1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515034 inlägg · 4114 ämnen

MODO - Södertälje 20/11 2004

« · 456833 · » Till forumet

MODO - Södertälje 20/11 2004
Kommentar

Kent Forsberg: Alla måste inse sina roller

Tre raka förluster, femton insläppta mål, klart man inte kan vara nöjd då. Det är inte Kent Forsberg, MODO Hockeys coach, heller.
- Så här får det bara inte se ut, säger han då han kommenterar 3-4 senast mot Mora hemma.

- Nu kräver jag generalskärpning och att alla spelare inser sina roller på banan. Nu fick vi ju också den inledning vi pratat så länge om, men ändå tappar vi helt koncepterna.

Henrik Sedin skadad?
- Mycket synd. Nu tål vi heller inte fler skador om vi ska spela med fyra kedjor. Reglerna att man inte snabbt kan plocka hem spelare man hyr ut till allsvenskan är förstås helt fel.

Södertälje hemma blir förmodligen inte lättare än Mora?
- I sanning inte. Vi förlorade mot laget med 2-1 borta i en mycket skral match. Nu krävs det att vi lyfter oss överlag jämfört med vad vi presterat på sistone. Fortsätter vi så här är vi definitivt inget lag för övre halvan.

- Det alla måste vara införstådda med är att i ett lagspel ingår också något som heter försvarsspel.
Noterbart om laget

Lars Jansson (knä) ur spel, liksom Henrik Sedin (brutet finger).
Kommentera

Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
MODO Hockey mot Södertälje (preliminärt):
Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
35 Tommy Salo.

Backar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard

3 Mattias Timander,
33 Pierre Hedin

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman

6 Tobias Enström.
Forwards:
21 Peter Forsberg,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl

12 Daniel Sedin,
17 Fredrik Warg,
4 Jan Öberg

29 Morten Green,
27 Alexander Steen,
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
22 Joakim Lindström.

Jan Öberg med Sedin och Warg?
Kommentera

Nikki:

"Nu kräver jag generalskärpning och att alla spelare inser sina roller på banan." säger Skägget.

Det börjar låta som en gammal hackig vinylskiva. Har han infört något spelsystem, nån strategi eller ska alla bara "inse" sina roller själv ?
Kommentera

Ptja, om jag hade varit tränare hade jag låtit dom träna direkt efter matchen igår, ett stenhårt pass så att spelarna fattar att det är allvar (a la Herb Brooks och det amerikanska OS-laget inför Lake Placid-OS 1980)

Sen verkar ju Kent vara sådär måttligt intresserad av att coacha...
Kommentera

Icing-Ove: Dom kör "Bob Lindemann"-systemet, "Spring och ställ dig i hörnet, Nisse!"
Kommentera

Salle: Om ni inte börjar spela bättre hockey Modo så kommer ni inte ha en chans i slutspelet...

Foppa kunde inte själv vinna sm åt er -94 och han kommer inte att kunna göra det denna gång helelr...
Kommentera

Jesus:

Det ska vara om vi får möta Brynäs då.
Kommentera

scim: senast jag såg modo-brynäs i kempis så gjorde molin det sista målet... det är sällan man njuter som den gången.
Kommentera

willysson:

Jag tror du njuter mer av en Timråvinst, faktiskt. Men för brynäsarna förstod jag att de passade på att njuta.
Kommentera

scim: på den tiden njöt jag... men skulle timrå vara i samma läga så skulle jag njuta åtskilligt mer... där har du rätt.
Kommentera

Verkar som att det står fel, Kenta säger till hockeyligan att Salle spelar med Warg och Sedin..

- I stället ska Andreas Salomonsson spela i en kedja tillsammans med Daniel Sedin och Fredrik Warg.
- Vi gör inga större förändringar i laget. Tommy Salo får står kvar i målet. Nu är det upp till killarna själva att bevisa att vi är ett bra lag, slutar Kent.
MODO har revansch att fordra för nederlaget mot SSK 1-4 i Scaniarinken.
Kommentera

Ulrik Lindh
Kommentera

scim: Brynäs skulle väl vara underbara att möta i slutspel, bara för att hämnden är ljuv. Helst skulle jag möta dem i final. Pölsan skulle få vinna de tre första matcherna ÖVERLÄGSET. Sedan skulle vi ta dem i sudden i de fyra återstående matcherna. Gärna efter typ 12 perioder i varje match. Först då vet de hur ont de gör, och då krävs det egentligen att det upprepas ett par slutspel innan de verkligen vet hur ont det gör.

Jag hatar Pölsan på allvar. Inget lag har orsakat oss så mycket ont. De förtjänar att lida nu, och därför hoppas jag att de aldrig kravlar sig upp ur träsket.
Kommentera

Kickan:
Jag håller med dig. Fast jag tror att det blir de fyra första matcherna.

Jaså, hatar du Brynäs, Kickan? Ok, men det där har vi ju redan tagit upp i privata bubblor: Motsatsen till kärlek är inte hat, det är likgiltighet. Jag skulle kunna demonstera det här i bilder, men jag fick så många argsinta brev från en vildsint supporter i Luleå sist, så jag har bestämt mig för att avstå.
Kommentera

Nikki: Det blir trevligt att se när SSK spöar MoDo i kämpehallen.
Kommer att njuta av vinsten.

SSK till slutspel är mitt och hela SSK`s mål
Kommentera

GrymmeHammarn: Jasså är det SSKs mål att komma till slutspel :) SSK har ju släppt in rätt många mål det sista och för att spöa MoDo kan man inte släppa 4-5 mål.
Kommentera

mok: Allting ordnar sig i afton
Kommentera

Frisco: Mot templet!
Kommentera

Lumber Jack:

Mot Nygatan (bara Kamilla kan dyka upp med färdmedlet)!
Kommentera

Lumber Jack: Välkommen.

