mer underhållande är snuttefilt för lagen som åker ur...
Låst ämne

Foppatofflan: #13 märker man kommer bli sjukt nyttig, bra blick och skyddar pucken bra i anfallszon
Låst ämne

modomille: inramningen går hela vägen in i tv rutan nu med när vi snackar SHL och bättre ljudupptagning. Låter som det är bra tryck i hallen, man var lite extra svettig när vi spelade BP i princip nonstop i egen zon
Låst ämne

Bad_Brett: HA är underhållande i sig, man vet att Modo var ett topplag och att det skulle bli lite mål varje match men klart detta är roligare. 🙂
Låst ämne

Bad_Brett: Tycker Woods överraskar positivt. Klart steg framåt.
Låst ämne

Nucky: Rubins är kvaliter rätt igenom. Så glad att vi plockade honom istället för Davidson.
Låst ämne

Bad_Brett: Bra Woods!
Låst ämne

Rödluvan: Nu spelar vi så bra. Kan vi snälla få lite medvind nu
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tror inte Rundblad gick fullt på försäsongen. Han ser riktigt riktigt bra ut.
Låst ämne

Haha vaffan gör Johnson? Såg ut som att han sparkade på Aagaard när han låg ner.
Låst ämne

Rödluvan: Fan vad vår klack kör på! Överröstar hela arenan!
Låst ämne

« · 2565144 · »