Scim: Välkommen
Kommentera

Frisco:

Tack, nu bär det iväg.
Kommentera

Frisco:

Jag vill påpeka att jag inte körde bilen.
Kommentera

knaskamilla: Kan tänka mig det. Då hade ni nog varit i Umeå fortfarande.
Kommentera

2-1 till Nolaskogsarna. Härlig kämpamatch av Modo. Skotten 16.4 i sista perioden visade vilket lag som ville vinna.

I övrigt kan man tycka saker om domare. Om Ulrik Lindh tycker jag inte. Vilken pajas. Anders Friskvarning.
Kommentera

Frisco: Jag tycker att det inte spelar någon roll vilken domare det är. Man kan lika gärna ta vem som helst från närområdet. Helst en Modo-fan.
Kommentera

NuMo: vad ble det i matchen?
Kommentera

hockeybussen:
Matchen slutade med vinst för hemmalaget.2-1
Kommentera

Portello: Grattis!!
Kommentera

hockeybussen:
Inte för att jag håller på Modo, men tack ändå.
Kommentera

hockeybussen: Hmm? Befinner jag mig i min egen gästbok. i sådana fall. Grattis till mig och alla andra som är modofans.
Kommentera

NuMo: Tackar, tackar. Jag vill också gratulera mig själv. Hittade idag ett ställe på Kempis där de serverade gott kaffe. Knepigt nog beläget just bakom H Höger...
Kommentera

OK!! GRATTIS ALLA MODOITER!!
Kommentera

Paddan: Gott kaffe? 50% kaffe och 50% vadå ?
Kommentera

Frisco: Ja, precis...det undrar jag med. Fast var det verkligen 50% kaffe...
Kommentera

Paddan: Njae, egentligen inte då kaffe består till största delen av vatten.
Kommentera

Frisco: Det beror på hur starkt kaffe man gör. Min morfars kaffe är nog minst 75% kaffe.
Kommentera

Kickan: Ojojoj. Det kaffet skulle man nog kunna asfaltera med.
Kommentera

Frisco: På gränsen. Fast rätt kul är det när man är på middag där och det är morfar istället för mormor (som gör drickbart kaffe) har gjort kaffet. Ögonbrynen på folk åker ända upp i hårfästet efter en klunk, och när mormor (för det är alltid mormor) frågar om någon vill ha mer kaffe är det "Nej tack" från alla förutom morfar.
Kommentera

Nå, ni som såg matchen, hur klarade sig Daniel utan Henrik?
Kommentera

Usch, vad SSK spelar fult. Usch, vad...äh. Jag tänker följa Friscos exempel och inte skriva något om domaren. Jag citerar lite ur Expressen i stället:

"Domaren Ulrik Lindh, Ljungby, hade en dålig dag. Han tog tio tvåminutersutvisningar – men kunde ha tagit det tredubbla. Lindh hade inte anammat den nya bedömningsnivån när det gäller hakningar och fasthållningar.

Södertäljes tränare Timo Lahtinen var heller inte nådig i sin kritik av Lindh efteråt.
- Domaren fick avgöra matchen, tar utvisningar när publiken buar. Det var en bra fajt, mycket kamp och fräna tag, därför känns det så tungt att domaren får avgöra, sade Lahtinen – och Kent Forsberg kontrade omedelbart:
- Inte var Södertälje förfördelat av domaren."
Kommentera

knaskamilla: "...tar utvisningar när publiken buar." Knepigt, det var väl precis då som Blindh absolut inte tog utvisningar.
Fast, det är klart, han satt säkert upptagen med fikapauser med Bulanov när det var dags att uppdatera sig på de nya domarbedömningarna. Eller så hade han fått in någon annan match på kontaktlinserna...

Undrar förresten om Muir och Samuelsson hade någon gammal tvist som inte lösts eftersom de var som hund och katt efter varandra hela matchen igenom.
Kommentera

Paddan:

Precis! Tror att den där SSK-tränaren försökte köra med en gammal klyscha, helt enkelt... Samuelsson, är det han 28:an? För jävlar, vad han höll på!

Nåväl. Ny match ikväll. Jag känner på mig att det blir kross. Tror jag ska chansa på 7-2, faktiskt.
Kommentera

Frisco:
Från Text-TV:
"Södertäljes tränare Timo Lahtinen
brukar inte kommentera domarens
insatser. Efter gårdagens hemmamatch
mot Färjestad gjorde han ett undantag:

-Vi har ringt till domarkommittén och
bett om att få slippa Lärking"

Haha. Nej då, det har inte hänt förrut:-))
Kommentera

Lumber Jack: Det går tungt för er....
Har ni någon koll på varför det gör det för??

Det kanske e` för mycket snack om Foppa hela tiden att de andra spelarna inte kommer till sin rätt.

Vem vet??
Kommentera

Lumber Jack: Jag tycker att Lärking dömer äckligt diciplinerat.
Kommentera

Jesus: >>>Det går tungt för er....

Har du överhuvud taget sett på tabellen?
Kommentera

Frisco: Grattis till din biobiljett. Sagan om ringen fyra, komer väl ut i dagarna?
Kommentera

Frisco: Ni var favorit tippad till denna säsong, det var inte vi.. Ni ska ligga högre upp med erat lag än oss....
Kommentera

Frisco: Om säger så här då, du är väl inte nöjd med spelet och placeringen med det lag ni har då.

7p för värdelösa Brynäs och 7p efter 4:e platsen
Kommentera

Jesus: Ja, men gör vi inte det då, herr Kax?
Kommentera

« · 456833 · »